Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontrolky prozradí, že je vašemu autu špatně

Seznamte se: olejnička, teploměr, vykřičník a baterie. Jen čtyři kontrolky z 23, které můžete na desce auta mít, vás zastaví a donutí zavolat odtahovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karátek

Super kontrolky

Jj, kontrolek je stále málo a budou přibývat. Slušný luxus, jen tak dál výrobci automobilů. Už se těším, až bude kontrolek "milion" a než vyrazíme, půl hodiny budeme čumět na kontrolky, jestli svítí všechny a co znamenají, pokuď se rosvítí. Autu je špatně? A majitel? Tomu asi taky. Dříve se jezdilo i bez kontrolek, asi lidi dříve uměli přemýšlet a dnes z nás dělají blbce.

0/0
17.7.2011 12:43

mimouch

Nechci moderní auto

Jak já jsem rád, že jsem léty dospěl k autu, které potřebuje elektriku jen k nastartování (tedy za situace, že nestojí na kopci) a veškerá elektroinstalace je redukována na asi 6 drátů :) Tam ne žádné kontrolky netrápí, protože prakticky žádná z indikovaných závad nemůže nastat.

Teď jen aby se k moci nedostali Zelení a budu s ním jezdit do konce života :D

0/0
14.7.2011 23:20

28.nick nepoučitelného diskutéra

Re: Nechci moderní auto

Správnej přístup!

Správný auto jede i bez baterky. Foukneš do sání ether, roztáhneš na laně a pak už jen jedeš, než dojde mastnota v nádrži nebo zatáhneš za mechanickej chcípák.R^

0/0
15.7.2011 8:29

mimouch

Re: Nechci moderní auto

Mě to startuje i při teplotách kolem 0°C bez žhavení na jedno dvě otočení, takže stačí sjet s obrubníku a už to vrčí. V reálu teda startuju startérem, pochopitelně. Ale motor vypínám chcípákem, to ano ;-D

.

Ale trochu kecám, tohle auto mám jen pro radost o víkendech a hlavně jednou dvakrát za rok na cestování mimo civilizaci. Na normální ježdění mám taky elektronické auto plné kontrolek a drátů, prosté jakýchkoli emocí a radosti z jízdy :-/

0/0
15.7.2011 9:24

houba_

Re: Nechci moderní auto

prakticky žádná z indikovaných závad nemůže nastat. ... reknem spis, ze zavada nastat muze ale ridic se o ni nemusi vcas dovedet (napr. prehrati motoru, nedostatek kapaliny ..) :)

ale pod tvym popisem si umim predtsavit treba Zetor20, tam mam na elektriku jen starter a svetla

0/0
15.7.2011 15:33

mimouch

Re: Nechci moderní auto

Ale tak samozřejmě, pár závad nastat může, přehřátí motoru, pokles tlaku oleje, ale zrovna na ty tam jsou budíky. Ale ani ty závady nemusí být nijak dramatické, motor je z litiny, takže přehřátí se projeví jen poklesem výkonu. A oleje je tam přes 10 litrů a olejový okruh je zdvojený právě kvůli zajištění mazání při poruše jednoho čerpadla. Spíš nemohou nastat poruchy typu "Závada na řídící jednotce motoru", "Porucha filtru pevných částic", airbagy, ESP, ABS... A když mi dojde kapalina v ostřikovačích, tak je to indikováno tím, že to přestane ostřikovat, takže hned vím, že jí mám dolít ;-D

.

A od Zetoru to principem a technikou není moc daleko, je to Nissan Patrol s heavy duty atmosferickým dieselem, primitivní šestiválec 4,2 litru, který jede pořád a na cokoli.

0/0
15.7.2011 16:27

Will83

Prosím novináře, aby nemátli lidi

Viz: Nezáleží na značce, jen na takzvané viskozitě SAE (např. 5W–30, 5W-40, 10W-40). Vizkozitní klasifikace je vám k ničemu když vám daný olej nedoporučí výrobce. Nejdůležitější je vybírat olej dle norem a doporučení výrobce, najdete ho v návodu k obsluze. Např. motory od VW mají normu VW 502, 503 pro benzínové motory a 505, 506 atd. pro diesely. Na druhém místě vybírat dle výkonové klasifikace ACEA nebo API. A naposled podle vizkozity. Chci tím říct, že většinou doporučení výrobce splňují oleje 10W-40 i 5W-40. Vizkozita 5W-40 se hodí spíš pro nové motory - je to lehkoběžný řidší olej, ale postupně s opotřebením motoru, když ho začne víc papat, je lepší přejít na hustší 10W-40.

