Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z auta se v horku stane pec. Nechat v ní dítě je na kriminál

Čeští motoristé se na dovolené v Chorvatsku opět vyznamenali. Rodina nechala dítě zavřené v rozpáleném autě. Za jízdy vás před horkem zachrání klimatizace, ale v zaparkovaném autě je to o život. Nezodpovědné rodiče za to může čekat až pětiletý trest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.g

Vy trubky

"Trubky, ve kterých obíhá chladivo, jsou totiž namražené,

když klimatizace běží. Až zastavíte, voda roztaje a auto udělá loužičku..."

Autor evidentně vůbec netuší, jak klimatizace funguje. Voda není z žádného "namražení" ale je to vzdušný kondenzát, který klimatizace vyrábí po celou dobu chodu, neboť ochlazováním se vzduch zároveň odvlhčuje (na stejném princilpu pracují i vysoušeče dobře známé z povodní). Za jízdy ty odkapávající kapičky vody jen nejsou tolik vidět. ;-D Konstukce je taková, že se s kondenzátem samozřejmě počítá a je odváděn pod vůz.

 

Jinak spotřeba klimatizace u osobního auta je cca 0,5 litru paliva na 100km.

0/0
10.8.2011 11:03

vymrzovac2

Re: Vy trubky

v čem je problém? Je to tam napsáno správně, jestli jsou trubky namražené,namrzlé nebo omrzlé, tak to je snad pořád to samé ne? To, že je to v důsledku vysrážení vzdušné vlhkosti v důsledku nižší povrchové teploty trubek(pod teplotou rosného bodu), resp. namrzání potrubí v důsledku povrchové teploty pod bodem mrazu ,resp. nízké odpařovací teploty chladiva, resp. absence "přehřátí", tak to tady laici skutečně nebudou řešit;-)

0/0
11.8.2011 10:49

garling

klimatizace

Mám vůz o obsahu 1,6, zapnutá klimatizace mi spotřebu zvýší tak možná o půl litru na 100. A auto bez klimi bych rozhodně nechtěl.

0/0
9.8.2011 7:39

Jan9002

Re: klimatizace

Klimi taky nechci. Nevím co to klimi je.;-D

0/0
9.8.2011 8:45

Sorensen

Re: klimatizace

A víte, co to je interpunkce?

0/0
9.8.2011 9:24

Lapan

Klimatizace je HNUS !!!

Proto ji požíváme jen vyjímečně v autě,al opravdu hodně vyjímčně a hodně mi ji zhnusili v USA,kde ji mají všude nastavenou snad na - 10°C a je jdno jestli v letadle nebo v kině,proto sem byla nadšená,že moji příbuzní mají klimačku jen v malé části domu, jinde mají větráky a samotnou klimačku pouštěli jen na chvilku prostě to nepřeháněli,protože tam u nich bývá v létě často právě kvůli klimačkám puštěným naplno přetířená elektrická síť takže jim vypnou proud a je pokoj.

0/0
8.8.2011 10:52

Vedoucí kolotočář

Re: Klimatizace je HNUS !!!

Nezazil jste asi skutecna vedra. Klimatizace v US autech jsou ten nejlepsi vynalez vubec, bez klimy se v US neda v autech fungovat v lete, to leda tak Mexici a Cernosi. Zazil jsem v New Orleans 100% vlhkost za teploty 106F ve stinu. Vyjdete z klimatizovaneho pokoje, napocitate do 10, a mate obleceni mokre tak, jako byste ho vytahl z rybnika. Nechal bych vas potom pul hodinky bez klimy venku, abyste zmenil na vyznam klimy nazor... :-P

0/0
9.8.2011 1:13

l.g

Re: Klimatizace je HNUS !!!

"KLIMAČKA" je naprosto odporné slovo...

0/0
10.8.2011 11:06

Šerlok Homeless

Nechat v autě versus nechat doma

Nechat doma je skutečně lepší, než nechat v autě (záleží na okolnostech ovšem). Domam je bezpečnější prostředí.

