Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečně na dovolenou: při cestě dělejte přestávky každou hodinu a půl

Letní měsíce patří v dopravních statistikách k nejtragičtějším. Poněkud paradoxně během nich dojde na silnicích k více nehodám než v zimě. Nejlepší prevencí nehody na cestě do zahraničí je podle odborníků dobrá příprava před jízdou a odpočinek během cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aluminiový alobal

mělník-crotone= 2.000km

19hodin, řídil jsem sám-jsem hrdina;-D

0/0
29.6.2011 20:39

Einstein

Re: mělník-crotone= 2.000km

Prešov (SK) - Calafell (E) = 2.350 km dva roky po sebe, stále 26 - 28 hodín s krátkymi prestávkami na cigaretu, WC, tankovanie a jedlo. :-P V pohode. Chce to ale auto s dobrými sedadlami a hlavne podvozkom. S koncernovým autom by som si netrúfol.

0/0
30.6.2011 16:10

okocha

1.5hod.přestavka nee

Tak my jsme jeli cela rodina (ja s manzelkou a 3 deti)do Italie na Gargano cca 1530 km a ridil jsem jen ja a dal jsem to v klidu za 20 hodin a prestavky jsme meli podle stavu nadrze,takze ne po 1.5 hod a prislo me to v klidu,(jestli proto ze jsem zvykly na nocni smeny,nevim)no si na dve hodiny schrupnul a malem jsem nato doplatil,takze muj nazor je urcite nespat,ani ty dve hodky behem jizdy,moc to nepomaha,aspon me teda..:-)

0/0
29.6.2011 20:03

tmf

Re: 1.5hod.přestavka nee

jednu přestávku na 1530 nevěřím. Nebo jste jeli trábošem? Ten má malou nádrž.

0/0
29.6.2011 20:38

katano

PAŠTIKY jedou k Jadranu ..............

PS : děkuji = autem k moři OPRAVDU NE ! ! ! :-P

0/0
28.6.2011 20:31

aluminiový alobal

Re: PAŠTIKY jedou k Jadranu ..............

k moři jezdím autem, během 14 dnů dovolené utratím(mimo ubytování a nákladů na cestu) okolo 8.000€. Nepřipadám si jako socka.

0/0
29.6.2011 20:44

Brundi

1,5 hodiny?

8-o Kdyz nekdo chce taky stravit cas na dovolene a nejenom na ceste...

0/0
28.6.2011 19:36

pvl1

4 lžičky rozpustnýho kafe, cukr a studený mlíko,

akorát na 10 hod. jízdy.

0/0
28.6.2011 18:37

KarelV

Hlavně žádné frajeřiny...

... a to v každém ohledu ... Každý má jet tak, aby v prvé řadě nikoho nesramoval. - :-/

0/0
28.6.2011 16:19

Kovis

Jedu podle nádrže

Jedu podle nádrže. Vzhledem k tomu, že mi auto bere na dálnici kolem 11 litrů a nemá zas tak velkou nádrž, tak je to i docela často...

0/0
28.6.2011 15:21

Lobos

Re: Jedu podle nádrže

takze kazdou hodku a pul?;-);-)

0/0
28.6.2011 16:14

Lobos

pche...

pokud bude kazdy zastavovat 1 a pul jizdy, tak do toho Chorvatska ty konzervy a rizky v alobalu tezko priveze....;-D8-o

0/0
28.6.2011 13:37

bx777desta

Re: pche...

jo jo zrovna sem to chtel napsat , pak redaktor je hustej teoretik ale v tom aute by se s tema prestavkam possral :-) ale on to umi jenom na papire :-) to mu de, kdyz ma v hlave nablito

0/0
28.6.2011 14:21

Lvy

Kdybych zastavoval co dvě hodiny, tak bych se dávno někde

vysypal, to je prostě nesmysl, zastavuji jen na tankování a jinak jedu, abych dojel co nejdříve, protahovat se můžu klidně za jízdy stejně tak proč bych měl cestou kupovat nějaké pití, když si ho vezu s sebou a to navíc to co mám rád a co mě osvěží. V praxi tedy zastávky tak co 600 - 800km, záleží na tom jak rychle se dá jet a tím pádem jaká je spotřeba.