0/0
14.7.2011 23:19

Hroznej_puberťák

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Říká někdo, kdo sám píše blábol a mate lidi. 5W-40 není žádný lehkoběžný řidší olej, při provozní teplotě motoru má viskozitu STEJNOU jako 10W-40, jediné, čím se od toho 10W-40 liší je použitelnost ve větších mrazech - jedině v zimním viskozitním čísle se liší (5W vs 10W), letní viskozitní číslo mají stejné.

0/0
14.7.2011 23:59

Will83

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Tak mi vysvětlete, proč motory s vyšším nájezdem spotřebovávají 5Wéčko a po nahrazení 10Wéčkem se často spotřeba sníží nebo motor přestane papat (skoro) úplně? Vím, že označení 5W,10W,15W se týká použitelnosti v zimě, ale netýká tak úplně jen zimy, to ale určitě víme, že? Pro vysvětlení pár údajů: 5W - min. vizkozita při 100°C = 3,8 mm2/s 10W - min. vizkozita při 100°C = 4,1 mm2/s 15W - min. vizkozita při 100°C = 5,6 mm2/s. Zkrátka a laicky motor běhá lehčeji s 5Wéčkem jak za studena tak za tepla. Prostě jste neměl pravdu.

0/0
15.7.2011 7:25

Hroznej_puberťák

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Zimní viskozitní číslo (xW) se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností CCS viskozity (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti a nemá žádnou souvislost s viskozitou při normální či při provozní teplotě oleje. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje, a pro letní číslo 40 platí dovolené rozmezí kinematické viskozity 12,5 - 16,3 mm2/s - pro oba ty oleje STEJNĚ, když mají to číslo stejně, prostě se mohou pohybovat pouze v tomto rozmezí bez ohledu na to, jaké mají zimní číslo nebo jakou technologií se vyrábí. Vzhledem k tomu, že to povolené rozmezí je 12,5-16,3, je informace o min. viskozitě 3,8 nebo 5,6 jaksi nadbytečná.

0/0
15.7.2011 8:56

Will83

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Vyhýbáš se odpovědi? Pro jistotu znovu: Proč motory s vyšším nájezdem spotřebovávají 5Wéčko a po nahrazení 10Wéčkem se často spotřeba sníží nebo motor přestane papat (skoro) úplně? Přiblblou teorii si nech pro puberťáky, hádám, že olej stejně ani nemáš do čeho lejt podle nicku maximálně do fichtla

0/0
15.7.2011 18:38

Hroznej_puberťák

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Klasika, debílek, co umí posuzovat akorát podle nicku. Co hádá nebo nehádá nějakej internetovej ubožáček, z toho můžu mít leda srandu.

0/0
15.7.2011 19:11

Will83

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Klasika, teoretik, co kopíruje z olejserverů a když se mu položí otázka, na kterou nezná odpověď, srší nadávkama. Škoda času na tebe :-) Měj se

0/0
16.7.2011 8:33

Lukke-Luk

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Nemáš pravdu a děláš tady chytráka.

0/0
15.7.2011 8:41

Barbucha_the_bearspook

Re: Prosím novináře, aby nemátli lidi

Mám radši 0W-40...

0/0
15.7.2011 16:51

MartinB

Svicka?

Jeste pridam dodatek ke kauze svicka.

Typ: dvouspirálová - (jmenovité napětí [V]: 4.4)

Celková délka ....... [mm]: 127

Žhaviče .............

0/0
14.7.2011 22:28

semelik

U mě závada řídicí jednotky motoru většinou oznamuje, že mi

do nádrže nějakej hajzl nalil řepkový olej. Jak se proti tomu dá bojovat?

0/0
14.7.2011 22:18

Lukke-Luk

Re: U mě závada řídicí jednotky motoru většinou oznamuje, že mi

Co to máš za plečku? :) U BMW 330d jsem nikdy žádný problém nepociťoval, ať jsem natankoval naftu jakoukoli.

0/0
14.7.2011 22:22

nakej_nick

pořádné auto

může jet dál i bez chladicí kapaliny, jenom má nižší výkon :-)

0/0
14.7.2011 20:36

Lukke-Luk

Re: pořádné auto

;-D;-D

0/0
14.7.2011 22:21

nakej_nick

Re: pořádné auto

http://www.fordfocus.ic.cz/download/FordFocus_manual_CZ.zip strana 127

0/0
15.7.2011 7:03

Lukke-Luk

Re: pořádné auto

Tak to je Focus z roku 1998 pořádné auto. R^;-D

0/0
15.7.2011 8:40

nakej_nick

Re: pořádné auto

Souhlas - tedy až na ten nadbytečný smajlík na konci. To auto (kombi, 1.6 benzín) prostě nemá chybu ... aspoň jsem za 12 let na žádnou nepřišel ;-)

Ale původní příspěvek byl spíš jako perlička - že takové technické řešení vůbec existuje.

