Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlostní orgie s Bugatti Veyron mohou trvat nejdéle 12 minut

Inženýr Ric Tamba, který se podílel na vývoji převodovky pro Bugatti Veyron, prozradil o ikonickém superautě pár zajímavých věcí. Tvrdí, že v závodě na dlouhou vzdálenost jej prakticky vždy předstihne malý levný úsporný vůz. Může za to spotřeba veyronu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

kočkolap

Lidi neblázněte, to je auto na frajeření, ne na dopravu z bodu A do bodu B. To by bylo levnější si zaplatit letadlo. ;-)

0/0
1.8.2011 13:24

peter567

Radeji 11 min rychlostní orgie s Bugatti Veyron

nez pres 400 kilaku v nejakym VW

0/0
26.7.2011 22:11

JeFFik

Re: Radeji 11 min rychlostní orgie s Bugatti Veyron

Bugatti Veyron vznikl díky VW, tedy je to v podstatě VW, jen se to nejmenuje VW ;-)

0/0
26.7.2011 23:34

Karátek

Pneu

To chce pořádné obutí za pár kaček a pneu se může kupovat neustále. Takové 165/70 R 13 a je vyhráno. ;-D

0/0
26.7.2011 18:24

radik

Re: Pneu

Ty tam ani nenarveš, tak velký jako ty třináctky tam budou brzdový kotouče ;-D

0/0
27.7.2011 12:31

weizenkleie1

Hadr....

v podstate mi staci jez nejakych 180km/h a Lupo nema sanci....Takze clanek o nicem....

0/0
25.7.2011 22:57

pissflapslover

asi du do toho Lupa

;-D

0/0
25.7.2011 21:22

tommejto

To je zas článek

Uplně vidim, jak někdo valí 10 minut v kuse po dálnici v Německu 400... to nejde. Navíc ani ten Veyron se na těch 400 nerozjede na fleku, že. Při rychlosti cca 250 Veyron určitě takovou megaspotřebu nemá a tomu Lupu bezproblému ujede... navíc Lupo při 150 nepojede za 3 na 100. Prostě článek o ničem. Rv

0/0
25.7.2011 19:48

MikeXH

Re: To je zas článek

Článek je spíše pro představu. Většina lidí si neuvědomí, že s tím nejde jet 300km/h třeba hodinu v kuse. A to i kdyby jsi měl 300 km volný rovný úsek jen pro sebe na vyzkoušení ;)

0/0
26.7.2011 8:07

sestito

K čemu je takové auto?

0/0
25.7.2011 19:14

Itter

Re: K čemu je takové auto?

No, abys ukázal, že na to máš ;)

0/0
25.7.2011 19:52

radik

Re: K čemu je takové auto?

K čemu svíčková se šesti když zasytí chleba se solí? A to si představ že sou takový kteří jedí jen pro potěšení, tak jako někteří jezdí s autama jen pro potěšení... je takovej problém pochopit, že sou lidi který nemaj auto jako dopravní prostředek, ale jako koníček?

+5/0
25.7.2011 20:43

Villy

Re: K čemu je takové auto?

R^R^

0/0
25.7.2011 21:02

ztrewq

nepripomína vám to niečo?

"uvarené" autá na pár kilometrovom kúsku "novej" diaľnice, prvé európske auto, ktoré mohlo jazdiť po diaľnici nepretrťite ford anglia (niue to z harry pottera), ...

0/0
25.7.2011 18:58

Walther P99

To je toho řidil jsem lepši, vykonější stroj s lepším motore

dokonce i to s omezenim nadrže okopirovali z našeho stroje. Tohle má 736kW  Před 30 lety jsme měli v práci Pragu V3S, která měla  šestiválec Tatra 912-1 7,5l, tim by asi konkurovat nemohla, ale ono se to použivalo v zimě na rozmrazování a na korbě byl proudový motor Tumanskij R-11, turbina ze stihačky MIG21. Diky tomuto motoru měla V3S tah  až 60kN, to je zhruba  1,2MW, bohuzel diky cca pouze 50l nadrži bylo teoreticky možné při přídavném spalování realizovat pouze cca 45s zážeh, pokud  by se nainstalovali pořádní nádrže může se jít veiron vycpat, na rovince ani v terenu by neměl šanci. ;-D

+1/0
25.7.2011 17:31

Homer _4

Re: To je toho řidil jsem lepši, vykonější stroj s lepším motore

Počítám, že u "vejtřasky" by ti ve 100+km/h uletěly blatníky a ve 150+km/h celá budka...