0/0
28.6.2011 13:26

tfujpm

Re: Kdybych zastavoval co dvě hodiny, tak bych se dávno někde

no 600-800 km, to je tech 1,5 hod jak se pise v clanku, ze

0/0
28.6.2011 13:29

Maxx12 III.

Re: Kdybych zastavoval co dvě hodiny, tak bych se dávno někde

no pokud jedete průměrně cca 460km/h, tak potom ano :-P

0/0
28.6.2011 14:19

semelik

pán má Veyron? To je fofr, co? Gratuluju !

0/0
28.6.2011 14:57

Lobos

Re: pán má Veyron? To je fofr, co? Gratuluju !

ma Skoda veyeron;-D;-D proto jezdi do chorvatska s rizkama.....;-D;-D;-D;-D

0/0
28.6.2011 15:10

Tomas Marny

Re: Kdybych zastavoval co dvě hodiny, tak bych se dávno někde

OK... Dělám to taky tak...

Máš pravdu - ale to si může dovolit zkušený řidič, který se za volantem opravdu ´zná´ a má rozumnou sebereflexi... Já - řidič amatér, cca 1.5 milionu km za 27 let praxe, nejdelší trasa 2.100 km za 24 hodin...

:-)

Tenhle článek je pro ´prázdninové řidiče´, kteří mimo cestu na dovolenou najedou ročně tak 1000 - 10000 a kteří dlouhé rasy - obvykle - prostě neumí...

;-)

0/0
28.6.2011 13:57

yetti_z_hor

v pátek jsem se vrátil z řecka

R^ bez tempomatu a automatické klimatizace bych si to fakt už nedokázal představit.. cca 10ti minutové zastávky dělám po cca dvou hodinách, vždycky ale někde u bělehradu zastavím na 2 hodiny a zchrupnu.. teď když jsem jel zpátky, tak mi ve dvě hodiný ráno nepomohl ani red-bull. Vypil jsem ho v jednu, počkal 40 minut, nic.. zastavil jsem a okamžitě usnul :-)

jedna krize přichází kolem 2-4 hodiny ranní, a další krize - bacha na ni - přichází často kolem 6-7 hod. ráno, přesněji před vašim běžným časem ranního vstávání..

1500 km do chorvatska jde zajet naráz, ale 1500 je o poznání větší oříšek.. navíc srbsko a fyrom má všude omezení mezi 80-120, tak se pod 16 hodin (bez spánku) nedá dostat.. zato se tam dá jet za pusu.. moje dvěstěkoňové benzínové turbo jelo 700 km za 6,8 l/100km :)

0/0
28.6.2011 10:35

yetti_z_hor

Re: v pátek jsem se vrátil z řecka

*oprava 1000 km do chorvatska

0/0
28.6.2011 10:38

ww+

Re: v pátek jsem se vrátil z řecka

já budu mít klimu a tempomat až v dalším autě, takže v současném si to představit dokážu a zatím takto po evropě jezdím - je fakt, že když je horko, tak je to únavné, ale když člověk co dvě hoďky staví a na pumpách kupuje chlazené nápoje, tak se to dá.

0/0
28.6.2011 10:41

Kovis

Re: v pátek jsem se vrátil z řecka

No nevím, na mě by to nebylo. Když autem do Řecka, tak jedině v kombinaci s lodí.

0/0
28.6.2011 15:12

yetti_z_hor

Re: v pátek jsem se vrátil z řecka

no.. jako trajektem z itálie? trvá to ještě déle než jet po balkánu.. a dráž! nemyslím si.. protože jsem Řek, jezdím tam dost často a znám velkou spoustu lidí, co jezdí autem GR-CZ a všichni po pevnině.. trajekt není lepší volba..

0/0
28.6.2011 17:42

Kovis

Re: v pátek jsem se vrátil z řecka

Netvrdil jsem, že je to rychlejší a levnější, akorát by částečně odpadla část řízení autem. Sice řídím rád, ale má to své hranice. Do Řecka po pevnině mi to přijde už docela daleko. Jinak osobně používám v posledních letech variantu letadlo + auto z půjčovny.

