Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci označí kvůli ekologii auta jako ledničky

Každé nové auto v Německu dostane podobnou ekonálepku jako lednička. Kontroverzní pravidlo se ale některým výrobcům nelíbí. Auta totiž dělí do tříd s přihlédnutím k hmotnosti. Některá velká SUV tak dostanou lepší známku než malé městské vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chicocheco

Nejekologičtější auto

je to, které se už nemusí vyrobit!

0/0
14.8.2011 13:48

CorkyCz

CO podvod

Furt se řeší CO ale přitom je dnes tak přísná norma že auto produkuje mín CO než dva lidi kteří by ten kilometr běžely. Takže pokud uvidíte někde běžet víc jak dva lidi tak jim běžte vynadat at jedou autem budou ekologičtější !

CO je jen obrovský podvod a tahání penez z lidí nic jiného bez CO by tu stále ještě byla doba ledová ! Kdyby pred miliony let nevybuchlo víc sopek než normálně žádný dnešní život by neexistoval. Dnešní sopky vyprodukují mnohem více CO než všechny auta na světě. Planeta si sama reguluje obsah CO. Lidi si furt myslí jak poručíme vetru dešti jak se otepluje planet ... kecy, stačí  se podívat na letošní léto. Všechno je to jen ekoterorismus nic jiného hrstka tupcu si hraje na a jako že něco dělá a zblbne celé masy !

Mnohem horší než CO je produkce sazí u dieslu, tyto saze s plic už nikdy nedostaneme ! Ani kdyby se hned diesly zakázaly nebo někdo vymyslel katalyzátor který by saze odstranil, což zatím nikdo neudělal.

+1/0
14.8.2011 4:32

tmf

kontext

pod článkem se mi zobrazila reklama na

Volkswagen Touareg V6 3.0TDi 165kW

0/0
11.8.2011 21:32

jan.banos

ekologie auta

ta není jen spotřebě a emisich CO2, ale také o tom, kolik z toho kape oleje a spolehlivosti/životnosti.

Každá součástka co se pokazí-opotřebuje je nahrazena novou. A při výrobě nové se vyprodukuje spousta dalšího CO2.

0/0
9.8.2011 23:28

Rubik1

Re: ekologie auta

V tom případě je nejekologičtější to auto, které je nejlevnější na kilometr jízdy za celou jeho životnost a z něhož nekape olej.

0/0
10.8.2011 2:19

mak1_re

Ať už jdou s tím CO2 třeba .....

na Šumavu

+2/0
9.8.2011 19:31

Highdriver

Radši moc nesportujte...

0/0
9.8.2011 18:26

Highdriver

Re: Radši moc nesportujte...

... ještě na vás někdo dá nějakou nálepku.:-)

0/0
9.8.2011 18:26

Fair-Play

Na bláznivou ekologii

jednou všichni dojedemeRv

+3/0
9.8.2011 16:15

Fair-Play

Re: Na bláznivou ekologii

A Čína se nám směje ;-D Dobře nám tak!!

0/0
9.8.2011 16:18

Rubik1

Re: Na bláznivou ekologii

Celá ekologie je o tom, že Čína na to kašlw a my raději všechno kupujeme z Číny než abychom to vyráběli.

0/0
10.8.2011 2:21

pakun 150

bude poviné i pro škodovku

doufám, že to bude platit i pro škodovky

0/0
9.8.2011 15:57

ExpertNaVsechno

To je dobře.

Budou se snadno vybírat dobrá auta - prostě sáhneme po těch červených.

0/0
9.8.2011 13:48

nepetr

Kolik zákazníku

se zajmá o obsah škodlivin ve výfukových plynech při koupi auta? Nebylo by lepší označit tak letadla kde by 100% mělo nálepku G kromě kluzáku?  A co třeba fabriky? Rv

0/0
9.8.2011 13:32

l.g

Re: Kolik zákazníku

U nás samozřejmě nikdo. V Německu to ale může být docela podstatný argument.

0/0
9.8.2011 14:34

Joe Davola

Re: Kolik zákazníku

Řekl bych že o CO2 se zajímá většina zákazníku. Produkce CO2 rovná se spotřeba paliva (krát konstanta pro daný typ paliva).

0/0
9.8.2011 16:15

tm.a

Re: Kolik zákazníku

To není pravda, na obsahu CO2 ve spalinách záleží i teplota spalování, tlak ve válci, rychlost spalování......

