- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
co je to patro? Je to nieco podobne ako s tym vedrom? Zakazat patraaaa
nože by měli zakázat , kolik lidí se řízlo a kolik lidí bylo zavražděno.
Opravdu si myslím, že tohle je zbytečný a nesmyslný článek. Pene redaktore, tušíte vůbec něco o takové věci, jako je autobus? Dovedete si představit, jaké systémy a jaké vybavení má běžný bus? Autobus je něco jiného než skládačka, kterou kdekdo vyrobí. Ano, je spousta systémů, které jsou tak složité, že se vyrábí v jediné firmě na světě. Ale to neznamená nic špatného. Ostatně - i letadlo má sedadla od Recaru a motory od RR. Nebo je to špatně? Víte někdo, co to je v busu retardér?
Och, a co že to má za tak zázračné systémy přinejmenším z NASA nebo od vesmírných lidí, že je kvůli tomu ten článek nesmyslný? Snad ne ten směšný retardér či intardér? Ten článek naopak sedí poměrně přesně - autobus je tenká plechovčička jak od sardinek a prakticky jediným bezpečnostním prvkem je tam řidič. A retardér jej v tom nijak nevytrhne.
ten se vyzná v tlačenici...
s tou nebezpečností dvoupatráků souhlasím - nechápu proč se ty dálkové autobusy nedělají obráceně - tj. úložené místo nahoře a místo pro cestující dole - z mnoha hledisek mi to přijde lepší - bezpečnost, lepší rozložení váhy, menší houpání (= méně nevolností) cestujících, přístupnost atd. Jediný problém je se skládáním/nakládáním kufrů atd. ale to se dělá jen na začátku a na konci cesty a šel by jistě rozumně vyřešit.
Asi je to v tom, že úložnej prostor není po celý ploše a jednodušeji vyplní mezery mezi rúznejma výčnělkama, který tvoří motor, podběhy, nádrž atd. Stačí se podívat do interiéru městského nízkopodlažního busu jak jsou jsou sedačky neprakticky rozmístěné. Tam to ale tolik nevadí, protože cestující tam stráví pár minut a tak je pohodlí na vedlejší koleji.
důležité kdo dvoupatrák řídí, pokud má šofér příkladně 10
letou praxi na mezinárodních spojích tak zvládne cokoli , pokud
dvoupatrák řídí nějaký mladý jojan co má pouze na autobus řidičák a rok jezdil
z autobusem MHD tak je to potom dost velký problém.
Jasně, když má řidič desetiletou praxi, tak se v žádném případě nemůže vybourat.
Nevím jak to autor myslel s tím že předpisy a systémy jdou z osobních aut do tahačů a autobusů se zpožděním ale např. s hlídáním jízdních pruhů (LGS), adaptivním tempomatem (ACC) jsem se poprvé setkal v tahačích MAN TGX už před několika lety, když většina výrobců os. aut neumožňovala takovou výbavu ani pro své nejvyšší modely a vyjímky jako Volvo a VW to měli ve stádiu testování.
Ohledně autobusů bych to spíš viděl v tom, že tu mají dopravci ve zvyku nakoupit několik let a stovek tisíc km staré ojetiny a maximálně to hodit do laku, aby busy vypadaly dobře. Pokud už někteří zase kupují nové busy, většinou se šetří i na bezp. výbavě.
Nevím, jestli nedošlo mezitím k úpravě článku, ale z toho, co jsem četl já, vyplývá, že obecně bezpečnostní standardy a normy se u kamionů a autobusů zpřísňují pomaleji, než u osobních aut - což je pravda. Ne, že by se bezpečnostní technologie rozšiřovaly z osobáků na autobusy a kamiony...
v rámci úsporných opatření v ČR 3 patrové autobusy. A když ten plebs v MHD zdechne, tak jemu to vadit nebude .......
A kdo které kategorie patříte Vy?
....jsem viděl pouze jednou při cestě na lyže do Itálie. Většina autobusů je jednopodlažní se zvýšenou palubou, pod kterou je větší zavazadlový prostor, který při zaplnění může snížit těžiště vozu. Klasické doubledeckery jsou určeny pro městský provoz, takže po městě jezdí podstatně nižší rychlostí............. pokud ale nehodu zaviní řidič, bude to asi stejně jedno
ta zvýšená paluba je hodně problematická ohledně toho těžiště, protože cestujicí jsou obvykle mnohem těžší, než jejich zvazadla takže čím jsou cestující níže, tím níže má autobus těžiště.
Ten, kdo si stále kupuje nejmodernější auta podle crashtestu, určitě nejezdí autobusem do Chorvatska
A jakou to má souvislost s tím, že jiní lidé autobusy jezdí?