Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oplastované kombíky frčí, Peugeot připravil rovnou elektro-diesel

Nový Peugeot 508 bude od příštího roku dostupný i v terénní úpravě jako model 508 RXH. Oplastovaná karoserie, zvýšený podvozek a především zajímavý hybridní pohon s kombinací dieselu a elektromotoru zaútočí na premianta segmentu Audi Allroad. Zálesácké kombi chystá i Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom.Žeryk.Masakryk

hrk...hrk

Já bych chtěl být na dráze konkurentem Usaina Bolta...jen tolik k fantasmagorii typu, že oplastěný Pažout chce konkurovat Audi A6 Allroad...ANI kdyby si naplácal na kastli ještě dalších 508 diod ve všech směrech :-)

0/0
30.7.2011 12:28

Gottin

Re: hrk...hrk

Audi A6 je vůz vyšší střední,  Peugeot 508 střední třídy - tady o konkurenci nejde, to jste si trochu "popletl" ;-)

KDYŽ už, tak se bude snažit konkurovat ZAKLADATELi KATEGORIE - modelu Subaru Legacy Outback R^:-)

0/0
30.7.2011 23:16

Kokodák

fajnovej, čistej a líbivej design

R^

0/0
28.7.2011 14:04

S-Tony

Plasty

Ty plasty dole kolem auta od výroby jsou fajn, aspoň vám do plechových prahů a lemů neperou kamínky od gum a auto dýl vydrží než začne rezavět. R^

0/0
28.7.2011 11:00

veliz

Konečně na to někdo přišel

Full hybrid a zároveň 4x4. Na zadek půjde jen 27kW, jako pomůcka na zimu to bude stačit. Myslím si, že toto řešení brzy okopírují ostatní výrobci.

0/0
27.7.2011 20:58

Gottin

Re: Konečně na to někdo přišel

Audi už to testuje... :-)

0/0
27.7.2011 21:10

Crocodylus anthropophagus

Re: Konečně na to někdo přišel

Já v tom nějak pořád nevidím smysl...

0/0
27.7.2011 22:13

Gottin

Re: Konečně na to někdo přišel

Vždyť je to (skoro)geniální ;-)

PS: K "normálnímu" motoru máte navíc motor s palivem "zadarmo", který zabere když je třeba - při předjíždění, nebo když je potřeba pohon 4x4 R^:-)

0/0
27.7.2011 22:25

Gottin

S tím audi Allroad ..

.. je v článku CHYBA, i to je jen následovník  průkopníka tohoto typu automobilů, SUBARU LEGACY OUTBACK R^:-)

+1/0
27.7.2011 16:39

radik

Re: S tím audi Allroad ..

jj, taky nutno dodat, že tyhle dvě auta (A6 Allroad, Legacy Outback) v lehkym terénu neměly žádnej problém což u haldexovejch 4x4 tak slavný nebude. Neni 4x4 jako 4x4, ale to už si 90% těch co si kupujou podobný pseudooffroady vůbec neuvědomujou.

 

Zvlášť sem zvědavej na toho Peugota když nafta bude pohánět jednu nápravu a elektrika druhou... to bude panečku.

0/0
27.7.2011 19:42

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

Bude to nejspíš BEZ problémů, tak jako už ROKy u LEXUSu :-P

0/0
27.7.2011 20:06

radik

Re: S tím audi Allroad ..

;-D Na dálnici kde jezdí lexus možná, ale tohle se může dostat do terénu a tam to teprve bude zajímavý...

0/0
27.7.2011 20:14

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

Lexus RX je SUV = žádný offroad a lehký terén zvládne "no problém" (a podobné to asi bude i v případě tohoto Peugeotu.. :-)

0/0
27.7.2011 20:24

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Jasně, takže to bude něco jako "elektro-haledex" ... jen s tím, že zadní náprava dostane míň výkonu než u běžného haldexu, protože ho bude pohánět elektromotor. To prostě nemůže mít v terénu dobré jízdní vlastnosti.

0/0
27.7.2011 20:31

Antonín, topič

Re: S tím audi Allroad ..

Kromě obligátního "HALDEX je srágora"  - máte nějaké fyzikální vysvětlení toho, proč by v tom měl být rozdíl?

0/0
29.7.2011 13:29

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Zkuste si zjistit jak funguje haldex a jak trvalé 4x4 s torsenem... pak na to možná přijdete sám. ;-)

0/0
29.7.2011 14:56

Antonín, topič

Re: S tím audi Allroad ..

