Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Česku už jezdí elektrický superb. Dá se koupit

Dva roky pracovali na elektromobilu konstruktéři brněnské techniky VUT. Jejich VUT SUPERBEL II dostal v červnu homologaci a může vyrazit do provozu. Má státní poznávací značku 7B7 27 86. Auto se bude vyrábět, cena přestavby je přibližně 800 tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tupolánek

Co ten vorvanej spoiler???

Kdepa, asi študenti udelaly chybu? ;-D

+1/0
6.7.2011 2:37

Karátek

Fakt se bavím.

Vzkaz pro lidi, nepište sem blbosti, vždyť je to k smíchu co sem píšete. Jste vedle jak jedle. ;-D

0/0
4.7.2011 1:00

GenEtt

No tak

dle svých zkušeností s primitivníma baterkama v UPS si absolutně nedovedu představit, jak by tohle v praxi fungovalo. Elektromobily na baterky jsou blbost.

0/0
3.7.2011 23:43

Karátek

Re: No tak

;-D;-D;-D

0/0
4.7.2011 0:57

Antonín, topič

Re: No tak

Možná to bude tím, že v elektromobilech se používají poněkud jiné akumulátory, než ty vaše primitivní v UPS.

0/0
7.7.2011 10:59

akro

Kde je pravda?

Klasický případ novinářského "vylepšení informací"? EVC Group na svých webových stránkách uvádí pro toto auto úplně jiné parametry, než ydnes-článek.......:-/

0/0
3.7.2011 10:50

Karátek

Re: Kde je pravda?

Pozor, je Superbel 1 a Superbel 2. Dělají už druhou generaci.

0/0
3.7.2011 13:45

Karátek

Škoda

Již testuje 20 octavií el.mobilů (V ČR a v Německu) a v brzké době bude Fábia, Yeti, Roomster a Octavia. Zdroj Škoda. VW také vyrábí el.mobily a i vyráběl. Prakticky všechny značky vyrábí el.mobily. AUDI, BMW a BOSCH vidí budoucnost a prakticky se jí věnují a budou a chtějí ovládnout svět v el.mobilitě. Stačí se zajímat a hned člověk ví o co jde. Baterie už jsou vymyšlené a začínají se montovat. SCiB jsou zatím nejlepší co je na trhu, počet cyklů 100 000, vyšší kapacita, jsou malé, lehké, snášení vysoké proudy, příznivá cena  atd. Dále se testuje LSP, což vypadá slibně, sice mají nižší počet cyklů, zas mají obrovskou kapacitu oproti SCiB a je možnost vybití do 100%. Teoreticky s LSP bateriemi by byl dojezd na jedno nabití 500 km při stejné váze jak LiFeYPO4, které má reálně tak 180 km. Jsem zvědav co chtějí použít za baterie, o kterých se v článku zmínují. Podle komentářů usuzuji, že jde o amatéry, kteří si neumějí nic spočítat a plácají hovadiny, protože tomu nerozumí.

0/0
3.7.2011 10:23

tommybuu6

na co to je?

když to nedojede ani Brno - Praha bez přestávky?

0/0
2.7.2011 17:21

akro

Re: na co to je?

Hodinky bezva, ale ty baterky........;-D

Lidstvo prozatím neumí akumulovat elektřinu s dostatečnou hustotou, aby to do Prahy dojelo.

Dalším průšvihem bude nepochybně umístění těžkých akumulátorů před přední nápravou. Jízdní vlastnosti budou při tak rozhozené zátěži přední nápravy docela tristní. Naštěstí to jezdí pomalu.

0/0
3.7.2011 10:53

surfer27

muj osobni nazor

elektrika je o nicem...a podle me i krok zpet

0/0
2.7.2011 0:04

katano

koncern VW .....................

Ani samo VW které vlastní Simply Clever SKODA, seriově nevyrábí žádný ELEKTRICKÝ VŮZ.

            PS : to je - REALITA. :-P

0/0
1.7.2011 23:56

Antonín, topič

---

Cituji z diskuse: "Elektromobil napajeny z akumulatoru je slepa vyvojova vetev."Hm.

Pán asi nikdy neviděl VZV.;-D

0/0
1.7.2011 22:51

Teleke z Toloko

a to strčím do zásuvky a do rána je to nabitý?

