Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoráři Nissanu čarují. Unikátní tříválec je silný a jednoduchý

Pod kapotu Nissanu Micra míří nový a velmi neobvyklý motor. Zážehový tříválec 1,2 litru má totiž přeplňování kompresorem a běží v takzvaném Millerově cyklu. Výsledkem je spotřeba na úrovní malých dieselů a neobvykle vysoký výkon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lvy

Přijde mi to všechno nějaké divné...

Otec má 2l auto, docela velké, nafta, běžně s tím jezdí pod 4 litry na sto. Tak si říkám, kde se stala chyba u těch nových aut???

0/0
29.7.2011 15:12

RBrider

Re: Přijde mi to všechno nějaké divné...

to ti věříme že jezdí pod 4 litry na 100, a teď tu o karkulce .... ;-D

0/0
29.7.2011 19:20

Lvy

Re: Přijde mi to všechno nějaké divné...

Na tom nic o karkulce není, prostě to tak je, nemusí každý jezdit jak hovado přece.

0/0
29.7.2011 22:41

osmera

nisan micra

Tak mi mame ve meste Micru z roku 1994, objem litr a spotrebu mame taky pod 5 litru. Pravda nema to tolik koniku, ale na postavani v zacpach je clovek stejne nepotrebuje, navic v poslednich dvou letech jedinou "opravu" co jsem na tom delal bylo vyndani svicek kdyz nechtela startovat, a ty svicky jsem po ocisteni vratil zase zpet a startuje na prvni otoceni klicku.

Tak nejak nevim co za tech skoro 20 let vymysleli, na dovolenou se stejne s timhle prtavim autem neda, na nakup staci, zena s nim jezdi kazdy den do prace 15km, ja nejak nevidim proc bych si mel kupovat tuhle novou ??

Jasne prehanim, tohle ma treba mensi emise, takze tam je jasne plus, ale jinak me uz nic moc nenapada.

0/0
27.7.2011 19:05

Kuk na strejdu

Infinity M35h

Infinity M35h

Byl by pan Vokáč aspoň schopný opsat název bez chyby? Normálně by člověk čekal, že novinář zabývající se auty bude mít názvy automobilek v malíčku, ale v případě iDnes to evidentně neplatí. Nebo se příště dočkáme Porshe nebo Wolksvagenu?

0/0
27.7.2011 12:09

Olds

Ať vyčarují hlavně nízký hluk.

Dobré by bylo, aby hlavně vyčarovali, ať ten motor není hlučný tak, jako všechny ostatní máloválcové motory.

0/0
27.7.2011 11:53

Jardajar

Re: Ať vyčarují hlavně nízký hluk.

Mám teď zkušenosti s tříválcovým jednolitrem v Yarisu a s 1.4MPi čtyřválcem ve Fábii. Nevím jak venku, ale ve Fábii vevnitř slyším všechno nad 3000 otáček už hodně. V Yarisovi tam mam 4500 a neslyšim skoro nic.... Nebude to jen o válcích.

0/0
27.7.2011 12:25

swizz

G40

Nejak mi to pripomina Polo G40, 1,3l s kompresorem a 115ps, spotreba 6l... a to vse jiz v roce 85 :-)

0/0
27.7.2011 11:38

Amanita phalloides erectus

***

Jednu chybu udělali. Nehodili lano místním odborníkům. To by ten motor byl dvouválec, spotřeba 2,5 l a vydržel by milion kilometrů bez oprav.

0/0
27.7.2011 11:26

NovoCZ

Teď jak je to doopravdy

Spotřeba na papíře 4,1 l/100km je sice hezká, ale většinou se v praxi zjistí že to moc nesedí. Jinak když zmenšování motorů může fungovat u dieselů, proč by nemohlo i u benzínů. Faktem je že koncem minulého století vývoj benzínů stál a diesely se krutě inovovaly. Teď se maká na benzínech, protože diesely narazily na emisní problémy a jejich vylepšování se začíná dost prodražovat, takže proč nejít cestou právě tohodle motoru? Vždyť má výkon a točák 1,6 16V z doby před pár lety.

