Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Patrové autobusy by se měly zakázat, říkají odborníci na bezpečnost

Auta jsou stále větší, těžší, bezpečnější. Předpisy, které musí jejich výrobci splnit, přitvrzují. U autobusů a kamionů se ale předpisy zpřísňují oproti osobním autům se zpožděním. Nejdůležitějším bezpečnostním prvkem je stále hlavně šofér a u autobusů to platí dvojnásob.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carmel Tel

mam taku otazku

co je to patro? Je to nieco podobne ako s tym vedrom? Zakazat patraaaa

0/0
22.7.2011 15:12

Marcus Antonius

měly by zakázat

nože by měli zakázat , kolik lidí se řízlo a kolik lidí bylo zavražděno.

0/0
22.7.2011 11:20

hurkadavid

zbytečný článek

Opravdu si myslím, že tohle je zbytečný a nesmyslný článek. Pene redaktore, tušíte vůbec něco o takové věci, jako je autobus? Dovedete si představit, jaké systémy a jaké vybavení má běžný bus? Autobus je něco jiného než skládačka, kterou kdekdo vyrobí. Ano, je spousta systémů, které jsou tak složité, že se vyrábí v jediné firmě na světě. Ale to neznamená nic špatného. Ostatně - i letadlo má sedadla od Recaru a motory od RR. Nebo je to špatně? Víte někdo, co to je v busu retardér?

0/0
21.7.2011 21:29

Hroznej_puberťák

Re: zbytečný článek

Och, a co že to má za tak zázračné systémy přinejmenším z NASA nebo od vesmírných lidí, že je kvůli tomu ten článek nesmyslný? Snad ne ten směšný retardér či intardér? Ten článek naopak sedí poměrně přesně - autobus je tenká plechovčička jak od sardinek a prakticky jediným bezpečnostním prvkem je tam řidič. A retardér jej v tom nijak nevytrhne.

0/0
21.7.2011 22:20

Antonín, topič

Re: zbytečný článek

Ano, to je vidět na nehodách osobák vs. autobus, jak jsou ty autobusy hrozný plechovčičky.

0/0
22.7.2011 9:39

Hroznej_puberťák

Re: zbytečný článek

Dobrej blábol. Ono je to velice dobře vidět v případech, kdy autobus narazí do něčeho, co váží stejně a ne desetkrát míň, nebo když narazí do něčeho pevného, nebo když se překulí. Děsný překvapení, co? Srovnávat to s nárazem do auta je stejná hovadina jako hodnotit bezpečnost auta pouze podle toho, jak obstojí při srážce s cyklistou.

0/0
22.7.2011 10:06

My.WinCleaner

Re: zbytečný článek

Zbytečný příspěvek.

0/0
21.7.2011 23:20

Doktor_z_údolí

Nejlepší je posadit za volant dvoupatráku taxikáře..

ten se vyzná v tlačenici...

0/0
21.7.2011 17:27

username

ad dvoupatráky

s tou nebezpečností dvoupatráků souhlasím - nechápu proč se ty dálkové autobusy nedělají obráceně - tj. úložené místo nahoře a místo pro cestující dole - z mnoha hledisek mi to přijde lepší - bezpečnost, lepší rozložení váhy, menší houpání (= méně nevolností) cestujících, přístupnost atd. Jediný problém je se skládáním/nakládáním kufrů atd. ale to se dělá jen na začátku a na konci cesty a šel by jistě rozumně vyřešit.

0/0
21.7.2011 17:07

lu2222

Re: ad dvoupatráky

Asi je to v tom, že úložnej prostor není po celý ploše a jednodušeji vyplní mezery mezi rúznejma výčnělkama, který tvoří motor, podběhy, nádrž atd. Stačí se podívat do interiéru městského nízkopodlažního busu jak jsou jsou sedačky neprakticky rozmístěné. Tam to ale tolik nevadí, protože cestující tam stráví pár minut a tak je pohodlí na vedlejší koleji.

+1/0
21.7.2011 18:17

Clancy Wiggum

Re: ad dvoupatráky

Viz lu2222 navíc jak byste z toho chtěl před hotelem tahat třeba dvacetikilový kufr? Přes hlavy cestujících, ani ze žebříku by to moc nešlo.

0/0
21.7.2011 19:41

brezovak

je

důležité kdo dvoupatrák řídí, pokud má šofér příkladně 10

letou praxi na mezinárodních  spojích  tak zvládne cokoli , pokud

dvoupatrák řídí nějaký mladý jojan co má pouze na autobus řidičák a rok jezdil

z autobusem MHD tak je to potom dost velký problém.

0/0
21.7.2011 16:52

william brennan

Re: je

Jasně, když má řidič desetiletou praxi, tak se v žádném případě nemůže vybourat.:-P

0/0
21.7.2011 17:28

mircxxx

Re: je

a to říká kdo?