?

0/0
1.7.2011 22:22

michal II

Re: a to strčím do zásuvky a do rána je to nabitý?

Mas to tam napsany.

0/0
1.7.2011 22:54

Jerry Fletcher

stítní poznávací značka 7B7....

Pane autore, mohl byste už po těch letech vědět, že SPZ byly ty, co začínaly např. BM, tedy obecně písmenem (kromě armádních). Dnešní číslem začínající jsou už registrační značky.

0/0
1.7.2011 22:03

vidocqcz

Re: stítní poznávací značka 7B7....

Zajímavý, My když se bavíme, tak říkáme pořád SPZ místo RZ.

0/0
1.7.2011 22:04

jarda.h

Re: stítní poznávací značka 7B7....

To je stejně zažitý a chybný termín jako např. zásuvka na 220V, na 380V. Správně je samozřejmě 230 a 400. Povinné ručení? Nic takového neexistuje. Máme pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Velký a malý technický průkaz? Nesmysl. Je technický průkaz a osvědčení o registraci. A tak by se dalo pokračovat, ale přiznám se, že pro usnadnění komunikace někdy používám i některé z těchto oficiálně neplatných označení...

0/0
1.7.2011 23:31

Antonín, topič

Re: stítní poznávací značka 7B7....

Nemáme pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Máme pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Technický průkaz je ORV II, "malý techničák" je ORV I.

0/0
3.7.2011 22:26

MirdaCB

S tím autem musela jezdit nějaká ženská

Má odřený pravý přední nárazník a zadní blatník.

0/0
1.7.2011 20:48

wrah

Re: S tím autem musela jezdit nějaká ženská

Bohužel, t paní potkali na křižovatce. Jak sami přiznávají.

0/0
1.7.2011 20:51

Měsíčník, pán period.

Re: S tím autem musela jezdit nějaká ženská

ze zadu a z boku, zasí střet.

0/0
1.7.2011 20:54

vidocqcz

Re: S tím autem musela jezdit nějaká ženská

Lepší když ženská odře blatník, než když mistr světa s čerstvým řidičákem zabije svý dva kámoše ...

0/0
1.7.2011 22:03

b-blue

dojezd...

ja bych videl, jak daleko to dojede s naplno pustenym tim elektrickym topenim...;-D

0/0
1.7.2011 20:40

michal II

Re: dojezd...

Topi snad vodou, ne?

0/0
1.7.2011 22:56

b-blue

Re: dojezd...

precti si to jeste jednou a poradne.... ze ma primotop, neplet povodne s vytapenim ;-D

0/0
1.7.2011 23:18

Ardan

Vyhozené peníze.

Vymysleli vymyšlené. Škoda těch vyhozených peněz na ten projekt. Copak asi je v tom za revoluční technologii? Veškerá žádná.Na VUT jsou ovšem v tomhle v tomto stétě snad největší machři. Ale musím jim nechat že prodat to velké nic umí dokonole, aby se penízky na nesmyslné projekty dál sypaly.

0/0
1.7.2011 20:36

lada65535

solarko-elektrolyza-vodikovy clanek

Zdravim a blahopreji k uspesne dotazenemu projektu. Vzhledem k diskuzi a cachrovani s baterkama. nechtej autori radsi upustit od slepe vetve a vzit to poradne kvaltem svetlym zitrkum energeticke sobestacnosti?

Kuprikladu: Fotovoltaika na strechu a viko motoru. Potom nejaky ten aparatek na elektrolyzu vody a bezpecnou vyrobu vodiku. Chemici by mohli zapracovat i na filtracnim systemu pro destovou vodu, aby byla vhodna k "dotankovani". A pak uz jen ten vyrobeny vodik po zaplneni komory precerpat do tlakove nadrze a dobijet baterku za jizdy. Tankovani by se pak zredukovalo na nakup petky s vodou na benzince.

0/0
1.7.2011 20:34

kalif

Re: solarko-elektrolyza-vodikovy clanek

TO je podle me ten spravny smer. Nejsem ale dost chytry na to, abych to spocital a v pripade resitelnosti i zrealizoval. To je ukol automobilek, aby pak tak mely naskok pred konkurenci. Bud to neni zatim mozne, nebo prilis drahe ... Cena zbozi je otazka masovosti ...