Druhá věc je, co se stane v případě nebezpečí (třeba požáru). Nicméně byt je bezpečnější prostředí, než auto (rozpálené nebo chladnoucí v zimě).

Judikce o ponechání dětí doma (kdy nejvyšší soud odmítl právní kvalifikaci "opuštění dítěte":

http://www.epravo.cz/top/soudni-rozhodnuti/vedoma-nedbalost-a-neprimy-umysl-45608.html

0/0
5.8.2011 20:10

petr____22

Re: Nechat v autě versus nechat doma

Nechat doma a odjet do Chorvatska ? ;-D

0/0
6.8.2011 15:47

Judge Dredd

Re: Nechat v autě versus nechat doma

Podle skutkových zjištění jmenovaného soudu totiž oba obvinění "dne 29. 8. 2005, kolem 19.00 hod. ponechali ve svém tehdejším bydlišti v K., svá nezl. dvojčata M. D. a N. D., bez dozoru, odešli do města a postupně pobývali v několika restauracích, kde konzumovali alkoholické nápoje, hráli na herních automatech, do bydliště se vrátili nejdříve v 05.00 hod. ráno dne 30. 8. 2005, kdy zjistili, že děti jsou mrtvé, zemřely na vdechnutí zvratků při akutním katarálním zánětu tlustého střeva".

USNESENÍ Nejvyššího soudu ČR ze dne 14. 9. 2006 Trestný čin opuštění dítěte, sp. zn. 6 Tdo 1080/2006

0/0
8.8.2011 10:40

Misacek01

Redakci: Prosím doplňte nutnost vypnout vnitřní cirkulaci

Redakci: Dobrý den, prosím, měli byste v dolní části článku ("Žrout") o zacházení s klimatizací uvést, že vnitřní cirkulaci je potřeba brzy vypnout (zpravidla se uvádí maximálně 30 minut souvislého provozu). Jinak hrozí vyčerpání kyslíku v kabině, nevolnost, mikrospánek řidiče, atd. V článku doporučujete cirkulaci zapnout, ale už nezmiňujete nutnost vypínání. Chápu, že je to věc, která by měla být každému jasná, ale vzhledem k tomu, o čem v článku píšete, bych raději předpokládal, že někteří lidé jsou, slušně řečeno, stupidní, a jasně tam napsal, že vnitřní cirkulaci je třeba do půl hodiny vypnout. Díky, M.J.

0/0
5.8.2011 15:13

Cikánek

Re: Redakci: Prosím doplňte nutnost vypnout vnitřní cirkulaci

Tak nevím, v článku jsem četl, že vnitřní cirkulaci je potřeba vypnout po jedné minutě....

A s tím "udušením se" v uzavřeném autě to taky není pravda. Auto má dost otvorů, kudy proudí vzduch dovnitř i ven, a to i při tzv. vnitřní cirkulaci.  :-):-)

0/0
7.8.2011 8:15

Judge Dredd

Re: Redakci: Prosím doplňte nutnost vypnout vnitřní cirkulaci

v návodu mého auta je, že při vnitřní cirkulaci se mísí vnitřní vzduch s vnějším v poměru přibližně 50:50 a tato smíšená část se vhání zpět do vozidla. Důvodem je před-chlazení vstupní části vzduchu, aby klimatizace neměla takový odběr energie.

A je fakt, že v autě se člověk opravdu neudusí, a to jsme spali v autě se zapnutým topením a vnitřní cirkulací, v zimě.

0/0
8.8.2011 10:44

bezdůvodně_smazaný_popáté

První pomoc při úpalu

Zabalit postiženého do mokrého ručníku. Doporučuje se to i u zvířat, dostanou-li úpal.

0/0
2.8.2011 15:56

Kovis

To je nápad

To je nápad, nechávat dítě spát v autě. Pokud někam dojedu a dcera mi spí, přeložím ji na kočár a jedu. Pokud se přítom vzbudí, tak se nedá nic dělat, ale nikdy by mě nenapadlo ji někde nechat bez dozoru.

