- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V roce 1998 jsem dostal služební octavii 1,9 TDi.Pravda neměla klimatizaci, ale jezdila mi za 3,8 l na 100 km. Tak nevím,v čem je tato úsporná octavia úsporná.
Že bych musel jet do Chorvatska se oktávkou, čučet na kompl, jestli mi to moc nežere a ještě vypínat klimatizaci, abych ušetřil deci ropy, tak to fakt ne. A dát za takovou prťavou ptákovinu 400 litrů? To si vystačím s autem normální velikosti a s normálním motorem a spotřebou kolem deseti litrů. Aspoň budu odpočatý a nebudu mít problémy se sluchem. To je pro masochisty.
Člověk musí umět akorát počítat a už sám přijde na to jestli chce benzín, diesel nebo LPG. Tyhlety zelený modely jsou na dvě věci. Ta spotřeba je zajímavá, ale ty dlouhý převody udělají z oktávky líný auto. Fiat 500 TwinAir je taky krasavec a žere 4L/100, ale za 400 tisíc by si ho koupil akorát magor.
Po cestě do Jugoslíávie určitě nejvíc ušetřřil ten START-STOP systém !
ale z vlastní zkušenosti jezdí Oktávka spíš na žárovky, než na naftu.
uvádí při padesáti kilometrové rychlosti, jsou pro diesel smrtící. 1250, 1500 ot/min a to by chtěl jezdit po městě na pětku? Do roka bude celý motor a výfukové díly tak zakarbonovaný, že se auto promění v línou a žravou mrtvolu. Tímto stylem jízdy z Vás peníze uspořené na palivu vytahá servis.
tak to jel jistě SÁM a s jediným zavazadlem - tenkou plackou, kde měl jen občanku a řidičák...
My ale jezdíme do Chorvatska starším typem 1,2-kou Fabií combi, ve dvou lidech, zato ale slušně naložení (asi tak jako bez zavazadel ve 4 lidech), na dálnici ji nešetříme, tzn. když to jde tak pořád 130 km/h (to je cca nějakých 4050 otáček)... a podle palubního pc jsme se dostali nakonec na velmi slušnou spotřebu 6,5 litru/100km (s benzínem BA95). - A to s mírně puštěnou klimatizací během 2.půle cesty. - Myslím, že jsem na 5 řádcích poskytl čtenářům více informací, než celý článek.
a za cenový rozdíl, mezi Octávkou Greenlinem a Fábkou najezdíme ještě nejméně tak dalších 40000 km...
a hlavně převážně ve městě, celoročně a to na benzín takže to není líná mrcha vyhnaná 6-tikvaltem a můj dlouhodobý průměr je 5,26 l. Motor vypínám jen u závor.
se divim, ze z toho nenastydli.....
Proč by měli?
hlavni duvod neni uspora vahy, ale uspora penez.... ale lidi to porad jeste zerou.... Radio taky vyndali protoze moc vazi....misto skel to bude mit bakelit. Nadrz by mohla byt jenom tak na 10 litru...to staci, kdyz to ma takovou zavratnopu spotrebu... to by taky usetrilo ....