Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Erka otestovala brzdy: legendární škody se vyšplhaly na Grossglockner

Parta přátel veteránských škodovek 110R se rozhodla dokázat, že jejich parádní kočáry do starého železa stále nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

humanitární bombardér havel

sporťák s motůrkem ze sekačky

0/0
2.8.2011 9:51

ČSLA

Re: sporťák s motůrkem ze sekačky

Ale copak, vy sekáte zahradu sekačkou o výkonu 40kW a objeme válců 1107 cmm, jo? ;-)zase nepřehánějte, tomuto lehkému malému sporťáčku stačí menší motor..ale samozřejmě že i na tu dobu(1/2 70.let)ten motor byl v seriově vyráběných kusech dost výkonostně poddimenzovaný..to se shodnem.

0/0
19.8.2011 20:03

Míra4.1

Já měl zamlada první autíčko

značně ojetého trabantíka a Grossglockner Hochalpenstrasse jsem s ním bez problémů ve 4 lidech projel 2x...

0/0
31.7.2011 22:13

luban12

Oprava u "Erka" byla jednoduchá

Když jsem se vracel z dovolené,tak jsem v Brestu na přechodu potkal řidiče,který se také vracel domů a říkal co ho potkalo.Krátce než odjížděl na návštěvu do Kyjeva tak dával nový motor a kousek před Kyjevem mu praskla klikovka.Takže ho dotáhli do cíle,tam motor rozebrali,klikovku svařili a tak se vracel domů.Odjížděl z přechodu asi o dvě hodiny dříve s tím,že jsme si domluvili kudy pojedeme a v případě poruchy jej dotáhnu domů.Asi dojel,na cestě nikde nestál.

0/0
31.7.2011 20:38

CHRISTO

erko

Uff ty zadní světla ze 120 na erku je pěkná prasárna..:) Jinak jako hrdý majitel tohoto stroje musím potrvdit,  že je to krásné auto. Je jenom škoda že při konstrukci byla strašně odláknutá technická část. Absolutně žádné odhlučnění motoru, slaboučký motor (dle dnešních norem myslím 37 Kw:), ta šaškárna s "olejovým chladičem" a vrcholem tech. konstruční práce byl podle mě tlakoměr oleje, kvůli kterému vedla od motoru do plaubovky olejová trubka (podle mě více než 70% závad související s tlakem oleje muselo pocházet z netěsností právě na této šaškárně nebo na chladiči oleje:). Kdyby se tyto mouchy vychytaly, tak by se ve své době jednalo o plně konkurenční vůz i v západní evropě. Škoda...

0/0
31.7.2011 13:26

Inkvizitor Johny

Re: erko

A kdyby ryby měly nohy...

0/0
31.7.2011 14:24

Hulvát

Re: erko

akorát že já tam vidím zadní lapmy ze žigula, ane né ze širokej stodváci

0/0
31.7.2011 19:42

CHRISTO

Re: erko

ajo, já to tak nezkoumal.. i tak to je šílenost..

0/0
31.7.2011 20:41

tonny.p2

krasky na prodej

tohle byly super stroje a jejich cena uz jenom roste, tady jich je nekolik na prodej:

 R^

http://www.rajveteranu.cz/model-57-310-skoda-110    

V

0/0
31.7.2011 11:37

von Kleist

Proc by technika nevydrzela?

Myslim, ze neni duvod, aby "technika" neco takoveho nevydrzela, pokud ji tedy neridi uplny trotl. Se skoduli jsem absolvoval nescetne vyjezdu na nejvyssi evropske silnice, kam se vubec da legalne vyjet a nikdy nebyl problem ani s chlazenim motoru ani s chlazenim brzd. Valna vetsina klesani se da odbrzdit motorem, krom kratkych useku pred vraceckama, brzdy se skoro ani nemusi zahrat, kdyz se ridic snazi.

Jinak k diskzi nize - premisteni chladice ze zadu (rada S1000, S100) dopredu (rada S120) se delalo prave kvuli problematickemu chlazeni. Ziskala se tim chladici soustava s mnohem lepsim chladicim potencialem, schopna bez uprav uchladit motory o temer dojnasobnem vykonu, bohuzel ovsem nachylna na zavady a pri notne zanedbane udrzbe pak nastaval znamy fenomem uvarene 120citky.

0/0
30.7.2011 19:36

Dusan321

Re: Proc by technika nevydrzela?

