Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zamaskovaný civic trénuje na okruhu. Honda slibuje dokonalé svezení

Po futuristickém civiku současné generace přijde na podzim konzervativnější nástupce. Honda zatím jeho podobu tají, veřejnosti představila jen zamaskovaný prototyp. Předností novinky mají být výborné jízdní vlastnosti a opět velmi praktický interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mrazik007

nechapu

Sranda je, ze se tu kritizuje zadni naprava a pritom rozdily se poznaji leda tak na okruhu a jeste se zkusenym ridicem. Treba ja mel v escortu take kus zeleza vzadu a pritom jsem v zatackach mel navrh oproti octaviim, golfum a to jen diky tomu, ze se dani ridici bali s tim projet zatacku rychleji, i kdyz meli lepsai podvozek nez escort. Pred kazdou zatackou zbesile brzdeni, asi aby se jim to neprevratilo.

Takze z toho mi vychazi, ze 99,9% ridicu nepozna rozdil.

0/0
7.8.2011 9:47

truthspeaker

Re: nechapu

Promiň ale píšeš fakt úplné nesmysly, je to přesně naopak.

Na okruhu samozřejmě sportovně naladěná torzní tyč není žádná výhodna ani nevýhoda vůči multilinku. Jezdí s ní spousta sportovích speciálů bez problémů. Na okruhu nemáš nerovnosti. Na druhou stranu tvrdit, že je multilink nějak znevýhodněn a řidič musí brzit dřív, to je teda pěkná blbost.

Mimo okruh naproti tomu je multilink jasně lepší, je to mnohem komplexnější náprava a lze ji naladit mnohem unverzálněji. Tedy sportovně a přitom u toho nebudou praskat obratle, jako v Civicu Type-R.

0/0
7.8.2011 10:58

mrazik007

Re: nechapu

Tak i okurh ma sve boule a nerovnosti a plus minus se zavrenyma obouma ocima se da prirovnat k silnici.

Nelze vzdy tvrdit, ze multilink je lepsi, zalezi na celkovem naladeni a i ten multilink lze naladit spatne a torzka bude lepsi. Ano souhlasim, ze lze naladit komplexneji, ale ne vzdy lepe.

0/0
7.8.2011 16:44

hives

Re: nechapu

Jo, na to většina výrobců hřeší, že "běžný" řidič stejně nepozná rozdíl v zadních nápravách. A částečně mají pravdu. Jenže i bežný řidič by se podle mě měl snažit mít pro vlastní bezpečnost podvozek co "nejdokonalejší". A neřešit jen pasivní bezpečnost (airbagy, počty hvězdiček), ale i aktivní (kvalita podvozku).

0/0
7.8.2011 16:01

mrazik007

Re: nechapu

A ma snad stavajici Civic bezpecnostni problemy s podvozkem ? Ja tedy o zadnem nevim.

0/0
7.8.2011 16:44

hives

Re: nechapu

Obecně s víceprvkovou zadní nápravou by měla být hranice podvozku dál, než toho s torzní tyčí (zjednodušeně). A to není využitelný jen pro "sportovní" řidiče, ale i pro běžného chybujícího řidiče, který prostě jen třeba na neznámé silnici špatně odhadne nájezdovou rychlost do zatáčky. Rozdíl krotím přetáčivý smyk nebo mám jen spocený záda může záviset i na typu nápravy. To je ta "bezpečnost", o které mluvím. Netvrdím, že tě Civic s torzní tyčí bude chtít v každý zatáčce zabít:-)

0/0
7.8.2011 17:07

hives

Dokonalé svezení?

