Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děsivý motoristický zážitek. Jízda nejlevnějším autem světa

Kolem Taty Nano se toho hodně napovídá, málokdo kromě Indů ji ale mohl vyzkoušet. Redaktor iDNES.cz se s ní krátce svezl na kvalitních silnicích testovacího oválu firmy Bosch. Představit si, jak tohle auto řídí někdo po indických cestách necestách, vyžaduje hodně fantazie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

drogista

tuning

až to dostanou do ruky naši vesničtí tuneří z STS, to budou všichni pražácííí koukat

0/0
28.6.2011 15:21

Zůstaň nad věcí, baby

Re: tuning

STS víte co je, doufám . Já jen že pojmy jako STS nebo Kolbenka už nemají dnes reálný podklad, oboje je pryč.

0/0
28.6.2011 17:22

Zůstaň nad věcí, baby

tráboš vstal z mrtvých!!!!

to je tráboš!!! 600 ccm! minimální výkon! lidové vozítko pro nejširší masy! Hindové maj trabanta! :D Je upravený na dnešní dobu, že jo, ale jinak je to tráboš! Práskneš s tím o zeď a můžeš to jít vyhodit do koše .DDD

To byh si koupil tak za pět tisíc a to jenom v uplně zoufalé situaci, kdybch potřeboval přibližovadlo z bodu A do bodu B. A pak bych to někomu dal k svátku :DDD nějakému svému nepříteli.

Kyž jsem si přečet skutečnou cenu, ta jsem se prostě R.O.Z.E.S.M.Á.L.;-D

Tato automobilka by v EU zkrachovala. V Hindustánu bude asi prosperovat, hindové v tom budou drandit. Ale měli by jim to zlevnit. Nebo rovnou rozdávat :D

Srovnání se Škodou 100 - no, to je dobrý. R^ Až teda na tu palivovou nádrž v kufru, to byla blbost.

0/0
27.6.2011 23:17

Hrustic

Difuzor jako hrom

:-)

0/0
27.6.2011 17:00

iski

To bude mrtvých...

U nás se to ujme, nikomu nejde o svezení, málo komu o bezpečnost. Rozhodující je jen obsah kvůli povinnému ručení a nízké pořízovací náklady.  Už slyší argument  "mě to stačí":-/

Kdybych neměl pravdu nejezdili by tu Daewoo Tico, evropské verze Chevroletu anebo Nissan Micra. Žel i Škoda směřuje k tomuto trendu novými modely Fabie o čemž svědčí i motorizace 1,2 HTP

Půjde li to takto dál, budou na silnicích jezdit vozítka, která  i při lehkém střetu nabudou nových nevídaných tvarů v neprospěch posádky.

Když uvážím, že za ty peníze se dá sehnat krásné Volvo S40, sice jeté, ale věrný sluha a ochránce, říkám si, kam lidi dali rozum, pokud si kupují tato vozítka. Pokud je jedním z hlavních kupních argumentů, že to je nové, no potěš koště...

0/0
27.6.2011 14:32

Pribinacek

Smart je ještě menší

a kdoví jak je na tom s bezpečností, když do něj zezadu narazí větší auto, tak z něj udělá placičku o to před ním. Zrovna tu v ulici stojí jeden nabouraný a žádné ohnuté plechy, ale roztřískané plasty.

Navíc Indové v tom svém Tata budou při dopravním blázinci, co tam mají, jezdit stejně pomalu, takže moc smrťáků v tom nebude.

0/0
25.6.2011 21:31

popizu

Re: Smart je ještě menší

Větší auto zmastí Smarta stejně,jako Fabii,Punto či pažouta 106ku či jiné podobné káry!

0/0
25.6.2011 22:08

xxx! - verze 1.1

Re: Smart je ještě menší

Smart má jeden z nej crash testů v mini třádě: http://www.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU Na druhém videu je vidět čelní crash test ve 40 mph a to je rychlost kde se mnoho velkých aut bortí smrtelně pro posádku.