0/0
15.7.2011 11:06

whitemagic

pořádný auto

žádnou elektroniku nepotřebuje.čím víc blbostí tím víc se to mrví

+1/0
14.7.2011 16:45

Qíteček

Re: pořádný auto

Jo, ale to dneska už snad nikdo nedělá... :-/

0/0
14.7.2011 17:25

pri-placeni-se-prosim-usmivejte

Re: pořádný auto

k tomu není co dodat R^

0/0
14.7.2011 22:06

stary pes

Nedělat paniku...

spínač brzdových světel stojí pár desítek korun a ne pár set korun.

0/0
14.7.2011 15:58

male_zvire

Re: Nedělat paniku...

A práce je zadarmo?

0/0
14.7.2011 19:12

TommyB.

Re: Nedělat paniku...

Já párkrát pořádně dupnul na brzdový pedál a kontrolka zhasla. Půl roku a pořád ok :D

0/0
14.7.2011 19:27

Pushkin

Filtr PDF (pevných částic)

Tak tohle mě docela rozesmálo ;-D Samozřejmě má být DPF (Diesel Particulate Filter), opravte si to :-)

Jinak dobrá závada je rozsvícení kontrolky u ABS - v první řadě stojí za to zkontrolovat pojistku ABS v pojistkové skříni na baterce (tuším, že je na 70A, vypadá jako přišroubovanej kus plechu, ne taková ta klasická). Čas od času to prostě nevydrží a praskne, pokud ji vyměníte, necháte smazat závadu v paměti závad a chyba se znovu neobjeví máte vyhráno za 100Kč. Pokud znovu odejde, je to oprava čerpadla ABS za pár tisíc...

0/0
14.7.2011 15:49

Lukke-Luk

Re: Filtr PDF (pevných částic)

Závada je nejčastěji ve vadném čidlu v kole.

0/0
14.7.2011 17:30

male_zvire

Re: Filtr PDF (pevných částic)

Nemusí být ani vadné - stačí trefit průměrnou českou díru tak, že čidlo na zlomek vteřiny ztratí signál a závada je na světe. "Oprava" v autorizovaném servisu: dva dny auto stojí na parkovišti, potom za 5minut smažou paměť závad a naúčtují si 1500Kč. (blicí smajlík)

0/0
14.7.2011 19:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Filtr PDF (pevných částic)

Vyměň servis.

0/0
14.7.2011 19:15

Lukke-Luk

Re: Filtr PDF (pevných částic)

A naúčtují si 1500,- Kč konkrétně za co? Za výměnu čidla v kole? Pokud by vyměněné opravdu nebylo tak je to na trestní oznámení. Také zkušenosti naštěstí nemám.

0/0
14.7.2011 22:16

Pushkin

Re: Filtr PDF (pevných částic)

Však také nepíši, že bych zmiňoval nejčastější závadu. Jenom upozorňuji na možnost, že se není třeba hned plašit a stačí jenom vyměnit kus plechu za pár korun.

Jinak musím souhlasit, tuto závadu jsem také zažil - v má případě šlo jen o tzv. "sporadickou chybu" ABS čidla, takže občas problikávalo ABS a chovalo se paranoidně (aktivovalo se i při brždění, kdy nebylo třeba). Oprava byla hotová asi za dvě hodinky a byl klid. Jenom chlapum v servisu moc nezávidim tu práci - vyšroubovávat čidlo z orezlýho podvozku, kterej dostával deset let školu na českých silnicích, to musel bejt porod :-/

0/0
14.7.2011 22:54

MartinB

Re: Filtr PDF (pevných částic)

Me praskala u Yetiho take porad pojistka. Musel jsem tam dat silnejsi a mesic hledali proc. Nakonec zjistili, ze mam  spatne cerpadlo haldexu. Koukam, ze stim mate zkusenosti.

0/0
14.7.2011 22:30

mephisto222

service kontrolka pre BMW

Ked mi prvykrat zacala blikat cervena servis kontrolka na aute pri starte, trochu ma zalial pot. V servise mi oznamili, ze som pretiahol inverval na vymenu filtra v klime... :-) Mechanik ma uklidnil a podobne ako v clanku ma upozornnil na par skutocne dolezitych symbolov

0/0
14.7.2011 14:24

alčawirth

KECY !!!

...To tvrdí kdo že na netu nejsou volně manuály ŠKODA AUTO ?

