Diskuze

Mercedes SLK AMG dostane osmiválec, co většinou pojede na čtyři válce

Premiéra čeká nový Mercedes-Benz SLK AMG na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, AMG už ale odhalilo detaily o jeho novém motoru. Překvapivě se obejde bez turbodmychadel a zajímavostí je, že pro úsporu paliva poběží často jen na polovinu válců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rbs

18. 8. 2011 14:49
Sice dobry (ikdyz okoukany) napad, ale...

Cesi budou stejne cekat, az tam daj naftaka... prece kdyz si kupuju auto za mega a pul, tak musim aspon setrit na palivu neee? jinak by me ta spotreba vysala penezenku....

0 0
možnosti

T.Lojza

18. 8. 2011 15:40
Re: Sice dobry (ikdyz okoukany) napad, ale...

Ono nejde jenom o spotrebu ;-)

0 0
možnosti

Kuk na strejdu

18. 8. 2011 12:08
Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

Hlavní chloubou motoru je ale systém vypínání válců, který AMG okoukalo ve Formuli 1

Nikoliv, AMG to okoukalo u Cadillacu, který s tím v roce 1981 (ano, před třiceti lety) přišel pod názvem V8-6-4:

http://www.mcsmk8.com/8-6-4/8-6-4.HTM

0 0
možnosti

f0rr35t

18. 8. 2011 14:27
Re: Autor měl před 30 lety asi 10 let do narození, že?

R^ Taky jsem chtěl napsat, že jsem to viděl u Cadillacu, ale nemohl jsem si vzpomenout na ten název.

0 0
možnosti

bitkar

18. 8. 2011 11:57
benzin

nezapomneli dodat, ze to bude jezdit jen na 100 oktan? precijen ten kompresni pomer je dost slusnej.

0 0
možnosti

abraxas119

18. 8. 2011 11:54
To já mam na fabce taky

akorát že mi místo na 3 válce většinou jede na 2 a rozhodně bych to AMG nedoporučoval, vono to totiž žere spíš víc ;-)

0 0
možnosti

abraxas119

18. 8. 2011 11:56
Re: To já mam na fabce taky

a taky to dost blbě táhne...

0 0
možnosti

Goues

18. 8. 2011 11:45
Výdrž

Nechápu, proč tu spoustu lidí vyjadřuje obavy o výdrž motoru. Mercedes si tohle přivezl z Formule 1, kde s tímto systémem najezdil snad statisíce kilometrů v extrémní zátěži. Pokud by tu existoval nějaký větší problém, asi by na něj už dávno přišli.

0 0
možnosti

bitkar

18. 8. 2011 11:54
Re: Výdrž

sem fakt nevedel ze F1 vypina pulku valcu :D to snad ani neni kdy.

0 0
možnosti

Gandalf007

18. 8. 2011 11:14
GM-Cadillac

Mercedes si know-how přinesl z F1, ale jak je poněkud neúplně uvedeno v závěru článku, systém vypínání jednotlivých válců vyvinuli v 80.letech v GM a v 90.letech již ve značné míře vyráběli motory série Northstar. Ty si dle potřeby vypínaly jednotlivé válce a dokonce v případě poruchy chlazení dokázaly válce střídavě přepínat a prouděním vzduchu v "nevyužitých" válcích chladit celý blok motoru, takže v případě závady mohl automobil pokračovat dalších 100 mil bez rizika poškození motoru.

V článku je ale jeden nesmysl, odpojené válce musí mít ventily otevřené, nikoliv uzavřené... ;-)

0 0
možnosti

bitkar

18. 8. 2011 11:56
Re: GM-Cadillac

hezky.... ja vim jeste o Honde, ktera to zavedla pred lety u 6ti valcu. Tusim tomu rikaji VCM (variable cylinder management). Zkratka to neni nic novyho pod sluncem. Ale motor to bude jiste slusnej, o tom zadna. Hlavne ten kompresni pomer je pomerne monstrozni.

0 0
možnosti

Falewick

18. 8. 2011 10:56
zajímavé řešení

U některých těcho systémů se točí "mrtvé" válce dál, z článku vyplývá že se zastaví? I s kompenzátory to bude asi pěkný šok během 30 milisekund skočit z nuly na 3600 ot, zvlášt když otáčky budou oscilovat kolem této hranice. Zase kdyby válce běžely, tak musí asi plýtvat energii motoru vlastní vahou a zbytečnou kompresí ve válci.

.

Taky píšou že ty odpojované válce jsou pevně určené, to budou asi o dost méně namáhané, asi by bylo na místě aby se mohly po nějakém ujetém intervalu "vystřídat".

0 0
možnosti

Falewick

18. 8. 2011 11:04
Re: zajímavé řešení

Jinak je to všechno fajn, ale mám podezření, že zákazník zaplatí víc za šetřivé technologie než by byl býval zaplatil za palivo navíc. Jako Octavia TDI Greenline, která se při porovnání s obyčejným TDI vyplatí po ujetých 450.000km ;-D

0 0
možnosti

_Xeon_

18. 8. 2011 10:53
°;

V případě jejich vypnutí zůstávají výfukové i sací ventily válců zavřeny...

0 0
možnosti

moralista

18. 8. 2011 10:39
Ameriky už to mají dávno

Nic nového pod sluncem. Mercedes opět okopíroval americké technologie. Například Chrysler 300C to už pěkných pár let má.

0 0
možnosti

Heisenberg

18. 8. 2011 10:46
Re: Ameriky už to mají dávno

Myslíš, že americká auta někdy okopírují od evropských třeba schopnost bezpečně zatáčet?

0 0
možnosti

Falewick

18. 8. 2011 10:38
jak říkal Cimrman

když těch pístů odejde jedenáct... tak ten poslední bude mít co dělat, aby hejbal těma jedenácti mrtvejma pístama

0 0
možnosti