- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cesi budou stejne cekat, az tam daj naftaka... prece kdyz si kupuju auto za mega a pul, tak musim aspon setrit na palivu neee? jinak by me ta spotreba vysala penezenku....
Ono nejde jenom o spotrebu ;-)
Hlavní chloubou motoru je ale systém vypínání válců, který AMG okoukalo ve Formuli 1
Nikoliv, AMG to okoukalo u Cadillacu, který s tím v roce 1981 (ano, před třiceti lety) přišel pod názvem V8-6-4:
Taky jsem chtěl napsat, že jsem to viděl u Cadillacu, ale nemohl jsem si vzpomenout na ten název.
nezapomneli dodat, ze to bude jezdit jen na 100 oktan? precijen ten kompresni pomer je dost slusnej.
akorát že mi místo na 3 válce většinou jede na 2 a rozhodně bych to AMG nedoporučoval, vono to totiž žere spíš víc ;-)
Nechápu, proč tu spoustu lidí vyjadřuje obavy o výdrž motoru. Mercedes si tohle přivezl z Formule 1, kde s tímto systémem najezdil snad statisíce kilometrů v extrémní zátěži. Pokud by tu existoval nějaký větší problém, asi by na něj už dávno přišli.
sem fakt nevedel ze F1 vypina pulku valcu :D to snad ani neni kdy.
Mercedes si know-how přinesl z F1, ale jak je poněkud neúplně uvedeno v závěru článku, systém vypínání jednotlivých válců vyvinuli v 80.letech v GM a v 90.letech již ve značné míře vyráběli motory série Northstar. Ty si dle potřeby vypínaly jednotlivé válce a dokonce v případě poruchy chlazení dokázaly válce střídavě přepínat a prouděním vzduchu v "nevyužitých" válcích chladit celý blok motoru, takže v případě závady mohl automobil pokračovat dalších 100 mil bez rizika poškození motoru.
V článku je ale jeden nesmysl, odpojené válce musí mít ventily otevřené, nikoliv uzavřené...
hezky.... ja vim jeste o Honde, ktera to zavedla pred lety u 6ti valcu. Tusim tomu rikaji VCM (variable cylinder management). Zkratka to neni nic novyho pod sluncem. Ale motor to bude jiste slusnej, o tom zadna. Hlavne ten kompresni pomer je pomerne monstrozni.
U některých těcho systémů se točí "mrtvé" válce dál, z článku vyplývá že se zastaví? I s kompenzátory to bude asi pěkný šok během 30 milisekund skočit z nuly na 3600 ot, zvlášt když otáčky budou oscilovat kolem této hranice. Zase kdyby válce běžely, tak musí asi plýtvat energii motoru vlastní vahou a zbytečnou kompresí ve válci.
.
Taky píšou že ty odpojované válce jsou pevně určené, to budou asi o dost méně namáhané, asi by bylo na místě aby se mohly po nějakém ujetém intervalu "vystřídat".
Jinak je to všechno fajn, ale mám podezření, že zákazník zaplatí víc za šetřivé technologie než by byl býval zaplatil za palivo navíc. Jako Octavia TDI Greenline, která se při porovnání s obyčejným TDI vyplatí po ujetých 450.000km
V případě jejich vypnutí zůstávají výfukové i sací ventily válců zavřeny...
Nic nového pod sluncem. Mercedes opět okopíroval americké technologie. Například Chrysler 300C to už pěkných pár let má.
Myslíš, že americká auta někdy okopírují od evropských třeba schopnost bezpečně zatáčet?
když těch pístů odejde jedenáct... tak ten poslední bude mít co dělat, aby hejbal těma jedenácti mrtvejma pístama