A ve 200+ by se to celé vzneslo jako neřízená střela. ;-)

0/0
25.7.2011 23:37

Tod Howado

/

dizajn je sice netradicni a na prvni pohled se nemusi libit ale v tom aute se sedí skutecne dobre a paradne to na ceste odsypa.

0/0
25.7.2011 17:19

the doctor

minulý týden byl na National Geographic

ve 22h dokument o výrobě Veyronu. řikali, že při jízdě na max. bere 95l / 100km. jinak řikali spoustu dost zajimavých věcí... např. motor má ve skutečnosti výkon 3000 koní,ale 2/3 výkonu se ztratí ve formě tepla, motor jsou spojené dva osmiválce do V, tzn. je to šestnáctiválec W, šasi je z titanu, rozdělené ne přední a zadní část a tyto spojuje 17 titanových šroubů á $100, na autě je hodně dílů, které dodávala firma, co dělá díly pro letadla.. atd.

0/0
25.7.2011 14:44

radik

Re: minulý týden byl na National Geographic

Přečti si někdy o účinnosti pístového spalovacího motoru - přibližně dvě třetiny výkonu se ti ztratí v každym pístovim spalovacim motoru. 3000 koní by měl kdyby nedocházelo k žádným tepelným a mechanickým ztrátám, ale takovej motor neexistuje - to bych mohl každej tvrdit že ta jeho Octavia má vlastně 300 koní ale protože motor nemá 100% účinnost a většina energie z paliva se ztrácí teplem tak je to vlastně jen 100 koní... ;-D

0/0
25.7.2011 14:56

the doctor

Re: minulý týden byl na National Geographic

teď si mně to fakt nandal! nepotřebuju si číst o účinnosti motoru, napiš mně, ve které části svýho textu píšu, že to tak není, díky

0/0
25.7.2011 15:07

radik

Re: minulý týden byl na National Geographic

Nepíšeš, ale píšeš že to je zajímavost o veyronu, to ale neni moc o autě jako o technických možnostech pístových spalovacích motorů. Ani nevim proč, ale fakt mi to přišlo vtipný:-)

0/0
25.7.2011 15:19

vena.m

Re: minulý týden byl na National Geographic

Panove, vykon motoru se ale uvadi ve vykonu na hrideli, nikoli v palive!!! Takze se dalsi 2/3 premeni v teplo je spise inof o prevodovce a dalsich komponentech za hrideli, nez o vlastnim motoru!!!!

0/0
25.7.2011 16:21

Walther P99

Re: minulý týden byl na National Geographic

Ale nepovidejte, taková převodovka s učiností 30% to už snad ani není převodovka, ale přímotop. A neb dva o voze a třetí o koze.

0/0
25.7.2011 16:25

akro

Re: minulý týden byl na National Geographic

To s převodovkou naprosto nesouvisí. Nízká účinnost spalovacího motoru a mechanické ztráty za ním jsou dvě naprosto nesouvisející věci. Jinak: Na to, aby motor dal výkon 1000k=736kW potřebuje příkon (=průběžně dodávané palivo) odpovídající energeticky 3000k (2208kW). Přepočteno na objem benzínu velmi zjednodušeně je 1l=11kWh, 2200kWh= tedy 220l paliva/hodinu při výkonu 736kW/1000k a třetinové účinnosti motoru. Nesmysl je proto informace o 500l paliva za hodinu. To by účinnost motoru byla kolem 15% a teplo, předané do oleje, chlazení a výfukových plynů by bylo 85%. Ve skutečnosti lze u tohoto motoru očekávat mechanickou účinnost právě někde kolem 35% a tedy reálnou spotřebu 220L/hodinu.  Takže stolitrová nádrž postačí na nějakých 25 a nikoli pouze 11minut. Druhým tématem je to, kolik z výkonu motoru se dostane na kola a kolik se ztratí v převodovce, kloubových hřídelích, třením v ložiscích, deformací pneumatik atd. To už ale není nic o účinnosti motoru.