0/0
26.6.2011 7:15

Ghort

Re: Smart je ještě menší

nemuzu sem nepostnout crash test z Fifth Gear (tusim) - srovnani narazu v 70mhp se starickou Corsou je ponekud desive... [http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s]

0/0
27.6.2011 12:00

iski

Re: Smart je ještě menší

To bych úplně netvrdil, Smart je kvalitně udělaný, podívejte se na youtube na euro ncap. Jsou tam videa z crasch testů

0/0
27.6.2011 14:42

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Smart je ještě menší

Smartem jsem jezdil a čuměl bys, jak je to živoučký a kolik je uvnitř místa. Jako vyloženě auto pro jednoho a na krátké vzdálenosti je to náhodu dobrý svezeníčko. Takový lepší, ale menší Favorit.

0/0
27.6.2011 23:20

sh1

lepší než nic

autorovi uniká, že spousta Indů si může dovolit max. tak takovéto auto. Za 115.000 rupií (nějakých 43.000 Kč) mají prostě nové auto. Není to Bentley. Ale není to ani motorka či skútr.

0/0
25.6.2011 20:07

kovalsky

Re: lepší než nic

nemyslim, ze by mu neoc unikalo. To ze to auto kritizuje(dokonce rika, ze je 70000 kc za tohle auto hodne) neznamena ze nesouhlasi s tim, aby se takova auta vyrabela

+1/0
27.6.2011 11:50

Chytry.Levicak

vždyt tam ani není klička...

na stahování oken...no to je ostuda ;-D

0/0
25.6.2011 14:23

kovalsky

Re: vždyt tam ani není klička...

dle článkiu to má elektrické ovládání oken.

0/0
27.6.2011 11:47

Darask

Mámo prodal jsem

Babetu a koupil auto. To je jízda co? Děcka maj dost místa, nosič netlačí do zadku a neprší na nás....

0/0
25.6.2011 10:52

jmhad

kolik dostal

autor za recenzi od konkurence;-)

0/0
25.6.2011 10:29

letecmig

Autor to vubec nepochopil

... Nano nelze naprosto odsoudit na zaklade srovnani s "normalnim" autem jak to dela autor.

Podle samotneho vyrobce je Nano alternativou ke skutrum a motorkam ktere obycejne indicke rodiny pouzivaji jako "rodinny vuz".

Navic ohledne prostoru- indove jsou mensi, hubenejsi a sladnejsi.

Bezpecnost- na 95% indickych cestach se neda jezdit rychlosti ktera by hrozila nejakym rozsekanim auta po evropskem zpusobu, ve mestech totez diky zacpam atd.

Samozrejme, opet pokud srovname se skutrem, bezpecnost je logicky mnohem vetsi.

0/0
24.6.2011 16:56

letecmig

Re: Autor to vubec nepochopil

P.S. je to asi stejne jako kdyby pisalek psal recenzi na Velorex a dosel k zaveru ze automobil velorex se naprosto sileny automobil naprosto nedosahujici standardu WV Golfu vyrabeneho ve stejne dobe;-D

0/0
24.6.2011 16:59

josef_spejbl, esq.

Re: Autor to vubec nepochopil

tak nějak, kdyby byl autor v Indii alespoň jednou (já 6x), tak by takové blbosti vůbec nenapsal. nano se nedá koupit ve většině indických států, ikdyž je tam po něm obrovské poptávka. Vyvážet tohle do Evropy nemá nikdo v úmyslu.

I těch 70000 Kč je pro většinu indů částka nedosažitelná. Ale pořád je tam spousta těch, co si ho dovolit budou moct, a bude to jejich první auto v životě....

0/0
25.6.2011 10:59

VlastaH

Hindustan motors

Kdysi jsem četl podobnou recenzi na jakési indické auto od Hindustan motors. Zlí jazykové tvrdili, že "Všechno na tom dělá hluk - s vyjímkou klaksonu". ;-D

0/0
24.6.2011 12:34

ybes

Re: Hindustan motors

R^

0/0
24.6.2011 20:57

pteryx

nevím co s tím nanem pořád máte

Nano nekupují ani Indové, tohle vozítko se prostě moc nepovedlo, dokonce ani když ho srovnáme se všudypřítomnými motorikšami. Je to takové mimikri, aby všichni měli z koncernu TATA legraci. Ale jejich normální produkce mi připadá celkem srovnatelná např. s Fiatem Punto, emise by nejspíš splnili, otázka jsou bezpečnostní normy. Pokud dostanou povolení to sem vozit, tak mají evopští výrobci problém.