0/0
27.7.2011 11:09

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Teď jak je to doopravdy

Otázkou jsou dlouhodobé provozní náklady. Pokud každých 100 tisíc budete muset měnit třeba ten kompresor, úspora paliva přijde vniveč. Ale třeba budeme příjemně překvapeni a bude to fungovat.

0/0
27.7.2011 11:28

acpu

Re: Teď jak je to doopravdy

Ono to tak může být, že vydrží pouze omezený počet kilometrů, ale obecně se malolitrážní auta nebudou používat na překonávání dlouhých vzdáleností. Po nějakých šesti, sedmi, osmi letech prostě auto bude na odpis, protže oprava nebude rentabilní... Řekl bych že je to nastupující trend, nejen u aut. Nikdo nepočítá s tím, že by to mělo vydržet 500.000 km a dvacet let...

0/0
27.7.2011 13:01

Gilth

Re: Teď jak je to doopravdy

Delam v automobilovem prumyslu cca 10 let, prosel sem 7 znacek a jeste jsem se nesetkal s autem u ktereho neslo dosahnout uvadene spotreby... Je to vzdy jenom o ridici a zpusoby jizdy (pripadne nalozeni auta, poruseni aerodynamiky apod.)...

0/0
27.7.2011 13:14

Hagenbaden

Re: Teď jak je to doopravdy

Takze ty jsi ten trotl, co ty cisla pise? ;-D Dosahnout se skutecne daji, ale pak je uplne zbytecne uvadet kroutici moment a vykon.

0/0
27.7.2011 13:21

picky

Re: Teď jak je to doopravdy

A taky bych dal místo skla a stěračů jen kus plechu, protože aby bylo možné dosáhnout avizované syntetické spotřeby, tak musí řifič neustále koukat na tachometr a otáčkoměr a lidi ani náklad bych v tom nevozil, bo to vše zhoršuje spotřebu, že?;-D;-D;-D

0/0
27.7.2011 15:01

bitkar

zajmavy

dobre pojali vyrobu motoru, jen skoda ze tomu chybi jeden valec. Tomuhle jinak fandim.

0/0
27.7.2011 10:46

stary pes

1.2 TSI....

má pří nižších otáčkách větší točivý moment.

0/0
27.7.2011 10:45

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: 1.2 TSI....

No a co jako ?

0/0
27.7.2011 11:30

Rascher

Re: 1.2 TSI....

jenomže je to malý turbomotor, výdrž tipuju na 120 000 km, potom generálka nebo šrot. Nehledě na příšerný zvuk, který to vydává, dobré je to možná do města..

0/0
27.7.2011 16:00

stefi_ul

Re: 1.2 TSI....

kdyz neumim turbo pouzivat, tak to nekupuju a neprovozuju. Svara ma koktu s turbem a nedavno presahnul 300tkm. Je to proste TDi, tak se k tomu tak chovam. Poradnej olej a casto. Po dlouhy ceste nechat motor bezet, aby turbo mohlo chladit...

Ja sem spokojenej s tou nasi. Aktualne mame 90tkm a zavada zatim zadna.Od zapojeni led denniho sviceni ani nemenim zarovky.

Benzinak s turbem bude potrabovat podobny zachazeni,ale kde je problem...

Jinak moje predesla fabka kombi 1,4 16v mela najezd 370tkm a za tech 7 let odesla klimoska, protoze sem u ni trosku zapomel na servis...takze to byla jen moje chyba. Auta se porouchavaji vetsinou hlavne protoze maji vadny mezikus na sedacce. A ty mezikusi pak nadavaj, jak sou ty auta hrozny.

0/0
28.7.2011 21:47

Antonín, topič

Re: 1.2 TSI....

