Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na první jízdu unikátní bugatky

Zlínští milovníci aut vypustili na silnici první z řady slavných Bugattiho vozů. První kilometry zrenovované bugatky při testovací jízdě v Napajedlích dopadly na jedničku. Závoďák se proháněl po kopci rychlostí přes sto třicet kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DavisFled

replika

Tak zprvu jsem byl nadšenej, protože Bugatti 37 je úchvatný vozidlo, do kterýho sem se před pár lety tak trochu zamiloval...ale bohužel je to replika, která nemá takovou cenu (chápu, že díly už není možné sehnat, ale kdyby to tak dělal každý, tak zachvíli bude veteránů více, než by se jich vůbec vyrobilo) , jako ta sedmatřicítka po Šilhovi, která ještě ted v plné síle jezdí a která mě právě tak dostala...co si pamatuju z údajů, tak maximální rychlost byla kolem 175km/hod, což je na rok 1928 docela výkon, a auto bylo vybaveno mezi prvními jakýmsi vyrovnávačem brzdného účinku na všechna čtyři kola, pomocí 4 lanek, tak, aby byl brzdnej účinek co nejvíce využit, například v zatáčkách...rozhodně pro mě model 37A patří od E. Bugattiho k těm nejpovedenějším...V

0/0
26.7.2011 14:09

bitkar

Re: replika

nejsem si uplne jist, ale tusim, ze tohle auto neni replika. Jen vyrobili nektery nesehnatelny dily, ale zaklad je puvodni.

0/0
27.7.2011 10:52

radik

Re: replika

Ale to je přesně ono - není to originál, právě proto, že nejsou všechny díly původní, ale nově vyrobené, přesně podle starých tzn. replikované. Přesně to je význam slova replika - kopie původního díla. A proto to nikde neuznaji jako věrný originál.

0/0
27.7.2011 20:59

Jarda.P

Re: replika

Až tak nesouhlasím. Podle mě je replika auto, které je kompletně postavené nově tak, aby vypadalo jako to původní. Pokud se jedná o staré auto doplněné jen o některé novější nesehnatelné díly, tak na tom podle mě není nic špatného.

0/0
28.7.2011 13:19

radik

Re: replika

No, není na tom nic špatného, ale protože to nejsou originální díly,

tak se nemůžem bavit o originálu. Dalo by se polemizovat, pokud při

výrobě dílů používaly originální formy, nástroje a technologické

postupy, jinak se neni o čem bavit.

0/0
28.7.2011 15:14

radik

Re: replika

S kamarádem jsme nedávno dělali MBčko a nemohli jsme sehnat původní lak a hádej co - jen kvůli jiné barvě to auto jako veterán ztratilo něco ze své hodnoty a už to prostě neni ten pravej originál, takže asi tak.

0/0
28.7.2011 15:24

bitkar

technicky udaje

pisou se nekde? celkem skoda.. vykon 4valce? 8valce? v jakych otackach se to pohybuje,atd.

0/0
26.7.2011 12:37

airwar

Re: technicky udaje

S eobávám že tohle ještě nemají pořádně změřeno, motor je čtyřválec, objem 1500.

0/0
26.7.2011 13:16

ivoš

Re: technicky udaje

Najdete někde na veteránských fórech. Nebo modelářských.

0/0
26.7.2011 14:03

celim

Krásná auta!

U těch Bugatek byl ale jeden zásadní problém - brzdy. Mechanické ne příliš účinné! Kamarád se v ní kdysi zamlada svezl(sám je strojař a konstruktér) a říkal, že EB byl člověk, který měl smysl pro eleganci a krásu, motory uměl výtečné, i na některých podvozkových dílech(třeba kované nápravy ) si vyhrál, ale brzdy byly opravdu slabé. Na druhou stranu na rychlou jízdu na rovné silnici to nevadí.:-)

0/0
26.7.2011 12:19

airwar

Re: Krásná auta!

Tak v době vzniku byly brzdy výborné, byly ako jedny z mála na všech kolech, ale postupně v tomto vůz zastaral, tento model fakticky včetně několika modernizací závodil cca. 20 let.

0/0
26.7.2011 13:01

bitkar

zadny odpruzeni?

co kecaj? na fotce jsou videt listovy pera. Spis to bude asi hodne tuhy, ale pochybuju, ze by to nemelo odpruzeni.

0/0
26.7.2011 10:39

celim

Re: zadny odpruzeni?

Když se lépe podíváte, tak uvidíte, že je to tak divně prohnutý nosník podvozkového rámu, že připomíná listové pero. Ale asi to trochu pružilo, a proto jsou tam takové ty diskové třecí tlumiče.

0/0
26.7.2011 12:22

ivoš

Re: zadny odpruzeni?

Ale nesmysl, tam JSOU listová pera! A třecí tlumiče! Jinak byste totiž ten vůz neudržel na silnici ani v padesátce! Zkuste si najít technickou dokumentaci, třeba u modelářů, tam jsou výkresy docela dobré.;-O

0/0
26.7.2011 14:02

airwar

Re: zadny odpruzeni?

Tak odpružeční to má jak vpředu (listová pera) tak i vzadu, tam je to tuším nějaký zkrutný element, Ale s kvalitou odpružení dnešních vozů to také díky pneumatikám nejde srovnávat, bude to opravdu hodně tuhé.

0/0
26.7.2011 13:10

Jsem v Ječný

Divný, žádný ABS, EBD, ESP, ...

To snad musí ovládat člověk :-P

0/0
26.7.2011 10:30

bitkar

Re: Divný, žádný ABS, EBD, ESP, ...

R^:-)

0/0
26.7.2011 10:36

Karátek

Re: Divný, žádný ABS, EBD, ESP, ...

Také nemám a nestěžuji si. ;-D

0/0
26.7.2011 18:35

Honx

Nepodceňoval bych to tak

"Auta, která jezdila začátkem dvacátých let dosahovala rychlosti čtyřicet nebo padesát kilometrů v hodině." Myslím že už i v té době "běžná" auta dokázala jezdit podstatně větší rychlostí.

0/0
26.7.2011 10:03

tonny.p2

radsi originalniho veterana

ja bych teda radsi doma mel originalniho veterana, treba tenhle Mercedes je nadhernej:

R^

http://www.rajveteranu.cz/28-mercedes-benz-170-v-slatinany    

V

0/0
26.7.2011 10:01

airwar

Re: radsi originalniho veterana

To máš těžké, pokud chtěl konkreétně Bugatti 35 tak jiná možnost moc nebyla, co vím tak sehnal jeden model na renovasi, ale po zjištění že bude potřeba vyrobyt cca. 70% věcí znovu včetně motoru se rozhodl pro tuto cestu a výrobu menší série která se zaplatí. Takovéto veterány se v cizině běžně staví, odchilka od vzoru je konstrukčně a materiálově nulová.

0/0
26.7.2011 13:12

ivoš

Re: radsi originalniho veterana

Nulová odchylka? Chci vidět, jestli ten motor taky postrádá těsnění (originál žádná neměl, snad jen pod hlavou) a jestli má broušený souměrný vzor na bloku jako u EB.

0/0
26.7.2011 14:06

balmor

čas?

"Zaburácel motor, řidič nastartoval, motor chytil hned."

tak nějak nevím, jak to teda bylo ve skutečnosti...  ;-D;-D

0/0
26.7.2011 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.