Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lekce turbologie: BMW bude přeplňovat třemi turby

Automobilka BMW chystá svůj další motorářský zázrak. Motory se dvěma turby má podle neoficiálních zpráv doplnit i nová verze se třemi turbodmychadly. Zvláštností má být fakt, že třetí turbodmychadlo bude poháněné elektricky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KarelV

Čím větší počet TURBOjednotek, tím víc BMW

... ;-D R^ EU

0/0
11.8.2011 8:18

pissflapslover

ZLATE

8 valce;-) a vysR^

+1/0
10.8.2011 4:29

FastDriver

Re: ZLATE

R^

0/0
10.8.2011 8:09

Antonín, topič

Hm.

Motor nebude mít vysoký VÝKON, už od nízkých otáček, maximálně vysoký MOMENT. P = M*omega.

No a problém s tím točením trochu bude, i když v nízkých otáčkách nebude třeba točit tak moc, protože bude nižší průtok vzduchu, že.

Problém budou ztráty v železe při vysokých otáčkách, pokud nebude elmotor dokonale odbuzen.

0/0
9.8.2011 22:51

Nahlas se ti směju 2

Re: Hm.

;-D

"Motor nebude mít vysoký VÝKON, už od nízkých otáček, maximálně vysoký MOMENT" - Jelikož výkon a kroutící moment jdou spolu ruku v ruce, tak se, jak je tvým železným zvykem, i v tomhle mýlíš. Vím, že se ztratíš už na druhém řádku, ale přesto se pokus vstřebat toto:

http://www.honda-club.cz/forum/cms_view_article.php?aid=133

0/0
10.8.2011 15:40

Antonín, topič

Re: Hm.

P.S. jako technici se vždycky zasmějeme, když se nás snaží poučovat nějakej trapnej obchoďák. Nezklamals.;-DR^

0/0
11.8.2011 21:52

Nahlas se ti směju 2

Re: Hm.

Technici, kteří si myslí, že síla může mít výšku;-D? Aha ;-DR^

Obchoďák? Zase se ti to nějak popletlo... No jo, no...

0/0
12.8.2011 8:47

Antonín, topič

Re: Hm.

A kdepak asi, ty náš brouku pytlíčku, píšu, že síla má výšku? Zase jsi moc bumbal, že? Jako obvykle. No nic, tak se bav, dítě.

0/0
12.8.2011 18:05

Antonín, topič

Re: Hm.

P.S. na tom, že jsem uvedl vztah mezi výkonem a momentem trvám; stejně tak i na tom ostatním.:-P

Obchodníčku.

0/0
12.8.2011 18:17

mrazik007

nechápu

Jen ty motory delejte víc a víc složité, už teď je spíše zázrak najet s motorem 100 tKm, aniž by odešlo nějaké čidlo nebo turbo atd. Nynější móda turbo motoru je hezká, ale kdo si koupi 5 a více let starou Fabii s turbem v buhvijakem stavu?

0/0
9.8.2011 19:39

starej Brůna

Hmm, zase nic nového...

0/0
9.8.2011 19:09

Suchoř

třetím "turbo" je zde jen kompresor

a problémem mohou být zvýšené hydraulické ztráty na straně sání v jeho pasivním režimu. A to i při použití záklopky. Ztráty mohou strmě narůstat již při středním průtoku vzduchu systémem, kompresor se bude točit ve vleku oběhu.

0/0
9.8.2011 18:19

Highdriver

Byznys musí být...

... tak proč tam nepřidat ještě jedno? :-)

0/0
9.8.2011 18:13

Fanthom007

automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Kdyz si porovnam pokrok, jaky lidstvo udelalo za poslednich 50 let napr. v elektrotechnickem prumyslu a v moto-prumyslu, vidim tam jakousi disproporci.

Za poslednich dejme tomu dvacet let se spotreba, spolehlivost, vydrz a ucinnost motoru se v prumeru zlepsila velmi skromne.

