Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ještěrka zařadí sedmičku a bude nejrychlejší na světě

Ambiciózní americká firma Shelby Super Cars připravila svůj druhý sporťák a pojmenovala ho po docela velké novozélandské ještěrce Tuataře. Sedmilitrový přeplňovaný motor má závratný výkon 1 350 koní, s kterým se tuatara pokusí pro značku zpět získat titul nejrychlejšího auta planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kryštof D.

Nám ve skladě stačí ještěrka s jedním kvaltem

0/0
29.7.2011 11:21

FastDriver

Krásný auto

a držím palce s rekordemR^

0/0
29.7.2011 11:01

Škubi

Nejrychlejší auto

bude už navždycky McLaren F1 - 386 km/h s nepřeplňovaným motorem, to je umění... Nějaká W16 se čtyřma turbínama a asi milionem chladičů to už je trošku přehnaný a hlavně neskutečně těžký! Tahle "ještěrka" by mohla být McLarenu dost podobná, nicméně už to nebude tak syrový stroj (automat?? :-P )

0/0
28.7.2011 22:00

Will83

Re: Nejrychlejší auto

R^ Přesně, navíc McLaren má lepší zrychlení z 0-250 km/h pak už začíná mít navrch Veyron viz jeden z dílů Topgearu

0/0
28.7.2011 22:39

radik

Re: Nejrychlejší auto

0 - 250 ani náhodou, ono je to těžký když s McLarenem jede Stig a s Veyronem Hammond - to je o řidiči, ne o autě.

0 - 100 km/h za 2,5 sec dělá Veyron, McLarren za 3,6 takže už na stovku je McLaren o vteřinu pomalejší.

0/0
29.7.2011 8:27

Škubi

Re: Nejrychlejší auto

Někdy to je i o silnici - Veyron na uzoučký okresce a proti němu 20 llet stará Lancia Delta HF Integrale (Evo II)... To by mohlo bejt zajímavý (sázim na Deltu :-P) ;-D;-D

0/0
29.7.2011 14:11

radik

Re: Nejrychlejší auto

ale to už je něco úplně jinýho, nemyslíte?

0/0
29.7.2011 14:58

radik

Re: Nejrychlejší auto

jinak bych si taky vsadil na Lancii ;-)

0/0
29.7.2011 15:01

Škubi

Re: Nejrychlejší auto

Ale jasně, to je jako poslat SUV na tatrováckej polygon ;-)

0/0
29.7.2011 15:46

bitkar

Re: Nejrychlejší auto

no i proti mclarenu, by to mac vyhral, Veyron je fakt na jizdu rovne a rychle.

0/0
29.7.2011 15:57

FastDriver

Re: Nejrychlejší auto

toho automatu bych se nebál, kdo někdy řídil opravdu výkonné auto tak ví, že řadit to manuálně není žádná sranda. Navíc to určitě bude mít pádla nebo sekvenční páku.

+1/0
29.7.2011 11:04

praptak

Re: Nejrychlejší auto

Ale o to je to s manuálem větší zábava. :-) Viz. např. Porsche GT3 RS 4.0, které má právě jen manuál.

0/0
29.7.2011 13:04

Škubi

Re: Nejrychlejší auto

To taky nemá být sranda! Proto mají Ferrari tak velkou "úmrtnost", protože si ho koupí nějakej řekněme šikovnější manažer, kterej jezdil v ropácký A8 s automatem a 4x4 a najednou kočíruje auto stejně silný, ale o polovic lehčí a pětkrát mrštnější... ;-)

0/0
29.7.2011 14:08

Škubi

Re: Nejrychlejší auto

Tím jsem chtěl říct, že kdyby musel řadit manuálně, tak by se s tím vozem musel víc sžít - takhle to za něj pořeší automat a elektronika a najednou ejhle, stabilizace už nestíhá a ... rána.... :-P

0/0
29.7.2011 14:13

radik

Veyron SS

Pan redaktor asi zapoměl... Veyron SS je rychlejší než 415 km/h jen má na 415 omezovač, kvůli pneumatikám, ale bez něj jezdí 431 km/h což byla průměrná rychlost na měřeném úseku. :-)

0/0
28.7.2011 16:14

jmen0.prijmeni

Re: Veyron SS

Takže v sérii má maximální rychlost 415 km/h? Pokud by se odstranil omezovač rychlosti, nejednalo by se o sériově vyráběný vůz, ale o speciálně upravný. Pokud správně chápu psaný text, tak v článku se psalo o nejrychlejším sériově vyráběném automobilu.

0/0
28.7.2011 17:00

radik

Re: Veyron SS

Tak třeba u BMW ti (pokud máš závodní licenci) na požádání odstraní omezovač ale pořád auto považujou za sériové a ne za speciálně upravené. To auto vyrobí tak že těch 430 jede, poté ho jen přiškrtí. Zkrátka odstranění omezovače neni žádná speciální úprava.

