Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: S autem na stěně smrti

V Indii se na stěnu smrti vydávají borci, kteří dokážou řídit auto bez držení rukou. Nebezpečná atrakce automobilových kaskadérů má dlouhou tradici i u nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

biač

idnes opět "boduje"

Tahle fotka koluje na zahraničních video serverech už dobrých pár měsíců. ;-D

0/0
31.7.2011 13:14

Beny1979

Re: idnes opět "boduje"

no stačí si najít původní fotku v agentuře Profimedia a zjistíš, že fotka byla pořízena 25.7.2011 : http://www.profimedia.cz/image/detail/0097186770 (SRINAGAR, July 25, 2011 (Xinhua) -- Stuntmen perform on their motorbikes and a car on the walls of a "Well of Death" at a fair in Srinagar, the summer capital of Indian-controlled Kashmir, July 25, 2011. (Xinhua/Javed Dar)

0/0
1.8.2011 15:26

Goues

Technický dotaz

Je ta stěna opravdu kolmá? Chápu princip odstředivé síly, ale zdá se mi divné, že by udržela auto na kolmé stěně tak, aby auto jelo stále ve stejné výšce. Osobně si spíš představuji stěnu, která svírá se zemí úhel kolem 75 až 80 stupňů. Někdo nějaké názory?

0/0
31.7.2011 13:01

Ernesto Che Guevara

Re: Technický dotaz

Já si osobně taky myslím že to není kolmé - jak by se tam autem dostali?...  A i dle fotky to tak nevypadá, ale to je jen můj názor. A myslím si že to musí pořád srovnávat aby nevyletěl z toho jak z kolotoče :)

V každém případě mají můj respekt já bych se tam rozplácl :)

0/0
31.7.2011 13:13

pečlivý čtenář

Re: Technický dotaz

Kolmá od pohledu není, ovšem i kdyby byla, auto by udržela. Pakliže má stěna poloměr 10 metrů, pak dopředná rychlost vozu pro vyvolání odstředivé síly působící na vůz zrychlením 1G je pouhých 36 km/h. Se zmenšujícím se poloměrem potřebná dopředná rychlost klesá.

0/0
31.7.2011 18:07

pteryx

Re: Technický dotaz

Teoreticky by kolmá stěna auto mohla udržet, ale asi by to musel být nějaký lehký speciál s širokýma gumama a ta stěna musela mít jiný povrch, než je na fotce, v každém případě by tam působila boční síla úměrná hmotnosti auta. Pokud je stěna jen šikmá, tak to funguje na trochu jiném principu.

0/0
31.7.2011 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.