Nevim, jestli to je zpusobeno tim, ze mechanika je na pokrok slozitejsi obor, nebyla spolecenska a ekonomicka poptavka nebo se kratkymi krucky postupuje vedome, aby vyrobci meli stale co tahat z kobouku.

Kazdopadne se po desetiletich zacina alepson neco dit az ted, elektromobily apod.

0/0
9.8.2011 11:55

Walther P99

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Jestli ono to nebude tím, že přírodní zákony jsou neměné a nějaký pokrok s tím nic nenadělá. Mrkněte na teoretickou účinnost Carnotonova cyklu.

0/0
9.8.2011 12:28

Fanthom007

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Jasne, fyzika je fyzika. Jen to vypada, se lidstvo v tomhle oboru zaseklo na jednom miste a dopredu se pohybuje velmi, velmi pomalu.

0/0
9.8.2011 14:21

briza

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Jak zaseklo? Proste tato technologie (spalovaci motor) ma urcita fyziklani omezeni a pres to nejede vlak. On takovy vyzkum vyzaduje nejen zvidavost, patricny intelekt, ale i pokoru.

Vyzkum v oblasti fyziky se nezastavil. Akorat se orientuje smerem, kde jsme jeste na hranice dane prirodnimi zakony nenarazili.

0/0
9.8.2011 14:51

JeFFik

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

srovnáváš hrušky a jabka. Myslíš si snad, že firmy v "elektrotechnickém" průmyslu (ty jsi měl spíše na mysli elektronický průmysl) se chovají podle jiných zákonů trhu než automobilové firmy? To je nesmysl. Před 60 lety elektronický (polovodičový) obor v podstatě vznikal a jsou objevovány stále nové principy a zákonitosti, které tento obor posouvají vpřed. Spalovací motor existuje cca 150 let a funguje na stále stejném principu. Tj. jako bychom dnes v "elektronice" neustále vylepšovali relé.

0/0
9.8.2011 12:28

Fanthom007

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Kurnik, zase nekdo kdo vi lepe nez ja sam, co jsem cim myslel a co si myslim o vecech, o kterych jsem vubec nepsal ;-D

Moc dobre vim, ze srovnavam odlisne veci, ale predposledni vetou vicemene potvrzujes co pisu, ze od dob vynalezu spalovaciho motoru se celkem nic vyznamneho, co by znamenalo velky technologicky skok,  v tomto oboru neudalo.

0/0
9.8.2011 14:18

hives

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Souhlas s Jeffikem. Buď srovnávej pokrok automobilového a elektrotechnického průmyslu nebo pokrok v motorech a třeba odporech. Pak zjistíš, že pokrok v automobilovém průmyslu jde v ruku v ruce s elektrotechnickým. Ono zrovna elektromobily nejsou žádná velká novinka, jen se čeká právě na výraznější pokrok v elektrotechnice (nebo chemii?) - baterie. Pak se ty "zastaralé" spalovací motory třeba odporoučí. Jen abys pak nepsal, jak je v těch automobilech malý pokrok, když je pohání desítky let známé elektromotory:-)

0/0
9.8.2011 20:13

Antonín, topič

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Tak zrovna na poli resistivních materiálu se událo poměrně hodně změn, na rozdíl od kmitajícího pístu...

0/0
13.8.2011 11:21

hives

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

Ani vývojáři motorů se posledních 20 let zrovna neflákali. Ale jasně. Odpor je pořád odpor a píst je pístem:-)

0/0
13.8.2011 22:49

Antonín, topič

Re: automobilove motory - pokrok v mezich trzniho zakona?

To je určitě pravda. A protože jsem se techikou alternativních (k ropě) zdrojů energie pro nezávislou trakci zabýval, neztotožňuji se se současnou ekománií.

