Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři bez kol si můžou půjčit bzučivou Vespu i Tlustou Bertu

Motorka je z hlediska pořizovací ceny, provozních nákladů i nároků na údržbu dost náročná záležitost. Její cena navíc po nákupu rychle klesá. Když nemáte na ježdění tolik času, abyste motorku ujezdili, je výhodnější si ji párkrát do roka půjčit bez starostí o technický stav, pojištění a servis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sunka007

kauce a jeji vyse

Nepochopil jsem kauci na moto a jeji neumernou cenu. Celkem casto si pujcuji auto, kde kauci jsem platil pouze u jednoho mensiho pujcovatele v CR. Byla cca 10 tis, ale cena vozu byla pres 500 tis, takze 40 tis u motorky mi pripadne neprimerene - pokud uz vubec pozaduji kauci.

0/0
24.7.2011 10:59

l.g

Kolik pak asi

stálo toto PR firmu Enjoyride?

0/0
22.7.2011 15:35

tdvorak

Re: Kolik pak asi

Třeba jen zapůjčení motorek autorovi a kamarádům na víkend ne? :)

0/0
23.7.2011 11:29

Lobos

no, myslim si ze si pujcovny zaplatili clanecek v iDnesu...

motorkar bez kol, by si mel pujcit nejdriv neco, aby si zvyknul zase jezdit na motorce a ne si pujcit tlustou bertu nebo jakou kravinu tu pisalek napsal nebo jeste chran buh goldwing a rozbil si hubu v prvni zatacce:-/

0/0
22.7.2011 15:10

bitkar

ciste prakticky

nejsem motorkar, ale nemusi bejt clovek zvykly, mit zkusenosti s danym typem motorky? chci rict, kdyz si koupim motorku, ktera mi nerika pane, nejezdim na ni, nemam s ni zkusenosti, nejsem zvyklej (na chovani, reakce, nevim co si dovolit a co ne) neni to blby?

0/0
22.7.2011 12:11

fsp

Re: ciste prakticky

Když nejezdíš nějakým extrémním stylem, tak si motorku rychle ošaháš a v tom problém není.

0/0
22.7.2011 14:13

Lobos

Re: ciste prakticky

Svym zpusobem mate pravdu... U takove Goldwing je to treba vaha a ovladat ji ve velmi malem prostoru..Preci jenom skoro 500 kg je znat....;-) 34 tisic na den...docela palka....

0/0
22.7.2011 14:21

ippokorny

Půjčovny přestaly půjčovat luxusní auta,

lidé jim je rozmlátili.Pokud si nekdo půjčí silnou motorku, obávám se, že jí nezvládně, nemá to třeba 4 kola. A mám pořád před očima toho zjevně nezkušeného motorkáře, jak doluje motorku zpod svodidla, kam se mu zarazila po pádu. To bylo spíše na vykopání nebo demontáž svodidla.

0/0
22.7.2011 10:15

Nedy01

Re: Půjčovny přestaly půjčovat luxusní auta,

Nechci se Vás nějak dotknout, ale jak jste přišel na to, že se již nepůjčují luxusní auta? Zrovna nedávno jsem si objednal Porsche a to jsem se ještě držel dost při zemi a bylo opravdu z čeho vybírat...

0/0
22.7.2011 14:58

ippokorny

Re: Půjčovny přestaly půjčovat luxusní auta,

Asi je můj poznatek opravdu z minulé doby, možná 5 let, byl to článek, kde se říkalo, že jistá půjčovna již nemá žádné silné auto, že všechna jsou rozbitá. A v článku ještě jeden ze zákazníků líčil, jak havarovali, že čekali před nárazem něco jako pád do peřin že aibacky jsou tvrdé. P.P.

0/0
22.7.2011 15:46

AR-TU

Půjčovna

No po tomhle PR článku mě skoro mrzí ty dvě motorky v garáži :-).

Motorka je pro většinu (a co znám já, pro všechny) o srdci, neříkám, že půjčovna je špatná, vůbec ne! Když jsem jel R66 v USA, tak jsem také netáhl svou z Evropy s sebou, ale pro motorkáře je právě příjemné mít tu svojí. Půjčovné, ale tady v CZ je dosti vysoké a brát to jako, že si chci moto vyzkoušet (zapomenu na tu blbost co autor píše, že si ujasní zda chopper, nebo enduro = tohle asi kdo si chce motku koupit ví a jestli ne, tak půjčovna to nevyřeší), tak se obrátím na prodejce, na majitele a tak dále, v půjčovně zas tolik modelů asi nemají...

