Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes SLK AMG dostane osmiválec, co většinou pojede na čtyři válce

Premiéra čeká nový Mercedes-Benz SLK AMG na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, AMG už ale odhalilo detaily o jeho novém motoru. Překvapivě se obejde bez turbodmychadel a zajímavostí je, že pro úsporu paliva poběží často jen na polovinu válců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rbs

Sice dobry (ikdyz okoukany) napad, ale...

Cesi budou stejne cekat, az tam daj naftaka... prece kdyz si kupuju auto za mega a pul, tak musim aspon setrit na palivu neee? jinak by me ta spotreba vysala penezenku....

0/0
18.8.2011 14:49

T.Lojza

Re: Sice dobry (ikdyz okoukany) napad, ale...

Ono nejde jenom o spotrebu ;-)

0/0
18.8.2011 15:40

f0rr35t

Re: Sice dobry (ikdyz okoukany) napad, ale...

Napadá mě už jen delší dojezd na nádrž. Víš snad o něčem dalším?

0/0
18.8.2011 16:43

Kuk na strejdu

Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

Hlavní chloubou motoru je ale systém vypínání válců, který AMG okoukalo ve Formuli 1

Nikoliv, AMG to okoukalo u Cadillacu, který s tím v roce 1981 (ano, před třiceti lety) přišel pod názvem V8-6-4:

http://www.mcsmk8.com/8-6-4/8-6-4.HTM

0/0
18.8.2011 12:08

f0rr35t

Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

R^ Taky jsem chtěl napsat, že jsem to viděl u Cadillacu, ale nemohl jsem si vzpomenout na ten název.

0/0
18.8.2011 14:27

simyr

Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

Chrysler u stařičkého/ale stále výborného/ HEMI 5,7 to užívá dodnes- MDsystem

0/0
18.8.2011 22:12

Dusan321

Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

Akorat, ze ucinnost toho systemu je minimalni az marketingova. HEMI neni o nic uspornejsi nez srovnatelne americke motory a proti evropske spicce je uplne mimo.

0/0
18.8.2011 23:42

simyr

Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

Máte pravdu /na 50%/, účinnost je 0 ve městě, na dálnici mnimálně -1až  2 l/100km. Co se týká spotřeby je HEMI srovnatelný s MB 5.0 a 5.5l. Já osobně mám auto s 3,8l Chrysler a MB s 3.0 CRD a kupodivu /alespoň pro mne/ je spotřeba stejná- město 13-15l a venku 10-11l/100km, asi nejezdím nejúsporněji :-)). Ještě jedna poznámka- musí se porovnávat ameriky verze pro Evropu! Je velký rozdíl - verze USA mají výrazně omezené výkony atd. Např Chr. 300M s HEMI- maximálka USA verze 200km/h, Evropa verze 250km/h.

0/0
19.8.2011 7:38

Dusan321

Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

Zajimave je, ze usetri litr az dva, ale pritom ma uplne stejnou spotrebu jako konkurencni Northstar, ktery tuhle feature nema. :-/ Jinak s Chryslerem 300C mam docela dost najeto se zakladni 2.7ckou (standardni motorace v pujcovnach) a je to docela zoufale. Nejenom ze to nejede, ale navic to zere vice nez o sto koni silnejsi motor v dvoutunovem SUV korejske vyroby. Jezdil jsem s tim v USA za nejakych 11 litru, coz odpovida evropske spotrebe nekde v rozmezi 13 - 14 litru na sto, coz u motoru s vykonem trapnych 180PS je docela masakr. Ale on Chrysler je takova americka Dacie, takze se to celkem da pochopit.

0/0
19.8.2011 16:11

S500

Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

tomu trosku nerozumim.... v USA to auto jezdi za 11 a v Evrope 13-14

to jsi jako prepocital na dovolenou rychlost... nebo jen amer.auta chcou sezrat evropanovu penezenku?

0/0
20.8.2011 23:16

bitkar

benzin

nezapomneli dodat, ze to bude jezdit jen na 100 oktan? precijen ten kompresni pomer je dost slusnej.

0/0
18.8.2011 11:57

abraxas119

To já mam na fabce taky

akorát že mi místo na 3 válce většinou jede na 2 a rozhodně bych to AMG nedoporučoval, vono to totiž žere spíš víc ;-)

0/0
18.8.2011 11:54

abraxas119

Re: To já mam na fabce taky

a taky to dost blbě táhne...

0/0
18.8.2011 11:56

Karlík a továrna na pivo

Re: To já mam na fabce taky

Rozhodně ne ocpodu;-D

0/0
18.8.2011 12:26

Goues

Výdrž

Nechápu, proč tu spoustu lidí vyjadřuje obavy o výdrž motoru. Mercedes si tohle přivezl z Formule 1, kde s tímto systémem najezdil snad statisíce kilometrů v extrémní zátěži. Pokud by tu existoval nějaký větší problém, asi by na něj už dávno přišli.

0/0
18.8.2011 11:45

bitkar

Re: Výdrž

sem fakt nevedel ze F1 vypina pulku valcu :D to snad ani neni kdy.

0/0
18.8.2011 11:54

Goues

Re: Výdrž

Bylo to součástí letošní debaty o foukaných difuzorech. Nevím, jak moc o tématu víte, do technický detailů také moc nevidím, ale z toho, co prošlo médii, je zřetelné, že motory Mercedes vypínají při brzdění zadní čtyři válce.