Ve skutečnosti totiž sice auta žerou o něco méně, zato jich je zatroleně víc. Nebojím se říct, že žáci ZŠ nejezdí do školy autem jen proto, že nemají řidičáky.

0/0
14.8.2011 21:22

bitkar

nejlepsi

je stejnak turbonator :D

0/0
9.8.2011 10:38

Maara

BMW prostě umí

Ještě jsem velice zvědavý na ten motor, co bude pohánět plánovanou M550dX.

0/0
9.8.2011 10:14

radik

Re: BMW prostě umí

8-o máš tam těch čísel moc a celý pomotaný... kdo má poznat co tim vůbec myslíš?

0/0
9.8.2011 18:04

Antonín, topič

Re: BMW prostě umí

Asi auto z bazaru: svařený ze tří, čtyř...

0/0
9.8.2011 22:58

radik

Re: BMW prostě umí

;-DR^

0/0
10.8.2011 10:09

Falewick

tady se to koukám zvrhlo

ve vítězství staré techniky nad novou :-) Zas na ty turba tak neremcejte, bez nich by ty diesely nestály ani za starou bačkoru a projev benzínu změní turbo taky k nepoznání. Zase ale mít v motoru turba tři je šílenost, turba mají nějakou životnost a přidáním druhého turba sice klesne spotřeba, ale to nestačí aby si to turbo za životnost auta "vydělalo" na svou výměnu.

0/0
9.8.2011 10:05

picky

Re: tady se to koukám zvrhlo

No, ten, kdo na to bude mít tyto věci neřeší, ale nějaký jouda, který to za pár let koupí z páté ruky s tachometrem 80 000 km a zaručeně pravou servisní knížkou se pak bude divit.

0/0
9.8.2011 11:23

NovoCZ

Re: tady se to koukám zvrhlo

Koho má takový jouda zajímat? Naopak, pěkně přileze do servisu pro díly a bude s ním další kšeft ...

0/0
9.8.2011 14:01

mára153

Turbo

tak to bude žihadlo..:))

0/0
9.8.2011 9:56

JeFFik

Ach ta terminologie

nejprve bylo DMYCHADLO, pak se vzniklo TURBODMYCHADLO (zkráceně TURBO) tím, že se spojilo dmychadlo s turbínou na výfukové plyny coby jeho pohonem. Dmychadlo poháněné elektromotorem tedy rozhodně není turbodmychadlo nebo turbo!

+3/0
9.8.2011 9:44

Falewick

Re: Ach ta terminologie

To je kompresor, ne? Pokud je to poháněné z vlastní energie auta? Je to sice v sérii s turbama a nemá to vlastní roury, ale to by ten motor vypadal jako pračka křížená s chobotnicí.

0/0
9.8.2011 10:08

Kamikatze007

Re: Ach ta terminologie

Jelikoz zarizeni popisovane v clanku bude mit spojene dmychadlo a turbinu, pouze bude obcas pohaneno elektricky, tak je podle mne zachovani nazvu turbodmychadlo naprosto v poradku.

0/0
9.8.2011 10:28

JeFFik

Re: Ach ta terminologie

V podstatě máš pravdu. Ale cituji z článku: "Zvláštností má být fakt, že třetí turbodmychadlo bude poháněné elektricky." Takže, to není elektrické turbo, jak se to uvádí v první půlce článku, ale turbo s pomocným elektrickým pohonem. A věta by např. měla znít: "Zvláštností má být fakt, že třetí turbodmychadlo bude poháněné i elektricky...." Jo jsem hnidopich, ale takto to vyznívá, že první polovina článku popisuje něco jiného, než druhá.

0/0
9.8.2011 11:38

ivoš

Re: Ach ta terminologie

Pokud je dmychadlo poháněné elektricky, tak je to elektricky poháněné dmychadlo a žádné turbo.

0/0
9.8.2011 14:13

JeFFik

Re: Ach ta terminologie

ale podle 4. odstavce od konce má to dmychadlo dva různé pohony, turbínou a elektromotorem.