0/0
2.8.2011 13:29

kibl96

Re: To je nápad

to si taky nedovedu predstavit, jak muze bit nekdo tak nezodpovedny. ja bych v aute nenechal moji dceru ani 2 minuty. co kdyby se mi neco stalo a k autu uz bych se nemusel vubec vratit

0/0
3.8.2011 9:11

kibl96

Re: To je nápad

"byt"

0/0
3.8.2011 9:12

Lvy

To je zase výplod!!!

Spotřeba vyšší o čtyři litry! Namražené trubky! Já bych to shrnul, že to musela psát pořádně namražená trubka! Poslední dobou už co článek to perla dvě perly a někdy celý článek perla. Mám pocit, že už došli absolventi ZŠ a přešlo se na absolventy zvláštních škol... Rv

+2/0
2.8.2011 12:44

Nahlas se ti směju 2

Re: To je zase výplod!!!

"Spotřeba vyšší o čtyři litry!" - A copak se ti na tom nelíbí? Kdybys věnoval alespoň chvilinku zamyšlení se nad tím, tak bys dospěl k závěru, že spotřeba může v průměru stoupnout klidně i o 10 litrů na 100 km... Zrovna na téhle informaci není vůbec nic špatného.

0/0
2.8.2011 13:16

Lvy

Re: To je zase výplod!!!

Ano, spotřeba klimatizace může být klidně i 10000l/100km pokud bude auto stát na místě. V reálu dělá spotřeba klimatizace asi tak 0,3l/h, takže při tom co uvádějí by to byla jízda rychlostí 10km/h po dobu deseti hodin. Myslím si, že takový masochista se nenajde, který by jezdil tak pomalu...

+1/0
2.8.2011 13:22

Kazeasch

Re: To je zase výplod!!!

To není zákonitost, záleží čistě na stylu jízdy. Zapnutá klimatizace nezvyšuje spotřebu ale užírá výkon. Teprve to má za následek že auto hůř jede, takže tomu většina lidí začne daleko víc šlapat a rapidně si zvýší spotřebu. Stačí se trošku krotit, a s klimou to nehonit jak nadutou kozu. Mě se zapnutou klimou stoupla spotřeba z 5,7 na 5,8 a to teda nejsou 4 litry.

0/0
2.8.2011 13:23

Kovis

Re: To je zase výplod!!!

No vidíte. Já zapnutou klimatizaci nepoznám v podstatě vůbec. Těch pár kilowattů z výkonu motoru nehraji roli a spotřeba je pořád kolem 10 litrů na 100 km.

0/0
2.8.2011 13:31

Kazeasch

Re: To je zase výplod!!!

Zapoměl jsem zmínit že čím slabší motor, tím víc se klima projeví. Mě se na tahu projevuje jen v prudkým kopci kde už tomu musím šlápnout o něco víc (to mi udělá tu deci) a to mám jen 85kW.

0/0
2.8.2011 13:38

Nahlas se ti směju 2

Re: To je zase výplod!!!

"Zapnutá klimatizace nezvyšuje spotřebu ale užírá výkon." - takže vyjma těch pár okamžiků, kdy je potřeba maximální výkon motoru platí, že klima zvyšuje spotřebu (protože zatíží motor a část jeho výkonu jde na provoz klimy).

"Teprve to má za následek že auto hůř jede" - tohle platí snad jen u těch nejslabších motorů typu 1.2 HTP. U normálního motoru (100+ kW) nemá zapnutá klima na jízdní výkony žádný pozorovatelný vliv.

"Mě se zapnutou klimou stoupla spotřeba z 5,7 na 5,8 a to teda nejsou 4 litry." - to nejsou, ale bez problémů by být mohly.

+1/0
2.8.2011 18:50

Plukovnik_Kolonel

Re: To je zase výplod!!!

