Diskuze

Okno auta se peče jako sendvič, ta na rollse i ferrari se vyrábí v Česku

Fordy, maybachy, jaguary, porsche, BMW i superby dostávají čelní skla z hořovické fabriky francouzského koncernu Saint-Gobain. Ročně tu vyrobí až milion čelních, střešních a zadních oken.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

islandan

30. 6. 2011 8:54
Výroba skel,

zvláště těch speciálních, je opravdu věda. Je zajímavé, že o výrobu tepelně ohýbaných skel o průměru až několik desítek cm se s úspěchem pokoušeli v padesátých létech 20.století amatérští optici bratři Erhartové v Loučovicích u Větřní. Jednalo se o výrobu tzv. menisků pro Maksutovovu astronomickou komoru, kde ve výsledku (po broušení a leštění) jde o přesnost až v tisícinách milimetru.  ;-D

0 0
možnosti
J

jan.banos

29. 6. 2011 19:24
sklo sklo sklo

A jaký je rozdíl v ceně skel na RR vs. SuperB vs. Ferrari, když se vyrábí v jedné fabrice?

0 0
možnosti
J

JeFFik

29. 6. 2011 21:17
Re: sklo sklo sklo

Čelní sklo totiž není jen roztavený kysličník křemíku, přečti si pořádně článek a zjistíš, že cena není daná jenom tím, že se vyrábí v jedné fabrice. Canon dělá v jedný fabrice foťáky od 2.000,-  po 150.000,- Kč a je v nich skoro stejná trocha skla, plastu, křemíku a kovu

0 0
možnosti
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

29. 6. 2011 17:05
čelní sklo jsem si poškrábal plastovou stěrkou

zajímavé, tvrzený polyvinylchlorid poškrábal SKLO, fakt zajímavé a teď jsem na trní, jestli to půjde za pár stovek vyleštit, rozleštit, nebo bud muset kupovat za 5 tisíc nové čelní sklo. :-P

0 0
možnosti
JS

Elrossx

29. 6. 2011 17:34
Re: čelní sklo jsem si poškrábal plastovou stěrkou

spíš se ti tam akorát dostal kamínek, prostě si to sklo měl špinavý:-)

0 0
možnosti
TH

Milhaus1

29. 6. 2011 12:17
Článek je to pěkný,

ale zcela zjevněšitýá hrórkou jehlou, několikrát se tam opakují stejné věty, to je děs. Hlavně ohledně fólií. redaktor zjevně nestíhal termín...

0 0
možnosti
MK

jambo

30. 6. 2011 16:13
Re: Článek je to pěkný,

Tak, tak. Názvy značek aut začínají malými písmeny. Odstavce jsou zpřeházené. Zvláštně tak působí informace, že sklo do auta vlepí a pak teprve ohýbají.

0 0
možnosti
J

juki

29. 6. 2011 11:16
folie na skla

chtel bych na auto vonkajsi folii, ktera by ho aspon castecne ochranila proti kaminkum. Dobek tam mam nespocet a to nejezdim vuber rychle. Mam pocit, ze takove lehkorozbitne skla delaji naschval, abychom si museli kupovat vzdy nove nebo platit pripojisteni.

0 0
možnosti
IJ

Inkvizitor Johny

29. 6. 2011 11:58
Re: folie na skla

Jako nejsem expert na sklo, ale na kamínkovou ochranu by bylo asi potřeba silnější sklo. A to stojí více peněz. 2 mm silné sklo náraz kamenu v rychlosti 60 km/h a více nikdy nepřežije. A folie tomu nijak nepomůže.

0 0
možnosti
JV

Josef II

29. 6. 2011 10:57
Vedu z toho delaji a ...

vymysleji si blblosti. Takovych zbytecnosti ! No kdyz to vsechno zakaznik zaplati, proc ne . ... PR to neni, protoze zakaznici (96%) jsou v cizine ! Take to neni ceska sklarska tradice. Na tohle bychom jiz nestacili !

0 0
možnosti
VH

jim007

29. 6. 2011 14:23
Re: Vedu z toho delaji a ...

Dovolím si oponovat, věda to skutečně je, do vývoje se investují nemalé peníze a zákazníci to i rádi zaplatí (větší pohodlí, nižší spotřeba, nové funkce – vyhřívání folií, vyhřívané průhledy kamer, Head-Up-Display, …). Je to dokonce i česká sklářská tradice. Skla značky THORAX (tedy laminovaná čelní skla do automobilů) se vyrábí od roku 1930.

0 0
možnosti
D

dj1

29. 6. 2011 10:00
Pjekné PíáR

Myslím, že PR manager dostane od pana řídícího pochvalu :-)

0 0
možnosti