0/0
21.7.2011 19:21

brezovak

Re: je

vybourat se může..,jenže řidič který jezdí s MHD má naučenou trasu třeba 10 km a jezdí jak cvičená opice furt dokola

+1/0
21.7.2011 19:32

Podrazza

To mi nějak nesedí

Nevím jak to autor myslel s tím že předpisy a systémy jdou z osobních aut do tahačů a autobusů se zpožděním ale např. s hlídáním jízdních pruhů (LGS), adaptivním tempomatem (ACC) jsem se poprvé setkal v tahačích MAN TGX už před několika lety, když většina výrobců os. aut neumožňovala takovou výbavu ani pro své nejvyšší modely a vyjímky jako Volvo a VW to měli ve stádiu testování.

Ohledně autobusů bych to spíš viděl v tom, že tu mají dopravci ve zvyku nakoupit několik let a stovek tisíc km staré ojetiny a maximálně to hodit do laku, aby busy vypadaly dobře. Pokud už někteří zase kupují nové busy, většinou se šetří i na bezp. výbavě.

0/0
21.7.2011 14:54

xdriver1

Re: To mi nějak nesedí

Nevím, jestli nedošlo mezitím k úpravě článku, ale z toho, co jsem četl já, vyplývá, že obecně bezpečnostní standardy a normy se u kamionů a autobusů zpřísňují pomaleji, než u osobních aut - což je pravda. Ne, že by se bezpečnostní technologie rozšiřovaly z osobáků na autobusy a kamiony...

0/0
21.7.2011 15:07

mi_golem

Kalousek navrhne

v rámci úsporných opatření v ČR 3 patrové autobusy. A když ten plebs v MHD zdechne, tak jemu to vadit nebude .......;-D;-D

0/0
21.7.2011 14:39

New York New York

Re: Kalousek navrhne

A kdo které kategorie patříte Vy?

0/0
21.7.2011 14:44

Doktor_z_údolí

Re: Kalousek navrhne

Odhaduji čtvrté patro s pavlačí... :-P

0/0
21.7.2011 17:25

mi_golem

Re: Kalousek navrhne

řeknu to otevřeně, nejezdím v žádné vládní limuzíně, a i na ten autobus si nejprve musím vydělat.

0/0
22.7.2011 11:23

vymrzovac2

Zájezdový dvoupatrový autobus.....

....jsem viděl pouze jednou při cestě na lyže do Itálie. Většina autobusů je jednopodlažní se zvýšenou palubou, pod kterou je větší zavazadlový prostor, který při zaplnění může snížit těžiště vozu. Klasické doubledeckery jsou určeny pro městský provoz, takže po městě jezdí podstatně nižší rychlostí.............;-)   pokud ale nehodu zaviní řidič, bude to asi stejně jedno

0/0
21.7.2011 14:24

JeFFik

Re: Zájezdový dvoupatrový autobus.....

ta zvýšená paluba je hodně problematická ohledně toho těžiště, protože cestujicí jsou obvykle mnohem těžší, než jejich zvazadla takže čím jsou cestující níže, tím níže má autobus těžiště.

0/0
21.7.2011 15:55

Škubi

Re: Zájezdový dvoupatrový autobus.....

Hlavně ten "živej náklad" tak vysoko je problém... Zlatá cisterna s vodou...

0/0
21.7.2011 16:25

HrubesaMares

Re: Zájezdový dvoupatrový autobus.....

Dvoupatrove autobusy byly popularni hlavne v 90. letech..a treba ten od Nazidel rozhodne nebyl mestsky...

0/0
21.7.2011 17:30

Paní Semtamťuková

Haha

Ten, kdo si stále kupuje nejmodernější auta podle crashtestu, určitě nejezdí autobusem do Chorvatska ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
21.7.2011 14:12

My.WinCleaner

Re: Haha

A jakou to má souvislost s tím, že jiní lidé autobusy jezdí?

0/0
21.7.2011 14:20

Paní Semtamťuková

Re: Haha

četl jste ten úvod článku? Je nesmyslný....

0/0
21.7.2011 15:14

My.WinCleaner

Re: Haha

No když je autobus pod jejich úroveň, nechtějí sami řídit na dlouhé trase a chtějí něco, co se při nehodě nerozbije, poletí letadlem...

0/0
21.7.2011 15:30

Doktor_z_údolí

Re: Haha

Viděl jste někdy letadlo po nehodě...??

0/0
21.7.2011 17:28

My.WinCleaner

Re: Haha

Neviděl, ale to většina těch, co létá raději letadlem, než jezdí autem, neviděla taky. Ono asi nezůstane z toho letadla moc na jednom místě...

