Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V novém Porsche 911 zařadíte i sedmičku. V manuální převodovce

Premiéra nové generace Porsche 911 je doslova za dveřmi a automobilka tak odhaluje některé informace o chystaném modelu. Novinka dostane unikátní sedmistupňovou manuální převodovku. To mimochodem znamená, že nová 911 bude mít o tři rychlostní stupně více než Turbo z roku 1974.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fungy

v tom se uřadí

skoro jak v nákladáku a ještě přitom stihnout řídit;-)

0/0
4.8.2011 14:08

Nomad

Ford Escort RS

7 stupnu mel Ford Escort RS (nebo to byla nejaka jeste ostrejsi verze) nekdy na konci osmdesatych let.

0/0
3.8.2011 12:52

KarelV

Uvítal bych aspoň šestku i u 1,2-ky Fábie

... dnešní motory při správném používání jsou docela prima volba! ;-)

0/0
3.8.2011 12:26

sun.alex

Re: Uvítal bych aspoň šestku i u 1,2-ky Fábie

Proč šestku...?8-o Nebylo by lepší doplniti tříválec a čtvrtý hrnek...?;-D

0/0
3.8.2011 20:22

hives

"Mně už to řazení nebaví, dejte mi automat":-)

Kdyby to nebyla ekonomicky kravina, tipoval bych, že sedmistupňový manuál vyrobili jen aby později nikdo nebrblal, až přejdou jen na automaty:-)

0/0
2.8.2011 18:46

Achnatonek

řazení sedmičky

Asi stupidní dotaz, ale jak se tam řadí ta sedmá rychlost? Je to jako u zpátečky, jak je tomu u vozů VW nebo Škoda, tj. zatlačením řadící páky a zařazení jedničky, ale na opačné straně?

0/0
2.8.2011 15:12

666.hell

Re: řazení sedmičky

Zatlacovat se urcite nebude. Mozna to bude podobne jako ma razeni zpatecky BMW E36, jako jednicka, ale vic k sobe. Takze to bude treba jako petka ale vic od sebe. Ale dost mozna se pletu :)

0/0
2.8.2011 15:31

Achnatonek

Re: řazení sedmičky

Mě přijde optimální mít na řadící páce jen šest poloh, protože tak snad každý dokáže řadit bez sledování řadící páky. Tj. buď pět rychlostí a na místě šestky zpátečka, nebo šest rychlostí a zpátečku řadit zatlačením nebo vytažením řadící páky do polohy jedničky. Pokud by byla sedmička vedle pětky, ale víc napravo, tak by se mohla možná plést s pětkou, pokud by nebyla nějak výrazněji napravo od pětky. Já jsem teda zatím neřídil auto s víc jak šesti kvalty :-).

0/0
2.8.2011 16:03

quagaar

Re: řazení sedmičky

tak, dejme tomu, třeba řidič bugatti royale by se vztekal i nad tím šestikvaltem ;-D

0/0
2.8.2011 16:11

wraith.d

Re: řazení sedmičky

ono by to tak možná bylo fajn, že by sedmička byla vedle pětky - řídil jsem jakési IVECO, nákladní, a to mělo 8+zpátečku - řešeno to bylo prostě tak, že vedle pětky a šestky byly ještě ty poslední dvě ale zařadit je chtělo trochu víc síly na postrčení šaltrpáky doprava...takže se skoro nešlo minout pokud chtěl člověk 5 nebo 6...otázka jak bude řidič vnímat ten odpor na páce v zápalu rychlé jízdy kdy mu vystřelí ruka z volantu pro zařazení pětky a...bum tam sedmičku a akcelerace ta tam ;-D

0/0
2.8.2011 20:06

BMBMBM

Re: řazení sedmičky

Jenze tak to ma BMW od nepameti, zpatecka pres dvojitou prutinu vedle jednicky)

0/0
3.8.2011 2:26

ProMoDro

Re: řazení sedmičky

třeb bude ve stejné dráze za šestkou ;-)

0/0
2.8.2011 18:29

BMBMBM

Re: řazení sedmičky

No optimalni by bylo vratit se k tzv. Psi noze, t.j. Jednicka k sobe dolu a zbytek kvaltu otocit, tak jako u sport getriebe v sedmdesatych a osmdesatych letech ( napr. Prvni generace M3 E30).

0/0
3.8.2011 2:25

BMBMBM

Re: řazení sedmičky

Jinak corveta mela klasicky 6st hacko a zpatecku vedle petky, takze by se dalo asi radit sedmicka taky vedle petky, ale prijde mi to divny.... nechme se prekvapit.

0/0
3.8.2011 2:32

Fungy

Re: řazení sedmičky

nebo škoda 1201

0/0
4.8.2011 14:11

xaddam

Re: řazení sedmičky

muzou pouzit razeni z formule, jeden cudlik pro nahoru a druhy pro dolu

0/0
3.8.2011 13:59

Bubrak

kratsi prevody

kratsi prevody nejsou tezsi ale lehci ne? ;-) jinak na motorce bezne radim 7ku (ktera tam neni), takze bych ji klidne uvital ;-D

0/0
2.8.2011 15:09

Achnatonek

Re: kratsi prevody

Taky jsem na motorce občas marně hledával sedmičku ;-D.