0/0
1.7.2011 21:08

michal II

Re: solarko-elektrolyza-vodikovy clanek

Naivo, ten solar by nestacil ani na to cerpadlo do lahve natoz na elektrolyzu. Vy tady snad vsichni vymyslite perpetum mobile.

+1/0
1.7.2011 22:58

Rambo-x

Elektromobily

By měli smysl až by se vyřešili pořádné akumulátory,ne takové co mají dojezd 150 kilometrů,to je na nic,a taky takové co mají nabíjecí dobu pod 2 minuty,pak by to bylo super.......;-D

Ale je tady ještě jedna věc kterou většina lidí přehlíží,nějaký ekologický zdroj elektrické energie,to mnoho lidí vůbec nevidí,protože pokuď by se elektrika vyráběla z uhlí tak nevidím přínos pro ekologii,stejně jako ty rádoby ekologické zdroje co začínají docela hyzdit krajinu,dnešní jediné řešení jsou atomové elektrárny.......ale dokuď proti nim lidi budou protestovat tak elektromobily absolutně nemají smysl,zbytečný peníze za vývoj.......tohleto automobilky neuvádějí schválně,v tom je byznys,jak jsou elektromobily čistý,ale ve skutečnosti je to možná tak ekologický jak trabant pokud se elektrika vyrábí z uhlí:-P

0/0
1.7.2011 19:58

kalif

Re: Elektromobily

No, na Vas pozadavek nabiti za 2 minuty, mi vychazi prikon nabijecky 6 MW a nabijeci proud cca 30 kA ... 8-o

+1/0
1.7.2011 20:40

Rambo-x

Re: Elektromobily

Já nejsem elektrotechnik,já neumím spočítat příkony a podobný elektrický věci,pokuď je to fyzikálně nemožné tak jako elektromobily nemají příliš smysl,protože těžko někdo bude čekat u nabíjecí stanice hodinu na nabití akumulátorů,i když by měli dostatečnou kapacitu

0/0
1.7.2011 21:03

809.KocuR

Re: Elektromobily

... učivo základní školy.

0/0
2.7.2011 22:06

akro

Re: Elektromobily

No řešit to dobíjením v čase je samozřejmě kravina, pokud nepřistoupíme na to, že po 200km by měl každý řidič učinit povinnou 30 minutovou přestávku v řízení a pak by to šlo. Ovšem ty tisíce čekajících aut na dobíjení asi nebudou mít kde stát. Takže řešením asi těžko bude nabídejní. Spíš výměna aku nebo tankování vodíku.

+1/0
3.7.2011 10:59

Fido

Re: Elektromobily

No bude se to dobijet na parkovisti z benzinove nebo naftove elektrocentraly zaprazene za auto jako prives. A elektrocentralu dotankujete na benzince. ;-D

0/0
4.7.2011 15:55

jarda.h

Re: Elektromobily

Proč ne? U benzínek bude místo zásobníků paliva kondenzátor stejné velikosti, který se bude nabíjet, když se zrovna netankuje a každé auto bude mít trafo, aby nemusel být nabíjecí kabel o průměru vlakového tunelu;-)

0/0
1.7.2011 23:38

akro

Re: Elektromobily

6megawattové trafo ovšem něco váží..... to bych chtěl ty tuny tahat pořád s sebou?

0/0
3.7.2011 11:00

kalif

Re: Elektromobily

Vykon JE Temelin by stacil na soucasne nabijeni cca 600 takovych automobilu kazde 2 minuty R^

+1/0
1.7.2011 20:45

b-blue

Re: Elektromobily

dobrej napad, vyrobime Superba na jadernej pohon;-)

0/0
1.7.2011 20:51

809.KocuR

Re: Elektromobily

Takže jich na Temelín za jeden den nabiješ skoro 300 000 ... Tak a kdo z vás bere denně 30 litrů benzínu do osobního auta.

