Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta budou šetřit vypínáním motoru za jízdy, vyzkoušeli jsme to

Dnešní auta se stop-start systémem vypínají motor jen po zastavení, systém má navíc dost omezenou funkčnost. V blízké budoucnosti ale budou auta vypínat motor častěji a ušetří tak víc paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sociokulturně znevýhodněný

Ubohost

V autech už dávno nemají spalovací motory co dělat.

Nehledě na to, že největší negativa masového automobilismu jsou úplně v něčem jiném a nadále se prohlubují.

Masový automobilismus je podvod na lidech. Rv

+1/0
18.6.2011 17:32

lakar

Tohle jsme používali již dávno.

U starého embečka tisícovky táta vždy vypínal klíček a úspory z toho byly. A to tehdy stál litr benzínu Kč 2,40. Nejde o překlep, skutečně stát litr Kč 2,40... Vypínání motoru při jízdě s kopce nebo po rozjetí na vyšší rychlost není nic nového, ale funguje.

0/0
18.6.2011 14:00

xxx! - verze 1.1

Re: Tohle jsme používali již dávno.

V porovnání poměru ceny benzínu a průměrné mzdy s padesátými a sedmdesátými léty je dnes benzín levnější (stajně aby stál by musel být za 40kč/l). ;-)

0/0
18.6.2011 14:21

S500

Re: Tohle jsme používali již dávno.

podle prumerneho platu.... pokud byl tehda 1500 kc, tak koupils 625 litru. Pri dnesnich cenach to dela plus minus 22 000 Kc

0/0
19.6.2011 1:57

Tezeas

To je zas expertů...

Je vidět, že si na ten systém nikdo z vás ani nesáhl. Já jeden takový mám, vypíná celkem logicky, na semaforech, když zastavím abych někoho vyložil a tak. Nikdy se mi nestalo, že by vypínal např. při parkování ;-D. Mimochodem, zkuste se někdy projet v novějším autě, tam prakticky není slyšet rozdíl mezi nízkými otáčkami a vypnutým motorem. A startování? Válce se zastaví v nějaké konkrétní pozici (nejsem takový expert jako všichni ostatní, takže přesně nevím) a pak motor naskočí během zlomku vteřiny a zcela nepostřehnutelně. Vážně, než něco začnete kritizovat, tak si to zkuste :-P

0/0
18.6.2011 13:40

vransen

Re: To je zas expertů...

Možná vás taky zaujme, že podle ADAC je úspora těchto systému v reálném provozu někde kolem 2-3%. Samozřejmě jen u nejmenších aut, jako Smart. Čím větší vůz, tím méně rozpoznatelné.

0/0
18.6.2011 16:03

lolek77

Re: To je zas expertů...

Ušetří to 2 deci na stovku a startér můžete měnit každý rok. Předjede Vás Trpišovský a Váš posilovač brzd bude bez šťávy. Prostě samé výhody.;-)

0/0
19.6.2011 0:49

vransen

Re: To je zas expertů...

Startér tam není, takže se nemusí měnit. Ještě si o tom něco zjistěte...

0/0
19.6.2011 13:17

Antonín, topič

Re: To je zas expertů...

To se roztáčí klikou, že?;-D;-D;-D Zase jste nějak moc chytrej.

0/0
20.6.2011 13:25

islandan

Jak už jsem psal dříve -

perpetuum mobile zkonstruovat nelze. Proto jsou všechny tyhle snahy (žárovky, atd. atd.) ve svém úhrnu nesmysl. Normální člověk by si tyhle moderní blbiny nekoupil, tak se mu to nařídí. Jde jen o jednu jedinou věc: za každou cenu vymačkat z lidí další prachy a tvářit se, že je to pro jejich dobro. Jeden by z toho pomalu dostal průjem.

+2/0
18.6.2011 9:47

vransen

Re: Jak už jsem psal dříve -

Škodovácké motory o obsahu 1174 cm³ z roku 1980 měly výkon kolem 37 kW. Dnes má stejný motor výkon třeba od VW výkon téměř 80 kW. Automobil v Crashtestu dosáhne skóre 5ti hvězdiček, v autě je integrovaná klimatizace a spousta dalších věcí týkajících se komfortního vybavení, bez kterých jsou ty auta prostě neprodejná. Škoda 105 se dnes prostě pro nezájem nevyrábí i přesto, že by byla vzhledem ke svojí mechanické konstrukci velmi levná.

