Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Octavia je nejlevnější v historii. Stojí tolik, co před lety fabia

Od prvního července stojí základní provedení Octavie Tour 254 900 korun. Škodovka bojuje proti stále levnější a kvalitnější konkurenci. Základní neleasingovou cenou se octavia dostává pod cenu Kie cee'd, která před lety spirálu zlevňování v této kategorii roztočila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomash01

ale jo

Ale jo, kdyz pridam tour plus paket + delitelne zadni sedadlo (!!!), tak jsem na nejakych 284100.  Jeste by to chtelo nejakou (aspon dojezdovou) rezervu - to nevim, jak na tom skoda  je (u Fabie 2 nebylo nic), ale obecny trend je, ze neni. Zdalo se mi, ze ceny ceedu a i30 sly nahoru. Spotreba podle papiru je podle me hodne velky optimismus. Cee'd je o neco drazsi, i30 vyjde zhruba na stejno (nepatrne levnejsi) . Opticky jsou ceed i i30 mensi auta, uvnitr asi vetsi (o 8 cm vetsi rozvor), ale s mensim kufrem. Koupil bych tu i30. (mam firemni Fabii 2, takze me to netrapi).

0/0
11.7.2011 11:17

názor01

Jo to tak za 200 000kč

200 000kčR^R^

0/0
10.7.2011 12:44

nicolas.tesla

kdo to koupi?

Za stejne nebo velmi podobne prachy jsou mnohem vybavenejsi auta a konstrukcne ne tak stara. Vzdyt tohle je jen doprodej starsiho zeleza. Sami pisi ze je to osekane jak blazen a na designu jak starem.

Ja vim, kazdy druhy tady pise, ze prece tohle cloveku staci a je to ceska automobilka.

Bohuzel oboje pokulhava.

Sice vybava cloveku staci, ale za "stejne" prachy mate u jinych znacek uplne jinou - lepsi vybavu.

A cesska automobilka to neni uz davno, jen se to vyrabi u nas. Ale to prece i Hyaundai. Takze i Hyundai zamestnava ceske lidi a vyrabi tady auta, jen lidi si nejak nezvykli, ze i tohle jsou nase auta :).

0/0
10.7.2011 4:44

Nekorektni

Re: kdo to koupi?

"Za stejne nebo velmi podobne prachy jsou mnohem vybavenejsi auta a konstrukcne ne tak stara"

Prosim o konkretni modely a ceny, dekuji!

0/0
10.7.2011 11:42

Karátek

Re: kdo to koupi?

Tohle píše dost lidí, ale odpovědi se člověk stejně nedočká. Když teda tvrdí, že jsou lepší, tak by měli napsat aspoň příklad. Nebo jde o trapně blbé kecy a ty si můžou nechat.

0/0
10.7.2011 16:26

SID09

Re: kdo to koupi?

Jediný, co bych této octávii vytkl, je absence 6 stupňové převodovky a lpění na benzínovým motoru. Nafťák je byl u oktávie velmi dobrým pracantem - mnohem lepší, než benzín.!!!!

0/0
10.7.2011 16:36

atvar

Uvažoval jsem o ní, benzín by mi nevadil

vadí mi jen 2x airbag. V takovém autě už dnes rodinu vozit nechci.

0/0
8.7.2011 10:57

prasák

Re: Uvažoval jsem o ní, benzín by mi nevadil

Vzadu stejně žádné airbagy namají, i když je máš čtyři.

0/0
8.7.2011 23:43

kyoko suriko

a furt se neprodává...

čím to? Že by za stejný peníze byly lepší, větší a moderjnější vozy? ;)

0/0
7.7.2011 12:37

martin_simek

Re: a furt se neprodává...

porad zadna reakce, cim to ? ze by malo zajimavy prispevek ?

0/0
10.7.2011 0:14

Nekorektni

Re: a furt se neprodává...

Jaky vozy?

0/0
10.7.2011 11:43

malsoncz

..

Českej šunt vyráběnej v Indii a Číně, pod taktovkou Deutchland party. Tak to fakt ani omylem.

0/0
6.7.2011 20:28

martin_simek

Re: ..

jojo, neni nad kvalitni korejsky produkt vyrobeny na Slovensku ....

0/0
10.7.2011 0:15

Hrustic

Tohle uz

je konecne auto pro ceskou stredni tridu - velke a konzervativni. Doted tu funkci plni (plnila) Fabia, ale ta je pro rodinu mala. Stokonovy benzinak bohate staci, zvlast pro prumernych 10 tis. km rocne. 

V kazde diskuzi o Octavii se vzdycky vynori zastanci Kia Ceed (Kia Kia Slova-Kia). Proc ne, kdyz se to nekomu libi. Ale ja mezi ne nepatrim ...