Fenomem uvarene 120citky byl problemem uz cerstve z fabriky vyjetych 120cek. Ono z principu koncept chladic vepredu motor vzadu je problem, protoze po ceste pres cele auto dochazi k velkym teplotnim ztratam (respektive ziskum ;-D ) a tudiz chladici soustava ma snizenou efektivitu. Seridit vse, aby auto v lete chladilo a v zime topilo byl vecny problem techle aut. Prehrivani se dalo poresit tou saharou, ale i tak kdyz se jeste masivne pouzivaly 120cky, tak jakmile bylo pres tricet stupnu a do toho nejaka zacpa, tak byla pak silnice lemovana varicimi 120ckami.

0/0
31.7.2011 13:22

CHRISTO

Re: Proc by technika nevydrzela?

ona 120 byla vůbec paskvil která škodovku málem pohřbila. Původně se měl vyrobit úplně koncepčně nový vůz s motorem vepředu, ale to se Škodovce nakonec z finančních důvodů zatrhlo a přebouchala se 100 resp. 1000 (která ve své době byla koncepčně docela "in") na 120 (která byla ve své době už úplně mimo) + se jí vymeslela "vychytávka" s náporovým chlazením. Na tomto systému se musela opravdu vyřádit celá generace inženýrů. Dodnes nechápu, jak je něco takového mohlo napadnout. Zřejmě se počítalo s výkonějšími motory, které by vrtule vzádu už asi těžko uchladila, ale nakonec tam zůstal +- stejný motor, takže plečka to byla stejná a jako bonus to všude vařilo:)

0/0
31.7.2011 16:19

Rambo-x

Re: Proc by technika nevydrzela?

No nevím jestli byla tak neůspěšná,když se jich vyrobilo přes 2 mil.kusů,což je pomale nejvíc ze všech modelů škodovky..............jo a ty příspěvky s tím vařením už jsou fakt trapný,a to tak že fakt hodně,v životě jsem ji neuvařil,nikdy,ani s 800kg přívěsem na vysočině při 35°C,ono stačí mít odvzušněný chladící systém a v pohodě termostat.............já mám udělanou vychytávku že mám na palubce přidělanou kontrolku činosti sahary ventilátoru,a když se rozsvítí tak je to pomale svátek,letošní rok se rozsvítila jen jednou,a když se náhodou rozsvítí tak to ventilátor v pohodě schladí,ani fotr co měl šádovku 20 let ji nikdy neuvařil

0/0
31.7.2011 19:53

CHRISTO

Re: Proc by technika nevydrzela?

ono když to jelo, tak to bylo ještě relativně bez problému .. Ovšem v Praze po 30 - 60 minutách v koloně to byla tutovka. Průšvih toho systému byl že fungoval pouze v ideálním technickém stavu (a to ještě ne vždy:) - což vzhledem k jeho komplikovanosti většinou dlouho nebylo (buď odešel termostat. čidlo spínače větráku, nebo někde byla nějaká netěsnost atd.) Většinou také čidlo bylo ok, ale vzádu se to vařilo a v chladiči vepředu byla kapalina ok, takže neseplo. Jediné rozumné řešení bylo domontovat "ruční" spouštění větráku. Navíc v tom bylo asi 15 litrů fridexu takže se celkem komplikovaně udržovala nějaká rozumná nemrznoucí koncentrace, takže nám to i párkrát v zimě celý zamrzlo... Možná pro automechanika či domácího kutila to byl dobrej koníček, ale na normální ježdění to bylo pomalu za trest. Vyrobilo a prodalo se jich tolik, protože nic jinýho se tady rozumně nedalo pořídit.. 120 byla dost slabý auto i v socialistickém světě a to je co říct:)

+1/0
31.7.2011 21:05

Rambo-x

Re: Proc by technika nevydrzela?