Co vám ještě není jasné?

0/0
18.6.2011 16:21

mak1_re

Re: Jak už jsem psal dříve -

Např. mi není jasné, proč se u aut ženeme za snižováním CO2, zatímco oxidy dusíku nás nechávají v klidu ....:-P

0/0
19.6.2011 7:17

vransen

Re: Jak už jsem psal dříve -

Vzhledem ke konstatnímu poměru CO2 ke spotřebě se v podstatě ženem za nižší spotřebou. Tohle snad není potřeba rozvádět.

0/0
19.6.2011 13:18

Antonín, topič

Re: Jak už jsem psal dříve -

A skutečně ta spotřeba v reálu klesá? Nebo mají sice auta nižší spotřebu, ale jezdí jich (i kvůli tomu) podstatně víc?

0/0
20.6.2011 13:31

Josef.K

Re: Jak už jsem psal dříve -

R^R^R^

0/0
18.6.2011 16:53

martin0669

Tak tohle nechápu ...

vypne ve 20 km ... co kolony ... to bude vypínat furt - nastartuju, rozjedu, brzdím, stop

jak to pozná, že nepřibržďuju prootže je na semtamforu oranžová a má bliknout zelená, ale to auto vepředu se jen rozjíždí?

K čemu jsou tyhle vychytávky-zbytečnosti?

0/0
18.6.2011 7:22

Jerry1984

Re: Tak tohle nechápu ...

proč...aby dostal někdo zaplaceno..za jakože inovaci..víš co je zbytečných profesí..to je jedno jestli se to ujme nebo ne, taky mě to napadlo, pro jízdu v koloně ve městě mezi semafory je to přece k ničemu..ale jinak by to mohlo byt zajímavé. Až někdo vymyslí, aby auto za mě jelo nakoupit co mu napíšu, popřípadě něco v akci, nebo že bude vědět co chci, tak teprve zatleskám ;-D

0/0
18.6.2011 8:40

vransen

Re: Tak tohle nechápu ...

Ty systémy jsou samozřejmě velmi slušně zvládnuté, takže to, co popisujete, není problém. Motor nestartuje pomocí klasického staréru, ale pomocí mnohem účinnějšího alternátoru. Nevím, jak vám, ale mě přijde vypnutý motor při státní docela logický.

0/0
18.6.2011 16:24

martin0669

Re: Tak tohle nechápu ...

ale jo, ale jak pozná, že opravdu stojím a že stojím na delší dobu, aby to mělo smysl vypnout ... protože vypínat a startovat motor není pro motor dobré ne? nebo novým motorům to nevadí ... na tohle nejsem odborník a nechápu to ... pochopím automat na parkování a to může pomoct --- i když pak je člověk nahranej když to nefunguje (prý za špatného počasí, znečištěném senzoru ... no ale má to své kouzlo)

0/0
18.6.2011 23:22

vransen

Re: Tak tohle nechápu ...

Vypínání a startování právě problém není, protože se to nestartuje klasickým startérem, ale tzv. reverzním alternátorem, což je elektromotor se slušným výkonem a okamžitým náběhem. Proto nejsou znát žádné prodlevy a auto nemusí nijak "přemýšlet".

Mimochodem, moderní auta v sobě mají GPS mapy, takže s přehledm poznají, jestli jste na křižovatce nebo v zácpě.

0/0
19.6.2011 13:16

Antonín, topič

Re: Tak tohle nechápu ...

Alternátor je elektrický stroj, který mění mechanickou energii na elektrickou a to na střídavé napětí. Alternátor tudíž nemůže nic startovat. Startovat může startérgenerátor, který v jednom stroji sdružuje funkci startování a generace. V běžném vozidle jsou stroje dva, protože sdružení funkcí je drahé a v žádném případě to není "mnohem účinnější." Stačí si porovnat parametry.

0/0
20.6.2011 13:34

svejkus

no to je zase pi.....

no to je zase vynalez, jeste uz davam dohromady svojeho staryho mercedesa 1971 220d , abych mel s cim jezdit, protoze to je auto,  hlavne me fascinuje jak vsichni sestri na ty EKOLOGII, ale vsichni nakupujou cinske smejdy kde maji nejakou egologii uplne v pr..., kdyby cina na jeden den zastavila produkci tak to pomuze ekologii vice nez tyhle vynale zkazy,/ myslim si ze toho smogu nevyprodukuje cela evropa s autama za celej rok co cina za jeden den/

cau!!

