Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce u BMW: supersport se spotřebou 2,7 l na sto km

BMW se pochlubilo konceptem i8, který by se měl stát nejšpičkovějším autem v nabídce značky. Překvapení čeká pod futuristickou karoserií: vpředu bude trůnit elektromotor, vzadu pak přeplňovaný tříválec o objemu pouhých 1,5 litru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

humanitární bombardér havel

já tomu nevěřím

baterka má kapacitu na 35 km; pohání auto s motorem dohromady, přičemž se asi zrovna moc nedobíjí, neboť při daném výkonu je motůrek zřejmě zapřažen naplno už pro pohon své nápravy; jak to může fungovat na delší jízdu třebas 500 km po dálnici?

zvuk toho sporťáku si raději ani nepředstavuji, ale to je podružné :-)

0/0
13.8.2011 8:54

Antonín, topič

Re: já tomu nevěřím

Jak proboha souvisí supersport s dálnicí???

0/0
13.8.2011 11:22

mnbmnbmnb

Blábol!

ten, kdo si pro radost koupí sportovní vůz, tak rozhodně neřeší, jestli to bere 8 nebo 12 litrů!

0/0
12.8.2011 15:01

kajak v zakoně

Re: Blábol!

někdo si pro radost koupí sporťáka, který je výjimečný tím, že nic nežere.. Nevidim na tom nic divnýho..;-)

0/0
12.8.2011 18:53

Rubik1

Re: Blábol!

Komu vadí malá spotřeba, bude si moci v tomto autě vařit kávu v rychlovarné konvici a přitápět naftovýma kamínkama. Většině zákazníků to však prý vadit nebude, protože mají mezi svými dalšími auty také velké a těžké SUV.;-)

0/0
13.8.2011 4:06

radik

Re: Blábol!

Problém je že když s tim pojedeš ostře (což zákazník od sportovního auta očekává) tak ta spotřeba nízká nebude a chudák 1.5 se s tim nadře, protože po chvíli ostré bude baterka vybitá a nepomůže... proto je hybrid u sportovního auta ještě větší blbost než v běžnýho auta. Jinak to co ste napsal doufám byla ironie...

0/0
18.8.2011 14:07

gaylord_jebal

spotreba (?)

Dokud auta nebudou jezdit na vodik, tak me mala spotreba nezajima, nebot ta je relativni a stejne znecistuje nasi malou planetku. Je jasne, ze zarputili "motozrouti" ma slova odsoudi, ale nebojte.. i me bavi zvuk a vune poradneho benzinu :-)

0/0
12.8.2011 14:18

chemtech

Re: spotreba (?)

a vodík sa niekde ťaží, alebo pestuje?... treba ho vyrobiť a vyrába sa z fosílnych palív takže aké to je riešenie?  Akurát ďalší medzikrok v zpracovaní a vyššia cena ;-)

0/0
12.8.2011 15:20

FastDriver

Re: spotreba (?)

co je to za blábol? Vodík se vyrábí elektrolýzou vody a na tu je potřeba elektřinu, která se nutně nemusí vyrábět z fosilních paliv.

0/0
12.8.2011 15:49

bechernik

Re: spotreba (?)

na to jste přišel jak? v dnešní době stále není elektrolýza pro vodík příliš ekonomická

http://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk#Tvorba_v.C2.A0p.C5.99.C3.ADrod.C4.9B_a.C2.A0pr.C5.AFmyslov.C3.A1_v.C3.BDroba

0/0
12.8.2011 16:13

chemtech

Re: spotreba (?)

bohužial vodík sa elektrolýzou vody skutočne priemyselne nevyrába, možné to však je... ale tú energiu zas vyrobíš neekologicky, aspoň časť z nej, argument, že je možné vyrábať komplet z jadra alebo obnoviteľne je utópia ;)

0/0
12.8.2011 17:57

Thalos

Re: spotreba (?)

treba budeme mit stesti a pojede se jim ustalit a zavest do vyroby benzin pomoci bakterii (nevim presne z ceho a jak, ale laboratorne se jim to povedlo) a nebo vodik ze sinic na slunicku. to by byl poradnej typ slunecni elektrarny :D ale driv jak za 10 az 20 let to zrejme nebude

0/0
15.8.2011 17:01

oldas7

Re: spotreba (?)

Ale nejdostupnější elektrolýza vody vypouští CO2. To bysme si pomohli :).

0/0
12.8.2011 20:21

Vit I.

Re: spotreba (?)

Uff, to jste vymyslel jak? ;-D;-D;-D

2H20 -> 2H2 + O2

Kde vidíte CO2 nebo alespoň uhlík? 8-o

0/0
12.8.2011 22:44

net.Xtreme V.

Re: spotreba (?)

No zapomněl jsi na energii, kterou k elektrolýze potřebuješ a to je často elektrická (mimojiné z elektráren na fosilní paliva).

0/0
13.8.2011 20:07

Fare.l

Re: spotreba (?)

Co je to za nesmysl....to auto jede částečně na vyrobenou el. energii a vy byste chtěl tu energii ještě utopit na výrobu vodíku? To se vám zdá ekologičtější (nebo alespoň levnější?)

