Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crashtest autobusu: připoutejte se, až pojedete na dovolenou

Hned dvě nehody českých autobusů zahájily sezonu letních zájezdů, ta v Maďarsku skončila tragicky. K moři zamíří autobusem tisíce Čechů. Stejně jako v autě mají i cestující autokaru povinnost poutat se bezpečnostními pásy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Garp

Spanelsko

asi pred 20lety ve Spanelsku nas prekvapilo , ze linkovy autobus nas odmitnul s tim ze uz nema volna sedadla ,nicmene do 10min. prijel nahradni vuz pro nas 6 co nas zustalo !! tehdy jsem jako cech bezne stojici v ulicce cumel jak puk. Dnes uz bych v ulicce nestal ... kdo nekdy nezazil prevraceni autobusu , verte ze je to takova sila ze i kdyz si myslite ze se udrzite , neudrzite ... a nekontrolovatelne jako v prace sebou hazite a lamete si nohy ruce ...

0/0
24.6.2011 13:32

RadekS

Po shlédnutí tohoto videa se v dálkových autobusech poutám

Řidič českého autobusu zkolaboval při cestě do Chorvatska - http://youtube.zex.cz/index.php?id=ukaz&co=gogPllfBvds

0/0
24.6.2011 10:45

lucinkapes

Pohodli

Autobus neni auto. V autobuse je vetsinou dost malo mista na nohy. Kdyz jedu do zahranici nekolik hodin, tak nevydrzim sedet strnule jak na kuchynske zidli. Kdyz sedim u okna, tak nekdy do sedacky zajedu tak ze zadek mam az na kraji a kolena oprene o protejsi sedacku. Kdyz sedim u ulicky tak si dam nohy do ni a sedim sikmo. Kdyz sedim sam, tak se opru o okno a natahnu se pres obe sedacky. Ani pri jednom se poutat jaksi neda. Neni to tak davno, co bylo bezne, ze si nekdo na noc lehl na karimatku do ulicky. Dnes uz to vsak ridici moc radi nevidi.

0/0
23.6.2011 17:41

Zuzi_K

Re: Pohodli

naprosto s Vámi souhlasím. Kdybych měla při cestě např. do Chorvatska sedět připoutaná v konstatní poloze, tak mi někdě u Vídně asi vyleze páteř a v HR mě vytahují nohama napřed. Tím samozřejmě nechci říct, že poutání je hloupost... V autě se poutám automaticky, ale v tom buse mi to prostě nejde :-/

0/0
24.6.2011 8:16

Fair-Play

Školitel

se poutá při přeparkování na dvoře;-D Tak panáček se z bezpečnosti zcela pomátl;-D

0/0
23.6.2011 15:22

Alex_crusty

Re: Školitel

Mě už se taky párkrát stalo, že jsem se přivázal i při vyjíždění z garáže na dvůr, to není pomatenost, to je zvyk...

0/0
23.6.2011 15:55

radaumacher

Re: Školitel

Přesně tak. Nejjednodušší obrana proti nepřipoutání se je mít to prostě navyknuté stejně jako zavření dveří.

0/0
23.6.2011 16:17

l.g

Re: Školitel

Znám případ, kdy si řidič chtěl přeparkovat jen za roh ulice asi 30m. Vyběhnul jen v papučích. Když vyjel z řady, smetla ho v protisměru předjíždějící dodávka. Čelní náraz díky tomu, že nebyl připoutaný nepřežil. Airbag mu zlomil vaz...

0/0
23.6.2011 16:56

tojsouveci

Re: Školitel

Čím to, že každý zná vždycky alespom jeden případ, která se mu zrovna hodí do noty?

Já takový příklad neznám

.

Kromě toho je nepochopitelné, že někdo schválil do provozu takovou zbraň (airbag) který není propojen s pásy a prostě vás při nepřipoutání zabije. Je to jako kdyby prodávali kovovou lampičku s fází na kostře s důrazným upozornšním, že ji můžete přenášet pouze v gumových rukavicích. :-)

0/0
24.6.2011 13:22

vítr_v_zádech

Re: Školitel

Už jej znáte. Právě ste o něm četl. Napříště ho pro vás nebude nutné psát.

0/0
24.6.2011 18:31

tojsouveci

Bezpečnost nade vše

Já jsem ještě pro povinné přílby v autech a autobusech, aby se bezpečnost ještě zvýšila.

Pár článků na toto téma a už je někteří začnou shánět a nosti. Celá rodina si v autě před nastartováním nasadí přílby a spokojeně vyrazí přeparkovat auto do druhé ulice :-)

+1/0
23.6.2011 15:13

osk

Re: Bezpečnost nade vše

Nevím proč zesměšňovat věc jakou jsou bezpečnostní pásy, opravdu t onení žádná konspirace a mediální masáž, kldině si jezděte v autě nepřipoutaný ale abyste se nedivil jednou (nebo možná že už se nebudete divit nikdy ničemu)

+2/0
23.6.2011 16:34

tojsouveci

Re: Bezpečnost nade vše

Zesměšňuji pouze to, jak je nám bezpečnost vnucována a v tomto případě dokonce i zákonem s případnými sankcemi.

