Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čistě elektrické BMW i3 míří do výroby, vypadá jako ze sci-fi

Za dva roky si zákazníci v každém autosalonu BMW budou moci vybrat tradiční trojkové BMW anebo čistě elektrický model i3. Ten ale nebude mít s obyčejnou "trojkou" skoro nic společného. Jednoprostorová karoserie má průhledné panely, je podstatně menší a dojezd bude mít maximálně 160 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brumbal

H2O

1) vynalezen "synteticky list" ktery vodu rozdeli na vodik a kyslik - ucinost az 90%

2) jiz existuji palivove clanky - ucinost az 90%

3) spalovaci vodikovy motor je tu uz pres 10 let... - z principu spalovaciho motoru max ucinost 40%

Co tedy brani nam jezdit doslova na vodu a navic velmi usporne ? Ropny korporace.. Dokud se nevytezi vsechna lehce dostupna ropa na svete, nemame sanci jezdit na vodu. Rv

0/0
30.9.2011 19:02

Antonín, topič

Re: H2O

Zkuste si nastudovat problematiku skladování vodíku.

0/0
30.9.2011 22:37

Vass

Akumulátory

to je problém všech elektromobilů. Troufám si tvrdit, že chemické články v dohledné době nebudou mít potřebnou kapacitu, funkčnost za různých teplotních podmínek (zima, teplo) a hlavně ŽIVOTNOST. Každé dva roky měnit baterie je celkem problém. I kdyby stály pár korun (jako že nebudou, protože pro jejich výrobu je potřeba dost drahých surovin), tak problém s recyklací a energetickými nároky jejich samotné výroby tu ještě dlouho bude. Efektivita aut napájených chemickými články bude vždy mizerná. Když se k tomu přidá i mizerná efektivita výroby el. energie a její distribuce bude klasický elektromobil s chemickými články stále slepou větví. :-P

+1/0
29.8.2011 13:57

akleen

Re: Akumulátory

Jenze do te doby, nez se to zjisti, je treba oholit par hejlu, kteri si to koupi, at se zaplati aspon neco...

+1/0
29.8.2011 14:36

Karátek

Re: Akumulátory

Také jsem mimo realitu. ;-D

0/0
30.8.2011 15:14

Karátek

Re: Akumulátory

Proč sem pouštíte blázny, co zde plácají hovadiny a ještě k tomu kouří trávu? Viz "VASS". ;-D

0/0
30.8.2011 15:13

akleen

zase dosly baterky...

Tesim se, az tato moda skonci a automobilky budou delat zase normalni auta treba navodik, kdyz uz...

0/0
29.8.2011 13:09

Karátek

Re: zase dosly baterky...

Normální auta? Vy nejste asi normální. ;-D

0/0
30.8.2011 15:15

mam-rad-pivo

To se nám to jezdí

když máme fosilní paliva, ale až lidstvo planetu vysaje, tak přijde na řadu takovéto řešení. Já elektromobilům fandím, ovzduší by to tak moc prospělo, ale konzumní společnost na nic takového nepřistoupí, dokud k tomu nebude přinucena tím, že ropa prostě nebude.

+1/0
29.8.2011 12:57

net.Xtreme V.

Re: To se nám to jezdí

To ano, ale už dávno tu měly být hybridy, které z fosilního paliva vyrábí elektřinu a tou pohání elektromotor, nebo ji ukládají do baterky, samozřejmostí by byla rekuperace.

0/0
29.8.2011 13:03

mam-rad-pivo

Re: To se nám to jezdí

Hybrid má ale nízkou úsporu vzhledem k výrobním nákladům. Elektromobil je ve srovnání s autem se spalovacím motorem výrobně mnohem jednodušší, netřeba vyrábět spalovací motor (sám o sobě velmi složitý), dále převodovku, hřídele, atd atd atd. Elektromobil má motory umístěné přímo v zadních kolech, konstrukčně je to opravdu někde úplně jinde. Co je zatím drahé, tak akumulátory. U hybridu máte bohužel prvky z obou dvou řešení.

0/0
29.8.2011 13:13

net.Xtreme V.

Re: To se nám to jezdí

Ale převodovku a to další moc řešit nemusíš, když vyrobíš elektromobil, který baterku dobíjí z vlastního dieselgenrátoru. Navíc je celou dobu v optimálních otáčkách atd.