No nic, půjčovna je dobrá volba, ale asi jen když sebou z nějakého důvodu nemám tu svou. Jinak jít, nemít zkušenosti s motorkou a chtít si něco půjčit, protože to jde, protože na to mám papíry, to je dobrá cesta jak vyzkoušet, jak jim funguje ta pojistka :-/.

PS: kdo neví, že Raketa má řadovel třívál, prosím, snad sem o motorkách ani nepište :-(

+1/0
22.7.2011 10:01

fsp

Re: Půjčovna

Také bych půjčování nezatracoval. Třeba minulý týden se mi nechtělo na Ducatce až do Francie, tak jsem si půjčil od taťky Harleye :)

0/0
22.7.2011 10:09

beef-eater

Nevím nevím...

No nevím, nevím jestli se někomu vyplatí půjčovat si za 3500,-/den něco, co si může jetý za 150 tis. koupit (např. Suzuki Intruder M1800R, i když o dva tři roky starší, než nabízí půjčovna).  To když si to půjčí na pár víkendů v roce, dá za to těch 150 tis. taky....

0/0
22.7.2011 9:51

Pjotr_Pjotrovic

Re: Nevím nevím...

No čistě ekonomicky za to půjčení těch 150 tyček dá třeba taky, ale k nim už nemusí připočítávat pojištění, údržbu, servisování, dokupování věcí na vylepšení a "tuning" atd. atd. 

Pro někoho, kdo chce jet třeba jenom v létě na týden na dovolenou na motorce je výhodnější si jí půjčit. Pro toho, kdo chce jezdit častěji a neřešit papírování, tak si motorku zakoupí vlastní.

BTW: motorka je o vztahu ke stroji a prožívání údržby, starostí a štěstí s tím vším spojených.

0/0
22.7.2011 10:08

Ynhoj

hotovost...?

Všude v civilizovaném světě neberou v půjčovnách zásadně hotovost, vše se řeší přes embossovanou kartu a půjčovné v CZ je opravdu takt trochu lichvářské. V Jižní Africe jsem měl na 14 dnů Opela Corsu - cena byla cca 6.000, neomezené kilomtery(!), plně krytá pojistka bez spoluúčasti, jen jsem měl kauci cca 2300 Kč ne benzin. Auto bylo v perfektním stavu a bez potíží jsme s ním najel přes 4500 km....

0/0
22.7.2011 9:33

Zirkon

Re: hotovost...?

Lichvářství nespočívá v hotovosti nebo  kartě  ale  ve vysokém úroku či jiných poplatcích.

Hotovost je u nás v  oblibě,  protože nejsou zcela  běžná  násilná přepadení na ulici.

Jediná výhoda  karty je  v tom, že  je  pro loupežníka  bezcenná. Tedy, pokud  ho nenapadne, že by vlastníkovi mohl  drtit  koule  ve  svěráku aby získal PIN.

0/0
22.7.2011 9:42

BKing

Rocket

A jestli někdo polemizuje o tom, zda je Rocket řadový tříválec, tak by se měl vrátit do mateřské školky

0/0
22.7.2011 7:14

tdvorak

Re: Rocket

http://www.k1400.cz/clanky/recenze/raketeIII/roc.htm

Podle me to je radovy trivalec...

0/0
22.7.2011 7:27

BKing

Re: Rocket

Ano, jak jsem řekl, kdo to neví, tak zpátky do plenek!

0/0
22.7.2011 8:05

tdvorak

Re: Rocket

Za tak zasadni informaci to zas nepovazuju :-D

0/0
22.7.2011 8:12

BKing

Re: Rocket

Zásadní určitě ne, ale kdo se v motorkách pohybuje nějakou dobu, dejme tomu rok, dva, tak o tomto nezapochybuje.