Normální auto jezdí na objem a turbo se využije třeba při předjíždění, nebo při vysokých rychlostech. 1,2TSI musí tlačit turbo pořád.

0/0
29.7.2011 13:38

Lavrentij Berija

Re: 1.2 TSI....

Přečti si jeho předposlední větu a vytesej si jí do mramoru. Když máte volšový ruce, tak se pak nedivte, že se vám to pod nima sype......

0/0
30.7.2011 16:34

Hagenbaden

Zvuk

Jestli to bude mit zvuk nadherneho HTP (Honim TRI Pisty), tak to bude radost vytacet. No jo, ale to uz pak nedosahnu deklarovane spotreby :-(. Ale to nevadi, papir unese vsechno. Poradny PR a uspech je na svete Rv

0/0
27.7.2011 10:36

28.nick nepoučitelného diskutéra

Zážehový... dál to nemá cenu číst.

Zase sekačka, unikátní tříválec vyrobili už v šedesátých letech v Zetoru a jezdí mi dodnes. Udělat to v hliníku a nacpat do čehokoliv osobního, tak je údržba za pakatel a sežere to i roztavený sádlo. R^

0/0
27.7.2011 10:36

nove.kostatko

Re: Zážehový... dál to nemá cenu číst.

a taky to má 100 koní a spotřebu pod pět litrů?

0/0
27.7.2011 11:12

Zubcasu

...

Co je na tom motoru jednodužší než na dieselu? Spíš naopak. Klikový mechanizmus je složitost sama, nehledě k tomu že v něm dochází na několika místech ke kývavému pohybu a tím k méně příznivým mazacím a kluzným podmínkám. Vstřikování to má taky. Jedinou výhodou je absence turba nahrazeného kompresorem.

0/0
27.7.2011 10:11

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: ...

Vstřikování má daleko nižší tlak, nižší je i kompresní poměr, nepotřebuje to tak složité odstraňování emisí (EGR ventil, filtr pevných částic).

0/0
27.7.2011 10:29

Humiliter

Micra k ničemu

Chci zpátky Almery a Primery a ne Micry a přerostlý krávy !

0/0
27.7.2011 9:49

Vass

Re: Micra k ničemu

Chci zpátky dobu, kdy Nissan byl Nissan a ne Renault. :-P

+3/0
27.7.2011 10:02

S.O.B je zpátky!

Jsem zvědavej jakou ten motor bude mít

životnost

0/0
27.7.2011 9:43

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Jsem zvědavej jakou ten motor bude mít

To je důležitá otázka.

0/0
27.7.2011 10:32

Kulhánková, dcera

---

Jo, tak to je konečně trochu inovace. R^

0/0
27.7.2011 9:25

swiss114-3

myska na ryzi

nova

0/0
27.7.2011 9:23

Kokodák

Re: myska na ryzi

miska na rizy

prima;-D

0/0
27.7.2011 9:54

pavlikrumbur

nissan

Nissan byl (až na korozi) v určité době skvělá značka. Dneska z té filosofie žije jen Nissan Note a auta od Trail výš. Škoda, přeškoda.

0/0
27.7.2011 8:50

Falewick

pěkně

Výrobně nenáročný ale výkonný malý benzín je něco co na trhu chybí a osobně mám radši kompresory než turba. Papírová spotřeba na úrovni TwinAiru ale o dost kultivovanější chod. Škoda že nissan u nás prodává jen miniauta a crossovery a ne něco mezi tím.

0/0
27.7.2011 7:48

akleen

uvidime

Pekny clanek. Ale jak znej vyplyva meli nejvetsi problem s chlazenim, proto puzili mnoho nestandartnich materialu a konstrukci. Takze uvidime jestli pri dojezdu na benzinku nebude muset motor pul hodiny bezet na volnobeh, aby se schladil. Nebo nektera jeho cast bude diky teplu odchazet casteji.

