- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Motor nebude mít vysoký VÝKON, už od nízkých otáček, maximálně vysoký MOMENT. P = M*omega.
No a problém s tím točením trochu bude, i když v nízkých otáčkách nebude třeba točit tak moc, protože bude nižší průtok vzduchu, že.
Problém budou ztráty v železe při vysokých otáčkách, pokud nebude elmotor dokonale odbuzen.
"Motor nebude mít vysoký VÝKON, už od nízkých otáček, maximálně vysoký MOMENT" - Jelikož výkon a kroutící moment jdou spolu ruku v ruce, tak se, jak je tvým železným zvykem, i v tomhle mýlíš. Vím, že se ztratíš už na druhém řádku, ale přesto se pokus vstřebat toto:
Jen ty motory delejte víc a víc složité, už teď je spíše zázrak najet s motorem 100 tKm, aniž by odešlo nějaké čidlo nebo turbo atd. Nynější móda turbo motoru je hezká, ale kdo si koupi 5 a více let starou Fabii s turbem v buhvijakem stavu?
a problémem mohou být zvýšené hydraulické ztráty na straně sání v jeho pasivním režimu. A to i při použití záklopky. Ztráty mohou strmě narůstat již při středním průtoku vzduchu systémem, kompresor se bude točit ve vleku oběhu.
Kdyz si porovnam pokrok, jaky lidstvo udelalo za poslednich 50 let napr. v elektrotechnickem prumyslu a v moto-prumyslu, vidim tam jakousi disproporci.
Za poslednich dejme tomu dvacet let se spotreba, spolehlivost, vydrz a ucinnost motoru se v prumeru zlepsila velmi skromne.
Nevim, jestli to je zpusobeno tim, ze mechanika je na pokrok slozitejsi obor, nebyla spolecenska a ekonomicka poptavka nebo se kratkymi krucky postupuje vedome, aby vyrobci meli stale co tahat z kobouku.
Kazdopadne se po desetiletich zacina alepson neco dit az ted, elektromobily apod.
Jestli ono to nebude tím, že přírodní zákony jsou neměné a nějaký pokrok s tím nic nenadělá. Mrkněte na teoretickou účinnost Carnotonova cyklu.
Ještě jsem velice zvědavý na ten motor, co bude pohánět plánovanou M550dX.
máš tam těch čísel moc a celý pomotaný... kdo má poznat co tim vůbec myslíš?