Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když uváznete na přejezdu, závory prorazte

Když uváznete na přejezdu mezi zavřenými závorami, máte dvacet sekund na záchranu. Pokud jste nezůstali stát kvůli poruše vozu, jeďte dál, závora není napevno. "Za uváznutí na přejezdu může nejčastěji hloupost," říká Jiří Dlabaja, tiskový mluvčí výrobce železniční zabezpečovací techniky AŽD Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ilb

Chápu, že se na červenou nesmí na přejezd,

ale to je takový problém ošetřit ty závory tak, aby se zvedly pouze v případě, že na přejezdu už nebliká červená? Tu logiku ovládaní tam musel navrhovat nějaký trotl. Jednoduchá úprava a nikoho to prostě už mezi závorami po projetí prvního vlaku při příjezdu druhého nechytí.

0/0
23.8.2011 19:51

Truestory

A když vás zastaví policista

tak policijta přejedtě!!!!!!!!R^VVR^

0/0
12.7.2011 18:14

Neregistrovany

Mno

Nezjednodušoval bych tak jako zástupec drah, či někteří zdejší přispěvovatelé. Osobně nemám zpravidla problém počkat. Ale podle mě je velikým problémem v čr to jak dlouho se čeká. Nezlobte se na mě, ale 20 sekund? leda tak ve snu. U přejezdů přes které jezdím já je to 40 sekund blikají světla a pak  1 minuta 20 sec jsou dole závory a pak jede vlak, tedy pokud je to rychlík. u nákladního vlaku který stál opodál není výjimkou i 3 minuty čekání po spuštění závor. Otázkou je, proč si jinde ve světě na závorách člověk knihu nepřečte?

0/0
12.7.2011 10:07

hbf

Re: Mno

V článku uvedené hodnoty josu minimální, někde je to prodloužené na základě požadavků jiných stran (správce silnice), jindy je to delší proto, že je přejezd umístěn ve stanici a je závislý na více věcech, než na jízdě jednoho vlaku.

Každopádně mám pocit, že kdo psychicky nezvládne tříminutové čekání, neměl by mít řidičák. Maximálně na koloběžku a radši pod dohledem.

0/0
12.7.2011 14:02

pteryx

Re: Mno

Vlaky mohou jezdit  i 140 km/h. Takový vlak ujede během těch Vašich 20s přes 700m. Takže když jede něco pomalejšího (třeba šedesátkou, nebo čtyřicítkou), tak si holt počkáte. Je to ve Vašem zájmu.

0/0
12.7.2011 15:53

kaksikymmenta

Re: Mno

Víte, řidič je věc nevyzpytatelná a raději výrobce PZZ zvolí větší prodlevu, než aby si vzal na krk život neukázněného řidiče. Časové rezervy jsou konstruovány tak, aby přejezd stihlo projet nejdelší a zároveň nejpomalejší vozidlo.

0/0
16.7.2011 10:39

Glock Mark XVII

Podle mne není problém v inteligenci řidičů, kteří takto vje

dou na chráněný žel. přejezd. Podle mne je to díky jejich nevychovanosti a morálnímu marasmu po budování socialismu. "Proč bych já měl čekat? Pro mne žádná pravidla neplatí, já si budu dělat, co chci! Já jsem frajer a kdo je víc!"

Takové je nemožné "převychovat", takoví musí vymřít. Hlupák zemře, chytrý se poučí a neopakuje to.

0/0
12.7.2011 9:57

cassul

Re: Podle mne není problém v inteligenci řidičů, kteří takto vje

Co se týká toho vymírání, železniční přejezdy jsou z tohohle pohledu dobrá volba. Akorát tím otravují lidi, ale jinak je to spolehlivé...