No mě se teda nevaří ani v koloně,jak říkám nikdy se mi to nestalo,a mohlo být jakkoliv teplo nebo jakákoliv zátěž.........já taky mám udělaný ten rezervní spínač ventilátoru na palubce,ale zatím jsem jej nepotřeboval,to mám jen jako jištění

No tak v otázce výkonu to nebylo se škodovkou tak hrozný,co třeba trabant,maluch,varťas......taky musíme ocenit že škodovka aspoň vyvíjela svoje auta,většina socialistických automobilek kromě trabantu a vartburgu dokázalo jen nakoupit licence(většinou Fiat či renault)

Já jsem zatím spokojen,dojel jsem všude i hodně daleko naprosto bez problému,opravy za pakatel,lehké řízení,docela dobrá stabilita v zatáčkách,naprosto luxusní průjezdnost v zimě a fakt že nemusím za servis vysolit celé životní úspory a vše si opravím sám.........obrovská nevýhoda je veliká hlučnost,v poslední době mě zlobí drnčení někde od zadních dveří(při určitých otáčkách)a nemůžu přijít na to co to dělá,v době vzniku byly tlumící hmoty jen teoretický pojem

0/0
31.7.2011 21:42

von Kleist

Re: Proc by technika nevydrzela?

Tak v socikarskem svete to bylo nesporne jedno z lepsich tam vyrabenych aut a snad nejlepsi z tech, ktera v nem puvodne vznikla.... Marne vzopminam na ta lepsi auta.... no ano Lada, ale co dal? Trabos, Waran, Oltcit, Dacia (myslim tu v plne rezii Rumunu)?

Co mne na vodnim okruhu a spol. predevsim stvalo, byl problematicky kouhout topeni a ta priserna vzduchotechnika. Ale posledni modely tech aut - a zejmena modely 135/6 - uz byly docela slusne spolehlive, bohuzel jim to v Bolce trvalo 10 let, nez se k tomu dopracovali.

+1/0
1.8.2011 1:42

von Kleist

Re: Proc by technika nevydrzela?

Nesmysl vycuccany z prstu - tedy to o tom chlazeni.... ty teplotni zisku se snizenou efektivitou ;-D

Na te koncepci chlazeni samotne neni nic spatneho. Ostatne zavodni verze rady S100 (S130rs), mely samozrejme chladic predelany dopredu, aby to nejak rozumne chladilo - hlavne pri vyssich rychlostech. Je ale pravda, ze puvodne se tam soudruzi sekli s dimenzaci cerpadla a behem vyroby se upravovala jeho odstrediva vrtulka, ale s tou novou, vyssi, to fungovalo z dobre.

"Saharou" to bylo "poresene" seriove a pokud fungovala, fungovala dobre. Netopilo to bud proto, ze kutil vyndal termostat a pak se divil, nebo proto,ze v telese vzduchotecniky nedoviraly klapky. To teleso se soudruhum teda nepovedlo.

Vsechny skodovky, co staly podel silnic a malo jich opravdu nebylo, mely nejakou zavadu chlazeni. Pocinaje tesnenim pod hlavou, pres nefunkcni dochlazovani az k netesnosti vod. okruhu.

0/0
1.8.2011 1:14

von Kleist

Re: Proc by technika nevydrzela?

Casto se podcenovala netesnost vicka expanzni nadoby, ktere kdyz neudrzelo tlak, tak byl system nachylnejsi k varu nebot, teplota varu pak byla beznych 100C, ne cca 110/120 (podle vicka), kolik mela byt. Nekteri "experti" ta vicka, dokonce zamerne povolovali, pry aby para mohla unikat a nevarilo to 8-o;-D. Lehce poskozene tesneni ci praskla hlava udelaly rovnez sve. Ta chladici soustava si neco libit nechala, takze se s lecjakou zavadou dalo nejak jezdit, akorat se to proste sem tam uvarilo, tak se dolila voda (casto ledova do horkyho motoru) zanadavalo se a jelo se dal a po zavade se nepatralo. Aktivne jsem v tehle autech najel asi 150 tkm a varil jednou, kdyz se sesmekla hadice, na ktere jsem zapomnel utahnout sponu. Pasivne asi stejne mnozstvi km a varilo se 1x kvuli teseneni hlavy.

0/0
1.8.2011 1:28

černej oes

V roce 1969

jsem Glockner přejel s obyčejnou  Škodou 1000MB a nebrali jsme to za nic mimořádného. Myslím přejezd, nemluvím o kráse Alp.

0/0
30.7.2011 16:06

WebFilozof

Re: V roce 1969

Otec taky. Musíte taky ale vzít v úvahu, jak stará tehdy ta Škoda 1000MB byla - maximálně pět let, tak aby ještě měla problémy. (Otec měl 1100MB).

V tu dobu to byla ostatně jediná silnice přes hory široko daleko, a když se jelo do Itálie, tak se prostě jelo tudy.