0/0
29.8.2011 13:38

mam-rad-pivo

Re: To se nám to jezdí

jo takhle ... no tak na tom něco je

0/0
29.8.2011 13:40

net.Xtreme V.

Re: To se nám to jezdí

V podstatě se tím řeší problém drahé velké baterky i malého dojezdu...navíc, pokud by se jednalo o sériovou výrobu, tak cena bude hodně podobná klasickému autu, spíš o 10-30% vyšší, nicméně pokud se auto využije k jízdě, tak se to v úspoře paliva vrátí poměrně rychle. Ale nejspíš je problém v tom, že přejít na sériovou výrobu chvíli potrvá.

0/0
29.8.2011 14:30

Falewick

Re: To se nám to jezdí

Z tohohle hlediska jsou zajímavé hybridy kde spalovací motor pouze dobíjí baterie. A pokud se z "wave disk engine" vyloupne něco jiného než bublina, tak to bude budoucnost.

0/0
29.8.2011 13:39

l.g

Re: To se nám to jezdí

Hybrid je neuvěřitelně nákladný systém, který může existovat jen proto, že pár zelených zoufalců má dojem, že to je ekologické, přes to, že ve skutečnosti je to přesně naopak. A protože si nedokáří odepřít ježdění, jsou ochotni za hybryd zaplatit naprosto nehorázné "neekologické" peníze, z čehož automobilky vesele tyjí.

0/0
29.8.2011 13:44

Antonín, topič

Re: To se nám to jezdí

Vy koukám máte z elektromobilů doktorát v Plzni, žejo?

0/0
31.8.2011 16:14

l.g

Re: To se nám to jezdí

To se to mluví o ekologii elektromobilů, když jích po světě jezsí pět a půl. Až se bude vyrábět po celém světě 10 000 elektromobilů denně a bude problém s výrobou a recyklací baterií, nedostatek, olova, mědi a především elektrické energie, která vám, řádně zdražena, tím pádem prodraží i provoz domácnosti, tak teprve pochopíte, že tohle je v podstatě úplně stejné, né-li větší, zlo jako benzínová, nebo naftová auta.

Když je něčeho moc, je to vždycky špatně. Elektromobil vypadá jako řešení jen proto, že jich jezdí zatím jen pár.

+2/0
29.8.2011 13:11

mam-rad-pivo

Re: To se nám to jezdí

Třeba to nebude tak zlé, ale samozřejmě možné problémy jste nastínil velmi přesně.

0/0
29.8.2011 13:16

l.g

Re: To se nám to jezdí

Největší problém elektromobilů vidím právě v tom propojení. Energie na dopravu bude totožná s energií na provoz všeho ostatního (především domácností). A v případě dopravy na elektřinu se doprava stane hlavním odběratelem proudu. A bude tak určovat cenu proudu i pro domácnost.

Dost otřesná představa. Nehledě na to, jako to bude vyřešeno se spotřební daní, která bude muset být logicky na elektřinu zavedena.

Budeme mít pak dvě různé elektřiny? To bude panečku podvodů... :-/

0/0
29.8.2011 13:52

Falewick

Re: To se nám to jezdí

Já elektromobilům taky fandím. Elektromotory jsou malé, účinné a prakticky nemají limit výkonu, spalovací motor žere vždy stejně (+- 20%), elektromotor může spotřebovávat 5kW nebo taky 300, podle potřeby. Ale ještě hodně dlouho si počkáme na lepší baterie, teď to opravdu nemá smysl a je to hračka pro nerozumné ekology, vzhledem k tomu, že výroba je neekologická.

0/0
29.8.2011 13:34

BořekŠikula

Re: To se nám to jezdí

Lidstvo je nevysaje, ale po zavření německých jaderných elektráren to všechno spálí pod jejich kotly.

Je otázka, jestli má větší účinnost přímé použití třeba CNG, nebo spálení plynu v elektrárně, ztráty při výrobě, rozvodu, nabití baterií?

0/0
29.8.2011 13:45

Falewick

jé, to je ale veselé BMW

v Mnichově abych se bál upustit tužku :-/

0/0
29.8.2011 11:58

Diskuzní kovboj

Tož hoši,

kterejpak z vás si ho za 20 let koupí volítaný na machry-machry :-P;-D?