0/0
28.6.2011 18:18

yetti_z_hor

Re: v pátek jsem se vrátil z řecka

je pravda, že je to daleko... ale strašně daleko.. hlavně ta "yugoslavia" je doslova nekonečná... letadlo+půjčovna je pro mě dražší varianta.. protože jezdím po celém severním řecku po rodině.. kdybych letěl do hotelu na rhodos, tak je to jasný, ale takhle.. a jednou za rok/dva to zvládnu - i cesta může být cíl - a v tomhle případě spíš musí..

a po cestě hodně potkávám německé turky - to už nechápu vůbec.. německo - turecko - to je snad 2500.. a jeden můj známý jezdí autem co dva roky do z Brna do Damašku - to je 3200km.. nechápu vůbec.. to je na dva dny ;)

0/0
28.6.2011 18:40

patrona

Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

je zakladem mit automatickou klimatizaci a tempomat....

0/0
28.6.2011 9:34

martin2580

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

Tak to je dnes vicemene standard...

0/0
28.6.2011 10:34

Oodi

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

u nových nebo pár let starých aut ano, ale to nejsou ta jediná..

0/0
28.6.2011 13:08

Nahlas se ti směju 2

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

No pokud těmi pár lety myslíš 7-8, pak ano...

0/0
28.6.2011 16:34

Hrustic

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

V Evrope to neni uplne bezne ani u novych ... Nastesti do Skodovky a VW (u jinych jse mto neresil) lze domontovat za 2000 s praci (original!!)

0/0
28.6.2011 23:01

tfujpm

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

no pekne si zavrit oci a ono to jede samo.

0/0
28.6.2011 13:28

kecálek_český

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

s tempomatem bych usnul během pár minutek :-/

0/0
28.6.2011 14:45

Nahlas se ti směju 2

Re: Na dlouhe cesty, zvlaste na jih,

A s nohou ustrnulou v jediné poloze jako vykonáváš nějakou intenzivní činnost, která tě udržuje bdělého?

0/0
28.6.2011 16:33

jan.banos

z rychlosti 130 kilometrů za hodinu řidič přidal až na 220

Tak to by se mě v mém autě těžko podařilo.;-)

0/0
28.6.2011 7:48

net.Xtreme V.

Re: z rychlosti 130 kilometrů za hodinu řidič přidal až na 220

;-D

0/0
28.6.2011 8:13

Hrustic

Re: z rychlosti 130 kilometrů za hodinu řidič přidal až na 220

Tak super ... Aspon z toho nemusis mit strach :-)

0/0
28.6.2011 22:54

Hynek Vilém Jarmila reloaded

hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

... měli začít propagovat neomezenou rychlost na dálnici. Ono není nic horšího než se na prázdné dálnici ploužit těch 130kmh. Jak píše někdo dole: "Je dobré udržovat rozumné tempo a jet co nejvíce pohodově a klidně, na

německých dálnicích si dávám tempomat na 160 (kde to lze), to je

rychlost, kde není ještě třeba extrémní pozornost a zároveň už cesta

docela ubíhá."

Při 130kmh je na dálnici rizikovým fakorem pro usnutí právě tahle nemožná rychlost.

+2/0
28.6.2011 7:47

jan.banos

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Rychlost by mohla být omezená pomocí světelných tabulí.

Takže, když bude dálnice prázdná, klidně neomezeně.

0/0
28.6.2011 7:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Otázka je, zda vám musí někdo nařizovat, jestli je dálnice prázdná nebo ne...:-/

0/0
28.6.2011 7:52

jan.banos

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Nařizovat nikdo nemusí, ale kontrolovat může.

Už jsem tak dostal pokutu na prázdné a přehledné silnici první třídy.

0/0
28.6.2011 7:57

net.Xtreme V.

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

A nemyslel to obráceně, že i při neomezené rychlosti můžeš zvolnit, když vidíš kolem sebe hustší provoz?

0/0
28.6.2011 8:17

kixikIDnes

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

S rychlosti na nemeckych dalnicich souhlasim. Take mastavuji tempomat na 150-160 a je to idealni cestovni rychlost. Nicmene na ceskych "dalnicich", specialne D1, je to hazard ze zivotem. Bohuzel zde jezdi spoustu ridicu, jejichz vozidla jsou ve stavu rozpadu a maximalni dovolenou riychlost na dalnici berou jako jedinou povolenou. To pak radeji jet mimo dalnici, protoze tam by to byla ruska ruleta

0/0
28.6.2011 8:27

DjTamme

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Tak v Česku není jen D1 jak se na Idnes hodně píše. Každý den jezdím bud na Teplice nebo Plzeň a to jsou suprové dálnice. Až teplickou dodělaj i u Lovosic tak paráda. Tam prostě 150 jedu. Skoro nikdy tam nejsou vidět zácpy nebo bouračky.