Můžete mít dvě auta se stejnou spotřebou (jiný motor) ale každé bude mít jiné emise

0/0
9.8.2011 18:57

entony13

Re: Kolik zákazníku

Nejde jen o CO2, diesel produkuje saze a jiný humus, nejlépe vychází spalování CNG a potom LPG

0/0
9.8.2011 19:17

Joe Davola

Re: Kolik zákazníku

Uvědomte si, že když spálíte jednu molekulu heptanu, dostanete 7 molekul CO2. S tím žádné tlaky nemají nic společného. Samozřejmě za předpokladu dokonalého spalování, nicméně snížit produkci CO2 pomocí zvýšení podílu CO nebo uhlíkových částic asi není dobrý nápad, že.

0/0
9.8.2011 19:39

tm.a

Re: Kolik zákazníku

Jasně, ale teď je to na co narážíte, v žádném motoru neprobíhá dokonalé spalování a benzín není jen heptan, ale spousta dalších (hlavně aromatických) uhlovodíků které tvoří další látky atd....

0/0
9.8.2011 19:45

Joe Davola

Re: Kolik zákazníku

Neprostý nesouhlas. Podíl ostatních produktů není tak velký, aby se nedala pro převod spotřeba x CO2 použít přímo úměra.

0/0
9.8.2011 19:52

Joe Davola

Re: Kolik zákazníku

Tedy produktů spalování složek benzínu. Samozřejmě vím, že benzín není jen heptan, to bylo jen pro jednoduchý příklad.

0/0
9.8.2011 19:54

entony13

Re: Kolik zákazníku

Němce to bude zajímat, protože budou omezovat vjezd určitých aut do měst, třeba uvažují o dieslech, těm bych to zakázal i já

+1/0
9.8.2011 18:55

Dark5

Re: Kolik zákazníku

Diesly jsou fakt pruser, zvlaste ty starsi a neudrzovane.

0/0
12.8.2011 1:11

Marek71cz

Re: Kolik zákazníku

To omezení platí už dnes ve spoustě měst. Auto má tzv. umweltplakette a podle ní smí nebo nesmí do určité městské části. Jde to vyřídit na TUV a barva známky pokud se nemýlím závisí od toho, jakou Euro normu auto splňuje. Třeba tady:

http://www.umwelt-plakette.de/

0/0
15.8.2011 14:12

Rambo-x

Ti němčouři se už fakt zbláznili

Vždycky jsem věděl že německo je země ekoteroristů a podobných bláznů,ale to co dělají v poslední době je už fakt šílenost........elektrárnami to začalo a bůhví čím to zkončí,nakonec budou mít i lidé emisní nálepky kolik vydechují co2,a kdo bude vydechovat nad limit tak nebude mít přístup do veřejných prostor a bude mít zákaz vycházení na ulici...........čau šílenci,nevím co tam hulíte,ale dejte mi taky,asi to je dobrej matroš:-P

0/0
9.8.2011 12:41

Falewick

ekologie pro blondýny

Toto esúvé váží tři a čtvrt tuny, takže při čelní srážce s běžným vozem maximálně trochu zpomalí a vašim fakanům se nic nestane, maximálně se jim rozsype happy meal. Také je jeho čtyřlitrový turbodýzl naprosto zelený, má certifikát zelenosti se známkou Á plus stejně jako vaše pračka.

0/0
9.8.2011 10:28

Monastus

Re: ekologie pro blondýny

;-D

0/0
9.8.2011 15:48

l.g

Dobré ale...

Určovat to podle hmotnosti je fak blbost. Co bych považoval za rozumné je vztáhnout emise k počtu cestujících a objemu zavazadlového prostoru. Takto se totiž protěžují právě SUV.

0/0
9.8.2011 10:12

MiW

Re: Dobré ale...

Jenže tady je ta analogie s ledničkami, kde je to také podle velikosti lednicky (hmotnosti auta)

0/0
9.8.2011 10:57

Dark5

Re: Dobré ale...

Zalezi na celem prepoctovem vzorci, ale tezko lze radit neco co zere vic jak 10l/100km za ekologicke vozidlo i kdyby melo vazit jako tank. Spis by davalo smysl neco jako naklady rozpocitavat na prepravovane osoby/nakladni prostor a pridavnym kriteriem by bylo mnozstvi vypoustenych sragor. Podle toho klidne nepoustet nektera auta do mesta.

0/0
12.8.2011 1:19

Falewick

Re: Dobré ale...