0/0
18.6.2011 0:17

vransen

Re: no to je zase pi.....

Super motor, obzvlášť pro ty, co si potom můžou dopřát ten báječný pocit vdechování sazí z vašeho výfuku. Myslím, že jsou vám skutečně vděční...

0/0
19.6.2011 14:00

lol

Musí se vymýšlet čím dál dražší nesmysly

aby se neustále papírově zvyšoval HDP, potažmo "životní úroveň"

0/0
17.6.2011 20:58

vransen

Re: Musí se vymýšlet čím dál dražší nesmysly

Kdybyste viděl křivku prodeje jednotlivých automobilů, tak byste zjistil, že automobilky jsou nuceny inovovat v přibližně šestiletém cyklu s jedním faceliftem. Jinak prostě spotřebitele přestane značka zajímat. Nesjem si úplně jistý, že by spotřebitelům jejich chování někdo nařizoval.

Aspoň jste si hezky zamindrákovaně zanadával...

0/0
19.6.2011 21:17

Mr.Kef

nesmysly..

Tak třeba, Německo odmítlo denní svícení, protože někdo spočítal spořebu navíc a násobil a násobil, až dostal požadované omračující číslo...ale na valné většině dálnic mají neomezenou rychlost přitom spotřeba se zvyšující se rychlostí strmě roste...nebo máme nakázané úsporné zářivky, ale jejich výroba a likvidace spotřebuje mnohem více zdrojů a energie než u klasických žárovek o a s výdrží to taky není nijak slavné...a takto by se dalo pokračovat.. je potřeba si přiznat, že vyváženého stavu jsme už dosáhli, ekonomicky ale nevyhovuje, protože negeneruje další peníze..inovace, byť špatným směrem je nutná

0/0
17.6.2011 17:48

zorro_rojo

Re: nesmysly..

Nemecko denni sviceni neodmitlo, Nemecko ho pouze neprikazuje. Coz je docela rozdil. :]

Vsimnete si, ze integrovana denni svetla maji prevazne nemecka auta. Samozrejme ale uz LEDkova, takze vliv na spotrebu je take v podstate nulovy.

Se zbytkem ovsem souhlasim.

0/0
19.6.2011 10:13

Thyronx1

V Evrope budou vypinat motor

V USA a Asii ale vyrabi cim dal vic elektromobilu a hybridy jsou vsedni vec skoro deset let. Ridice elektromobilu nezajima kolik stoji benzin a kde ho nabrat. Takovy Ford Focus Electric, se nabije za 3-4 hodiny z bezne zasuvky za smesnou cenu, Nissan Leaf potrebuje uz 8 hodin k nabiti LI-Ion baterie, a i ten Chevy Volt se nabije za cenu salku lepsi kavy. Ford pripravuje dalsi hybridy jako C-max plug-in, radu let se prodavaji hybridy Ford Escape a Ford Fusion a prichazeji dalsi. V Evrope je cena hybridu nedostupna siroke verejnosti o elektromobilech nemluve. Tedy mam na mysli elektromobily a ne golfova vozitka.

Cela rada zemi exportujici ropu nema dostatecne mnozstvi rafinerii. Takove Venezuela nema zadne a benzin importuje.

0/0
17.6.2011 17:33

Antonín, topič

---

A kolik ten Focus ujede na jedno nabití, ty trumpeto americká?

0/0
17.6.2011 17:43

tor11

Re: ---

a pro hybrid budes dal delat elektrinu v tepenych elektrarnach protoze si evropa zavre atom....

0/0
17.6.2011 17:44

hariprasad

Re: ---

A Kalousek Fotovoltaiku.

0/0
18.6.2011 15:55

dropa

Výplod magorů co kupujou mražené karbanátky v Lídlu!