0/0
12.7.2011 11:52

Hip

to je vtip?

za 2 závory platí sždc 10 mega? okamžitě zakládám firmu a budu je dodávat z 9 mega!!:-P zlatej důl (tunel)

0/0
11.7.2011 21:41

Jan Motůrek

Re: to je vtip?

už jste tu firmu založil? Nebo to "okamžitě" myslíte "zítra"?

0/0
11.7.2011 22:29

MirdaCB

Re: to je vtip?

Ty závory bude montovat určitě nějaký příbuzný šéfů od drah a ti cizího mezi sebe nepustí. To bude určitě rodinný podnik. Strejda na dráze coby manažer dohazuje zakázky a synovec si buď skutečnou stavební firmu založí když je šikovný, anebo si udělá jenom fiktivní a ty dohozené zakázky poté za tučnou provizi přenechá firmám které je zrealizují.

0/0
12.7.2011 4:40

Glock Mark XVII

Re: to je vtip?

Vedle každého takového přejezdu stojí taková malá kadibudka, která je plná elektroniky a je klimatizovaná.

0/0
12.7.2011 9:50

Mr.Kef

střet auta s lokomotivou

Trochu mě pobavily videa, na která jsou odkazy v článku . Za zhlédnutí stojí dávný test Top Gearu. http://www.youtube.com/watch?v=ekpD06P7kiI

Tam je opravdu hezky vidět, co s autem děje po nárazu ve vyšších rychlostech.Zajímavé je to o pozice 2:30.

0/0
11.7.2011 19:31

Stork.

Re: střet auta s lokomotivou

Hmmm...a to je jenom lokomotiva bez vagónů

0/0
12.7.2011 7:53

bitkar

Re: střet auta s lokomotivou

to uz je celkem jedno, bych rekl.

0/0
12.7.2011 9:30

centris610

opak je horší

např. v Pardubicích na přejezdu do Černý za Bory (k Zámečku) nebo jak to popsat (pardubaci urcite vi kde) se stává, že závory jsou zvednutý, výstražný světla nesvítí, ale vlaky jezdí a tam to docela už sviští rychle, a nemluvě o tom jak je ten koridor frekventovaný PCE-OL ... Rv

0/0
11.7.2011 17:41

dooko

Re: opak je horší

Jo, to můžu potvrdit. Světla nesvítila a když jsme najeli na koleje tak spadly závory. Bylo to jen tak tak a ne žádnejch 20s.

0/0
11.7.2011 19:39

Jardajar

Re: opak je horší

Stačí nahlásit i s číslem a oni to opravěj za půl dne... nebo čekat až Vás smete vlak.;-D

0/0
11.7.2011 21:47

Rubik1

Vybavit všechny přejezdy závorama

Jestliže přidání závor k přejezdu s výstražnými světly stojí 10 mega, tak potom lidský život musí mít cenu alespoň 5 miliard. Vyrobit a nainstalovat 500 takových závor za celý život není totiž nijak těžké. A ještě by zbývalo aspoň 10 let do důchodu. [>-]

0/0
11.7.2011 17:26

Highdriver

Vybavit všechny řidiče mozkama :)

0/0
11.7.2011 18:24

Rubik1

Re: Vybavit všechny řidiče mozkama :)

To by se hodilo i pro jiné situace, ale tak daleko lékařská věda ještě není.

0/0
11.7.2011 18:47

AlterID

Re: Vybavit všechny přejezdy závorama

A důvod? Stačí dodržovat předpisy...

0/0
11.7.2011 19:22

Glock Mark XVII

Re: Vybavit všechny přejezdy závorama

polovinu přejezdů vybavit střeleckou věží s těžkým kulometem, zbytek potom plamenometem.