0/0
6.7.2011 11:56

TVK

Re: Tohle uz

Auto pro střední třídu? Ta v Česku jezdila v Oktávkách už před 10 lety. Octavia je nižší střední třída a Fabia se řadí mezi malé vozy, ta "střední třídě" nikdy nic neplnila.. Tímhle modelem chce jen škodovka nalákat lidi z rozhodně nižších příjmových kategorií, kteří když už si nekupují nepovedenou a ne o moc levnější Fabii, tak jim zkouší udat podstatně povedenější a větší Octavii, kterých se ale také mj. proti loňsku v Česku za prvních 5 měsíců prodalo o 23% míň než loni.

0/0
6.7.2011 23:24

Hrustic

Re: Tohle uz

To jako, ze stredni trida jezdi v autech stredni tridy ?? Se to trochu pomichalo, ne ? :-P

Ceska syredni trida urcite bezne nekupuje Octavie, ktere jeste nedavno staly  450 tis. a vys ...

0/0
7.7.2011 0:11

TVK

Re: Tohle uz

Ano, střední třída Česku již roky běžně jezdí v autech střední a nižší střední třídy (Okta, Golf, Focus, Astra, Megane, Laguna, A3, A4, C4, C5, Passat atd.). Dnes si nová auta z nižší střední a v solidní výbavě kupují mí kolegové, normální zaměstnanci, kteří mají do příjmové střední třídy hodně daleko a kteří ještě před nějakými 8 lety těžko našušnili na Fabku I skoro v základní výbavě, protože stála při nesrovnatelně menších příjmech víc, než dnes OII Tour.

Pokud někdo i před pár lety neměl 500-600tKč. na auto obdobné katogorie, tak to co do přílmu bohužel nebyla střední třída. A již pomalu výběhová Okta, i když za 270tKč s klimou (tj. 11 průměrných měsíčních platů) , rozhodně není "útokem" na střední třídu, ale na velmi široké masy.

0/0
7.7.2011 0:44

Hrustic

Re: Tohle uz

To je moc pekny rozbor, ale pada na tom, koho povazujes za stredni tridu. To je srasne siroky pojem. Ja znam lidi z prijmy kolem prumeru az nekolikanasobku a kupovali vetsinou nove Fabie nebo vetsi ojetiny (a poslednich letech po padu cen se to posouva). Kdyz mas rodinu a hypoteku, tak jde samozrejme o financni zatez, ale taky se meni hodnoty a lidi uz si nepotrebuji hodnit triko s "bourakem" jako par let po skole :-P

0/0
7.7.2011 1:07

Antonín, topič

Re: Tohle uz

No, střední třída nebere průměrný plat. A potom, důležitá je taky bezpečnost. Kromě toho mně je fábka, zvlášť nová, prostě malá. Ale jinak ujde.

0/0
7.7.2011 11:04

Hrustic

Re: Tohle uz

Ja naopak slysel nekde definici, ze stredni trida bere plus/minus 20% kolem prumeru, takze by to mohl byt opravdu kazdy ..... a pravdepodobne to pokryje vetsinu populace. Proto kolem sebe vidim, ze Fabie kupuji siroke vrstvy ...

Mame starou Fabii jako druhe auto a na to nase "venkovske" uzivani je super. Ta nova strasna. My ji kupovali na konci roku 2007 a byla to fuska sehnat jeste tu jednickovou ...

0/0
7.7.2011 14:02

(gbd)

Re: Tohle uz

Běžně "mezinárodně uznávaná" definice střední třídy je, že sem patří domácnost, která ze svého příjmu vydá na základní potřeby (bydlení, jídlo, energie, komunikace = pravidelné platby) 60 až 70 % svého příjmu, který by měl být lehce na průměrem (max. těch 20 %).

(Takže v ČR to moc "běžné" nebude.)

0/0
7.7.2011 21:14

Antonín, topič

Re: Tohle uz

Heh, tak to jsme střední třída, ale nový auto mi přijde jako nesmyslně drahý (pocit novýho auta vs. propad ceny po roce dvou třech). Tak nevím.

0/0
8.7.2011 8:55

TVK

Re: Tohle uz

Zde 2 názory na střední třídu:  Například ekonom Pavel Kohout počítá jako ekonomicky aktivního člověka každého, jehož hrubý plat dosáhl dvojnásobku průměrné mzdy. Nebo:  Podle Zlámalové je příslušníkem střední třídy každý, kdo má vysokoškolské vzdělání. Měsíčně vydělává alespoň 30 tisíc hrubého a pracuje ve svobodné profesi (http://www.investia.cz/stredni-trida-kdo-patri-do-zakladni-vrstvy-obyvatel-kazdeho-civilizovaneho-statu).