0/0
28.7.2011 17:18

BlkRider

Re: Veyron SS

Veyron tech omezovacu ma nekolik a vsechny se daji vypnout bez toho aby se auto s vypnutym omezovacem nejak fyzicky lisilo od auto se zapnutym omezovacem. Proto je record kterej Veyron SS stanovil 431km/h a ne 415km/h jak je chybne uvedeno v clanku.

http://www.guinnessworldrecords.com/Search/Details/Fastest-production-car/43545.htm

0/0
28.7.2011 17:20

radik

Re: Veyron SS

přesně, je to jen malá úprava v softwaru

0/0
28.7.2011 17:26

Gandalf007

Re: Veyron SS

Přesně tak: "Zkušební pilot Bugatti Pierre-Henri Raphael pro zápis do Guinnessovy knihy rekordů nový SuperSport rozjel až na 269,8 mil v hodině tedy 434,2 km/h."

A debatovat nad tím, jestli jediný správný supersport nesmí mít turbo nebo automat je zcestné. Takových omezujících faktorů může být milion, ale ve finále jde o jen čtyři parametry: max rychlost a zrychlení vozidla + výkon a točivý moment motoru... ;-)

Navíc, jak bylo výše již zmíněno, Bugatti je výjimečné tím, jak se i v nejvyšších rychlostech chová klidně a stabilně.

0/0
29.7.2011 8:31

Tomas Gembler

Re: Veyron SS

taky to trvalo roky, než konstruktéři ten podvozek vymysleli. výron neni na žádné sportovní ježdění. má brutální výkon a umí jet hodně rychle po rovině, ale jinak je to těžkej křáp, kterej na maximálku jede sotva 10 minut, než mu vyschne v nádrži, takže ani na dálnice to neni. jeho maximální rychlost je jen nepoužitelné číslo. normální člověk s nim nikdy tak rychle nepojede - ani na okruhu, ani v provozu...

0/0
29.7.2011 17:48

Diskuzní kovboj

Vy ten Veyron nemáte rádi

Minule jste představili jeho konkurenta VW Lupo 3L, tento týden tohle...?

0/0
28.7.2011 15:44

Jolika

spotreba?

Prehledla jsem to, protoze jsem cetla moc hltave, nebo to tam skutecne neni, nebot spotreba bude astronomicka?

Jiste nejde o penize, ale o moznost mit neustale dostatek nafty.

Nebude po nakupu tohoto auta zapotrebi jit klecet se sepjatyma rukama ke Kremlu? :-)

0/0
28.7.2011 15:43

RustyRyan

Re: spotreba?

To nebude mít diesel motor. :-)

0/0
28.7.2011 16:13

Jolika

Re: spotreba?

A z ceho ze se dela benzin? Jenom ze repky olejky? ;-D

0/0
28.7.2011 16:19

mufin01

Re: spotreba?

Benzín se dělá z ropy :-) A nafta je stejně jako benzín ta stejná frakce ropy, jen je jiná teplota destilace.

0/0
28.7.2011 16:28

Zombot

Re: spotreba?

Pokud někdo nemá problém vysolit skoro milion dolarů za auto, tak palivo nejspíš vůbec řešit nebude. Až dojde ropa, tak si prostě z Japonska objedná třeba elektromobil Eliica a svoje SSC odloží do garáže. Nehledě na to, že i kdyby s touhle kráskou nikdy neoputil garáž, tak to jednoho dne bude cenný sběratelký předmět, podobně jako je dnes třeba McLaren F1.

0/0
28.7.2011 16:52

BlkRider

Re: spotreba?

No tohle nebude zdaleka tak drahy jako Veyron i s Veyronem delaj lidi psi kusy a par uz jich skoncilo na vrakovistich...

0/0
28.7.2011 17:23

radik

Re: spotreba?

A co si tim vlastně chtěl říct?

0/0
28.7.2011 17:29

BlkRider

Re: spotreba?

Ze se tenhle paskvil tezko dozije nakyho vyssiho veku, aby ho mohli nekde vystavovat...

0/0
29.7.2011 0:18

radik

Re: spotreba?

Jo to se dalo před dvaceti (devatenácti) rokama říct i o tom McLarenu F1 a pořád tady některý jezdí. A bylo jich jen 100 kusů + nějaký prototypy.

0/0
29.7.2011 8:17

SrandistaSK

Veyron nesiel 415 km/h

Veyron si z ediciou SuperSport vzal opat titul najrychlejsie seriovo vyrabeneho auta, ale jeho priemerna rychlost (na zapis do knihy rokorodv je potrebne spravit jazdu po rovnakej trati obomi smermi) bola 431 km/h.

0/0
28.7.2011 15:24

joel2

Nejrychlejší sériové auto

Nejedná se o nejrychlejší auto, ty jezdí o hodně rychleji, ale pouze o nejrychlejší "seriově" vyráběný model.

Teď v Anglii jsem si prohlédl model, který má příští rok překonat 1000 mil za hodinu, a tohle je proti tomu šnek. Ostatně kam se na takové auto hrabou Migy ;-)

0/0
28.7.2011 15:22

Škubi

Re: Nejrychlejší sériové auto

MiG-21 (1956) má rychlost 1300 mil v hodině (2120 km/h)... Jen tak pro upřesnění :-P;-);-D

0/0
28.7.2011 22:04

Ghost47

Re: Nejrychlejší sériové auto

To jo, ale Bloodhound zase překročí rychlost zvuku, aniž by se mu urval podvozek :-)

0/0
29.7.2011 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.