+1/0
14.8.2011 12:30

Tod Howado

/

takovej mainstreamovej dizajn, nic originalniho. Uprimne se mi to nelibi a eleganci si predstavuju docela jinak.

0/0
12.8.2011 13:57

Neonym

Ten design

To je krása. Doufám, že to moc nepředělají. Já to nechápu proč koncept vždy vypadá nádherně a sériové auto už tolik ne. Kéž by vypadalo nové BMW přesně takto a nijak jinak

+1/0
12.8.2011 13:33

legionar

Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

Ludia potrebuju UZITKOVE VOZITKA.

0/0
12.8.2011 12:58

Marek71cz

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

Co ty víš, co lidi potřebují... nehledě na to, že někteří prostě chtějí pěkné auto, chtějí výkon a neřeší praktičnost. Auto kolikrát není jen užitková věc.

0/0
12.8.2011 13:28

FastDriver

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

asi zamestnanec KIA ;-D

0/0
12.8.2011 13:58

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

;-D;-D

0/0
13.8.2011 9:14

legionar

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

Som CLOVEK a mam RODINU - takze viem ... :)

Napakuj do tohoto zihadla seba, zenu a 3 deti aj s batozinou a vydaj sa na vylet k moru.

Alebo s nim iba chod na vacsi nakup do Tesca.

Naco je komu stovka za par sekund ? Iba na frajerinu, na nic ineho ! Saturday night fever ... :)

Pripadne na to, aby svojou neurvalou jazdou niekoho ineho zachlostil, ako to robi tzv. "nova generacia vodicov" ... :)

0/0
12.8.2011 14:56

FastDriver

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

ale houby. Nekdo ma jako koncika jizdu do Chorvatska k mori napakovanym autem, jiny si nekam radeji zaleti a uziva si jizdu na okruhu se sportakem.

+2/0
12.8.2011 15:51

Nahlas se ti směju 2

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

To je na Slovensku tak složité pochopit, že auto může sloužit i k něčemu jinému než dopravě rodiny a paštik do Chorvatska? Třeba k tomu, aby majiteli dělalo prostou radost?

.

Zkus se někdy v životě trošku uvolnit ze svého zarputilého sevření upjatostí a možná pochopíš, co tím myslím.

0/0
12.8.2011 17:34

Marek71cz

Re: Tolko vykonu ... na frajerinu ... :(

Hm... tak tys to "zabil" :-) Nevím, jestli si děláš prdel nebo to myslíš opravdu vážně.

0/0
15.8.2011 14:01

K.ukacka

Interiér

Když je tak podrobně popsanej interiér, proč není fotka v galerii?

+2/0
12.8.2011 12:55

jeen

Trabanta to netrumfne!

Vivat Plastic jaguar!       ;-D

0/0
12.8.2011 11:16

vahy777

Design...typ?,věk?, povaha?,cena?,ekošílenství?

Design bude vyhovovat primárně mladým řidičům, kteří mají rádi "agresivní" facelift. Rozhodně to není vůz pro člověka, který chce být nenápadný. Uvidíme jak se pochlapí s cenou ale nevidím to pod 1,75 milionu...což ruku na srdce v ČR není zrovna dosažitelná cena pro mnoho lidí...

0/0
12.8.2011 11:06

radik

Re: Design...typ?,věk?, povaha?,cena?,ekošílenství?

agresivní facelift... u nového auta? ;-D opravdu mě baví když lidé používají slovíčka o jejichž významu nemaj ani ponětí...

+4/0
12.8.2011 11:16

úsporný balíček

Design teda nic moc,

vypadá to jako červ 8-o

0/0
12.8.2011 9:55

radik

Re: Design teda nic moc,

A v jakém designovém skvostu to jezdíte vy? Aby Vám tohle připomínalo červa chce hodně bujnou fantazii :-)

+2/0
12.8.2011 10:18

pavelthelong

Re: Design teda nic moc,

pri ucinnosti vyroby elektrickeho proudu, ulozeni do akumulatoru a jeho zpetne premeny na kinetickou energii odhaduji efektivitu procesu pod 20-30%...takze skoro nula od nuly posla

0/0
12.8.2011 10:23

pavelthelong

Re: Design teda nic moc,

sorry, to patrilo ale uuuuuuplne jinam:-/:-/:-/

0/0
12.8.2011 10:24

Lemuz ze Sudet

Re: Design teda nic moc,

Jo, kdyby se to takto podarilo navrhnout hochum z  jU eS  tak by pul republiky melo orgasmus z te nadhery ale protoze je to od Fritzu tak je to garbage.

0/0
12.8.2011 10:59

svobodnik Halik

hrůza

0/0
12.8.2011 9:28

FastDriver

Provozní údaje jsou jen marketing

bohužel to v reálu bývá velmi rozdílné, největší rozdíly jsou právě pak u hybridních "supersportů". Do určité míry se dokáží proklamovaným hodnotám blížit při maximálně úsporné jízdě, nicméně pokud jsou používána tak, jak by se takto deklarovanému auto patřilo, jsou hodnoty ty tam, včetně výdrže baterie atd atd.