A zhruba v těchto příjmových intencích, tzn. v každém případě nad průměrem, posuzuji střední třídu i já. A tato skupina lidí si obvykle nic "nehoní", protože si prostě koupí auto, jaké se jim líbí, jaké chcou z hlediska užitné hodnoty, bezpečnosti, zábavnosti apod.Ale rozhodně obecně nekoukají po low end a výběhových modelech. Tím samozřejmě nechci říct, že si z praktických důvodů nepořídí podobnou Oktavku nebo Fabiu jako 2. nebo 3. auto do rodiny.

0/0
7.7.2011 18:11

Antonín, topič

Re: Tohle uz

Kohoutova definice je nesmyslná vzhledem ke struktuře mezd v ČR. Nad 47 tis hrubátor bere 4,6% lidí, z toho část nebude do střední třídy spadat.

Zlámalová zase omezuje střední třídu na svobodná povolání, ačkoliv k tomu není žádný racionální důvod.

0/0
8.7.2011 9:00

SID09

Re: Tohle uz

R^!!

0/0
10.7.2011 16:29

Vedoucí kolotočář

Skoda - Simply Never!

:-) Kdyz uz Skodovku, tak Pašíka v dieselu, v metle a na hlinach... at maji majitele toaletnich hatepecek na koho nadavat, kdyz je na dalnici tedeicko osoli... ;-D

0/0
5.7.2011 21:55

svobodnik Halik

Re: Skoda - Simply Never!

tato Vaše ironie byla vtipná tak před dvěma lety.....teď už je to spíše k pláči....Rv

+1/0
6.7.2011 18:56

Karátek

Škoda

Motor stačí pro normální řidiče, jen magoři musejí mít silný motor, aby se mohli předvádět a v nejhorším zabíjet, to jsou frajeři. Každému vyhovuje jiný motor, já neuznávám diesel a zakázal bych ho vůbec do aut dávat. To je můj názor, diesel smrdí a to doslova a znečišťuje ovzduší větší mírou než benzín nebo LPG. V kamiónu beru diesel, ten veze velký a těžký náklad, osobák max. rodinu. Škodovka není špatná, nic proti ní nemám, ať si každý koupí co chce, hlavně nikomu nebudu vnucovat názor, že jedině tahle "značka" je nejlepší, většinou je ta "značka" nejlepší pouze pro lidi, co ji chtějí. Sám jsem měl Octavii 1.6 55 kW a úplně stačila na běžné ježdění i po dálnici. Ale kdo chce jezdit jak prase, musí si koupit něco jiného, je mi jasný.

0/0
3.7.2011 17:55

Hanez

Re: Škoda

Já sice žádný fanda do aut nejsem, ale narozdíl od Vás v současné době naftový motor preferuji. Důvod je jediný - výrazně nižší spotřeba (okolo 4 litrů při mém stylu jízdy) a o něco málo nižší cena nafty. Nic proti benzínu nemám, ale opravdu mě zajímají jen provozní náklady.

+1/0
3.7.2011 18:56

Karátek

Re: Škoda

Jasně, ušetří se korunky než se něco posere, ale ten smrad a kouř dělají své. Koho napadlo dát diesel do os. aut, tak by měl viset. A kdo nemá na benzín, neměl by jezdit, jenže automobilkám a šejkům se nafta zalíbila a chtějí si vydělat ještě více. Akorát lidstvo otravuje kouřem.

0/0
3.7.2011 19:22

Viper George

Re: Škoda

Jak jsi chytrej , tak jsi blbej...tvoje argumenty proti naftě jsou pro smích ;-D

+2/0
3.7.2011 21:10

Karátek

Re: Škoda

Hlavně proti tvým argumentům, které nevidím. ;-D

0/0
3.7.2011 21:13

marzena

Re: Škoda

tak za sebou zkus někdy jezdit. tak ymám rád turbodiesely, ale jen dokud je řídím já. Jet za dieselem poté, co má trochu odježděno (stačí třeba 5 let, a to je na naše poměry pořád ještě v podstatě nové auto), už je na plynovou a hlavně prachovou masku 8-o

0/0
4.7.2011 14:33

Hanez

Re: Škoda

Pokud ten clovek pred Vami jede stylem brzda-plyn tak, ze mu z vyfuku letaji cerne saze, tak se Vam nedivim. Pokud vsak na plyn slape s citem a vyuziva silu motoru v nizsich otackach, tak opravdu nevidim problem.

0/0
4.7.2011 15:16

Antonín, topič

Re: Škoda

No, tak problém je v tom, že na loudala jezdí málokdo. Takže sazomety dál metaj saze.

0/0
7.7.2011 11:05

Karátek

Re: Škoda

Hlavně s těmi silnými motory, ty se neloudají.

0/0
7.7.2011 19:19

Hanez

Re: Škoda

Za cca. 14 let, co naftova auta pouzivam, tak se me stala jen jedina vec a to palivove cerpadlo u velmi stareho a neudrzovaneho fiata. Jinak v souvislosti s naftou nic. To co popisujete, to vypada na ranni starty staricke Avie.