D1 je hold fenomén. Jakmile na ní najede méně zkušený jezdec tak se jí bojí. Čeká polní cestu plnou prasat 2222 a jede pomalu a ohrožuje okolí.

0/0
28.6.2011 9:10

f0rr35t

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Přesně, to říkám pořád. Lidi pořád nadávají, jak naše dálnice nestojí za nic a přitom Plzeňská nebo Hradecká se parametry blíží k autobahn. Mám pocit, že na dálnice nadávají hlavně ti, kteří se svojí uskákanou Fábií vyrazí jednou ročně na D1 v největší turistické špičce a potom na to celý rok nadávají. Kdo má aspoň trochu dálniční auto a projel si těch dálnic víc, tak mi asi dá zapravdu.

0/0
28.6.2011 11:04

kixikIDnes

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

S tim souhlasim. D5 jezdim take docela casto a je to naprosto v pohode. D1 je oproti ni strasne zvlnena. Rek bych ze tak trochu dalnicni auto mam (Mondeo) a i tak ta D1ka neni uplne idealni, se 140 na tempomatu je to tak akorat na pohodu.

Dobre by bylo, zvednout maximalni povolenou, a v rizikovych usecich spomalovat, jako je tomu v Nemecku.

Nicmene stale je to o lidech a kdyz by se zrusila nejvyssi maximalni rychlost, tak by to byla strasna divocina. Na jedne strane by tu byli strelci, kteri si potrebuji masirovat ego a svihat to 250 a kdyz by nebylo omezeni, tak vcelku beztrestne, a na druhe strane cepicari a jini svatecni jezdci, kteri vyrazi na dovolenou autem a na dalnici jsou tak hotovy, ze jedou stovkou a chovaji se naproste nepredvidatelne. A pak v tomhle blazinci klickujte...

0/0
28.6.2011 11:17

f0rr35t

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Toho bych se při neomezené rychlosti taky bál. U nás si lidi na omezení už tak zvykli, že by to potom asi byl pěknej chaos. Dokonce už jsem narazil na člověka, kterej mi nechtěl neomezenou rychlost v Německu věřit ;-D Ale tam si na tu rychlost zvykli i pomalí jezdci a i ve 240 (osobně odzkoušeno :-) ) se tam člověk cítí bezpečně.

0/0
28.6.2011 11:40

martin2580

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

Ja nevim, po D1 jezdim denne a zas tak hrozny to neni.... Je to hodne zmedializocany, ale z 90ti procent jedu na tempomat 140 a nejaka vetsi kolona je spis vyjimecne. Vetsina lidi na tu dalnici nadava, ale zaplat panbuh za ni... Kdo zkusil Praha-Brno mimo dalnici mi da za pravdu, ja to jel na motorce a je to fakt zdlohavy, oproti 1:35 predpisove autem z chodova na sjezd na Mikulov...

0/0
28.6.2011 10:41

tmf

Re: hlavně by tihle mistři z dopravních ústavů ...

všem zastáncům neomezené a srovnání s D. Také se mi tam líbí, 150 je akorát cestovní rychlost. U nás to má jednu vadu, krom pár km u Prahy na to nemáme dálnice a na těch pár km u Prahy to zase nejde kvůli tomu, že je to samý sjezd a nájezd. A pokud si všímáte, tak když je v D dvoupruh tak je tam vždy 120, neomezená bývá občas na třípruhu. Třeba A2 kolem WB, BS na HN, vždyť tam je prakticky stále zapnuto omezení na 120.

Prostě pomalík (kamion), výletník a podnikatel se do dvou pruhů při neomezené rychlosti nevejdou.

0/0
29.6.2011 21:07

Hynek Vilém Jarmila reloaded

to by člověk nikam nedojel

Do Chorvatska zásadně přes noc a na cestě dělám tak tři zastávky, takže to vypadá na těch cca 400km. Víc je myslím dost zbytečné.

+1/0
28.6.2011 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.