0/0
29.8.2011 11:00

Brugal

Re: Tož hoši,

Za dvacet let budou pravděpodobně jezdit hybridy,které se budou indukčně dobíjet přímo ze silnice a tohle BMW bude nejspíš muzejní exponát poukazující na nepraktickou větev vývoje.

Nicméně je to designově hezký kousek,který bych si za 20 let klidně pro radost koupil - ty ne?

0/0
29.8.2011 11:07

Falewick

Re: Tož hoši,

;-D indkučně dobíjet ze silnice

+1/0
29.8.2011 11:47

net.Xtreme V.

Re: Tož hoši,

Jistě, v parkovišti u hypermarketu, při stání na křižovatce se bude auto dobíjet. Placení nebude problém, protože každé auto bude tou dobou mít nejspíš identifikační čip a na účtě peníze na elektřinu...

0/0
29.8.2011 11:56

Brugal

Re: Tož hoši,

Už je to realita,synku a je smutné,že ji neznáš.Společnost Halo IPT už indukční dobíjení zkouší v praxi na svém polygonu - zatím pouze na vozech se světlostí 40 mm,ale je otázka času kdy dokáže dobíjet i vozy s vyšší světlostí.

0/0
29.8.2011 11:58

Falewick

Re: Tož hoši,

Komu tykáš, dědo? Vím že se to testuje, ale těch dvacet let je směšná myšlenka. Už vidím jak ten náš Kocourkov kterej nemá prachy ani na opravu D1 bude do všech silnic zasekávat kabely. V padesátých letech si taky všichni myslelí, že v roce 85 budou mít všichni létající auta. ;-D

+1/0
29.8.2011 12:18

Brugal

Re: Tož hoši,

Tykám tobě - buďto jsi děcko nebo jsi mimořádně prostoduchý ... nezlob se,ale tvorům jako jsi ty nelze vykat.Napsal jsi dva příspěvky a oba mimořádně hloupé a naprosto zbytečné.

V padesátých letech žádné auto nelétalo a předpoklad,že létat budou nebyl ničím podložený.Indukční dobíjení elekrospotřebičů je v současnosti běžná záležitost a v podstatě jediná možnost jak v praxi elektromobily využívat i mimo města a uzavřené objekty ... pokud někdo nevymyslí levnou baterii s pětinásobnou kapacitou a pětinásobně levnější než jsou baterie současné.

0/0
29.8.2011 12:28

Falewick

Re: Tož hoši,

Vy se očividně velice rád posloucháte, pane profesore. Jestli je také někdo jiný ochotný to dělat. Mé příspěvky byly jednoduché, ale kdo ví, pochopí. Vy jste napsal dlouhý pseudotechnický blábol, opřený sice o sporák, ale ne o realitu. Jdu se vrátít zpět do třídy, nashledanou.

+1/0
29.8.2011 12:45

Brugal

Re: Tož hoši,

Ty jiné než jednoduché příspěvky psát nemůžeš.Za celou dobu z tebe vypadl jen jeden pokus o argument a to věta:"Už vidím jak ten náš Kocourkov kterej nemá prachy ani na opravu D1 bude do všech silnic zasekávat kabely.".I to je nesmysl - indukční dobíjení by byl prachobyčejný byznys distributorů a stát by s ním neměl moc společného,pouze by povolil distributorům úpravy.

Popsal jsem pouze svou představu budoucnosti elektromobilů(no,ona není zase až tak moje,někde jsem ji četl) - přijde mi to jako smysl diskuzí.

0/0
29.8.2011 13:01

loleeek

Re: Tož hoši,

;-Dspíš už budou do té doby 4× měněné baterie, alespoň snad při další výměně za těch 20 let můžeš použít (v té době) nějaké novější, aby se zvýšil dojezd, případně čas dobití......stejně nechápu ty dobíjecí stanice, to auto snad není na delší vzdálenost ;-Dpo cestě do Chorvatska může být stanice třeba na každém rohu, ale stejně s ním nepojedu, protože bych tam jel týden;-D...ano mají technologie, aby to šlo dobít za 30-45 minut, ale tím by se snížila životnost baterií jen na 2-3 roky, což je teda bídečka:-/

0/0
29.8.2011 11:58

Brugal

Re: Tož hoši,

Nejspíš je určené jen na cesty do práce,do supermarketu nebo jinam do 30 km od bydliště.Ale je to zase krok kupředu.