0/0
18.8.2011 17:00

abraxas119

Re: Výdrž

statisíce kilometrů v extrémní zátěži? V F1 motor vydrží 1 závod a má toho plný zuby....

0/0
18.8.2011 11:55

hustotles

Re: Výdrž

si zkus odjet 300km na okruhu se svym osobakem v takovym kalupu a uvidis co vsechno nevydrzi

0/0
18.8.2011 12:09

Goues

Re: Výdrž

Nebylo to myšleno najednou s jedním motorem, ale dohromady.

0/0
18.8.2011 16:57

Gandalf007

GM-Cadillac

Mercedes si know-how přinesl z F1, ale jak je poněkud neúplně uvedeno v závěru článku, systém vypínání jednotlivých válců vyvinuli v 80.letech v GM a v 90.letech již ve značné míře vyráběli motory série Northstar. Ty si dle potřeby vypínaly jednotlivé válce a dokonce v případě poruchy chlazení dokázaly válce střídavě přepínat a prouděním vzduchu v "nevyužitých" válcích chladit celý blok motoru, takže v případě závady mohl automobil pokračovat dalších 100 mil bez rizika poškození motoru.

V článku je ale jeden nesmysl, odpojené válce musí mít ventily otevřené, nikoliv uzavřené... ;-)

0/0
18.8.2011 11:14

bitkar

Re: GM-Cadillac

hezky.... ja vim jeste o Honde, ktera to zavedla pred lety u 6ti valcu. Tusim tomu rikaji VCM (variable cylinder management). Zkratka to neni nic novyho pod sluncem. Ale motor to bude jiste slusnej, o tom zadna. Hlavne ten kompresni pomer je pomerne monstrozni.

0/0
18.8.2011 11:56

Kamikatze007

Re: GM-Cadillac

v roce 1982, 1 rok po GM tuto technologii zacalo pouzivat Mitsubishi u svych ctyr a sestivalcovych motoru a narozdil od GM jim to bez potizi fungovalo, jen oba vyrobci prilis predbehli dobu, toho casu moc lidi na nejake mirne snizeni spotreby nehledelo.

0/0
18.8.2011 14:24

Kuk na strejdu

Re: GM-Cadillac

Nesmysl, Northstar žádné válce dle potřeby nevypíná, platí pouze to, že v případě ztráty chladící kapaliny střídavě polovina válců pumpuje vzduch, tzv. funkce Limp me home.

PS: Ventily mohou zůstat uzavřené, pak takový válec funguje jako pružina.

0/0
18.8.2011 12:10

Falewick

zajímavé řešení

U některých těcho systémů se točí "mrtvé" válce dál, z článku vyplývá že se zastaví? I s kompenzátory to bude asi pěkný šok během 30 milisekund skočit z nuly na 3600 ot, zvlášt když otáčky budou oscilovat kolem této hranice. Zase kdyby válce běžely, tak musí asi plýtvat energii motoru vlastní vahou a zbytečnou kompresí ve válci.

.

Taky píšou že ty odpojované válce jsou pevně určené, to budou asi o dost méně namáhané, asi by bylo na místě aby se mohly po nějakém ujetém intervalu "vystřídat".

0/0
18.8.2011 10:56

Falewick

Re: zajímavé řešení

Jinak je to všechno fajn, ale mám podezření, že zákazník zaplatí víc za šetřivé technologie než by byl býval zaplatil za palivo navíc. Jako Octavia TDI Greenline, která se při porovnání s obyčejným TDI vyplatí po ujetých 450.000km ;-D

0/0
18.8.2011 11:04

_Xeon_

°;

V případě jejich vypnutí zůstávají výfukové i sací ventily válců zavřeny...

0/0
18.8.2011 10:53

moralista

Ameriky už to mají dávno

Nic nového pod sluncem. Mercedes opět okopíroval americké technologie. Například Chrysler 300C to už pěkných pár let má.

0/0
18.8.2011 10:39

Heisenberg

Re: Ameriky už to mají dávno

Myslíš, že americká auta někdy okopírují od evropských třeba schopnost bezpečně zatáčet?

0/0
18.8.2011 10:46

martasex

Re: Ameriky už to mají dávno

No v americe jezdím a zatáčí úplně normálně. Jak se zatáčí nebezpečně?

0/0
18.8.2011 10:53

Dusan321

Re: Ameriky už to mají dávno

Ne ze by mu to tedy k necemu pomohlo. Vliv na spotrebu je velice neznatelny, HEMI i s tim zere jako prokopnute a neni o nic uspornejsi nez konkurencni Northstar bez teto vychytavky. Takze bych to definoval spise jako marketingovou zalezitost.

0/0
18.8.2011 23:40

Falewick

jak říkal Cimrman

když těch pístů odejde jedenáct... tak ten poslední bude mít co dělat, aby hejbal těma jedenácti mrtvejma pístama

0/0
18.8.2011 10:38

Breathlless

ops !

Pane redaktore , zapoměl ste na Chryslera C300 (nebo Dogge ) kde jeho V8 5,7 HEMI také vypíná polovinu válců ? A co ty klapky ve výfuku ? To je dobrý k čemu ? Jenom pro Sound ?

0/0
18.8.2011 10:14

sajmon79

A co když chcípne všech 12 válců??

To se u mýho stroje nemůže stát....;-)

0/0
18.8.2011 10:13

bitkar

Re: A co když chcípne všech 12 válců??

to by byl u 8mi valce dost velkej prusvih :D

0/0
18.8.2011 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.