0/0
30.7.2011 19:38

černej oes

Re: V roce 1969

To jistě, ale mám pocit, že podobné  dnes ještě jezdící škodovky, jsou v držení sběratelů a tak ve velice dobrém technickém stavu. Loni  jel kamarád přes ten vrcholek  Tatrou z roku  1934. Šlapala jako hodinky.

0/0
30.7.2011 19:42

ludalt

Grossglockneralpenstrasse

Před měsícem jsem tam byli. Je to opravdu nádherný kus hor , ale myslím , že běžně udržované auto a včas podřazující řidič by neměli mít problém s absolvováním této trasy . Tzv. slovinská alpenstrasse za Krajnskou Gorou přes Triglav do Bovce je "jen" do 1600 m.n.m. , ale vystoupáte jen na pár kilometrech . Tam tedy autíčko kdyby mělo nožičky , tak vám nakope ...;-D

0/0
30.7.2011 15:52

Doktor

Tato Hochalpenstrasse, to je opravdový zážitek.

Tedy pokud vyjde počasí. Nám to vyšlo. Slunečno, teplo a ty výhledy. Vřele doporučuji. Přeji pevné zdraví.

0/0
30.7.2011 14:56

doc7

Pěkné

0/0
30.7.2011 13:40

doc7

Re: Pěkné

naši mívali 110ls, pokud vím ten samý motor jako v erku a nikdy nás to auto nikde nenechalo :-) Sice vyžadovalo dost údržby a byl v něm za jízdy docela rámus ale na tu dobu to jezdilo pěkně...

+1/0
30.7.2011 13:43

simyr

1967

v tomto roce /nebo +- 1-2 roky/ jsme tuto silnici projeli s Š 1000MB. tehdy to byla ještě silnička úzká, samá záplata,kočičí hlavy. Š jela zcela bez problémů až na Edelweisspitze, nevařila, míjeli jsme kouřící BMW i M-B, brzdy bez problému, jedině vadil malinký výkon motoru- dvojka neutáhla točky 360st do kopce a jednička byla krátká a pomalá. Tak jsme ta ostatní silná auta do kopce troch brizdili -:)))

P.S. pokud si vzpomínám, tak chadič byl vzadu vlevo za levým kolem,včetně větráku?

0/0
30.7.2011 13:21

Pushkin

Re: 1967

Taktak, Škodovky 1000MB, 100 a 110 ještě měly chladič vzadu. Sice jsem tehdy byl ještě prcek, ale tyhle vozy miluji. Někde jsem zaslechl, že se jim říká česká Porsche, protože měly velmi podobné jízdní vlastnosti.

0/0
30.7.2011 14:29

Škubi

Re: 1967

A 130RS se říká český stratos, protože ve své třídě neměli konkurenci (Rally Monte Carlo například)

0/0
31.7.2011 0:44

korsičan

zase lež

Autíčka se v žádném případě nevyšplhala na Grossglockner. Grossglockner je nejvyšší horou Rakouska asi jako Sněžka ČR. A když někdo vyjede autem na dovču do Pece, taky netvrdí že vyjel na Sněžku. ;-€ A díky takovémuto nadpisu si ti méně duševně zdatní myslí, že na nejvyšší horu Rakouska Grossglockner, vede silnice.;-D

0/0
30.7.2011 13:17

tajny agent

Re: zase lež

Jakoze ti mene informovani jsou u tebe mene dusevne zdatni?  No ... o tve vlastni dusevni zdatnosti druhe teda nejak nepresvedcujes a nevylepsuji to ani ty smajlicky.

0/0
30.7.2011 17:24

korsičan

Re: zase lež

Duševně slabší, jsem samozřejmě nemyslel jako urážku. Co jsem měl napsat, néně informovaní, nezkušení, nebo co ??? Nadpis je každopádně špatně a je pro ty neinformované zavádějící. To je asi vše, co jsem k tomu chtěl napsat. Urazit někoho nebylo cílem.:-)!!

0/0
30.7.2011 20:07

tajny agent

Re: zase lež

Dobre tedy ... kdyz se na mne ten smajlicek tak usmiva. Je jinak fakt ze titulky co dnes media pouzivaji jsou casto zavadejici ... take se mne to nelibi.