0/0
29.8.2011 12:34

f-fect

Výkladní skříň

To průhledné sklo do zavazadlového prostoru a vlastně do celého auta z něj dělá takřka nepoužitelné vozidlo pro ČR (zejm. pro některé regiony na severu Čech), tedy pokud majitel nehodlá vystěhovat všechny přenosné a snadno urvatelné technologie pokaždé, když opouští vozidlo, třeba i jen kvůli krátkému nákupu. V Německu a v severských zemích je to auto možná použitelné, avšak od ČR na východ je to jen utopie. V Čechách si to auto o vykradení doslova říká. :-/Rv[>-]

0/0
29.8.2011 10:11

karamba64

teplota

by me teda zajimalo, jak se to auto bude v zime vytapet, to ze si ho nahreju doma ze site je sice krasny, ale az bude venku -20, tak budu muset topit z baterek, pak bych fakt chtel videt dojezd 160km :-/

0/0
29.8.2011 8:38

daewoo

Re: teplota

kolikrát topíte za jízdy a kolikrát za stání?

0/0
29.8.2011 8:46

Beldor2

Re: teplota

Realny dojezd v zime bude 60-80 k m , rychlonabijeni budem mozne jen na specializovanych mistech ( cili budete muset cekat hodinu na pumpe) proste auto snu....:-P

+1/0
29.8.2011 9:16

loleeek

Re: teplota

a ještě se zkrátí životnost baterií z 5-7 let na 2-3 roky :-P(když budete "rychlonabíjet" často)

+1/0
29.8.2011 12:03

Vass

Re: teplota

Baterie 5-7 let nevydrží. Je potřeba rozlišovat laboratorní podmínky a REÁLNÉ podmínky podpořené rychlonabíjením ;-)

0/0
29.8.2011 14:06

krysa007

Re: teplota

plánuje se podlaha z nehořlavého materiálu a uprostřed vozu (tam kde mají normální auta loketní opěrku za šaltrpákou) má být miniohniště. Palivové dřevo se bude vozit pod předními sedadly, akurát zatím nikdo neví, kde udělat kouřovot skrz skleněnou střechu

0/0
29.8.2011 9:22

krysa007

Re: teplota

oprava: kouřovod

0/0
29.8.2011 9:22

username

Re: teplota

No zkoušelo se to loni v různých elektrických autech, dojezd poklesl v zimě asi o 30 %. I to je dostatečná rezerva - 80-90% lidí nejezdí dále než 30 km od bydliště. A na rodinnou dovolenou atd. použijí buď druhé auto v rodině, nebo si prostě nějaké půjčí - úspora u elektrického auta vám vydělá za měsíc na několikadenní zápůjčku benzíňáku.

Navíc to prostě berte jako auto pro early adopters - dojezd elektrických aut stoupá o desítky procent ročně s tím jak se zlepšují technologie. Třeba u Smartu při stejné hmotnosti a nižší ceně zvýšili po 2 letech omezeného prodeje testovacích sérií dojezd na dvojnásobek atd.

Za 5-10 let nebude nikdo kupovat auto, co by nebylo alespoň částečně na elektriku, ale je pro to nutné, aby pár desítek tisíc early adopters koupilo horší auta, zhusta dokonce výrobci dotovaná (prakticky všechny první elektrických série všech výrobců jsou prodávány za cenu pod výrobními náklady). Prostě musí se vyplatit postavit továrny na levné baterie.

0/0
29.8.2011 10:06

net.Xtreme V.

Re: teplota

Stejně tak musí vzniknout síť dobíjecích stanic, aby se dalo pohybovat po velkých městech a mezi nimi.

0/0
29.8.2011 11:54

libedejroznec

pokud

to bude stát víc jak 300 000, tak je to o ničem..

+2/0
29.8.2011 7:59

oldboy

Re: pokud

Skoro, můj tip je 1 300 000.

+1/0
29.8.2011 12:55

Vass

Re: pokud

Ano bude to stát 300000,- , ale jen výměna baterií. :-)

0/0
29.8.2011 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.