Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Phoenix má vzkřísit legendární značku: Tatra představuje nový náklaďák

Světoznámý kopřivnický výrobce představuje modelovou řadu civilních nákladních vozidel. Tatra Phoenix je prvním výsledkem spolupráce s nizozemskou společností DAF.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

intago

centrální nosnou rourou...

to má být technický termín?

Je to domeček plný koleček. Drahý a složitý, ale svůj význam má. Jako i vzd.ch.motory. obé bylo pro Sibiř jak dělané, I na pouště. ale je jiná doba... Ale at se drží, držím ji palce. Pracoval jsem na vývoji nových motorů NPJ 120x140 před 25-30ti lety, kluzná klika... a co z toho je?

0/0
17.8.2011 12:48

SvatyAntonin

Tatra

Tak už aby te bájný phoenix vstal z popele. Tatra by si to určitě zasloužila.

0/0
16.8.2011 23:49

pje2

Držím palce.

Tatra rozhodně zaslouží úspěch. Jsou to dobré vozy. Odměna za vytrvalost se očekává...

0/0
14.8.2011 23:07

Doricek

Re: Držím palce.

Už jako malí jsme věděli že ...TATRA NEZNÁ BRATRA R^

0/0
16.8.2011 8:01

vahy777

Tenkrát kdyby...

po převratu prodali Tatru Mercedesu tak mohli mít klid...úroveň by byla někde trošičku jinde...

0/0
12.8.2011 10:52

hrcprcsalala2

Re: Tenkrát kdyby...

A nebo by byla Tatra už dávno zavřená. Po bitvě je každý generál a dovozovat, že když se něco povedlo ve Škodovce, povedlo by se to i jinde, je poněkud naivní.

0/0
12.8.2011 10:59

fafi 2

Re: Tenkrát kdyby...

nadruhou stranku investice nemeckych automobilek vypadaj jinak nez napr francouzkych

0/0
12.8.2011 16:21

hrcprcsalala2

Re: Tenkrát kdyby...

No nevim, nevim, viz třeba německý Siemens, který zavřel privatizované ČKD na Zličíně... ;-)

0/0
12.8.2011 17:10

fafi 2

Re: Tenkrát kdyby...

tohle sem presne cekal to neni automobilka

0/0
12.8.2011 17:18

hrcprcsalala2

Re: Tenkrát kdyby...

To vím taky, že to není automobilka. Ono těch investic německých automobilek (kromě Škody) zrovna moc není, aby to dalo relevantní vzorek. Což konec konců platí i o investicích francouzských automobilek, i když tam mne napadá Dacia a TPCA, což jsou obojí úspěšné podniky. Takže je otázkou, v čem se jako mají investice německých a francouzských automobilek lišit. ;-)

0/0
12.8.2011 17:24

fafi 2

Re: Tenkrát kdyby...

rencek a avia:)

no bmw se stara dobre o sve anglicke znacky napr.,prave proto ze neni moc a kdyz uz jsou tak se staraj. nemec nerad zahazuje a prodelava sve investice.

0/0
12.8.2011 17:33

hrcprcsalala2

Re: Tenkrát kdyby...

Avia ale nikdy nebyla investicí Renaultu. Avia pouze na konci 60. let koupila od Renaultu licenci na výrobu auta. Majetkově neměla s Renaultem nikdy nic společného. Státní Avii privatizovalo Daewoo a následně ji koupili Indové (Ashok Leyland).

BMW se o své anglické značky stará tak dobře, že se v roce 2000 za 10 liber zbavil Roveru a MG, ty po pár dalších letech agonie prošly krachem a skončily u Číňanů. Land Rover prodalo BMW v roce 2000 Fordu, který ho po pár letech prodal Indům (Tata). BMW si z anglických akvizic nechalo prakticky jen MINI, tedy naprostý zlomek. Dá se tedy klidně prohlásit, že BMW mělo prsty v zániku hned několika tradičních anglických automobilových značek, což bývá s nadsázkou označováno jako pomsta za 2. světovou. ;-)

0/0
12.8.2011 18:02

fafi 2

Re: Tenkrát kdyby...

prodal proste se jim nehodil do konceptu.zapomel si na rolls,nevidim nic spatneho natom co udelalo bmw.proste se staraj dobre o sve investice. samo stat se muze vse ale ja bych mercedesu veril a oni citili tu sanci na tech vydobytych pozicich na vychode a vubec tech rozvinutejch zemich tatry,proste si myslim ze oni by to nepotopil. lepsi nez nejaky amici

0/0
12.8.2011 18:36

hrcprcsalala2

Re: Tenkrát kdyby...

Je pak otázkou, proč je vůbec kupoval, protože za jeho panování ty značky většiou jen stagnovaly.

