- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zvláště těch speciálních, je opravdu věda. Je zajímavé, že o výrobu tepelně ohýbaných skel o průměru až několik desítek cm se s úspěchem pokoušeli v padesátých létech 20.století amatérští optici bratři Erhartové v Loučovicích u Větřní. Jednalo se o výrobu tzv. menisků pro Maksutovovu astronomickou komoru, kde ve výsledku (po broušení a leštění) jde o přesnost až v tisícinách milimetru.
A jaký je rozdíl v ceně skel na RR vs. SuperB vs. Ferrari, když se vyrábí v jedné fabrice?
Čelní sklo totiž není jen roztavený kysličník křemíku, přečti si pořádně článek a zjistíš, že cena není daná jenom tím, že se vyrábí v jedné fabrice. Canon dělá v jedný fabrice foťáky od 2.000,- po 150.000,- Kč a je v nich skoro stejná trocha skla, plastu, křemíku a kovu
zajímavé, tvrzený polyvinylchlorid poškrábal SKLO, fakt zajímavé a teď jsem na trní, jestli to půjde za pár stovek vyleštit, rozleštit, nebo bud muset kupovat za 5 tisíc nové čelní sklo.
spíš se ti tam akorát dostal kamínek, prostě si to sklo měl špinavý
ale zcela zjevněšitýá hrórkou jehlou, několikrát se tam opakují stejné věty, to je děs. Hlavně ohledně fólií. redaktor zjevně nestíhal termín...
Tak, tak. Názvy značek aut začínají malými písmeny. Odstavce jsou zpřeházené. Zvláštně tak působí informace, že sklo do auta vlepí a pak teprve ohýbají.
chtel bych na auto vonkajsi folii, ktera by ho aspon castecne ochranila proti kaminkum. Dobek tam mam nespocet a to nejezdim vuber rychle. Mam pocit, ze takove lehkorozbitne skla delaji naschval, abychom si museli kupovat vzdy nove nebo platit pripojisteni.
Jako nejsem expert na sklo, ale na kamínkovou ochranu by bylo asi potřeba silnější sklo. A to stojí více peněz. 2 mm silné sklo náraz kamenu v rychlosti 60 km/h a více nikdy nepřežije. A folie tomu nijak nepomůže.
vymysleji si blblosti. Takovych zbytecnosti ! No kdyz to vsechno zakaznik zaplati, proc ne . ... PR to neni, protoze zakaznici (96%) jsou v cizine ! Take to neni ceska sklarska tradice. Na tohle bychom jiz nestacili !
Dovolím si oponovat, věda to skutečně je, do vývoje se investují nemalé peníze a zákazníci to i rádi zaplatí (větší pohodlí, nižší spotřeba, nové funkce – vyhřívání folií, vyhřívané průhledy kamer, Head-Up-Display, …). Je to dokonce i česká sklářská tradice. Skla značky THORAX (tedy laminovaná čelní skla do automobilů) se vyrábí od roku 1930.
Myslím, že PR manager dostane od pana řídícího pochvalu :-)