Proč otáčet zdarma klíčkem když to opravdu využiju? Když si to nařízením EU můžou zákazníci "pěkně" zaplatit i když to nebudou chtít!! ;-O Rv

0/0
17.6.2011 16:18

Josef.K

stále složitější systémy

Ušetřených pár stokorun korun na palivu se může proměnit za škodu za pár tisíc, v případě rozbití tohoto dalšího nadbytečného systému... Bohužel dneska, když nechcete např. systém Stop/Start ve svém novém autě, tak máte ve většině případech smůlu. Diktát EU je neúprosný;-€

0/0
17.6.2011 14:38

Stenlej

Re: stále složitější systémy

Tak je třeba vybrat auto ,kde tento výmysl jde vypnout.R^

0/0
17.6.2011 15:21

JoeMax

Re: stále složitější systémy

Taky by mě zajímalo, jak se tahle ptákovina projeví na celkové životnosti motoru... :-/

0/0
17.6.2011 23:13

Jerry1984

Re: stále složitější systémy

napadla mě jiná souvislost..vezmi si mobilní telefony, které se dnes schvástají vyšší odolností a porovnej s těmi nějaké to léto zpátky, které jako tohle označení ani neměly a vydrželi víc a dýl...co z toho vyplývá? Reklama dělá divy.

0/0
18.6.2011 8:43

Jerry1984

podle mě to bude

jen další reklamní tahák, ale hlavně aby byli za něco zaplaceni inovátoři :-P

0/0
18.6.2011 8:45

perosek

Zkuste si ze systémem

Parkovat v garáži nebo se otáčet na malém prostranství. Během jedné otočky se vám motor vypne a zapne tak desetkrát což má za důsledek větší vybijení baterie a větší možnost rozbití starteru takze to co usetrite na palivu zase vrazite za 5 let do veci ktere se budou casteji opotrebovavat...

0/0
17.6.2011 14:32

Vosy

Re: Zkuste si ze systémem

To je podle mne nesmysl! Resp. by mne zajímalo, ve ketrém autě se to děje. V pašíkovi určite ne. Btw. není problém jedním stiskem tlačítka systém vypnout, když má člověk pocit, že ho to obtěžuje;-)

0/0
17.6.2011 14:34

perosek

Re: Zkuste si ze systémem

Myslím že v bramboře (BMW) tahle možnost není můžeš si to vypnout nelegalne pres servis jinak od vyrobce to mas zaple porad...

0/0
17.6.2011 14:38

Vosy

Re: Zkuste si ze systémem

Aha, to jsem netušil.... No, fajn, BMW si tedy nekoupím:-)

0/0
17.6.2011 15:41

MarkétaJ

Re: Zkuste si ze systémem

Dovoluji si oponovat - přítel má BMW řady 1 (2010) a auto start stop systém se tam vypnout dá, zatím sice přišel pouze na vypnutí jednorázové, ale je možné že po důkladnějším prozkoumání zjistíme, že se to dá vypnout ji trvale..

0/0
17.6.2011 23:12

Josef.K

Re: Zkuste si ze systémem

problém je, že u většiny nových aut musíte tento systém nesmyslně deaktivovat, vždy před každou jízdou...

0/0
17.6.2011 14:46

InstinkTT

10 procent paliva

No, nevím, jestli ušetřené palivo zaplatí cenu tohoto systému a častou výměnu vyhořelého startéru, který se z tohoto může zbláznit. Nemluvě o akumulátoru.... RvRv

0/0
17.6.2011 12:57

superkutil

Re: 10 procent paliva

Používá se jiný typ starteru. A baterka holt nevydrží tolik nebo se bude muset najít jiná konstrukce.

0/0
17.6.2011 13:31

Antonín, topič

Re: 10 procent paliva

Používá se jiný =  dražší typ startéru.

0/0
17.6.2011 13:56

dropa

Re: 10 procent paliva

a o tom to je... :-) :-(

0/0
17.6.2011 16:03

islandan

Re: 10 procent paliva

A to, co bude "ekologicky přínosné" na ušetřeném palivu, bude "ekologicky škodlivé" při větším objemu výroby baterek. Jenom to nebude přímo viditelné. Perpetuum mobile prostě zkonstruovat nelze a "z h o v/n:a bič neupleteš".

0/0
18.6.2011 9:37

gourmett

podávám zlepšovák, aby auta zhasínala motor jěště při jízdě s kopce! v 60tých letech jsem jako joinoch takto jezdil na motorce a ušetřil jsem opravdu hodně peněz. G.;-(;-D

0/0
17.6.2011 12:57

gourmett

Re: Já

Oprava z kopce a jinoch!

0/0
17.6.2011 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.