Jinak nebuď naivní, Mercedes (stejně jako VW i všichni ostatní) tenkrát na začátku 90. let věděl kulový, jaký bude další vývoj. Pouze cítil možnost přijít levně ke konkurenční automobilce s know how a jménem na východních a rozvojových trzích. Tyto hodnoty  byly ale značně sporné, protože se tyto trhy začaly hroutit a protože Tatra neměla pořádné obchodní kontakty (ona pouze vyráběla a obchod za ní dělal stát/PZO). Na úmyslech Mercedesu není principiálně nic špatného, ale tvrdit, že kdyby Tatru koupil Mercedes, tak je dnes tam jako Škoda, je hodně odvážné. (jo, vím, žes to takhle neřekl, ale takto se to obvykle staví) Problém "nějakých Amíků" byl v tom, že se nestali vlastníky, ale nastoupili tam pouze jako zasloužilí manažeři, kteří to brali podle všeho jen jako vtipnou epizodku na divokém východě. Těžko se to dá srovnávat se situací, kdyby Tatru koupila nějaká americká automobilka.

0/0
12.8.2011 18:51

fafi 2

Re: Tenkrát kdyby...

tak to sem netvrdil ze by byla kde skoda,no ale zas naopak na zacatku devatesazejch let byla viza jasna ted se bavime o nakladnich automobilech to my nevymluvis.

0/0
12.8.2011 19:19

Aiscis

Re: Tenkrát kdyby...

Velmi dobre zalosti podobne dobra hodnoceni a komentare by se mi libili i o uroven vise v clanku :D je videt ze mate prehled...R^

0/0
13.8.2011 13:55

arcaHC

Re: Tenkrát kdyby...

Po převratu prodali (darovali) Aero boeingu a teď je taky jinde. Nevidím důvod, proč by měl někdo jistě tvrdit že darovat slavnou továrnu západnímu kapitálu je jaksi samospásné...:-/

0/0
13.8.2011 13:15

Praotec

Re: Tenkrát kdyby...

Hele ty ekonomicky klaune alespon vyjmenuj produkty ktere AERO vyrabi pro Boeing dnes.A do detailu znas podminky smlouvy,ktera byla upecena AERO pro Boeing take ze.;-€

+1/0
15.8.2011 14:25

baloun

Vodou chlazená Tatra?

Svět se zbláznil...

+4/0
11.8.2011 20:08

Antikodex

Konečně to kopřivnickým došlo

Vzduchem chlazený motor už nemá v dnešní době v automobilu co dělat. Tatra si jeho tvrdošíjným používáním málem vykopala hrob. A u typu 613 se jí to povedlo.

+2/0
11.8.2011 7:47

Pribinacek

Re: Konečně to kopřivnickým došlo

Díky tomu byla Tatra 111 a 148 prakticky bezúdržbová, v létě, v zimě.  Teď s motorem DAF to bude muset na pravidelné prohlídky a už to nebude náklaďák do nepohody.

0/0
13.8.2011 9:28

pje2

Re: Konečně to kopřivnickým došlo

Dnes provává servis.

0/0
14.8.2011 23:12

fsp

Re: Konečně to kopřivnickým došlo

Tatra už dlouho nabízí montáž zahraničních motorů (třeba Deutz) a zákazníci vzduchové moc nekupují, takže v tomhle nijak významná změna není. Akorát se Tatra zbaví ztrátového vývoje a výroby

0/0
13.8.2011 13:18

Crottes

Re: Konečně to kopřivnickým došlo

V segmentu civilních náklaďáků jistě, ale pro vojenské účely je chlazení vzduchem vhodnější.

0/0
14.8.2011 12:53

nepetr

Jsem rád

že Tatra našla partnera se kterým se může dále rozvíjet a tím pádem i dále existovat R^

0/0
9.8.2011 9:44

Jozifek

....

...mám doma knížku Made in Czechoslovakia, kde je cca 1000 ochr. známek, loga různych firem i země, kde se zboží a v jakém počtu vyváželo. Musím říct, že dnes z toho možná 90% již neexistuje. Mám obavu, aby i značka Tatra nepatřila k tomu seznamu již neexistujících značek, na které lidi jenom s nostalgií vzpomínají.

0/0
8.8.2011 20:59

hrcprcsalala2

Re: ....

A z kteréhopak je ta knížka roku?

0/0
8.8.2011 21:01

Jozifek

Re: ....

...1986...

0/0
8.8.2011 21:07

Antonín, topič

Re: ....

Takových značek, které už neexistují, vám Němci vyjmenují desetitisíce...

0/0
8.8.2011 23:02

Jiřik

Re: ....

Myslím, že je to ale taky bolí u srdce. Brzdami Girling počínaje a mobily Bosch či Siemens konče...

0/0
9.8.2011 6:27

Jdeto

Re: ....

Nemluví o výrobcích , ale firmách.

0/0
9.8.2011 19:06

CorpusDortus

Re: ....