0/0
30.7.2011 20:55

korsičan

Re: zase lež

Je to tak.:-)

0/0
30.7.2011 21:57

solimPC

Re: zase lež

Koho by to neštvalo, uvědomme si ale, proč to tak je. Titulek má stejnou funkci jako reklama - přitáhnout (čtenáře, zákazníka). A proto jsou značně zavádějící. Nebo jste někde viděli reklamu, která by byla ryze pravdivá? Ač se nám to nelíbí, budeme se s tím muset smířit. :-(

0/0
31.7.2011 8:23

milantc

Re: zase lež

vtipálku !!!

0/0
31.7.2011 10:14

Míra4.1

Re: zase lež

Jo jo, silnice vede asi do 2500 a kopec má přes 3700 ;-D

0/0
31.7.2011 22:11

Ukulele2

Krasavci !

Vskutku krásné autíčka! R^

+2/0
30.7.2011 12:58

Duke___Nukem

pravdepodobne

nejhezci skodovka vsech dob a ta zluta ji moc slusi..:-P

0/0
30.7.2011 12:50

S.D.I.

110LS

Měl jsem škodu 110LS a nevařil jsem nikdy.Vrtule poháněná klínovým řemenem tahala vzduch skrze chladič pořád.Chladič oleje byla taky docela dobrá vychytávka.Asi nebudu říkat žádnou novinku,ale běžně se během roku používaly dva termostaty.Každý s jinou teplotou otevírání.

Taky jsem měl škodu 130 a tam stačilo(pro jistotu) přendat čidlo teploty vody od chladiče do hadice u motoru.

0/0
30.7.2011 12:32

kus nohy skříplej ve výhybce

FDV

To doslovné okopírování dost značné části svého rok starého článku (bez původních citací), aby měl dost vaty k samotným škodovkám (viz odkaz), si mohl pan autor odpustit. Idnes, to je přehlídka píšících profesionálů. ;-DRv

0/0
30.7.2011 9:09

v3jc3

Hodně nadsázky

to že by staré Rka brzdili. tomu bych ještě věřil ale lépe než moderní vozy? To fakt ne! A jak se mohli u ostatních moderních vozů přehřívat brzdy a ještě staré Škodovky brzdit, to je taky velmi úsměvné. A spotřeba 7-10l srovnatelná s novým autem určitě je, ale průměrná rychlost bude o hodně větší. Alpy jsem si projel v moderním hot-hatch a byla to jedna z nejlepších "dovolených"

0/0
30.7.2011 8:58

Rambo-x

Re: Hodně nadsázky

Tak škodovky brzdí dobře,teď možná budu kecat,ale myslím že se na škodovky od řady 100/110 montovaly licenční kotoučové brzdy BREMBO,nevím jestli to je pravda,ale normálně kotoučovky měly..........mám dvě starší škodovky 120L a Rapid 135 a s brzdami nemám absolutně problém(rapid brzdí ještě lépe protože má čtyřpístkové brzdiče),brzdy brzdí vždycky dobře,jak studené,tak zahřáté a hlavně je důležité že při delším brzdění nestrácí účinek(samozřejmě pro rejpálky musím napsat že je třeba o brzdy pravidelně pečovat)to u VW polo s kterým jsem dělal autoškolu při delším brzdění bylo třeba stále více stlačovat pedál protože brzdy ochabovaly,to jsem u škodovek nezaznamenal

Se spotřebou je to přibližně stejné,od 5,5l na dlouhé štreky až po 12 litrů při jízdě s přívěsem nebo při jízdě v hodně náročném kopcovitém terénu,nejvyší technicky přípustná rychlost Š 120 tak 145,rapid 160

Taky mám se svými škodovkami projetou hodně velkou část evropy,ale v alpách jsem ještě nebyl,tam se chystám v zimě

0/0
30.7.2011 10:52

psycholog.idnes

Re: Hodně nadsázky

Se samotnými předními brzdami žádný problém nebyl. Žádné pitomé vlnění kotoučů, jako u Octavie, ale zase to díky motoru vzadu a žádné váze vpředu vůbec nebrdilo, zvlášť na mokru. :-/ Bubny vzadu byly spíš pro srandu.