Jistě, pokud nemáš cit pro řízení, tak to možná nepoznáš. Já mám 110 koní a zapnutou klimu poznám v každém jízdním režimu. Se slabším motorem to pozná i spolujezdec

0/0
5.8.2011 13:22

Jan9002

Re: To je zase výplod!!!

Normální motor 100+kW? Jak jsem si tak porjížděl nabídky automobilů, tak normální je kolem 60-70 kw. 100Kw mají jenom ty nejdražší auta. Jedině, že by se u nás neprodávaly HTP, pak s Váma souhlasím.

0/0
9.8.2011 8:50

Děda Lebeda

Re: To je zase výplod!!!

S klimoškou jezím ve Fabii SDI za 4,5l ... asi ji vypnu, abych jezdil za 0,5 l na 100 km ... to se vyplatí

0/0
10.8.2011 9:49

yan007

dítě nenechávejte v autě nikdy!!!

to je moje dva dni stará zkušenost. Bylo pod mrakem. 20 stupnů. Nechal jsem syna ještě chvíli spát v autosedačce. Otevřené ne okno, ale dvoje dveře. 20 minut co jsem vykládal auto a to dítě se zrazu probudilo a začalo neskutečně řvát a já jsem byl šokován jak se za 20 minut zpotil. Byl totálně mokrý. Asi je to tím, že v autě přestane proudit vzduch, možná částečně od horkého motora po dlouhé cestě, nevím co všechno to způsobilo, ale teď už vím, že první vždy (i když to bude znamenat, že ho probudím) vytáhnu dítě.

+6/0
2.8.2011 11:24

siku

Vyšší spotřeba - ale kde že?

Novináři už by si měli nakoupiit moderní auta a nepsát furt dokola bláboly o tom,jak klima žere více benzínu. na mém rok starém autě jsem douhodobě sledoval, zda to udělá alespon 0,1 L/100km, ale neudělá. prostě klima nežere více. pro rejpaly - sleduju jak okamžitou spotřebu na počítači,tak i rozdíl odplné do plné, oboje mi vyhodilo dlouhodobě stejné výsledky, tedy prakticky jsem nezpozoroval ŽÁDNOU změnu ZVÝŠENÍ spotřeby paliva. normální smrtelník ani deci nemůže poznat.resp, ani mu to neovlivní peněženku.

Anebo mám zázračné auto, které nežere s klimou více a to přesto, že mám malý objem 1,4 benzín 80kw...

0/0
2.8.2011 11:10

AnalProbe

Re: Vyšší spotřeba - ale kde že?

Tak to máš asi perpetuum mobile :-P

0/0
2.8.2011 12:26

vlabra

Re: Vyšší spotřeba - ale kde že?

To máte opravdu super auto. Já když zapnu klimu tak mi okamžitě stoupne spotřeba o 0,5 a 1 litr. Mám to odzkoušené na rovné cestě při 90 km/h - několikrát jsem zapl a vypl aby se eliminovaly chyby způsobené nerovností cesty. Bez klimy byla průměrná spotřeba 3,8 s klimou 4,5

0/0
2.8.2011 23:07

Nahlas se ti směju 2

Re: Vyšší spotřeba - ale kde že?

Doporučuji co nejdříve navštívit servis. Pokud ti při jízdě ustálenou rychlostí 90 km/h po silnici s neměnným sklonem stoupne po zapnutí klimy okamžitá spotřeba o 1 litr, je něco někde hodně špatně.

.

Běžná auta reagují na zapnutí klimy zvýšením spotřeby o cca 0,1-0,3 litru za hodinu, při 90 km/h tedy ještě o méně.

+1/0
3.8.2011 11:31

tappat

Re: Vyšší spotřeba - ale kde že?

no tak to je asi neco spatne. Ja mam 4 roky starou fabii a klima mi zvysi spotrebu max. o 0,2 l. Vic ani nahodou.

0/0
4.8.2011 22:06

iqtykve

Re: Vyšší spotřeba - ale kde že?

