Diskuze

Erka otestovala brzdy: legendární škody se vyšplhaly na Grossglockner

Parta přátel veteránských škodovek 110R se rozhodla dokázat, že jejich parádní kočáry do starého železa stále nepatří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

humanitární bombardér havel

2. 8. 2011 9:51
sporťák s motůrkem ze sekačky

0 0
možnosti

ČSLA

19. 8. 2011 20:03
Re: sporťák s motůrkem ze sekačky

Ale copak, vy sekáte zahradu sekačkou o výkonu 40kW a objeme válců 1107 cmm, jo? ;-)zase nepřehánějte, tomuto lehkému malému sporťáčku stačí menší motor..ale samozřejmě že i na tu dobu(1/2 70.let)ten motor byl v seriově vyráběných kusech dost výkonostně poddimenzovaný..to se shodnem.

0 0
možnosti

Míra4.1

31. 7. 2011 22:13
Já měl zamlada první autíčko

značně ojetého trabantíka a Grossglockner Hochalpenstrasse jsem s ním bez problémů ve 4 lidech projel 2x...

0 0
možnosti

luban12

31. 7. 2011 20:38
Oprava u "Erka" byla jednoduchá

Když jsem se vracel z dovolené,tak jsem v Brestu na přechodu potkal řidiče,který se také vracel domů a říkal co ho potkalo.Krátce než odjížděl na návštěvu do Kyjeva tak dával nový motor a kousek před Kyjevem mu praskla klikovka.Takže ho dotáhli do cíle,tam motor rozebrali,klikovku svařili a tak se vracel domů.Odjížděl z přechodu asi o dvě hodiny dříve s tím,že jsme si domluvili kudy pojedeme a v případě poruchy jej dotáhnu domů.Asi dojel,na cestě nikde nestál.

0 0
možnosti

CHRISTO

31. 7. 2011 13:26
erko

Uff ty zadní světla ze 120 na erku je pěkná prasárna..:) Jinak jako hrdý majitel tohoto stroje musím potrvdit,  že je to krásné auto. Je jenom škoda že při konstrukci byla strašně odláknutá technická část. Absolutně žádné odhlučnění motoru, slaboučký motor (dle dnešních norem myslím 37 Kw:), ta šaškárna s "olejovým chladičem" a vrcholem tech. konstruční práce byl podle mě tlakoměr oleje, kvůli kterému vedla od motoru do plaubovky olejová trubka (podle mě více než 70% závad související s tlakem oleje muselo pocházet z netěsností právě na této šaškárně nebo na chladiči oleje:). Kdyby se tyto mouchy vychytaly, tak by se ve své době jednalo o plně konkurenční vůz i v západní evropě. Škoda...

0 0
možnosti

Inkvizitor Johny

31. 7. 2011 14:24
Re: erko

A kdyby ryby měly nohy...

0 0
možnosti

tonny.p2

31. 7. 2011 11:37
krasky na prodej

tohle byly super stroje a jejich cena uz jenom roste, tady jich je nekolik na prodej:

 R^

http://www.rajveteranu.cz/model-57-310-skoda-110    

V

0 0
možnosti

von Kleist

30. 7. 2011 19:36
Proc by technika nevydrzela?

Myslim, ze neni duvod, aby "technika" neco takoveho nevydrzela, pokud ji tedy neridi uplny trotl. Se skoduli jsem absolvoval nescetne vyjezdu na nejvyssi evropske silnice, kam se vubec da legalne vyjet a nikdy nebyl problem ani s chlazenim motoru ani s chlazenim brzd. Valna vetsina klesani se da odbrzdit motorem, krom kratkych useku pred vraceckama, brzdy se skoro ani nemusi zahrat, kdyz se ridic snazi.

Jinak k diskzi nize - premisteni chladice ze zadu (rada S1000, S100) dopredu (rada S120) se delalo prave kvuli problematickemu chlazeni. Ziskala se tim chladici soustava s mnohem lepsim chladicim potencialem, schopna bez uprav uchladit motory o temer dojnasobnem vykonu, bohuzel ovsem nachylna na zavady a pri notne zanedbane udrzbe pak nastaval znamy fenomem uvarene 120citky.

0 0
možnosti

Dusan321

31. 7. 2011 13:22
Re: Proc by technika nevydrzela?

Fenomem uvarene 120citky byl problemem uz cerstve z fabriky vyjetych 120cek. Ono z principu koncept chladic vepredu motor vzadu je problem, protoze po ceste pres cele auto dochazi k velkym teplotnim ztratam (respektive ziskum ;-D ) a tudiz chladici soustava ma snizenou efektivitu. Seridit vse, aby auto v lete chladilo a v zime topilo byl vecny problem techle aut. Prehrivani se dalo poresit tou saharou, ale i tak kdyz se jeste masivne pouzivaly 120cky, tak jakmile bylo pres tricet stupnu a do toho nejaka zacpa, tak byla pak silnice lemovana varicimi 120ckami.

0 0
možnosti

černej oes

30. 7. 2011 16:06
V roce 1969

jsem Glockner přejel s obyčejnou  Škodou 1000MB a nebrali jsme to za nic mimořádného. Myslím přejezd, nemluvím o kráse Alp.

0 0
možnosti

WebFilozof

30. 7. 2011 19:38
Re: V roce 1969

Otec taky. Musíte taky ale vzít v úvahu, jak stará tehdy ta Škoda 1000MB byla - maximálně pět let, tak aby ještě měla problémy. (Otec měl 1100MB).

V tu dobu to byla ostatně jediná silnice přes hory široko daleko, a když se jelo do Itálie, tak se prostě jelo tudy.

0 0
možnosti

ludalt

30. 7. 2011 15:52
Grossglockneralpenstrasse

Před měsícem jsem tam byli. Je to opravdu nádherný kus hor , ale myslím , že běžně udržované auto a včas podřazující řidič by neměli mít problém s absolvováním této trasy . Tzv. slovinská alpenstrasse za Krajnskou Gorou přes Triglav do Bovce je "jen" do 1600 m.n.m. , ale vystoupáte jen na pár kilometrech . Tam tedy autíčko kdyby mělo nožičky , tak vám nakope ...;-D

0 0
možnosti

Doktor

30. 7. 2011 14:56
Tato Hochalpenstrasse, to je opravdový zážitek.

Tedy pokud vyjde počasí. Nám to vyšlo. Slunečno, teplo a ty výhledy. Vřele doporučuji. Přeji pevné zdraví.

0 0
možnosti

doc7

30. 7. 2011 13:40
Pěkné

0 0
možnosti

doc7

30. 7. 2011 13:43
Re: Pěkné

naši mívali 110ls, pokud vím ten samý motor jako v erku a nikdy nás to auto nikde nenechalo :-) Sice vyžadovalo dost údržby a byl v něm za jízdy docela rámus ale na tu dobu to jezdilo pěkně...

1 0
možnosti