0/0
22.7.2011 10:24

tdvorak

Re: Rocket

Motorku mam od jara, od podzimu se o motorky zajimam intenzivne a o rocketu jsem vedel, ze je to cruiser od triumphu (ocekaval bych ten 3valec), vim ze ma kolosalni objem, ale jestli je radovej, nebo ne?

0/0
22.7.2011 10:37

BKing

Re: Rocket

a jak jinak 3 válce uspořádat než do řady? snad jediná jiná alternativa mě napadá Véčko, ale takové uspořádání měly snad kdysi gp a to byly ještě 500stovky a 2takty. doporučuju víc číst...

0/0
22.7.2011 11:07

tdvorak

Re: Rocket

Nějak se vám rozhodilo kódování. Jasně, do Včka se tři válce asi skládají špatně, boxer to taky nebude. Ale považovat to za elementární znalost mi příjde trochu ortodoxní :-)

0/0
22.7.2011 11:16

BKing

Re: Rocket

Takže dozvím se jakým jiným způsobem lze uspořádat 3 válce než do řady? (když teda máme předpoklad, že u Triumphu nalezneme 3 válce)

0/0
22.7.2011 11:24

tdvorak

Re: Rocket

Jo, dozvíte. Tři válce lze například uspořádat do hvězdice ;)

0/0
22.7.2011 11:36

BKing

Re: Rocket

Přesně toto jsem potřeboval slyšet. Budete patrně velkým přínosem pro motorový průmysl a motorkářskou veřejnost.

0/0
22.7.2011 12:05

tdvorak

Re: Rocket

Děkuji za kladné hodnocení. Asi se přestanu živit jako programátor a začnu s motory :-D

0/0
22.7.2011 12:18

BKing

Re: Rocket

držte se svého kopyta

0/0
22.7.2011 12:33

BKing

Motorka je o srdci

Nevím, a snad ani nechci řešit, jaký profit od zmíněné půjčovny má autor tohoto článku.

Motorka je přece hlavně o srdci, o důvěře v daný stroj, o tom, že když na ni sedneš, tak víš co v ní je, co se s ní kdy dělo, v jakém je stavu atd. atd.

Toto přece není jak půjčit si auto......

Autor tohoto článku by se měl zamyslet nad tím, jestli tato "reklama pro půjčovnu" patří do záložky "motorky" nebo spíše do "reklamních sdělení".

0/0
22.7.2011 7:14

tdvorak

Re: Motorka je o srdci

Souhlas. Navic cisteni retezu a podobny servisni prace neberu jako nutny zlo ale bavi me to. Za 50 tisic se da poridit rozumna motorka a pak uz jen jezdit a jezdit. A pokud si chce nekdo rychle ozkouset, jestli mu sedne, nemusi davat tisice za vikend v pujcovne, staci jit do bazaru, slozit zalohu a jit se projet na tom co me zajima :)

0/0
22.7.2011 7:29

fsp

Re: Motorka je o srdci

To bych si dovolil oponovat. Za 50 tisíc nekoupíš motorku, které můžeš věřit. Možná tak skůtr do města na popojízdění.

0/0
22.7.2011 8:58

Bubrak

Re: Motorka je o srdci

Za 50tis koupis ZX9R rok 2000 v super stavu.

0/0
22.7.2011 9:15

fsp

Re: Motorka je o srdci

To bych teda rád viděl. Určitě nějaký dovoz, nehavarovaná, najeto do 20 tis. a s téměř novýma kapotama, co? Nevěřil bys, co všechno jde dneska svařit. Bohužel

0/0
22.7.2011 9:23

Pjotr_Pjotrovic

Re: Motorka je o srdci

No z mojí zkušenosti bych Bubrakovi věřil. Motorek je dneska po bazarech jako sr.... Stačí si jen projet net, trochu vybrat a pak lehce smlouvat... Samo, že se musí motka pořádně prohlédnout a projet.

0/0
22.7.2011 9:25

AR-TU

Re: Motorka je o srdci

nemáš pravdu, za pade se už dá opravdu koupit motoroka, která je v pohodě, vím o čem píšu, už jsem takto koupil dvě - Suzuki Savage a Moto Guzzi Florida, samo obě mají něco najeto, ale stav je OK, jezdí a i po origo servisu potvrzen dobrý stav. Endura také koupíš za 50 a opravdu pěknou kolem 50 jsem nyní viděl Cagivu Canyon.....