0/0
2.7.2011 22:08

b-blue

Re: Elektromobily

nee, bude mit v kufru vzadu reaktor a na jednu sadu palivovejch tyci, budes jezdit nekolik let, to se urcite vyplati.... nez tam porad strikat 30 litru benzinu.. ;-D

0/0
2.7.2011 22:16

wrah

Re: Elektromobily

A přitom, je to naprosto regulérní vzdálenost. Když jedu Pha/Bno, tak určitě někde stavím. Jestli zvládají za 20 minut dobít aku na 90%, tak je to ok. Zastávka na benzínce s záchodem, kafem a nějakým tím koláčem či bagetou tu cca čtvrthodinu zabere. Spíš bych se bál, co to udělá, až bude "benzínka" chtít krom vlastní spotřeby dalších pár set KW na nabíjení elektromobilů.  Obávám se, že při nabíjení deseti elektromobilů dojde klidně k překročení 1 MW a vyletí jističe.

0/0
1.7.2011 21:00

vidocqcz

Re: Elektromobily

Hm. Kdo dojíždí do práce každý den dále než 150 kilometrů? Ráno vyjedeš, přes den necháš nabít, večer dojedeš domu a na nákup a přes noc necháš zase nabít. Pokud by se cena elektromobilů pohybovala v rozumných mezích, tak to zase takový problém není, ten dojezd. A dnes asi není problém, aby rodina měla jedno větší auto a jedno prdítko do práce.

0/0
1.7.2011 22:07

Fido

Re: Elektromobily

A nabijet budete v praci? Pochybuju ze se zamestavateli bude libit kdyz mu budete cucat ze zasuvky denne par desitek kW. Mimochodem znate nejakou firmu, kde maji na parkovisti zasuvky? Ja ne.

0/0
4.7.2011 16:00

briza

... a maly ten kdo zna jen maly cil

Vsem chytrolinum, kteri tohle odsuzuji bych rad pripomenul (pokud v te dobe jeste netahali kacera) jak vypadaly prvni mobilni telefony. Jak byl velky samotny telefon, jak velke do toho byly baterie, jak dlouho vydrzely a kolik toho ty telefony umely.

Jasne, ze tohle auto neni pro prakticke pouziti. Ale to jeden z mnoha stupnu vyvoje. Kdo nic nedela (jen keca) nic nezkazi, ale taky nic nedokaze.

0/0
1.7.2011 19:54

cenzore_zdar

Re: ... a maly ten kdo zna jen maly cil

Mno prvni mobilni komercni telefon umel predevsim telefonovat. Vydrzel aspon jeden den a kvalita hovou byla srovnatelna s hovorem po dratu. Jasny pokrok tady vidim od dratoveho telefonu. V Pripade el auta tu mame neco, co ma kratsi dojezd, mensi rychlost a trva dlouho nez to zase muze jet tu kratkou vzdalenost. Pokrok tu nevidim. Kdyby to bylo takto: El auto jede pomaleji, dojezd ma mensi ale za 5 az 10 minut muzete jet dale, pak tu vidim pokrok. Bohuzel tomu tak neni a el. auto ma oproti benzinovemu autu pro bezneho uzivatele akorat zapory. Pokud se bavime o porizovaci cene a provoznich nakladu prepoctene na 1km I zde je elektro auto v nevyhode a to dosti velke.

0/0
1.7.2011 20:03

tokumara

Re: ... a maly ten kdo zna jen maly cil

Jeden den? :DD Vážně?

0/0
1.7.2011 20:10

cenzore_zdar

Re: ... a maly ten kdo zna jen maly cil

Pisu komercni panove, nabizeny operatorem

0/0
2.7.2011 12:41

microo

Re: ... a maly ten kdo zna jen maly cil

:-D si děláte asi legraci. První mobil uměl telefonovat, ovšem kvalita hovoru nebyla zrovna nejlepší jak ji popisujete. Výdrž stála za houby, max u těch montovaných v automobilech, jelikož se neustále dobíjel. A cena za mobil 100tis, taky byla nesrovnatelně větší. Takže bych to srovnání ve vývoji vůbec nezatracoval, jelikož to co zde popisujete je naprosto stejné srovnání jako u mobilů. Vemte si kratší dosah signál, kratší doba hovoru, rozměry akumulátorů, doba dobíjení atd atd. Naprosto stejné ;-) Tohle je jen mezičlánek vývoje, tak jako tomu bylo dříve u mobilů!

0/0
1.7.2011 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.