Děkuji že se někdo chce neustále starat o moji bezpečnost a zdraví, ale já si raději budu rozhodovat sám o tom, zda ho ohrozím, či ne. A je jedno jestli, kouřením, pitím alkoholu, jedením uzeného a grilovaného masa, skoky padákem, lezením na skály apod.

0/0
24.6.2011 13:24

vítr_v_zádech

Re: Bezpečnost nade vše

Rvněkdo to chápe jako vnucování a tak to zesměšňuje. S takovýma zásadně nejezdím.

Moji přátelé naštěstí takoví nejsou. Chápou, že i když se jim nehoda může stát, tak je rozdíl jestli mám po ní třeba jen zlámané ruce či nikoliv. Třeba se zlámanýma rukama se z pomačkaného auta nevysoukáte. Nebo nevytáhnete dítě z doutnajícího vozu. To jsou jen takové malé nuance, víte? :-/

0/0
24.6.2011 18:29

Rudý přízrak lucha la libertad

Re: Bezpečnost nade vše

R^

0/0
24.6.2011 14:19

Viikate

IDS

"Autobusy pro městskou dopravu, kde nejsou sedačky pro všechny, bezpečnostní pásy být nemusí."

Nevíte jak je to například u příměstských autobusů - tedy například IDS JMK? Kdy autobusy jezdí například do obcí 30 km od Brna (nebo do Brna ani nezajíždí)? Je to bráno jako městský autobus? Ono totiž jízda po D1 v úseku cca 8km starým šrot autobusem ve 100 km rychlosti není nic příjemného, ale žel poutat se nelze.

0/0
23.6.2011 13:19

tokumara

Re: IDS

Do Rosic?

Tam je zlo, že spousta lidí i stojí. Leč pokud je v techničáku místo pro stání, smí se i na dálnici.

Ale vždycky mi to hrozně vadilo.

0/0
23.6.2011 14:24

Viikate

Re: IDS

Jo no, přesně tam. A to stání na dálnici mi taky děsně vadí.

Jinak dík za info. :-)

0/0
23.6.2011 14:32

radaumacher

Re: IDS

Rozhoduje fakt, zda je autobus homologován i pro přepravu stojících cestujících.

0/0
23.6.2011 16:18

Antonín, topič

Při cestě na dovolenou

se poutám vždy, aspoň teda na začátku a před koncem cesty.

Ale nevím, jak to souvisí s autobusem.

0/0
23.6.2011 12:47

maspe

Poutání

Pokud jsou pásy, vážu se i na meziměstských linkách.

0/0
23.6.2011 10:32

bapchpytho

Re: Poutání

Já i v metru.

0/0
23.6.2011 11:00

Rudý přízrak lucha la libertad

Re: Poutání

;-D

0/0
24.6.2011 14:21

brco

Síla

Docela síla to video, kde je vidět, jak se figurina katapultuje vpřed. A ten argument tady některých, že poutat se je zbytečné jenom potvrzuje elementární neznalost fyziky. Tu nikdo "neokčije" Jinak poutat se je povinnost a když se řidič nepřipoutá a zraní se při nehodě, klidně bych mu dal náklady léčení k úhradě.

0/0
23.6.2011 9:42

tojsouveci

Re: Síla

A dal bys k úhrradě náklady na léčení lidem obézním, či sportovcům?

0/0
23.6.2011 15:08

radaumacher

Re: Síla

Pokud by to obezita v daném případě byla pouze dílem vůle onoho člověka či pokud by se sportovec zranil např. startem v závodě i přes prokazatelné negativní doporučení lékaře, pak ano.

0/0
23.6.2011 16:20

osk

Re: Síla

No když jsme u těcho obezních pokud to není způsobeno nemocí ale jenom obžerstvím tak potom pro nějákou větší spoluúčast byl.

0/0
23.6.2011 16:36

littlemouse

řidič

Já jednou jela linkovým busem, kterej pásy má jen vepředu a u řidiče. Paní se ptala řidiče, proč se nepřipoutá, když tam má pás a on na to: "Pani, to by bylo stejný, jako kdyby do letadla nastoupil pilot a měl na zádech padák..."

0/0
23.6.2011 9:32

bitkar

Re: řidič

;-D;-D;-D borec... beztak by byl i tak mrtvej, tam nejsou zadny deformacni zony. Naopak by mozna tesne pred narazem mohl utict dozadu, teoreticky.

0/0
23.6.2011 11:26

Hroznej puberťák

Školitel se poutá?

To je asi jedinej, jinak připoutaného řidiče autobusu nevidíte jak je rok dlouhej...

0/0
23.6.2011 9:22

bulictom

Re: Školitel se poutá?

Jestli se spis nedivate na "ridice" vlaku. Ja spis nevidim nepripoutaneho.

0/0
23.6.2011 10:18

Výstřik do tmy IV.