Co nová generace Civicu, to primitivnější podvozek. Kde jsou doby uchycení kol dvojitými rameny. Už současná generace má vzadu zkrutnou tyč a u nové se evidentně nic nezmění. Že má Golf víceprvek? No a. Že měla minulá "MPV" generace lepší jízdní vlastnosti než současná? No a. Hlavně, že ušetříme penízky. Ono toho místa v kufru tahle náprava zase tolik nepřidá. A volný prostor pod zadníma sedačkama je daný hlavně přesunem nádrže pod přední sedačky, ne typem nápravy. Radši nevědět, co tenhle praktický přesun dělá s rozložením hmotnosti. Jediné přednosti současné generace vidím v originálním designu exteriéru a hlavně interiéru a VTEC dvoulitru. Jestli i tohle zabijou, tak se zařadí Civic do šedi průměru až podprůměru "Dokonalé" svezení od Hondy ale už dávno nečekám.

0/0
5.8.2011 21:57

ryccardo

Re: Dokonalé svezení?

Přesně jak píšeš, hlavně, že ušetříme penízky! Já bych jen dodal: pak tam přidáme 2-4 airbagy a to by bylo aby sme toho zákazníka nepřesvědčili o tom, že má bezpečnější auto ;-D

0/0
8.8.2011 8:28

bitkar

Re: Dokonalé svezení?

bohuzel novy civic uz nebude mit motor K20 (2.0 i-Vtec) ve verzi TypeR. Tehle motor totiz nesplnuje nejnovejsi EURO normu (tusim euro5?). Takze jestli nejaky typeR bude, tak tam bude asi K24, viz USA, kde uz 9. generace Civica je a jejich silnejsi verze SI ma tento 2.4 litr (defakto motor z accorda), ktery ma sice taky pres 200 koni, ale uz netoci 8000 otacek. :-/

0/0
8.8.2011 10:12

truthspeaker

to jistě

Děkujeme, že nám PR vysvětlí, jak je lešenářská trubka bezvadná a jaký má skvělý přínos pro jízdní vlastnosti. Vůbec ale vůbec Honda neobětovala multilink kvůli zlevnění, že jo.... ;-D Buďto to bude trvdý jako prase, nebo na hrbolech končí.

Chápu přínosy - je to levný, víc místa v kufru a docela odolný. Ale ať tu nikdo netvrdí, že při zátěži v zatáčce mu sedí celá pneu na asfaltu.

Já mám teda poháněnou zadní nápravu, negativní odklon a multilink a s torzní tyčí bych se už někde dávno rozplác.

+2/0
5.8.2011 12:06

Lucass

Re: to jistě

Děkujeme že jste nám všem předvedl, jaký jste hlupák ;-)

0/0
5.8.2011 12:35

ryccardo

Re: to jistě

Proč? Až na tu poslední větu, kterou asi trochu přehnal má pravdu ;-) Současnej Civic má teda skvělý jízdní vlastnosti sem zvědavej na tuhle "novinku".

0/0
5.8.2011 13:04

truthspeaker

Re: to jistě

Jezdím někdy závody do vrchu, najít díru v zatáčce není bohužel výjimka a ztratit přitom kvůli torzní tyči, kdy i v normálu zabírá tak půlka pneu, trakci na zadní poháněné nápravě.... fakt ne, díky.

Nemá náhodou současný Civic taky už torzní tyč?

0/0
5.8.2011 13:39

ryccardo

Re: to jistě

Při jízdě typu závody do vrchu v kombinaci s dírama bude ta torzní tyč  velká bída oproti původnímu nezávislýmu zavěšení. "Pokrok" nezastavíš :-) Pak mi ale přijde hrozně směšný, když si lidi kupujou nový auta, protože si myslí, že jsou lepší než ty starý ;-D

0/0
8.8.2011 8:19

mrazik007

Re: to jistě

99.9% řidičů nepozná rozdíl

0/0
5.8.2011 23:58

truthspeaker

Re: to jistě

Pokud to bude naladěné na sportovní jízdu, bude to mít omezený zdvih kola. 99.9% řidičů sice nepozná rozdíl, ale pouze na kvalitní silnici. Na boulích to bude sakra rozdíl. Jak v komfortu, tak v ovladatelnosti.

Když to naopak naladíš na komfort a zdvyh kola bude sice velký, ale stejně tak ale odklon a na sportovní jízdu můžeš zapomenout.