Já chci slyšet od vás, proč by měla být nějaká mechanická srajda lepší, než individuální řízení otáček a momentu na každém (zadním) kole.

0/0
1.8.2011 10:21

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Proč myslíte, že haldex používá audi u těch malých (levných modelů) zatímco A6 a A8 má torsen? Asi proto, že ten haldex je lepší co? Pokud víte jak funguje haldex a jak 4x4 s torsenem a nejste schopen usoudit v čem je ten torsen mnohem lepší, tak se nemá cenu bavit.

0/0
3.8.2011 12:15

Antonín, topič

Re: S tím audi Allroad ..

No já se nebavím o haldexu, ale o tady těch elektromotorech, kterým zjevně moc nerozumíte. Elektromotor nemá žádnou prodlevu kvůli tlakování.

No a když už mluvíte o haldexu, tak kterou generaci máte na mysli?

0/0
3.8.2011 23:59

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Máte pravdu o těch elektromotorech toho moc nevím, ale ta prodleva pořád neni jediná nevýhoda Haldexu. Jakou generaci mam na mysli? No je pravda že 4. generace narozdíl od předchozích už za něco stojí a neni to ta nevypočitavá bestie (fakt sranda, když tě vykopne ze zatáčky, kdo nezažil nepochopí :-/), ale co je to třeba oproti stálemu AWD od Subaru?

0/0
4.8.2011 9:30

Antonín, topič

Re: S tím audi Allroad ..

Tak celkem logicky má auto s vypnutým haldexem menší ztráty, než stálý 4x4. Mně jen zajímalo, jak jste přišel na to, že elektromotor je jako haldex. Pokud mám na každým kole elektromotor, tak můžu naprosto přesně řídit otáčky či moment toho každého kola nezávisle na ostatních, takže nepotřebuju žádný uzávěrky diferenciálu ani přibržďování kol.

Máte pravdu, mně žádnej haldex ze zatáčky nevyhodil, ani nevím, jak to jako udělá, ale to bude tím, že mi stačí normální dvoukolák.:-)

0/0
5.8.2011 19:29

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Mně šlo hlavně o schopnosti v terénu, tam se torsen s haldexem nemůže rovnat. Navíc tohle fakt nemá elektromotor na každym kole, má jeden pro jednu nápravu - kdyby to ale bylo jak říkáte tak už je to něco jiného, ale opakuju, šlo mi hlavně o schopnosti v terénu a tam tohle nemůže bejt lepší ani o moc úspornější.

 

Evidentně jste se starším haldexem nikdy nejezdil ostřeji, ono když zabírá jen vepředu a pod plynem veprostřed zatáčky zabere zadek, tak se dějou věci...

0/0
5.8.2011 19:54

Antonín, topič

Re: S tím audi Allroad ..

Vy máte prostě svůj názor daný a hotovo. Myslíte, že je u haldexu problém trvalé sepnutí?

Jinak to vaše ostřejší ježdění v terénu bych rád někdy viděl naživo. Jak to popisujete, musí to být zábavné.

0/0
7.8.2011 1:19

radik

Re: S tím audi Allroad ..

A nejde jen o cenu, to jako argument neberu.

0/0
3.8.2011 12:16

Crocodylus anthropophagus

Re: S tím audi Allroad ..

RX je trochu jiné auto než tenhle plastikombajn a nevím kde jsi přišel na to, že mu elektromotor pohání jen jednu nápravu. Pokud vím, tak ve verzi AWD pohání obě...

0/0
27.7.2011 20:33

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Lexusy moc neznám, ale jezdil sem s jednim RX-kem, ten měl na přední nápravu běžný agregát + elektromotor a na zadní taky elektromotor. Po polní cestě se projedeš, ale v terénu to moc nefunguje.

0/0
27.7.2011 20:36

radik

Re: S tím audi Allroad ..

tzn. dva elektromotory... každý pro jednu nápravu, ale ten benzíňák to hnal jen dopředu.

0/0
27.7.2011 20:42

Crocodylus anthropophagus

Re: S tím audi Allroad ..

Sice netuším proč by to tak bylo, když běžná neháčková verze má pohon všech kol normálním motorem, ale možné to je. Nicméně pořád to není to co prezentuje článek, tedy že elektromotor je jen na jedné nápravě. I když kdo ví, třeba to autor jenom nepochopil...

0/0
27.7.2011 20:45

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

Ale "pochopil" :-)

S tímhle systémem se připravuje MNOHO modelů Peugeot/Citroën (v přípravě je i benzínová verze) a jedna z variant LEXUSu RX je PŘESNĚ STEJNÁ, tedy spalovací motor pohání přední nápravu, elektromotor zadní.