0/0
9.8.2011 14:41

nepetr

Re: Ach ta terminologie

a jak by se teda měla podle vás nazívat turbína ve vodní elektrárně? Raději si nehte tyhle chytrý řeči na večer do hospody k pivu;-)

0/0
9.8.2011 12:59

JeFFik

Re: Ach ta terminologie

turbína ve vodní elektrárně se nazÝvá např. Peltonova, Francisova nebo Kaplanova. Na zdraví!:-P

0/0
9.8.2011 13:43

RomanTARA

Re: Ach ta terminologie

nekterym lidem nema smysl vysvetlovat jaky je rozdil mezi turbinou a dmychadlem, co premenuje jakou energii na jakou atd... chran buh jim zacat vysvetlovat jaky je rozdil mezi dmychadlem a kompresorem.

zajimave s jakou vervou tito lide prispivaji.

zas kdyby byl kazdy informovany, secteli atd jak ty a mel ten zdravy selsky rozum tak by tady na tech diskuzich byla nuda.

BTW:k tematu

BMW se ma ohledne motoru teda jeste hodne co ucit. jednoducha komparace s koncernem-BMW v praxi zerou vic, jedou stejne(papirove maj teda vic ale kdo kdy vyuziva vykon v 4500ot u nafty), kazi se to taky stejne, jejich effdynamic se kterym tak machrujou ma hromada koncernovych aut v serii,atd, atd... a stejne sem si to BMW koupil, mam ho rad a jsem na nej hrdy.

0/0
9.8.2011 17:03

nepetr

Re: Ach ta terminologie

ale je to turbína že:-P?

0/0
11.8.2011 19:49

NovoCZ

Re: Ach ta terminologie

Teda srovnávat turbo a turbínu, to musí bejt fakt megahustý ...

0/0
9.8.2011 13:59

nepetr

No potěš

Elektrické turbo je to poslední co tady ještě chybělo. Když vemu na vědomí že staré dobré mechnické stojí  v průměru 35 000,- Kolik bude stát to elektrické? Nejlepší by bylo aby se zastavili všechny EURO normy. Automobily přestanou být dražší a dražší kvůli neustálému snižování škodlivin ve výfukových plynech a možná zase budou jednou spolehlivé;-(. Ekologický bům co se týče splodin se má odehrávat v jiném odvětvíRv

+1/0
9.8.2011 9:22

Hagenbaden

Re: No potěš

Souhlasim s tim, co jsi napsal, az na tu cenu. Nove turbo koupis za 12-14kKc. A neni to zadny smejd. Ikdyz ... original turbo pro 1.9TDi PD 77kW se vyrabi v Rumunsku a s jejich "kvalitou" jsem mel bohuzel tu cest se oarkrat seznamit :-/

0/0
9.8.2011 9:27

nepetr

Re: No potěš

Bavím se o ceně ve značkových servisech do kterých jezdí většina lidí. Taky dokážeme sehnat přes jednu skvělou firmu z Brna turba za skvělé ceny a za 6 let montáží žádný problém a stojí mezi 9 - 15 tis.

0/0
9.8.2011 9:29

0xf

Re: No potěš

original turbo? nebo druhovyrobu? vim ze nekdy jde o krabicku ale nekdy taky ne

0/0
9.8.2011 9:29

nepetr

Re: No potěš

Druhovýroba u turba není. Je pouze repas u které se používají opět jen originál díly od výrobce daného kusu. Vyvinout díly na turbo není taková sranda jako čep řízení.

0/0
9.8.2011 9:31

0xf

Re: No potěš

to se pletete na ebay uz jsem zachytil nejake podstatne levnejsi kopie garett t35 made by china..

0/0
9.8.2011 10:13

nepetr

Re: No potěš

nebudeme nazívat kopie aftermaketem že ne?!!

0/0
9.8.2011 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.