Já mám fobii  htp 40Kw a klimu. Tu klimu používám když jedu s kopce jako motorovou brzdu, takže spotřeba O a navíc ušetřím brzdy. R^

0/0
5.8.2011 8:39

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Vyšší spotřeba - ale kde že?

:-)R^!

0/0
6.8.2011 15:50

t.varga

RE: na kriminál

sou takovýhle titulky v novinách :-P

0/0
2.8.2011 8:45

S. Gautama

Re: RE: na kriminál

Včera se za tento obrat v článku o plačícím Íčku mazalo... Pro titulkáře "normy" stanovené cenzorem neplatí. Tady ale celkově pravá ruka neví, co dělá levá.

+1/0
2.8.2011 10:37

f0rr35t

Re: RE: na kriminál

To jo, jednou mi smazali příspěvek za to, že jsem citoval z článku ;-D Holt cenzor musí být papežštější než papež.

+1/0
2.8.2011 11:32

distinguishable

/

bulvarni kecy!!!!

0/0
1.8.2011 21:32

amoniumchlorid

4leté dítě vydrží v létě víc než dospělý

o Dádě ani nemluvě

0/0
1.8.2011 21:02

Grimkin

Re: 4leté dítě vydrží v létě víc než dospělý

Přesně tak jak je v nadpisu:

dítě okamžitě odebrat, tyto hrozné rodiče zavřít na 5 let, v děcáku nebo Klokánku se bude mít dítě lépe, sociálka na tom jistě už pracuje!!!!!!

I takhle se dá přijít o rodinu...

0/0
1.8.2011 21:21

habr

Re: 4leté dítě vydrží v létě víc než dospělý

Nesuď kost před večeří - proč hned soudit - mohou to být normální rodiče kteří se vdané chvíli zachovali nenormálně a přitom normálně.

Po jízdě nechtěli dítě budit, což je normální, tak ho nechali v autě, což taky je ještě normální, a šli se projít. A procházka zřejmě nebyla na pár minut - což už je nenormální, protože autě nechat samotné dítě a být delší dobu mimo, je dost neodpovědné. Ne jen kvůli vysoké teplotě, ale i kvůli dalším rizikům.

 A trestat dítě za to, že má hloupé rodiče tím, že mu je pošlem do vězení asi taky není to nejlepší řešení.

0/0
1.8.2011 22:15

Grimkin

Re: 4leté dítě vydrží v létě víc než dospělý

Ale to byla z mé strany ironie, nadsázka, povzdech... takže jsem to samozřejmě vůbec nemyslel vážně, i když to tak vypadá...

Hloupost může udělat každý... To by také mohli zavřít tu mámu, co tam nedávno havaroval s autem a přizabila půlku rodiny... a děti jí sebrat, protože pro ně představuje velké nebezpečí...

 Předpokládám, že to auto nenechali ve stínu... ano, neznáme podrobnosti, ale třeba tam stín byl, jen se posunul a najednou byl na slunci... nebo bylo pod mrakem, když přijeli... No právě, to nevíme...

Ale sociálka to možná bude řešit - vždy víc trápí ty, co jsou v pořádku, aspoň co jsem slyšel...

V USA by jim to dítě ale odebrali, tam jsou v tomhle dost šílení...

0/0
2.8.2011 1:14

Šerlok Homeless

Re: 4leté dítě vydrží v létě víc než dospělý

Na podmínku to ale je.

Soud to ostatně po právu nemůže ohodnotit jinak, než NEJMÍŇ půl rokem vězení (to je dolní sazba u TČ opuštění dítěte v tom nejlehčím případě. Pokud bylo dítě mladší, než 3 roky, je minimální sazba 1 rok. Do teplákůale jít nemusí (a děti do děcáku nebo k babičce), když dostanou podmínku.

0/0
5.8.2011 21:32

Grimkin

Re: 4leté dítě vydrží v létě víc než dospělý

Aha. No, myslím, že do vězení by u nás měli chodit hlavně jiní... a jsou i takoví, co děti opouštějí trvale, nestarají se o ně... ale to by bylo v některých zařízeních narváno... tihle jen jednou, asi, udělali hloupost.