0/0
23.6.2011 19:30

pteryx

Re: nevím co s tím nanem pořád máte

Taky musíte uvážit, že Indové jsou menší a taky daleko "skladnější" než zmlsaní zápaďané. V Indii běžně uvidíte jak jede rodina na motorce (otec, za ním matka, v náručí drží dítě). Takže Nano má být jakési startovací auto, co se týče pohodlí a bezpečnosti by to přece jen mělo být lepší než motorka ... Jako hlavní problém bych viděl ty malé kola, indické silnice nejsou kdovíco.

0/0
23.6.2011 19:45

Vifon

Autor je odkojen "mercedesy" z Boleslavi

Já měl 5 let Daewoo Tico, nebylo o mnoho větší asi ani nebylo o moc rychlejší, ale byl jsem plně spokojen. Cokoli z MB mi po zkušenostech se Š120 a Š130 nesmí před dům. Nyní mám VW Polo. Něco tak ošklivého, jako je Fóbie, bych nikdy nechtěl!!!

0/0
23.6.2011 15:42

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Autor je odkojen "mercedesy" z Boleslavi

Tak hlavně že máš Polo a jsi spokojenej. :-P

+1/0
23.6.2011 17:33

pteryx

Re: Autor je odkojen "mercedesy" z Boleslavi

Záleží jakou verzi Š120 jste měl, koncepce s chladičem vpředu, motorem vzadu a rezervou pod kufrem byla trochu nešťastná, první kusy byly vyloženě zprasené. U "lepších" modelů jako Garde byl problém s upadávajícími zadními koly, nápravy byly lisované zastudena, když se to vymačkalo tak to bylo neštěstí. 

Ale pokud vynecháme gardovky a rozjezd výroby, tak to nebyly až tak špatné auta, hlavním problémem byla nekvalita výroby. Vyjelo to kopec i v zimě, nebylo to nějak extrémně hlučné, mělo to posilovač ...

0/0
23.6.2011 19:38

slon75

Re: Autor je odkojen "mercedesy" z Boleslavi

No... hlučné to nebylo, když to stálo. Ale už v 90 km/h (na čtyřku, jelikož pětku nemá) v tom není slyšet vlastního slova.

Když k tomu přidám problémy se startováním, nízkou bezpečnost a hlavně nedostatečný výkon (drápe-li se člověk padesátkou na nějaký kopec a zezadu ho sedmdesátku dojíždí obrovský blikající kamion, v zádech docela zamrazí), vychází mi z toho auto dobré dnes už jen na popojíždění do vedlejšího města na nákupy.

0/0
24.6.2011 14:36

vlastovka09

Re: Autor je odkojen "mercedesy" z Boleslavi

To jsou kecy. Soused jel se svojí Š120 do mírného kopce 110 km/h a předjížděl jiná auta (jsou tam dva pruhy nahoru). Záleží v jakém stavu motor a auto je. Ovšemže takhle motor netrápí každý den.

Extra hlučné to auto též není. Celkově je se svojí šáde spokojený, když se jí věnuje dostatečná péče. Teď má Š125, ta má i pátou rychlost.

0/0
28.6.2011 18:58

neandrtálec

Mne hlavně rozčilují ta "placatá" auta, ....

...co jsou vyšší než širší.

:-)

Ale třeba je "normalizovaný" Ind hubenější.

:-)

0/0
23.6.2011 13:32

samuel05

...

jak kdyby my jsme pred 89 jezdili na lepsich autech :) v tuzexu by takova TATA jeste byla luxusni auto

0/0
23.6.2011 12:37

ValesValpurt

Re: ...

četl jsi článek?? nečetl co? ;-) já vím je to dlouhé a těch písmenek

0/0
23.6.2011 13:05

Gemars E. Rommel

Re: ...

Vy jste to fakt nečetl, do té káry by mě nikdo nedostal.

0/0
24.6.2011 10:15

Zůstaň nad věcí, baby

Re: ...

no tak jestli luxus posuzujte dle elektrického stahování okýnek a klimošky, tak asi ano

0/0
27.6.2011 23:24

jkkj

Luxusni verze

Verze testovana v clanku je ta nejluxusnejsi. Nejjednodusi verze (bez klimatizace, elektrickych okynek, lakovanych narazniku apod.) prijde na v prepoctu 55 tis. Za takovouhle castku holt zadna evropska automobilka neni schopna vyrobit nic.