0/0
22.7.2011 9:50

fsp

Re: Motorka je o srdci

Je pravda, že v těchto se moc neorientuju, ale v superbicích, supersportech a sportovnějších cesťácích je situace dost tristní. Po bazarech je třeba plno okruhových motorek z kategorie stock, na které vrátili původní nepoužité kapoty a vypadají skvěle. Nejhorší a nejnebezpečnější koupě vůbec. Začátečník (a myslím že i ti pokročilejší), přitom nemají moc šancí to poznat.

0/0
22.7.2011 10:07

Pjotr_Pjotrovic

Re: Motorka je o srdci

No ono i to je relativní... Co je lepší? Neokruhová motorka, o kterou se majitel moc nestará a hlavně jezdí anebo okruhovka, která měla perfektní servis, špičkový olej, atp.?

0/0
22.7.2011 10:10

fsp

Re: Motorka je o srdci

Nesmíš si závodníky tak idealizovat. U okruhovky máš třeba 100% jistotu, že ležela a většinou ne jen jednou. Motor oddělaný (viděl jsem už i svařený píst !!), všechno opotřebované nadprůměrným zatížením,....

0/0
22.7.2011 10:16

Pjotr_Pjotrovic

Re: Motorka je o srdci

Neidealizuju. Je to prostě o "štěstí" a dobrém výběru. Můžeš narazit na super okruhovku a i super běžnou motorku, ale i na poslepovanou okruhovku a poslepovanou běžnou motorku. Dneska je pánem kupující a ten si vybírá.

Nevíc, myslím, že daleko víc olítaných vrán je ze strany uživatelů, než okruhových jezdců.

0/0
22.7.2011 10:28

tdvorak

Re: Motorka je o srdci

Za 50 tisic se v pohode da koupit treba Kawasaki ZR7, co jsem koupil. Nekupoval jsem v bazaru, ale od rozumnyho pana v nejlepsich letech, co se zabejva veteranama a byla pro nej nadbytecna. Nechal jsem ji dukladne zkontrolovat, vymenit olej, brzdovku, sestelovat karburatory a jen jezdim, zadnej problem nemam. Cena je z casti dana tim, ze o tenhle model neni moc zajem, taky vekem (11 let) a tim, ze i technologicky je na svuj vek vic zaostala, nez jiny, 11 let stary motorky (vzduchem chlazena, karburator). Coz mi vyhovuje. Cim jednodussi, tim min se toho muze posrat. Jaka je situace u supersportu nevim, nezajimaji me.

0/0
22.7.2011 10:43

Zirkon

Re: Motorka je o srdci

Máš  dost pravdy.

Ale  například ženskou si taky někdo najímá jen na  jednu noc týdně.  Ekonomicky je to nesporně  výhodnější, než manželka, která  tě  ruinuje  permanentně.

Na  to vyzkoušení, který stroj ti vlastně  vyhovuje  je  ale  půjčovna  super. 

Nebo na  dovolenou, kdy se  hodí  dálkový koráb, který je naopak do města zcela nevhodný.

0/0
22.7.2011 9:47

Solus Ipsen

?

"Triumph Rocket III Touring s řadovým tříválcem o objemu 2,3 litru." Opravdu má řadový tříválec? Nebo to zase psal někdo, kdo tomu opravdu rozumí?!

0/0
22.7.2011 1:20

Solus Ipsen

Re: ?

tak jsem nedočkavostí googlil a opravdu! To teda koukám ..Oo

0/0
22.7.2011 1:22

vver440 neviditelný

šmarjá, to si snad děláte legraci

za tejden cena desetiny stroje. není snad lepší si na to pučit? u nás v klubu maj rockety trojky dva lidi, a to maj průměrný příjmy.Rv

+3/0
22.7.2011 0:27

Genial

Re: šmarjá, to si snad děláte legraci

No ono tech 600 korun denne za Vespu mi prijde taky jako ulet. Za ty prachy muzes mit z pujcovny Fabii...

0/0
22.7.2011 9:16

fsp

Re: šmarjá, to si snad děláte legraci

Chceš motorku a odjedeš autem? Tak tomu říkám úlet ;-D

0/0
22.7.2011 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.