0/0
2.8.2011 15:15

Podrazza

To koupím své hospodyni...

... je zvyklá pořád něco kvedlat :-)

+1/0
2.8.2011 14:06

dedust2002

neco mi rika

ze nezaradim ;-)

0/0
2.8.2011 13:14

ProMoDro

Re: neco mi rika

;-DR^ nejsi sám

0/0
2.8.2011 18:30

osk

MYslím že se to moc nechytne

tím spíš že bohužel jednou asi příjde doba kdy manuál bude velá vyjímka. No alespon jako staří budeme moct vykládat o tom že jsem řídili uto s manuálem a že jsem jedni z posledních co to umí, a nikdo nás nebude poslouchat :-D

0/0
2.8.2011 12:23

bitkar

7 stupnu

se mi uz zda dost. To bude mit asi hodne kratoucky kvalty co? jsem zvedavy na video, az nekdo natoci zrychlovani. To se ten otackomer bude pohybovat tak +- 1000 otacek ne?? Beztak pochybuju, ze nekdo bude zavodit na 6. kvalt. I na petku to asi uz bude slusna rychlost malokde dosazitelna, okruhy nevyjimaje. Maximalne tak cilovy rovinky. No jsem zvedavej, jak to zprevodovali.

0/0
2.8.2011 12:18

bitkar

Re: 7 stupnu

jeste doplnim. Trosku bych to chapal u atmosfery,ale u turba? nez se to nafoukne, tak uz clovek bude radit ne?

0/0
2.8.2011 12:19

Lotus II.

Re: 7 stupnu

Dneska už turba nespínají v 3500 jako před dvaceti lety.

0/0
2.8.2011 14:10

28.nick nepoučitelného diskutéra

Re: 7 stupnu

U mýho auta je turbo při 3500rpm dávno za vrcholem. :-)

0/0
2.8.2011 14:43

f0rr35t

Re: 7 stupnu

Jenže to se bavíme o úplně jiným motoru, takže vážně nechápu, kam tím svým turbodehtem míříš.

0/0
2.8.2011 23:42

f0rr35t

Re: 7 stupnu

Však v článku zmiňují turbo jen tu starou generaci. 911 není jen Turbo, třeba model GT3 se vyrábí pouze v kombinaci atmosféra + manuál i v dnešní době. Mimochodem sedmistupňové automaty existují už poměrně dlouho a moderní automat je v zásadě hodně robotizovaný manuál (z klasického automatu zůstala snad jen "řadička" P-R-N-D), takže využít to jistě jde i s turbomotorem. Ovšem otázkou je, jestli se to ujme.

0/0
2.8.2011 23:57

Gilth

Re: 7 stupnu

Z dostupnych informaci vyplyva ze proste "jenom" pribyde sedmicka pro jizdu ve vysokych rychlostech, nemusi to nutne znamenat zmenu zprevodovani zbylych 6ti stupnu...

0/0
2.8.2011 13:27

bitkar

Re: 7 stupnu

a to mi chces rict, ze uz predtim nemeli 6ku na dalnicni rychlosti?

0/0
2.8.2011 13:30

flames828

Re: 7 stupnu

;-DNa 130.. ano

0/0
2.8.2011 15:15

BMBMBM

Re: 7 stupnu

Vse je jen kvuli ekotwroristum a EU, max. Rychlost bude dosahovana na 6-ku, a sedmicka tam bude jen kvuli snizeni otacek. Takze cyklus EU ktery je bran v urcitym rezimu na nejvyssi prevod. Stupen, bude splnen, meb motor nebude temer nic spotrebovavat a timpadem bude teoreticke CO2 nizke a vlk se nazere a koza zustane cela....

0/0
3.8.2011 2:31

cover72

Re: 7 stupnu

Mé nepatrné osobě chyběla šestka už na favoritu, který nad 90kmph ohyzdně řval. S BMW pak jezdím po dálnici 110, protože mi prostě nějak nesedne zvuk nad 2500 RPM... Takže trend kvituji s povděkem.

0/0
3.8.2011 11:47

bitkar

Re: 7 stupnu

no 6ka mi taky chybi, ale 7cka....

0/0
3.8.2011 12:21

janys

Design

Wow, fakt mě design překvapil... tohle jsem nečekal!

0/0
2.8.2011 12:14

deflekce

Re: Design

nevim proc, to na fotce je stale stavajici generace 911 :)

0/0
2.8.2011 12:19

janys

Re: Design

Aha, já myslel, že předminulá... :)

0/0
2.8.2011 13:19

xaddam

Re: Design

dobre veci se proste menit nemusi :o)

0/0
3.8.2011 14:01

ExpertNaVsechno

Re: Design

Kdepak, je to maskovaná 991, ta nastupující generace.

0/0
3.8.2011 20:05

Rebrambora

Tohle auto chci

V

0/0
2.8.2011 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.