0/0
25.7.2011 16:38

fsp

Re: minulý týden byl na National Geographic

Spotřeba přes 400l na 100 km je reálně změřená na okruhu. Tvůj výpočet litrů a kilowatů je tak zjednodušený, až je úplně nesmyslný :-)

0/0
25.7.2011 16:54

akro

Re: minulý týden byl na National Geographic

400l paliva = 4400kWh = 2 hodiny práce motoru na plný výkon 736kW při účinnosti 35%. Elementární fyzika, příteli.

0/0
25.7.2011 17:00

radik

Re: minulý týden byl na National Geographic

no on píše o spotřebě na hodinu a ne na 100 km, chce to jen číst

0/0
25.7.2011 17:09

Clancy Wiggum

Re: minulý týden byl na National Geographic

Jenže sportřeba za stejnou jednotku času u stojícího a jedoucího vozidla bude odlišná. Při jízdě Ti přibývají další ztráty vlivem aerodynamického odporu, ktzerý při maximální rychlosti kolem 400 km/h nebude malý a adheze.

0/0
4.8.2011 17:34

kajak v zakoně

Re: minulý týden byl na National Geographic

a proč se na to musíš dívat na NG, když si o tom nechceš přečíst...?8-o

0/0
25.7.2011 17:20

the doctor

Re: minulý týden byl na National Geographic

problém s chápáním psaného textu??

0/0
25.7.2011 17:53

truthspeaker

Re: minulý týden byl na National Geographic

Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že kajak v zakoně má notorický problém chápat psaný text. Často reaguje a rozporuje něco, co pisatel původního příspěvku vůbec netvrdí. Diskuze s ním je ztráta času.

0/0
25.7.2011 18:32

kajak v zakoně

Re: minulý týden byl na National Geographic

a pod jakým nickem jsem s tebou někdy diskutoval...? Tohle neznam.. Jinak se všim souhlasim...8-o

0/0
25.7.2011 19:22

kajak v zakoně

Re: minulý týden byl na National Geographic

"jinak řikali spoustu dost zajimavých věcí... např. motor má ve

skutečnosti výkon 3000 koní,ale 2/3 výkonu se ztratí ve formě tepla" - když ti jeden chce vysvětlit, že na tom není nic zajímavýho.., že je to jen normální vlastnost spalovacího motoru.., začínáš ztrácet nervy...?8-o

0/0
25.7.2011 19:26

weizenkleie1

Re: minulý týden byl na National Geographic

No kdyt presne tohle rikal, ne????8-o

0/0
25.7.2011 23:02

Polack

Re: minulý týden byl na National Geographic

To s těma 1000 vs.3000 psů říkal proto, že když to testovali na brzdě tak jim nestíhala klima. ono uchladit 2000 psů není sranda

0/0
25.7.2011 21:22

Homer _4

Re: minulý týden byl na National Geographic

Celý problém leží v tom, že "dochtór" jaksi nechápe rozdíl mezi pojmy příkon a výkon.

V tomto případě příkon ve formě energie kterou je možné spalováním získat z benzínu (a to suma sumárum v konkrétním případě Veyrona klidně může být 3000 kobylek) a výkonu - rozuměj čistého hnacího výkonu - cca 1000 kobylek. Nic nového pod sluncem, spalovací motory odjakživa mají cca 30% účinnost.

Jinak u spalovacích motorů se uvádí taková velmi přibližná poučka a to že ze 100% energie obsažené v benzínu co nateče a spálí se v motoru jde 1/3 na hnací výkon, 1/3 vyletí ve formě tepla výfukem a 1/3 se třením změní v teplo a odvede se chlazením.