0/0
30.7.2011 11:16

Rambo-x

Re: Hodně nadsázky

Zase tak hrozný na normálním povrchu to není,protože při brzdění setrvačné síly naženou hodně váhy i dopředu,ale v zimě s tím je sranda,musí se držet pořádný odstup za auty před vámi a hodně využívat podřazování když to jde

Bubny se musí udržovat v dobrém stavu,pak taky není problém a brzdí dobře,nikdy nevyužívám na zajištění auta zařazenou rychlost,vždycky ruční brzdu,zatáhnu na 4 zuby a jdu,auto se ani nehne,a když ji naplno zatáhnu při jízdě tak se zadní kola natvrdo zablokují

0/0
30.7.2011 12:41

psycholog.idnes

Re: Hodně nadsázky

No, bylo to moje první auto, tak jsem si s tím něco užil. Bubny brzdily max. 3 měsíce po opravě, či vyčitění. Na mokru, či sněhu se zásadně brdit nesmělo. Kdo měl auto po někom, kdo nepoužíval stahovák bubnů, tak ví, jaký to je, když za jízdy upadne zadní kolo :-). (To se zapíchnete nápravou do asfaltu a jen koukáte, jak vás vaše vlastní kolo předjíždí. Jo, to bývala romantika..) Každých pár tisíc km dostavení ventilů, dolití vody a oleje, dotažení

šroubu řízení, přední čepy byly spotřebním materiálem... Prej první

láska nerezaví, ale tady to moc pravda nebyla . Ale byla s tím sranda, super posez u země a zvuk motoru jak má být, ne jak ty současné tříválcové vysavače.

Prostě to ještě bylo auto a na rozdíl od dalších modelů i hezký.

Nic pro některý dnešní přiteplalý hošany v bílejch pláťákách.

0/0
30.7.2011 13:29

Rambo-x

Re: Hodně nadsázky

Moje první co jsem řídil po autoškole byla bráchova vectra A(1989),pak jsem koupil šáde 120L,moje skutečně první auto,na něm jsem se naučil opravdu pořádně řídit a pořádně jsme se s ním v zimě na parkovišti před supermarketem vyblbli,pak jsem jí udělal generálku,bezproblému prošla technickou a mám ji pořád,jezdím s ní po výletech a srazech a nedám na ni dopustit,pak jsem k ní přikoupil trabanta 601,pak žigula a teď před měsícem rapida 135,všechny auta mám vzorně udržované a plně pojízdné se všemi platnými doklady a platnou STK,občas si vyjedeme s mladou na nějaký delší výlet po evropě a vždy bez sebemenšího problému

Co se týče rezavění tak tomu se dá docela účině zabránit včasným nástřikem,ani po koupi jsem nemusel nic moc opravovat na karoserii,jen lemy zadních kol.......j a takový dotaz,ono jde zadní bubny sdělat bez stahováku,já jsem se bez stahováku teda neobešel když jsem dělal GO brzd

0/0
30.7.2011 14:58

psycholog.idnes

Re: Hodně nadsázky

Ale jo, nouzově to šlo. Pár mlasknutí těžkým kladivem do poloosy a buben seskočil. Ale bylo to dost brutální a často se tím trochu srazily závity středové matice. Buben pak po montáži už třeba nebyl na poloose úplně dotažený, kužel se ožvýkal a bylo neštěstí hotovo. Za jízdy to někdy bylo poznat (při otevřeném okýnku), protože pak buben na kuželu poloosy někdy vrzal. Trpěly tím samozžejmě i Š120. Pokud ji stále máte, doporučuji při servisu kontrolovat kužel poloosy tak 4cm od závitu. Dělali se tam takové puklinky a i podle otisku bubnu bylo poznat, že nesedí po celé ploše.

0/0
30.7.2011 15:12

Rambo-x

Re: Hodně nadsázky

No tak to je hodně brutální metoda,nehledě na to že se tím může posunout ložisko,já jsem kdysi měl problém v diferenciálu,něco tam bylo volný a kolo se hýbalo jak joistick na telefonu,poznal jsem to podle toho že když se jelo kolem svodidel tak kolo dělalo takový lehký klepání(klepal buben o štít brzdy),pomohlo vyměnit kameny diferenciálu a od té doby klid........poloosy samozřejmě kontroluji,už jsem taky viděl škodovku bez kola

0/0
30.7.2011 15:31

persona-non-grata 2

Re: Hodně nadsázky

Tak hlavně že jste hodil jedovatou slinu! Když jste si ten článek ani pořádně nepřečetl Rv

0/0
30.7.2011 11:13

ivošek z gmailu

Nostalgie

eRko bylo moje úplně první auto (a jediná Škodovka, kterou jsem kdy měl) a dodnes na to auto vzpomínám s láskou ...

0/0
30.7.2011 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.