0/0
12.7.2011 9:51

humanitární bombardér havel

ještě že to sem napsali

jinak by se všichni uvěznění nechali sešrotovat vlakem aby závoru nepoškodili :-P8-o

0/0
11.7.2011 17:16

sámvelkýmao

no

kdo pamatuje proslavenej přejezd ve kbelích na cestě od boleslavi do prahy,ví,o čem mluvím.tam by asi všechny zdejší netrpělivce trefil šlak.ale tam se ty šraňky prostě objet nedaly.tak se vždy našlo pár odvážných,jedni zvedli kládu na jedný i druhý straně,další vartovali,jestli nejede vlak a ostatní projížděli.nebyla vyjímka,že šraňky byly dole půl hodiny a po vlaku ani památky................přitom ta silnice dost vytížená,ještě neexistovala R10.................

0/0
11.7.2011 16:50

spooky

předjíždění kolony u závor

nepochopím jak někdo může dobrovolně předjet kolonu a projet závory, takovým je asi pak opravdu souzeno zemřít, tak jako to tu popsal viz. níže, pořád si připadám jak v Kocourkově, nechápu co je to za módu hazardovat a stát místo aby to trestal, snaží se to jen minimalizovat (z našich daní), fakt děs co se to tu u nás děje, potažmo když někdo projede třeba ty závory a zaviní smrt posádky vozu, tak to je stejné jako úmyslné zabití dle mého, když už přežije, zavřou ho na směšných pár let, řidičák mu zůstane a my ho ještě budem třeba 8 let živit v base, to jako jsem ráno slyšel, že stát schválil 50 tisíc odškodnění znásilněným, chápu že je to traumatická událost atd atd, ale proč to mám platit já, sry ale myslím že platím už až až Rv

0/0
11.7.2011 16:50

jmen0.prijmeni

hmm

Podívejme se na to z ekonomického hlediska. Pomineme případ poruchy vozidla, tyto případy jsou opravdu spíše vyjímečné. Na přejezd když blikají světla vjede jenom blb. Instalace závor stojí 10 milionů. Navíc se budou dodatečně instalovat kamery na přejezdy se závorami za dalších 1,3 miliardy korun. Letos na přejezdech zahynulo 14 osob. Tzn. každý blb nás slušné řidiče stojí 100 milionů jen na kamerovém systému. Není jednodušší a efektivnější nechat tyto lidi povymírat na přejezdech (zastavení šíření jejich genomu je další plus) než aby se dál investovalo do jejich ochrany? V české republice je 4624 přejezdů se závorami. Podle mě by stačilo na všechny přejezdy umístit pouze světelnou signalizaci a zbylých 46 miliard investovat do vzdělávání.

+9/0
11.7.2011 16:39

brezinka1

Re: hmm

R^

0/0
11.7.2011 16:42

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Zdůraznil bych poslední větu, že peníze bych investoval do vzdělávání dětí. Určitě bych peníze necpal do zdravotnictví. Kdo má platit léčbu cukrovkářům (těm co si ji zavinili přežíráním se), kuřákům (a jejich následnou drahou péči) a alkoholikům. Je lepší nechat lidi vymřít podle Darwinova principu a peníze nechat rozkrást vládou, než ty peníze neúčelně investovat do ochrany těm, co si nedají poradit.

0/0
11.7.2011 16:43

hujersehlasi

Re: hmm

milej zlatej, vygoogli si kolik se vybralo na spotrebni dani z tabaku za rok 2009 (za lonsko jsem to jeste nenasel) a kolik se v tom samym roce investovalo do zdravotnictvi... asi budes hodne, hodne prekvapenej... to, ze ty penize nejdou do zdravotnictvi uz neni chyba kuraku...