0/0
23.6.2011 2:59

ValesValpurt

Re: Luxusni verze

no a? stejně je to propadák, nikdo normální by si takové auto nekoupil a pro chudé je stále drahé.... hlavně babetu si tam za ty léta umí opravit každý, tady toho "auta" jsou další náklady za servis...

0/0
23.6.2011 13:07

Gemars E. Rommel

Re: Luxusni verze

nekecejte, za 15 táců máte 30 let starou škodovku.

0/0
24.6.2011 10:19

Ma Te S

Re: Luxusni verze

nebo trabanta za 8 tisíc a jezdí to i v noci;-D

0/0
25.6.2011 12:23

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Luxusni verze

;-Dno tak das ist wunderbar

0/0
27.6.2011 23:25

hrcprcsalala

Re: Luxusni verze

Což je úplně jedno, protože za takovou částku není schopna ani Tata vyrobit nic, co by mohla prodávat v Evropě.

0/0
24.6.2011 10:32

slon75

Re: Luxusni verze

Hlavně za 55 tisíc máte celkem slušného 10 - 15 let starého kombíka, který splňuje všechny parametry slova AUTO.

0/0
24.6.2011 14:42

rebbe

Můj tip by byl Trabant

levné auto vyrobené výhradně z odpadků. V Indii dosud jezdily pouze licenční Fiaty, mnohdy ve fantastickém stavu- disk kola držel pouhý jeden šroub, ostatní byly majiteli ukradeny. Dveře spolujezdce se zajišťovaly provázkem, klika chyběla. Nuže, srovnání s Velorexem by při volantu na správné straně dopadlo špatně pro Velorex. Š100 byla technicky zastaralá už když se začala vyrábět. Její předchůdce, Spartak, se mohl klidně vyrábět ještě 20 let.V

+1/0
22.6.2011 21:12

Karel Endler

Re: Můj tip by byl Trabant

Před Š100 se vyráběly Š1000MB a před nimi Octavie a až před nimi Spartaky. Vaše tvrzení, že Š100 měla horší technickou úroveň, než Spartak, je poněkud úsměvné. Prostě žvást.

+1/0
24.6.2011 8:29

LostMen

No ...

... no to je teda úroveň, takové Tata NANO .. je to něco jako články na iDnes .. ba ne, iDnes je často horší .. :-)

+1/0
22.6.2011 19:46

mojepostovnischranka

No, už jen to, jak autor drží volant mi říká o něm vše,

jako o řidiči... :-(

0/0
22.6.2011 17:06

Kralupák

Re: No, už jen to, jak autor drží volant mi říká o něm vše,

asi neměl příležitost absolvovat kurz bezpečné jízdy ;-D

0/0
23.6.2011 8:37

Dr.Onufrakova

Článok napísal rodák vynálezcu Velorexu

A uverejnil na webe aj vďaka indickým programátorom, ktorí napríklad v Microsofte a Googli patria k najlepším.

0/0
22.6.2011 17:05

MJSymbian

Re: Článok napísal rodák vynálezcu Velorexu

Od kdy patri indicti programatori k nejlepsim? V indickych pobockach mozna :-D

0/0
22.6.2011 19:35

mukr

Re: Článok napísal rodák vynálezcu Velorexu

No kdyz do kodu nepotrebujes vkladat nejakou inteligenci, tak pomoci ruznych toolu to zvladnou i obeznamena paka. Jinak se holt musi pripravit na to, ze to bude mit hroznych bugu, kod bude necitelny a neopravitelny......... Ale dokud je poptavka tak co?

0/0
23.6.2011 13:22

Dr.Onufrakova

Práve naopak

To, že si US manageri najímajú off shore kódovačov za 20 $/h, je ich chyba. Títo sa vezú v boome indického programovania a sú na 5-ročnej čakačke na green card, tak predsa nepovedia, že ten Amík to blbo zadal. O Indoch (hlavne Sikhoch) po svete to neplatí. Jednoducho z 1 miliardy sa dá vyberať.

0/0
25.6.2011 7:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.