No, když by šla mamina do tepláků, tak může jít do ženské káznice (Světlá nad Sázavou, myslím), kam by si mohla i to malé dítě vzít s sebou...;-) Ani nevím, do kolika let věku tam ty děti mohou být... Do tří? Nebo i starší?

Si z těchto věcí / soudu stejně vždycky víc dělají normální a slušní lidé, kriminálníci už jsou zvyklí a otrlí...

0/0
6.8.2011 22:54

Mr_Hypra

vnitřní okruh ne ?

To s tim vnitřnim okruhem moc nechápu. Pokud je venku 30°C, tak uvnitř auta naměřím 45°C. Ačkoliv mám klimu nastavenou na 22°C, tak nejnižší teplotu kterou vyrobí po půlhodině jízdy je 26°C. Prvních dvacet minut je prostě v autě vždycky větší teplo než venku, tak proč vnitřní okruh ??? Moje automatika ho teda sama zapíná taky, ale důvod vidim v tom, že vnitřní okruh má mnohem horší filtr který neklade vzduchu takový odpor a proto ho prožene víc systémem. Rozhodně nejde o to, že by uvnitř auta byl studenější vzduch než venku.

A jak funguje automatická klima ve vašich autech ? Kolik opravdu uvnitř naměříte stupňů ?? Díky za porovnání informací.

0/0
1.8.2011 20:12

Nahlas se ti směju 2

Re: vnitřní okruh ne ?

Zavez auto do servisu a nech si doplnit chladící médium a zkontrolovat celou klimu. Pokud máš po půlhodině jízdy v autě 26 stupňů a níž to nejde, funguje ti klima tak ze 30%.

Zapínání vnitřního okruhu má smysl tehdy, pokud je venku výrazně tepleji než vevnitř. Klimatizece se tím méně namáhá, nemusí tolik chladit teplý vzduch zvenku, ale jen dochlazuje chladnější vzduch uvnitř.

.

Já mám v autě rád 21 stupňů a ty tam mám bez ohledu na počasí.

0/0
1.8.2011 20:16

Mr_Hypra

Re: vnitřní okruh ne ?

No prej americký auta maj oproti evropskejm nadupaný klimatizace, tak jestli to neni tim ? Já jsem to měřil opravdu ve třech autech a všude to bylo +- podobný. Nejhorší to bylo v Oktávce I, tam to nešlo při nastavených 22 pod 26. Pak jsem to měřil v Passatu s climatronikem r.v. 1998 tenkrát to bylo 5 let starý auto, tam to bylo uplně stejný, ale to bylo  černý auto. A pak jsem to měřil v Passatu r.v. 2009 koupenej fungl novej a tam to ukazuje milostivě 25°C po půlhodině jízdy a teploměr je samosebou ve stínu a průduchům nic nebrání.

Nadruhou stranu, pocitově ten poslední Passat chladí docela dost a víc bych si to ani sám nastavovat nechtěl. To naopak v Oktávce I s klimatronikem jsem běžně jezdil a vystupoval i po dlouhejch cestách s mokrejma zádama a přitom nastavení na 22 a servis opakovaně tvrdil že všechno je v pořádku a žádný chladivo nebylo uteklý.

0/0
1.8.2011 20:30

Nahlas se ti směju 2

Re: vnitřní okruh ne ?

U x-let starých aut těch důvodů slabé klimy může být hafo. U Passata 09 těžko hodnotit takhle na dálku bez znalosti podrobností. Ale pokud při venkovních třeba 30 stupních nevychladil na méně než 25, pak tam rozhodně yo něco špatně.

Já mám osobní delší zkušenost s Oktávkou II 1,8 TSI r.v. 2008, BMW 530i r.v. 2007 a teď Superbem II 2,0 TSI r.v. 2011 a ve všech by se při klimě nastavené na minimum nedalo zimou vydržet.

0/0
1.8.2011 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.