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/Forms/AllItems.aspx?RootFolder=https%3A%2F%2Fmediaportal.skoda-auto.com%2Fresource%2Fdocumentation%2Fmanuals%2Fcz&FolderCTID=0x012000B97B65C85804644C9CFD91588B4A0B85

+2/0
14.7.2011 14:13

Leinad

Zastavit při vaření

Při vaření auta je větší sranda pustit topení naplno(pokud spolujezdec kecá, tak otevřít okno), a pokračovat malou rychlostí na první benzinku/exit. Já dost nerad parkuji na silnici pro motorová vozidla.

0/0
14.7.2011 13:21

Rambo-x

Cha chá

Aby si zase nerejpli do strarý škodovky že se vaří,mě se teda nikdy nevařila.......ono to chce mít to chlazení v pořádku:-P.......na nových autech by mohla bejt jediná kontrolka-zavez mě rychle do nejdažšího autorizovaného servisu-8-o

0/0
14.7.2011 12:56

Crocodylus anthropophagus

Re: Cha chá

Tyhle srágory vaří, protože jim odchází spínací termostat elektrického ventilátoru chladiče. Měnit ho nemělo cenu, za čtrnáct dní byl v háji zase. Stačilo ho nahradit ručním spínačem, v koloně ho zapnout a nevařilo to nikdy. Ty s tím jezdíš jen kolem kravína kde kolony nehrozí, ale jestli se tam při přecházení krav tvoří zácpy, doporučil bych ti ten ruční spínač taky. Dříve nebo později to uvaříš tak jako tak... ;-D

0/0
14.7.2011 13:40

JTR1

Re: Cha chá

za 14 dní??? Já měl dvě škodovky 120L a 136GL (nebyl to Favorit - pro neznalce) dohromady tak min. 8 let a nikdy jsem spínač neměnil (jednou upadlý kablík u spínače). On byl problém hlavně také s odvzdušněním (kohout u stěračů). A kolem kravína jsem nejezdil a že by o zácpy v Praze byla nouze už před xxx-lety to opravdu nemoru říct. ;-)

0/0
14.7.2011 15:31

Crocodylus anthropophagus

Re: Cha chá

To je docela dobře možné, ale když nemáš rakovinu, tak to přece neznamená že rakovina neexistuje. Já tam ten spínač dával alespoň deseti zoufalcům, takže těch méně šťastných asi bylo víc...

0/0
14.7.2011 18:27

Rambo-x

Re: Cha chá

A jé,můj starý známý se ozval............no jenom k tvé reakci,ten spínač jsem neměnil nikdy a funguje spolehlivě pořád....jo a možná by ses hodně divil kde jsem se svojí škocnou už byl,řeknu ti že to bylo hodně daleko za hranicemi ČR a už vícekrátEU

0/0
14.7.2011 16:09

Crocodylus anthropophagus

Re: Cha chá

S takovýmhle strojem bys měl mít zakázáno jezdit mimo republiku abys nám nedělal ostudu... ;-D Kup si alespoň Oktávku v jednačtyřce. Pojede to stejně mizerně jako to, na co jsi zvyklý a z dálky to alespoň částečně připomíná auto...

0/0
14.7.2011 18:30

Rambo-x

Re: Cha chá

No jasně,a za každý servis vysolím tolik co za škocnu s vagonem náhradních dílů,ne díky nechci,mě baví se v autě hrabat,rekonstruovat staré vraky,dělat ze zrezlých pleček výstavní naleštěné kousky,řekni mi co bych si mohl udělat na oktávce,vůbec nic,já žádné moderní auto nemám a nechci,mimo škocnu mám ještě tráboška a teď jsem koupil žigula-na tom mě ještě čeká hodně práce než s ním pojedu na sraz;-D

Jo a pod pojmem auto si já představím buď ameriku od 50 do 80 let nebo východní evropu,ty dnešní západoevropský plečky narvaný po střechu elektronikou mě teda vůbec neberou

0/0
14.7.2011 19:20

Zlo

Kurvítka

To výrobci schválně dávají, aby jim servisy a originální díly více vydělaly.

0/0
14.7.2011 12:40

Své dukáty věnuji na chudé psy

Penny, svítí ti kontrolka motoru...

- Já vim, asi je vadná ta kontrolka, motor je v pořádku

- A má to auto kontrolku té kontrolky?

0/0
14.7.2011 12:27

roedor

Re: Penny, svítí ti kontrolka motoru...

:-)

0/0
14.7.2011 12:37

sme_duro

Re: Penny, svítí ti kontrolka motoru...

to sa mi stalo na felicii, svietila mi kontrolka airbagu, prisiel som do skodovackeho servisu a tam mi povedali, ze to je fakt chybna kontrolka, ze airbag je OK :-)

0/0
14.7.2011 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.