Proč to k něčemu vztahovat? Protože jsme lidi blbí a pyšníme se tím? Vůbec nechápu účel ledničkového systému, údaje o emisích uváděné povinně u vozů jsou všeříkající, průměrná opice si dovede vzít v potaz i váhu vozu. Taky ta stupnice v souladu se současnými náboženskými trendy protěžuje CO2 a nebere v potaz skutečné škodliviny.

.

Celá ta eurobuzerace s CO2 je na nic, jedna tepelná elektrárna pokrývající 5% spotřeby ČR vyprodukuje víc než celá autodoprava.

+1/0
9.8.2011 12:44

ExpertNaVsechno

Re: Dobré ale...

"Taky ta stupnice v souladu se současnými náboženskými trendy protěžuje CO2 a nebere v potaz skutečné škodliviny."

.

Svatá pravda.

0/0
9.8.2011 13:49

l.g

Re: Dobré ale...

S CO2 naprosto souhlasím. Je to uměle vytvořený problém.

Vztahovat se to k něčemu musí (když už se to dělá), jinak taková stupnice nemá žádnou vypovídací hodnotu, tedy nemá smysl. Vztahovat jí k hmotnosti vozu je ale blbost, protože hmotnost vozu nevyjadřuje jeho užitnou hodnotu.

S těmi počty s procenty u elektráren ale nesouhlasím. Problém je v tom, že když někdo řekne, tak se "otočí kohout" a elektrárna nebude vypouštět nic. Když ale někdo vypustí mezi lidi miliony aut, tak tu budou "smrdět" příštích 20 let a nikdo s tím už nic neudělá. Takový zdroj znečištění je neregulovatelný.

0/0
9.8.2011 14:44

Falewick

Re: Dobré ale...

Otočit kohout? ;-D A energii budeme vyrábět z kravského lejna. Nejekologičtější řešení znečistění je přechod na jádro, bohužel ekologistické nátlakové skupiny si s vědeckou logikou rozumějí asi stejně jako Vatikán.

0/0
9.8.2011 15:32

Rubik1

Re: Dobré ale...

To by ale znamenalo návrat od SUV ke kombíkům. které uvezou stejně a mají menší hmotnost. Mělo by to dobrý smysl.

0/0
10.8.2011 2:25

Rubik1

Re: Dobré ale...

Omlouvám se za anglikanismus. Správně mělo být: Dávalo by to dobrý smysl.

0/0
10.8.2011 2:27

Rhino

Němci začínají panikařit a bláznit,

začalo to elektrárnami, pokračuje auty, co bude dál?

+1/0
9.8.2011 9:47

josef.hala

Re: Němci začínají panikařit a bláznit,

zakážou lidem prdět...

0/0
9.8.2011 10:15

potooczech

Re: Němci začínají panikařit a bláznit,

Přesně ... úřední odborné špuntování bude oznámeno doporučenou zásilkou. Kontrola emisí každé dva roky jako u auta :D

0/0
9.8.2011 11:11

potooczech

Hmm

Přesně tak. jedině tak je to správné. Evropa bude stále více zavádět přísnější a přísnější limity, místní výrobci na tom budou biti a omezování a zbytečně se jejich produkty prodraží. To samé i v USA nakonec. Pak se tu budeme všichni za 10 let divit, že firmy v EU a USA propouštějí, krachují a že je skupují Čínské a Indické společnosti z peněz které dříve byly naše.

Evropa se dostala do stavu, kdy nic nevyrábí a veškerou zbylou produkci ještě přesouvá do Asie. Dostali jsme se do stavu, kdy zboží, které jsme dříve vyváželi dnes dovážíme. Značky které dříve platily jako záruka kvality jsou dnes asijské draze prodávané zmetky.

A děláme stále více pro to, abychom zlikvidovali i ten zbytek, co se tu ještě drží. Zavádíme nesmyslné normy, ale povolíme dovoz zboží ze zemí, kde neexistují lidská práva, kde se využívá dětská práce, sami ji tak podporujeme. A hlavně dovážíme zboží, které je jednak často zdravotně závadné a vyrábí se metodami, které s ekologií nemají nic společného.

Ostuda EU.

+1/0
9.8.2011 9:24

jesterkasploutvema

Re: Hmm

Jste si jist, že reagujete na článek o autech a ekologii?

0/0
9.8.2011 9:39

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Hmm

Ono se to těch aut "tak trochu" týká.

EU vydává prodražující a tím pádem likvidační předpisy pro lokální výrobu (nejen aut), zatímco se tomu asijský dovozce vychechtává RvRv

0/0
9.8.2011 9:43

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Hmm

R^

0/0
9.8.2011 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.