+1/0
4.7.2011 15:14

Hanez

Re: Škoda

Jeste jedna reakce: Ja jezdit nechci, nebavi me to, ale musim chodit do prace a ta je 20km do meho domu, blize nikoliv. Autobus zde jezdi 2x denne. Zkousel jsem i skutr 150, ale ten mel spotrebu jen o pul litru nizsi nez naftove auto - cili to taky neni reseni. Cili az nekdo vyrobi bezinove auto pro dojizdeni do prace se spotrebou 3-4 litry benzinu, tak se nafty rad zbavim.

0/0
4.7.2011 15:36

Antonín, topič

Re: Škoda

Si kupte elektrický.

0/0
7.7.2011 11:05

Karátek

Re: Škoda

Přesně tak, elektrika.

0/0
7.7.2011 19:20

paett

Re: Škoda

Ne kazdemu se nafta vyplati. Zalezi kolik toho clovek najede. Pocital jsem to pro svojich 12 tis rocne, s prevaznou vetsinou jezdeni po meste a vyslo mi ze za cca 6 let se mi vrati zvysene naklady za porizeni diesloveho motoru pak by se diesel zacal vyplacet. Obavam se ze za 6 let budu stejne kupovat nove auto, cili pro me potreby je diesel nesmysl. Kdo kupuje starsi auto, tam se to trosku vice smazava, ale tam je zase riziko drazsich oprav. Takze ani to ve vysledku nemusi byt vyhodnejsi.

0/0
8.7.2011 10:09

Benito Juarez II.

Re: Škoda

A jako úplně nejpádnější argument bys mohl uvést, že na něj nemáš.

0/0
9.7.2011 22:09

Karátek

Re: Škoda

Kdo? Diskuze je už nepřehledná. Mám benzín + LPG a k tomu vlastním elektromobil, takže na diesel raději nemám, smradláka nechci. R^

0/0
10.7.2011 9:35

SID09

Re: Škoda

Já mám zkušenosti s benzínovou i dieselovou verzí Octávie. Musím říct, že ta naftová se na rozdíl od benzínové moc povedla. Nedám na 1,9 TDI dopustit. Prý i nové 1,6 TDI jsou slušný, ale z tou zkušenosti nemám. Jediný, co bych uvítal, je 6 stupňová převodovka pro dálnice. Pokud by to škodovka měla, tak si ji koupím i privátně. !!

0/0
10.7.2011 16:33

Judge Dredd

Re: Škoda

nic proti, ale s ohledem na cenu nafty a cenu auta s naf´tákem musíš najezdit tak 200tis. kilometrů než se ti zaplatí jenom ten rozdíl při nákupu. Neřku-li, že v zimě musíš nechat motor běžet celou noc, aby ti nafta nezamrzla !!

+2/0
4.7.2011 9:22

Hanez

Re: Škoda

U meho auta (noveho) byl rozdil mezi benzinem a naftou 55 tis. Nekdo za tyto penize potrebuje dvouzonovou klimu, xenony, velka lita kola apod. Ja to radeji dam do uspornejsiho provozu a budu mit ve ostatni v zakladu.

0/0
4.7.2011 15:31

Benito Juarez II.

Re: Škoda

Pán asi bydlí za severním polárním kruhem.

0/0
9.7.2011 22:10

Qíteček

Re: Škoda

Rezerva výkonu = bezpečnější předjíždění. Ale esi pán rád čuchá ávie, proti gustu....

0/0
3.7.2011 22:36

Karátek

Re: Škoda

Bezpečné předjíždění? Nikdy nebude a hlavně k bezpečnému předjetí neslouží silný motor.  Každý si pak myslí, že má silný motor a všechny předjede a nakonec nepředjede. A čím silnější, tím si více troufá, taková je realita. Pokuď vím, vždy se říkalo "vůně spáleného benzínu", nebo ne? A tvrdí ještě dodnes většina. Za to nafta? Ta smrdí, ještě jsem neslyšel, že by někomu voněla, protože ona ta nafta totálně smrdí. A kdo nevěří, ať zkusí chvilku dýchat u výfuku, dobře mu zrovna nebude. A co mám rád? Rozhodně ne ty smardláky.

+2/0
3.7.2011 23:10

Qíteček

Re: Škoda

Psal jsem bezpečnější. Pokud na silnici s krátkými rovinkami, horizonty a nepřehlednými zatáčkami dojedeš ávii, prostě za ní s toudle motorizací pojedeš a tu blbě spálenou naftu si hezky vychutnáš, protože bez výkonové rezervy ten krám prostě bezpečně nepředjedeš. Jinak názor, že nafta patří na pole, zastávám taky, v tom se shodnem.

0/0
3.7.2011 23:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.