Znacka neni firma.

0/0
11.8.2011 7:05

Jdeto

Re: ....

Se značkou většinou mizí i ta továrna, tedy firma. Pokud někdo nepomůže Saabu (výroba aut), tak zanikne značka a firma ne?

0/0
11.8.2011 22:45

fafi 2

Re: ....

to asi ne letadla delaj dal v pohode:)

0/0
12.8.2011 16:24

sun.alex

Re: ....

Jo...SIEMENSV Mám ho asi 10 let, přežil i praní na 40 stupňů, když jsem ho nechal v kapse dresu...Jinak s ním jenom smskuju a telefonuju...Na co je dalších asi 157 funkcí ani nechci věděti a mrzí mi jedna jediná věc, že jsem si nekoupil dva...

0/0
12.8.2011 10:10

cat-man

Re: ....

Kolikaty to mas vydani? Ja mam 1. z roku 1963...

0/0
11.8.2011 21:14

JeFFik

Re: ....

porovnej si kolik automobilových a motocyklových značek bylo u nás před 2. válkou a kolik jich máš v té knížce z roku 86. ;-)

+1/0
9.8.2011 9:51

LOLmaster

Asi nejlepší krok ze současné situace

Tatra prostě nemůže táhnout všechny ty nákladný vývoje když prodá 900 aut za rok... Neříkám nic o tom co předcházelo ale v současné situaci tatry to byl asi rozumný krok...

+3/0
8.8.2011 20:46

LOLmaster

Re: Asi nejlepší krok ze současné situace

Teď sem koukal na jejich stránky tvl. ten podvozek je kompletně předělanej oproti těm klasickým starším civilním 815tkám (Teď ne brigádě dělám v servisu a jednu sme tam měli kompletně rozebranou) , vypadá dost promakaně, jen aby nebyl zbytečně složitej. Le trochu mě zarazil ten plastovej nárazník, to už neni ta nezastavitelná tatra co si poradí i s menším stromem...:-(

+2/0
8.8.2011 21:07

fsp

Re: Asi nejlepší krok ze současné situace

Musí držet krok a cenu s konkurencí. Oceli se na auta dává obecně čím dál tím méně.

0/0
9.8.2011 0:17

Adlof

Omluva

Skutečně se musím omluvit. Stačí si porovnat produkci nákladních vozů Tatra za RVHP / tedy do roku 1990 / a produkci za EU. / tedy třeba za rok 2010 /

Adaptace nebyla možná, noboť došlo ke změně politického systétmu / jiný vlastník /. Pokud to nechápete, je tato diskuse zbytečná.

Ještě jednou se omlouvám. Mám asi zbytečně moc informací.

Přeji hezký den.:-)

+1/0
8.8.2011 20:30

hrcprcsalala2

Re: Omluva

Po tomto příspěvku si spíš myslím, že máš zbytečně moc promile. :-P

+1/0
8.8.2011 20:34

Trupman

Trh

Jsem opravdu zvědavý, jak se tento model chytne. Pokud nepřijde úspěch, tak je snad všem jasné, že se už bude jednat o tatrováckou labutí píseň. Obávám se ale, že trh s nákladními vozidly je už dost nasycený a rozpalcelovaný. Ovšem i na zdánlivě zaplněné západní trhy se dá proniknout s "východními" výrobky. Ukázkovým příkladem může být polská firma Solaris, jejíž autobusy jezdí v mnoha německých městech a i u nás. Know-how mají od Neoplanu, motory taky nemají svoje, ale kombinace příznivá cena + slušivý design zabrala. Tak snad se stane podobný zázrak i s Tatrovkou.

0/0
8.8.2011 20:22

fsp

Re: Trh

Solaris je velká montovna. Nevyrábějí ani nevyvájejí vůbec nic, jen to pod svoji značkou kompletují. Sice jim to jede asi celkem dobře, ale tahle cesta by pro Tatru znamenala konec.

0/0
9.8.2011 0:23

Trupman

Re: Trh

U výroby autobusů už asi nic novýho ani vymyslet nejde. Stejně to ovšem má značku Solaris, design Solaris, interiér Solaris a na západě to překvapivě kupují. Tím chci ukázat, že i toto je možné.

0/0
9.8.2011 1:55

yyq

???

nejaky opsany stary daf,ne?

0/0
8.8.2011 19:51

LOLmaster

Re: ???

Radši se nevyjadřuj když nevíš o co go...

0/0
8.8.2011 20:39

FiRan

vodou chlazený motor..?

Rvu tatry mi to příjde divné..

0/0
8.8.2011 19:47

Trupman

Re: vodou chlazený motor..?

když vzduchové motory nikdo nechce, tak čím to chladit?

0/0
8.8.2011 20:10

Gandalff

Re: vodou chlazený motor..?

Suchým ledem, ne?;-)

0/0
8.8.2011 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.