0/0
21.7.2011 23:12

SoloBaron

zlata historie

kdyz jsem byl dite a neresila se kazda blbost

0/0
21.7.2011 13:25

fsp

Re: zlata historie

Pod dohledem dobrotivého bratra SSSR, totiž k žádným nehodám autobusů ani docházet nemohlo !!!! :-)

0/0
21.7.2011 13:37

Dvořák pravdu nesnáší

Nejen patrové autobusy mají problémy,ale i vysoká SUVčka

:-/

0/0
21.7.2011 12:14

fsp

Re: Nejen patrové autobusy mají problémy,ale i vysoká SUVčka

Jenže u nich musí střecha rollover vydržet, jinak nedostanou homologaci

0/0
21.7.2011 12:30

radaumacher

Re: Nejen patrové autobusy mají problémy,ale i vysoká SUVčka

I špatné SUV v klidu vydrží losí test a navíc, jak bylo řečeno jiným, vydrží převrácení.

0/0
21.7.2011 13:15

Podrazza

Re: Nejen patrové autobusy mají problémy,ale i vysoká SUVčka

To je problém všech těžkých aut, která se převrátí na střechu. SUV mají problémy hlavně ve vyšších rychlostech pokud se auto dostane do přemetů a přes střechu se převrátí víckrát. To už je veškerá bezpečnost jinde.

0/0
21.7.2011 14:59

Paní Semtamťuková

Re: Nejen patrové autobusy mají problémy,ale i vysoká SUVčka

Zlatý slova R^

0/0
21.7.2011 15:15

falda

Auta jsou stále bezpečnější?

Možná tak pro jejich posádku, nikoli pro zbývající účastníky provozu, zejména pro chodce a cyklisty. Na druhou stranu právě toto "bezpečí" pro posádku svádí k tomu, že lidé jezdí jako hovada, čímž jsou pro své okolí ještě nebezpečnější, nehledě k tomu, že více ohrožují i sami sebe a své spolucestující. Silniční doprava již ze samotného principu bezpečná nikdy nebude. Tím spíše v dravém tržním prostředí, kde se pod vidinou maximálních zisků šetří na těch nejpodstatnějších věcech (odpočinek řidiče, jeho celková způsobilost k řízení, často i údržba vozidel atd.). Přesto se tomuto nebezpečí mnozí lidé z nepochopitelných důvodů dobrovolně a ochotně vystavují.

0/0
21.7.2011 11:28

Lukke-Luk

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Chodec nemá na silnici co pohledávat.

0/0
21.7.2011 11:55

div

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Jestli jste aspoň jednou v životě přecházel silnici na přechodu, pak jste byl chodec a byl jste na silnici.

0/0
21.7.2011 11:58

Lukke-Luk

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Když jdu na přechod, tak čumím kolem sebe.

0/0
21.7.2011 12:05

JeFFik

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

To že čumíš kolem sebe, nezabrání tvému výskytu coby chodce na silnici.

0/0
21.7.2011 12:17

Kazeasch

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Ale zabráním tomu aby mě smetlo auto. A když už by mě mělo něco smést, tak ať je to rači osobák (kterej musí mimochodem projít crash testem na sražení se s chodcem, ve kterým nejde o auto ale o chodce) než autobus (což je jen tvrdej 10tun těžkej kvádr)

0/0
21.7.2011 15:25

tokumara

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

A všude jsou chodníky, že?

0/0
21.7.2011 13:07

radaumacher

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Naopak, vozidla jsou čím dál bezpečnější i pro chodce. Srážka s cyklistou je tak specifická, individuální a vzácná, že není nijak relevantní pro to přizpůsobovat vozidla.

0/0
21.7.2011 13:16

p555

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

prave proto by s tim meli chodci a cyklisti pocitat a take se vice starat o svou bezpecnost a pri pohybu na komunikacich myslet na sve okoli i na ty auta - zavisi na tom jeho bezpecnost, kdyz je proti autu vyrazne zranitelnejsi...

0/0
21.7.2011 14:02

urceno ke smazani

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

chodec jelikoz jeho ochrana pri narazu se limitne blizi nule musi vyvinout aktivni ochranu - poradne koukat kam a kdy leze. stejne tak pumpickar. staci pouzivat mozek a nebyt sebevrah.

a auto musi byt bezpecnejsi pro posadku nez pro ty venku - ciste statisticky, srazi-li se automobil se 4 lidmi na palube s jednim chodcem, je lepe zyhne-li jeden chodec nez 4 pasazeri automobilu.

0/0
21.7.2011 15:30

Clancy Wiggum

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Bez ohledu na konstrukci automobilu mu chodec málokdy ublíží, natož posádce uvnitř.

0/0
21.7.2011 19:44

JeFFik

Re: Auta jsou stále bezpečnější?

Není to tak jisté. Asi před 15 lety jsem byl u nehody, kdy nějakej chodec v noci přebíhal 4-proudovou vozovku, kde byla 80-ka, nabral ho Favorit on se přes kapotu dostal dovnitř auta, tam se potkal s hlavou řidiče a znovu vylit ven před auto. Chodec byl samozřejmě mrtvej, řidič měl zlomenej vaz.

0/0
21.7.2011 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.