0/0
27.7.2011 7:41

Vass

Re: uvidime

Toho tepla se také bojím. Ono rozvést takové množství zbytkového tepla z tříválce je vždycky problém. A když to nemá ani mezichladiče pak se to možná bude pohybovat na hraně. Každopádně nechal bych to tak rok-dva nechat vyzkoušet odvážlivce a jestli projde tak super. Z té poruchovosti a životnosti mám ale strach. Takhle to vypadá, že v tom motoru bude všechno běhat na horní hranici teplotní tolerance a to není nikdy dobře. :-/

+1/0
27.7.2011 10:01

nepetr

HURÁ

Nissan udělal motor! Teď už jen počkat jakou bude mít životnost. A jako druhý úkol by si mohli dát udělat konečně nějaké AUTO;-D

0/0
27.7.2011 7:24

jendabenda

Re: HURÁ

Se v autech asi moc nevyznáš, co? Jen je mi záhadou proč teda máš potřebu přispívat v rubrice Auto.

0/0
27.7.2011 7:31

nepetr

Re: HURÁ

proč? Chceš říct že NIssan až na pár vyjímek které si nemůže normální člověk dovolit dělá něco jako AUTO?

0/0
27.7.2011 7:33

pavlikrumbur

Re: HURÁ

Nissan Almera (předposlední verze), Nissan Primera (předposlední verze), Nissan Note (poslední verze, která je zatím vlastně jediná před faceliftem i po něm) - to jsou, či byly přístupný auta s vynikajícím poměrem cena / výkon a hodně, hodně dobrou spolehlivostí.

0/0
27.7.2011 8:49

Kulhánková, dcera

Re: HURÁ

PATROL, kolego, Patrol.

0/0
27.7.2011 9:26

pavlikrumbur

Re: HURÁ

Určitě, ale to je užitím i cenou mimo oblasti, kam mířím při nákupu auta.

0/0
27.7.2011 9:27

Vass

Re: HURÁ

A třeba i Infiniti je super. Ale jak již bylo řečeno, jedná se o auta od 1 mil. výš a to si hned tak někdo nekoupí (nebude na to mít, nebude chtít dát).

0/0
27.7.2011 10:06

Humiliter

Re: HURÁ

a to je ten problém... to jsou všechno deset let starý kousky a nástupce nikde

0/0
27.7.2011 9:56

jendabenda

Re: HURÁ

Bylo by fér zmínit těch pár vyjímek a po srovnání s ostatními automobilkami zjištíš že jsou na tom všechny stejně. Teda kromě Škody. Ta na jeden typ napasuje další tři modely, upraví cenu obvykle nahoru a říká tomu jiné auto.

0/0
27.7.2011 9:16

nepetr

Re: HURÁ

Nissan GTR, 350Z, Patrol, tvelmi úzký okryh zákazníků. A co se týče pasování tří aut na jednu základnu tomu se říká koncern. Těžko lze uvádět na trh cenově dostupná auta když bude mít každé jinou platformu;-D.

0/0
27.7.2011 9:38

jendabenda

Re: HURÁ

nezapoměl jsi na Qashqai, Note a zmiňovaná Micra? Nerozšiřuje se náhodou spekturm aut? A co nabídnou jiné automobilky? Škodovka Fabii, Octavii a Superb a Yetti, ostatní jsou odvozeniny, Ford Fiesta, Focus a Mondeo, ostatní jsou odvozeniny a tak by se dalo pokračovat dál. Pokud se nedokážeš věnovat argumentace ale jen demagogii nemá cenu dál diskutovat.

0/0
27.7.2011 11:26

nepetr

Re: HURÁ

Ano to máš pravdu. Od toho se také odvýjí cena všeh těh vozů které jsi výjmenoval. Vyvýjet pro každé auto nový základ stojí peníze které se pak musí nějak vrátit. Proto patří Nissan a Toyota mezi nejdražší auta. Neznám Nissana který není nemsyslně drahý. Ani ta Micra mi nepříjde jako auto do města za hubičku.

0/0
27.7.2011 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.