Já tam vidím, že ti připoutaní si nabijou kokos o sedačku

před nimi. 8-o

0/0
23.6.2011 8:04

bitkar

Re: Já tam vidím, že ti připoutaní si nabijou kokos o sedačku

beztak se s nima ta sedacka urvala :D

0/0
23.6.2011 12:17

radaumacher

Re: Já tam vidím, že ti připoutaní si nabijou kokos o sedačku

Ale nevyrazí jí vlastní vahou z původního umístění...

0/0
23.6.2011 16:23

tojsouveci

Kolik

Kolik asi mrtvých či těžce zraněných pasažerů je v poměru k pasažérům autobusy přepraveným? Možná, že byste mohli taková čísla uvádět, i když by snižovala hodnotu těchto článků. Ale proč to dělat, že?

0/0
23.6.2011 7:58

153624

Re: Kolik

Kolik asi mrtvých či těžce zraněných pasažerů je v poměru k pasažérům přepravených letadly? Možná, že bys mohl takové číslo uvádět, i když by snižovalo hodnotu tvého i tak d€bilního příspěvku, ale proč to dělat, že? ;-D

0/0
23.6.2011 8:59

net.Xtreme V.

Re: Kolik

A co k počtu u aut? Jinak nepřeváděl bych to na pasažéry, ale na přepravenou vzdálenost...

0/0
23.6.2011 9:28

tojsouveci

Re: Kolik

Jo souhlasím. Něco jako člověkokilometry

0/0
23.6.2011 15:11

tojsouveci

Re: Kolik

Jako debilní příspěvek to může připadat pouze debilovi, který ho nepochopil.

0/0
23.6.2011 15:10

tojsouveci

Hmm

"když usedne za volant svého žlutého dálkového autobusu, automaticky poutá, bez toho 14metrový kolos ani nepřeparkuje na dvoře fabriky. "

.

Pane jo, ten je jasnej. Možná by to po každém nastartování chtělo ještě alespoŇ jednu motlitbu

0/0
23.6.2011 7:57

dodo-dodo

Re: Hmm

ono jde o to, ze bez pasu se to proste nerozjede;-D

0/0
23.6.2011 8:15

roedor

Re: Hmm

hm, já se taky poutám, i když chci jenom přeparkovat z ulice za vrata. Pro mě je to naprosto automatické - sednu do auta, hrábnu za levý ucho a přetáhnu a zapnu pás. Náhoda je blbec, radši se "zbytečně" přikurtuju, než abych si rozbila čumák. V autobuse se taky jako jedna z mála vždycky poutám (i když vím, že v případě nehody bych si čumák natloukla tak jako tak).

+2/0
23.6.2011 9:04

net.Xtreme V.

Re: Hmm

Já se taky poutám, prostě se připoutám a nastartuji, docela dost lidí to dělá tak ,že nastartují, rozjedou se a až při tom otrovném pípání se připoutají...

0/0
23.6.2011 9:29

síma25

Re: Hmm

Jj, pár takových taky znám. Nikdy jsem to nepochopila. Dělá to kolegyně - rozjíždí se, řadí, vyjíždí z parkoviště, takže se musí rozhlížet, dávat přednosti, prostě situace trošku náročnější na pozornost a ona se u toho ještě nepředstavitelně nešikovně souká do pásu. Poprvé jsem myslela, že zapomněla, ale dělá to fakt pokaždé.

Já to pípání nesnáším, navíc jde přece o moji bezpečnost, případně peněženku, kdyby mě viděli policajti. Je to automatika - sednu, nastartuju, připoutám se než pozhasínají kontrolky a teprve pak jedu.

0/0
23.6.2011 21:30

Fair-Play

Re: Hmm

Tomu se říká posedlost bezpečností.;-)

0/0
23.6.2011 15:25

radaumacher

Re: Hmm

Tomu se říká prevence před riziky (byť malými).

0/0
23.6.2011 16:26

libedejroznec

hmmm..

..a na co mi je pás, když se utrhnu i se sedačkou .. jak tomu bylo právě v té jedné nedávné nehodě ?

0/0
23.6.2011 7:14

Vit I.

Re: hmmm..

Nic není stoprocentní, ale šance na přežití je s pásem podstatně vyšší než bez něj.

0/0
23.6.2011 7:26

net.Xtreme V.

Re: hmmm..

No sedačka se sama neutrhne, nebo by musela být fakt špatně konstruovaná a s tebou když se utrhne, tak tě výrazně zpomalí...jsou nehody, kdy je pás spíš nevýhodou ,ale je jich podstatně méně než těch, kde zachraňuje život.

0/0
23.6.2011 7:32

dusanmsk

Re: hmmm..

Ja teda na tom konkretnom crashtest videu vidim minimalne 2 sedacky, ktore sa evidentne utrhly... Dalej vidim niekolko priputanych dummies, ako si brutalne rozbijaju kokosy o predosle sedacky, kedze maju len 2 bodovy pas. A potom tam vidim nepriputaneho dummie, ktoreho len hrkne von zo sedacky do ulicky, ale nikam dalej neleti. Ale mozno mam len nieco so zrakom.

0/0
23.6.2011 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.