0/0
12.8.2011 9:19

Fanthom007

proc se snazi vzbudit dojem, ze na el. se jezdi zadarmo?

Kombinovana spotreba necele 3 l je samozrejme fajn.

Jen uz me zacina stvat, ze novinari se nadaji praci s tim, aby spocitali kolik bude provoz techto auticek stat. Napriklad cena za 100 km, po kolika km a kolik me bude stat vymena baterii nebo jak jsou drahe servisni prohlidky, ktere budou urcite narocnejsi nez u klasickych aut.

Chapu, ze u podobneho konceptu neni z ceho cerpat, ale tyto informace nenajdete ani u recenzi na seriove vyrabena auta.

Nevim, jestli jde o lenost a ignoranci novinaru nebo je zde zamer v lidech vzbudit dojem, ze elektrina v aute je zadarmo...

+4/0
12.8.2011 9:09

radik

Re: proc se snazi vzbudit dojem, ze na el. se jezdi zadarmo?

To musis cist sriozni noviny a ne auto idnes... staci hledat a dopracujes se.

http://www.carmotor.cz/magazin/pages/0,164.html 

http://www.nazeleno.cz/technologie-1/hybridy-a-elektromobily-1/je-prius-ekologicky-ne-vic-nez-terenni-hummer.aspx

http://www.osel.cz/tisk.php?clanek=3503

asi tolik k ekologii hybridů...

0/0
12.8.2011 9:23

Fanthom007

Re: proc se snazi vzbudit dojem, ze na el. se jezdi zadarmo?

Podobne clanky si samozrejme umim najit. Me slo spis o to, proc mnou uvadene informace nejsou standardne uvadenymi informacemi, jako je treba u nas oblibeny objem kufru :-)

Zrejme jde o tlak vyrobcu a prodejcu, kteri nechteji dopredu zneklidnovat a odrazovat potencialniho zakaznika a tak tyto informace bezne nejsou k dispozici a novinari jsou lini si je pocitat sami, jinak nevim...

0/0
12.8.2011 9:43

radik

Re: proc se snazi vzbudit dojem, ze na el. se jezdi zadarmo?

Teď si na to kápnul :-)

0/0
12.8.2011 10:09

Lucass

Re: proc se snazi vzbudit dojem, ze na el. se jezdi zadarmo?

Ano, elektřina v autě může být zadarmo. Jak v Praze tak v Brně je několik dobíjecích stanic, kde si můžete svůj vůz na elektřinu dobít zdarma... :-P

0/0
13.8.2011 17:39

věrný člen Řádu ozubeného kola

Proc se vlastne davaji do aut pistove motory?

Neslo by vyrobit auto, kde je jenom to turbo? Proste neco jako proudovej motor.

0/0
12.8.2011 9:00

Gilth

Re: Proc se vlastne davaji do aut pistove motory?

Samozrejme ze jde ale je v automobilu k nicemu... Az budou auta jezdit stovky kilometru konstatni rychlosti tak pujde do akce, dokud budou muset kazdych par desitek metru menit prudce rychlost tak je k nicemu...

0/0
12.8.2011 9:20

FastDriver

Re: Proc se vlastne davaji do aut pistove motory?

s tím se samozřejmě experimentovalo, především v USA, byly dokonce pokusy se sériovou výrobou u Chrysleru. Hlavním problémem byla hlučnost a odvod tepla. Spotřeba se v té době neřešila. Taky se pokoušel tuším MAN využít turbínu u tahačů a také to opustili. Dnes v době nových materiálů se aktitvity některých automobilek opět oživují.

0/0
12.8.2011 9:22

lamasutra

Něco na těch fotkách chybí

Chybí mi tam, hlavně na té osvětlené křižovatce, sada policie ala Need for Speed Most Wanted.

0/0
12.8.2011 8:42

radik

Re: Něco na těch fotkách chybí

8-o za chvíli z toho playstationa úplně zmagoříš...

0/0
12.8.2011 8:49

Little Boy

hybrid

lol, prijde me ze vetsine diskutujicich uniklo ze to ma i pomerne vykonej benzinovej motor, takze resit dojezd na baterky je ponekud mimo misu. Smysl hybridu je to ze misto zahrivani kotoucu pri brzdeni se energie ulozi do baterky a pak se opet pouzije na rozjezd. Tzn pokud jedu 50, zastavim na semaforu a rozjedu se zpet na 50 tak s hybridem me to skoro nic nestoji. Proto nizka KOMBINOVANA spotreba, na dalnici to bude zrat jak kazdy jiny benzinovy auto.

0/0
12.8.2011 8:38

MaléPivo

Re: hybrid

protože asi nevědí jaký je rozdíl mezi elektromobilem a automobilem s hybridním motorem

0/0
12.8.2011 9:21

pavelthelong

Re: hybrid

pri ucinnosti vyroby elektrickeho proudu, ulozeni do akumulatoru a jeho

zpetne premeny na kinetickou energii odhaduji efektivitu procesu pod

20-30%...takze skoro nula od nuly posla

0/0
12.8.2011 10:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.