0/0
11.7.2011 22:38

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Vážený, čekal jsem, že se najde nějaký "inteligent", který tu bude vytahovat svoje moudra a ztrapňovat se. Všem ostatním došlo, že co jsem napsal bylo neobjektivní, jednostranné a míněno s nadsázkou. Když už jste to načal, tak samozřejmě mám přehled o tom, kolik se vybere na spotřebních daních. Co to ale má společného se zdravotnictvím? Na zdravotnictví se platí zdravotní pojištění a to kuřáci platí stejné jako nekuřáci (což je dle mého názoru špatně). Vyšší spotřební daň se uvaluje ve velké většině na věci zbytné, bez kterých se člověk obejde a tato daň slouží na záplatování státních dificitů. Člověk má možnost volby jestli si ty peníze za cigarety a potažmo spotřební daň dá. Vaše argumenty jsou stejně naivní, jako byste tu napsal, že jste si zaplatil dovolenou, tu vám řádně zdanili a na základě toho máte nárok na vyšší podporu v nezaměstnanosti. Přeci jste odvedl na daních víc, než ten co si peníze škudlí pod polštář, případně dává na charitu, tak máte nárok na vyšší dávky.

0/0
12.7.2011 9:03

HrubesaMares

Re: hmm

zajimalo by mne, co na tech kamerach stoji 1,3 miliardy. Za ty prachy se da postavit stredne velika vesnice

0/0
11.7.2011 16:48

sámvelkýmao

Re: hmm

no 0,3 miliardy kamery,1 miliarda malá domů.................

0/0
11.7.2011 16:52

Sidonie_11

To vím už snad 5 let!

To je mi fakt novinka, že závory jsou snadno prorazitelné. :-P To vím snad už 5 let. Bohužel přirozená inteligence našeho národa neustále klesá, mezi lidmi kolují bůh ví jaké "zaručené" rady na všechno možné a pomalu i nemožné, ale tuto informaci o závorách najednou nikdo nikdy neslyšel... Rv

0/0
11.7.2011 16:26

Mithril

Re: To vím už snad 5 let!

Takže vy jste o tom slyšel, tudíž jste přirozeně inteligentnější než většina národa? Z toho příspěvku to tak totiž vypadá.

0/0
11.7.2011 16:40

Sidonie_11

Re: To vím už snad 5 let!

Je to známé už několik let, mluvilo se o tom poměrně hodně. A jednak jsou lidi méně bystří, když vjedou na přejezd, když ještě blikají světla, jednak člověka uvažujícího selským rozumem napadne jako první z kolejiště ujet, pokud to jde, a ne běžet proti vlaku a snažit se ho zastavit. Neříkám, že jsem inteligentnější než většina národa, jenom se snažím uvažovat logicky. A navíc - když se podíváte na ty v současnosti používané závory (ne na ty poctivé, kulaté, co už stejně snad všude nahradili právě těmi novými) okem totálního laika, tak vidíte, že to jsou v podstatě dvě párátka, takže prorazit je rozhodně není ani pro osobní auto problém. ;-)

0/0
11.7.2011 16:50

Jan Motůrek

Re: To vím už snad 5 let!

Ale on se vám snaží naznačit, že když jste starší, tak je logické, že některé věci znáte dříve než ti, co jsou mladší a jim to dozvěděli se to až teď stejně jako vy, před 5 lety a je tedy nesmysl taky nějak se zviditelňovat, že vy to už víte. Jste prostě jen starší.

Nebo chcete snad naznačit, že se to nemá připomínat, protože to už všichni (zejména ty mladší než vy) vědí??? Nebo co chcete vyjádřit?

0/0
11.7.2011 22:28

Sidonie_11

Re: To vím už snad 5 let!

Je mi 25, takže zase tak stará nejsem. ;-) :-) A přišlo mi tak trošku, že to přinesli jako čerstvou novinku, ne jako něco, co se už nějaký ten pátek ví, ale i tak by bylo vhodné to jednou za čas připomenout...

0/0
11.7.2011 22:32

prooser

Re: To vím už snad 5 let!

jestli je fajn to jednou za čas připomenout, tak pak tedy netřeba tohoto příspěvku..

0/0
12.7.2011 8:13

HrubesaMares

Re: To vím už snad 5 let!

no, nevim - mne to pred dvaceti lety rikali v autoskole...takze to asi zadna novinka nebude

0/0
11.7.2011 16:46

Jardajar

Re: To vím už snad 5 let!