Takže ten motor žádný výkon 3000 koní nemá a ani nemůže mít. To je totální kravina, doktóóóre....;-)

0/0
25.7.2011 23:46

Homer _4

Re: minulý týden byl na National Geographic

Toto patřilo pod příspěvek "akro"... pardon...

0/0
25.7.2011 23:48

Centurion

Prosimvás,

tohle není porovnání, je to jenom zajímavost. Tím nikdo netvrdí, že je Lupo lepší než Veyron. Prostě jen technik z řad VW sdílí některé zajímavosti o autu a informace z jeho vývoje. Na tom není nic špatného. Navíc silně pochybuju, že si někdo kupuje Veyron od toho, aby stíhal rychle přesun na dlouhé vzdálenosti...

0/0
25.7.2011 14:32

Antiblb

Děkuji

za informaci a konstatuji, že kdybych si mohl vybrat, zda pojedu Lupem za kratší čas, anebo Veyronem s několika zastávkami u benzínky, beru Veyron!

+1/0
25.7.2011 14:07

Walther P99

Re: Děkuji

Ono by tě to při placení u té první benzínky rychle přešlo. 100l x 36Kč=3600 a za 12 minut znova ;-D

0/0
25.7.2011 16:23

akro

Re: Děkuji

Tak když pomineme, že 12minut je fyzikální nesmysl - viz výše - a vezmeme správných 25 minut, pak by to znamenalo tankování po ujetých přibližně 200km. Za cestu F-B by tedy Veyron tankoval 2x 7 minut, čistá doba jízdy by byla 1h 10 minut + 14 minut tankování + 2 minuty akcelerace a brzdění u benzínek, celkem 1h26 minut a průměrná rychlost 293km/h. Chci vidět Lupo 3L, jak by tohle dokázalo rychleji..... Celý článek je megablábol.

0/0
25.7.2011 16:57

kecálek_český

a to se vyplatí

koupit si takovýhle auto :-)

0/0
25.7.2011 12:47

LUF4

Re: a to se vyplatí

300km/h  je na silnici extrém, ale při běžném provozu ocení akceleraci , pohodlí a spotřeba bude taky výrazně nižší

0/0
25.7.2011 13:37

akro

Re: a to se vyplatí

Na 300km/h ovšem při solidní aerodynamice nepotřebuješ 1000k. Na to bohatě stačí cca 400 koníků. U monopostu se špičkovou aerodynamikou i podstatně méně.

0/0
25.7.2011 16:40

hives

Re: a to se vyplatí

Jo, na to dostat se na 300km/h stačí i menší výkon. Ale když se chceš na ně dostat stejně rychle jako Veyron, už ne (myšleno při stejném luxusu a pohodlí - hmotnosti auta, samozřejmě formule to dovede možná i rychleji a při nižším výkonu)

0/0
25.7.2011 16:48

akro

Re: a to se vyplatí

rychlost a zrychlení jsou dvě různé veličiny, pokud pojedeš s veyronem trvale 300km/h, nebudeš odebírat 1000k ale méně než polovinu.

0/0
25.7.2011 17:03

hives

Re: a to se vyplatí

Souhlas. Ale aby ses dostal tak rychle na 300km/h jako Veyron, tak jeho výkon, krouťák a trakci potřebuješ bezezbytku. O tom mluvím

0/0
25.7.2011 19:33

radik

Re: a to se vyplatí

Blbost, stačí postavit to auto o půl tuny lehčí a na tu rychlost se dostane ve stejnym čase i s menšim výkonem - jenomže to auto už nebude tak bezpečný, pohodlný a ovladatelný a přesně vo tom to je.

0/0
25.7.2011 20:49

hives

Re: a to se vyplatí

Přečti si, co jsem psal výš...

0/0
25.7.2011 22:36

vylda

http://www.youtube.com/watch?v=O3OYZyRzZ1k&NR=1

0/0
25.7.2011 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.