STEJNÝ systém testuje i audi (bude cca do 2 let) a je jen otázka času kdy tenhle docela "fikaný" systém převezmou i další výrobci R^;-)

0/0
27.7.2011 21:14

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Neni to náhodou ten se dvěma elektromotory o kterym sem psal?

0/0
27.7.2011 21:37

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

Ne, nemýlím-li se, tak Lexus RX používá též jeden elektromotor. DVA elektromotory bude snad mít stejný (obdobný) systém v připravovaném audi...

0/0
27.7.2011 21:40

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Tak to si vedle, v tom v kterym sem jezdil jsou 100% dva elektromotory, každej pro jednu nápravu a benzíňák hnal jen předek. Takže ti můžu říct, že se mylíš...

0/0
27.7.2011 21:43

radik

Re: S tím audi Allroad ..

zkusim ti to vygůgli... mnmt

0/0
27.7.2011 21:43

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Hnací ústrojí RX 450h se sériově paralelní konfigurací nabízí celkový

výkon 220 kW sestávající z vysoce účinného zážehového motoru V6 a dvou

výkonných elektromotorů. Výsledkem je elektronicky řízený pohon všech

kol se zapojením elektromotorů, označovaný jako "E-FOUR".

Tady je zdroj: http://www.autoduba.cz/lexus-rx-1-5-1-nove.html

0/0
27.7.2011 21:47

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

Je to přeci jen "dražší" kategorie a STEJNÉ to bude u audi.. ;-)

0/0
27.7.2011 21:51

radik

Re: S tím audi Allroad ..

Jinak to že to je SUV je jedno - A6 Allroad je "kombík" a pořád se v terénu vyzná lépe, než většina SUV.

0/0
27.7.2011 20:39

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

Tak už to bývá, Subaru Outback je do terénu také lepší než Tribeca ;-)

0/0
27.7.2011 23:44

Gottin

Re: S tím audi Allroad ..

A příští vánoce dorazí do CITROËNu DS4 stejná kombinace, jen benzín + akumulátory vzadu - celkový výkon 295 koní R^:-)

0/0
27.7.2011 20:11

bitkar

design

to je ale hnuuusnyyy... teda jako vsechny pazouti poslednich let. bleh

0/0
27.7.2011 15:19

Gottin

Re: design

.... třeba jako Peugeot RCZ? ;-)

0/0
27.7.2011 16:51

radik

Re: design

A Vám se líbí? Mě připadá jako kabelka na kolech...

0/0
27.7.2011 19:45

Gottin

Re: design

No, určitě není "hnuuuuusný" :-)

PS: A ano - docela se mi LÍBÍ (a prý i nejezdí špatně.. ;-)

0/0
27.7.2011 20:08

radik

Re: design

Že je hnusný sem nepsal já a ano věřím, že RCZ s nízkou váhou a dvěstě koni, při dobře naladěnym podvozku bude jezdit dobře. Jenom na mě působí jako módní doplněk pro bohatou paničku. Nezdá se mi ošklivý, ale ani hezký... mam holt jinej vkus.

0/0
27.7.2011 20:21

Gottin

Re: design

Já bych také dala přednost Caymánku (Porsche je Porsche ;-) ) ale naživo vypadá RCZ docela PĚKNĚ a za ty peníze.. :-)

0/0
27.7.2011 21:16

radik

Re: design

Jo Porsche už je něco jinýho... R^

0/0
27.7.2011 21:34

Gottin

Re: design

Bohužel i cenově, to ten RCZ je (cenově) spíš alternativa Octavie R^;-)

0/0
27.7.2011 21:39

bitkar

Re: design

ano, RCZ je hnusny... nicmene asi to pojede. Ale to mu na krase nepridava, nikdy bych to nekoupil.

0/0
28.7.2011 10:37

Gottin

Re: design

1) to mu na kráse PŘÍDÁVÁ ;-)

2) a CO (lepšího) byste koupil? :-)

0/0
28.7.2011 11:32

Draggo

Nejak tomu nerozumimi.

Ta spotreba na dlouhe streky bude horsi nez u normalniho dieselu. Lepsi bude jen na popojizdeni ve meste. Na to zase ale nepotrebuju terenni upravu (kdyz to vezmu obecne, u nas se to hodi :-P

0/0
27.7.2011 13:54

homat

Re: Nejak tomu nerozumimi.

elektromotor asistuje do 120 km/h takže i při těch delších štrekách.

0/0
27.7.2011 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.