Já to vím od doby, co jsem poprvý viděl závory. Aby auto neprorazilo tenký prkno, že...;-D Některý věci se daj vymyslet, nemusej se nikde slyšet.:-P

0/0
11.7.2011 21:50

Dukátštan

poznámka

Magorům co vjedou na přejezd ,když svítí čer.světla a předjížděčům vpravo na dálnici brát řidičáky na hezky dlouhou dobu. To ty pakoše naučí.!!

+2/0
11.7.2011 16:20

vitezslav.ondracek

Re: poznámka

Jel jsem tuhle z Liberce do Brna přes Prahu a občas člověk to nutkání předjet zprava má, když jede v prostředním a čeká (a většinou nedočká), až se řidič uráčí zařadit do pravého prázdného pruhu...

+2/0
11.7.2011 16:32

ivošek z gmailu

Re: poznámka

Co jiného s takovýmto "dukátem"?

http://www.youtube.com/watch?v=22y3B5Mry-8

pokr. http://www.youtube.com/watch?v=h6sEWi5tl9g&feature=related

a pokr. http://www.youtube.com/watch?v=G6MvrBCSxOk&feature=related

0/0
11.7.2011 16:42

Zůstaň nad věcí, baby

Re: poznámka

:-))) vy máte starostě

0/0
13.7.2011 19:20

mr.farnsworth

cituji

"Já bych všechny ty vlaky a přejezdy zakázala." Věra Pohlová, 84 let.

0/0
11.7.2011 16:12

Cislo 2

Re: cituji

Madam má zřejmě i volební právo.

0/0
11.7.2011 16:20

Brundi

Re: cituji

Parafraze na jiny, mnohem znamejsi vyrok... ;-D

0/0
11.7.2011 17:39

OndraTM

Směšně smutná diskuse

Vůbec se divím, že je někdo tak hloupý a polemizuje nad skutečností, že svítí-li výstražná světla, natož když jsou závory dole,tak má dodržovat jasně daná pravidla! Rada, jak opusti přejezd prorážením závor, když je někdo totální krypl, mě ale docela pobavila. Tak ještě by to chtělo radu, aby podobné individua, co např. předjíždějí v pravo na dálnici, byli označení žlutým praporkem a a blokajícím nápisem, jsem debil, předjíždím vpravo ...a podobně by tomu bylo u opilců za volantem. Přitom by stačilo, aby PČR dělala svou práci a podobní kryplové přišli o papíry.

+1/0
11.7.2011 16:03

marzena

Re: Směšně smutná diskuse

plácáte dohromady několik věcí dohromady. Jen kr1pl vjíždí na přejezd, když svítí výstražná světla - a pokud ano, může si za to sám a těžko to může nějak zdůvodnit. Předjíždění zprava je něco jiného, dost to souvisí s tím, že řad lidí ještě nepochopila, že mají jezdit v pravém pruhu a nikoliv trvale v levém. A dokonce - pokud je to vhodné, by měli vjet i do stoupacího pruhu, pokud to pro ně samozřejmě neznamená zaparkování za pomalu jedoucím kamionem. O svátcích jsem se vracel do Prahy z Rokycan. Mám Fabii HTP, takže stabilně cca 115-125 km/h. V kopci rád uhnu do stoupacího pruhu, aby se nemuseli všichni rychlejší (a že jich je :-) ), cpát do levého a nevytvářela se zbytečně kolizní situace. Pak ale rychlostí cca 110 kmh dojedu stoupacím pruhem borce, co jede 90. Proč neuhne do stoupacího pruhu, když je naprosto volný? je mi líto, jestli se to někoho dotýká, ale v této situaci opravdu nebudu ani brzdit, abych jej náhodou nepředjel, ani se snažit předjíždět zleva, prostě jedu dál.

+1/0
11.7.2011 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.