0/0
6.8.2011 8:33

bitkar

Re: to jistě

az nebudou ridici koukat na objem kufru jako hlavni parametr a na cenu auta, tak tam mozna zas ten multilink daji :-/ Takze asi takle. Ale muzu te uklidnit, ze naladit to jde i tak velmi slusne. A k tvy otazce, ano 8G civic (soucasny) ma taky torzku. Nikdo z hondaru neni z toho nadseny, ale jel jsem v tom a neni to tak zly. Ono to dneska ma spousta aut. Nicmene je urcite skoda, ze honda opustila double wishbone, ktery v 90. letech tak propagovala. Sam mam jeste nastesti hondu, ktera to nezavisly zaveseni ma na vsech kolech.

0/0
8.8.2011 10:09

Stork.

Mám staršího Civica MA8 1.4 96HP

A pořád jezdí docela pěkně:-)...vezme si 6l/100km a nedávno jsem zjistil, že má z 0-100 za 8 sec.R^

0/0
5.8.2011 8:00

tuba

Re: Mám staršího Civica MA8 1.4 96HP

napodobne - civic z 2001, 1.6, 4D... najazdene 220k a ide ako hodinky za 6-7l/100km. Sice treba doliat olej po 5k, ale s ohladom na tu kilometraz to nie je ziadna tragedia

0/0
5.8.2011 12:07

Jdeto

Re: Mám staršího Civica MA8 1.4 96HP

Z 0 na 100 za 8 sec s motorem 1.4 a s 96 koníky, já padnu smíchy. To tak leda při pádu do propasti. ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.8.2011 22:46

mrazik007

Re: Mám staršího Civica MA8 1.4 96HP

jenže on ten civic váží maximálně 800 kg i s řidičem.

0/0
5.8.2011 23:59

Jdeto

Re: Mám staršího Civica MA8 1.4 96HP

Honda Civic 5D liftback karoserie typ MA8

Motor 1.4i označení D14A2 obsah 1 396 cm3 s výkonem 66kW při 6 100 ot./min

5-stupňová manuální převodovka, váha 1 145 kg.

;-D

0/0
6.8.2011 16:43

Stork.

Re: Mám staršího Civica MA8 1.4 96HP

Tak se dobře dívej ty posměváčku (Pelíšky 1999)...

http://www.youtube.com/watch?v=obQScXFKvTc&feature=related

...víš, ten Kiwik točí do 8 000 a na 2ku skutečně valí 100;-)

0/0
7.8.2011 12:39

Škubi

Obávám se

že civic už nikdy nebude jako civic. Tím myslím malý, lehký, nízký a sakra svižný sporťáček... Ne, ty časy už jsou pryč - tohle je úúúplně jiný auto, bezpečnější, praktičtější. Prostě to není civic

+1/0
5.8.2011 0:18

Hanyz01Reloaded

Re: Obávám se

máte recht. Taky mi ukápne slza, když vidím civica z let kolem 1990 (moje první auto byl třídveřák civic 89 - dej mu pánbu věčnou slávou, tak výborný auto už nevznikne). Berme to tak, že teď je nová doba, nové požadavky na bezpečnost, emise, prostor a hlavně bezpečnostní výbavu.

0/0
5.8.2011 7:36

eso-v-rukavu-rymr

Re: Obávám se

souhlas, doy kdy Honda delala temer dokonala auta je uz pryc ;-(

0/0
5.8.2011 9:34

bitkar

Re: Obávám se

souhlasim jen castecne. Ty soucasnosti bych se tolik zas nebal, neni to tak zly. Porad je to charakterove honda. Porad poznate, do jakyho auta jste usedl. Porad dava oproti konkurenci nadprumerny zazitek z rizeni.

Trochu skoda, ze opustitli zadni nezavisly zaveseni,ale i ta torzka jde naladit dobre. Holt je to praktictejsi, neda se nic delat. Jinak nova genrace ma byt o neco nizsi teoreticky. Takze uz to snad nebude takova bublina jako 8g. Uvidime, tesim se na predstaveni.

0/0
5.8.2011 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.