Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola letních smyků: uklouznout s autem můžete i na hladké silnici

Silnice může pěkně klouzat a nemusí být ani umrzlá. Skončit v příkopu, protože auto nezatočí, můžete i v létě. Stačí aby napršelo. A letošní léto deštěm nešetří, takže aquaplaning hrozí každému. Přesvědčil se o tom řidič jedoucí v dešti po zdánlivě bezpečné rovné silnici - podívejte se na video.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mladej.milionar

4x4

4x4 a máte klid od klouzání :-P

0/0
16.8.2011 15:13

Hroznej_puberťák

Re: 4x4

Hlavně že dole už někdo zmiňoval, že to video v článku je zrovna z auta s 4x4, že...

0/0
16.8.2011 15:24

mladej.milionar

Re: 4x4

tak to je určitě nějaká pseudo 4x4 typu haldex, určitě ne permanentní 4x4 typu quattro-torsen.

0/0
17.8.2011 8:54

Kulhánková, dcera

Re: 4x4

Ano, přesně takové mlíčňáky, jako jsi ty, pak vytahují hasiči z vraků. Když mají štěstí, tak jen ječí bolestí a řvou "Jak to? Dyk mám štyrkolku a ESPTDCASRABCDEFG"

;-D

0/0
17.8.2011 17:41

mladej.milionar

Re: 4x4

jenom abych nakonec nebyl starší než ty, ty mlíčňáku. Mám najeto přes půl mega km ty mudrci. Pokud někdo uklouzne na suchý silnici se 4x4, tak je to lempl, kterej ještě k tomu jezdí jako totální prase. 4x4 totiž drží jako helvetská víra.R^

0/0
18.8.2011 7:14

jarosj

Co automat a aquaplaning ?

Kdyz jezdim s automatem, co mam delat, jak vyslapnu spojku ? :-)

0/0
16.8.2011 9:08

ivošek z gmailu

Re: Co automat a aquaplaning ?

Sundáte nohu z plynu a učíte se modlit :-P

+1/0
16.8.2011 9:20

jarosj

Re: Co automat a aquaplaning ?

toho jsem se obaval :-D

0/0
16.8.2011 9:22

KarelV

Cože? - Jet POMALEJI než obvykle???

Auor článku se asi zbláznil! - To čeští řidiči prostě NEDOKÁŽOU - na to mají příliš mnoho samčího hormonu !!! ;-D

0/0
16.8.2011 8:17

Muroň

Hladký asfalt

Dnes mi i technik na STK potvrdil mou teorii o klouzavém asfaltu na mokru, který je s oblibou aplikován v ostrých zatáčkách, zvláště na různých nadjezdech a nájezdech u obchodních center nebo i na nově budovaných křižovatkách. I slušné letní gumy se a něm za deště chovají jako při námraze a stačí menší boční tlak na pneu, aby auto šlo do přetáčivého smyku.

0/0
15.8.2011 16:48

Antonín, topič

Re: Hladký asfalt

Hm, a kolikrát jste dostal v létě na tomto asfaltu smyk? Já nikdy.;-D

0/0
16.8.2011 7:21

KarelV

Re: Hladký asfalt

TAky si myslím, že technici z STK kontrolují VOZY, nikoli asfalty v zatáčkách ! ;-D

+2/0
16.8.2011 8:18

Corwin_x

...

Tak tato veta me ponekud nadzvedla: "Jednoznačně bývá na vině řidič, který jede vysokou rychlostí." Vazeny pane redaktore, zkuste si prosim projet R7 smerem na prahu pri hustsim desti. Za sjezdem na kladno se tam diky zprasene kostrukci silnice tvori takove kaluze, ze situace neznali (=v levem pruhu jedouci) tam maji i v 80ti co delat... Zdalky to neni videt... Predpokladam ze kazdy z nas zna takova mista, kde ruka stavebniho inzenyra ponekud ujela, napada me napr nastesti nedavno opraveny zacatek rozvadovske spojky, kde se za deste tvorila louze pres 1 a pul pruhu. Muzete byt fitipaldi a neustojite to, bohuzel policie katastofalni stav silnic odbyva vetou "Neprizpusobil rychlost stavu a povaze vozovky"...

+2/0
15.8.2011 15:11

radaumacher

Re: ...

Řidič je (z pohledu zákona i selského rozumu, kterým evidentně nedisponujeme všichni, že...) povinen přizpůsobit jízdu aktuálnímu stavu vozovky. Pokud tedy hustý déšť a/nebo silnice špatně odvodněna, jste zcela logicky povinen jet třeba i na dálnici 50kmh-1 nebo i méně. Fakt, že o dané závadě silnice víte jen utvrzuje vaši zákonnou povinnost tak činit.

+3/0
15.8.2011 15:53

MaeVar

Re: ...

A silnice normy plnit nemusí? Řidič má předvídat, ale nemůže předvídat 10 cm hlubokou kaluž na rychlostní silnici, když k tomu nemá absolutně žádný důvod.

+2/0
15.8.2011 16:09

radaumacher

Re: ...

Samozřejmě musí a situaci, kdy se na nové nebo alespoň velmi slušné silnici objeví velká kaluž, koleje či je velmi nešťastně odvodněna bez možnosti takový stav identifikovat (většinou ale lze), pak samozřejmě není místo pro diskuze. Já se ohrazuji proti námitce pána související se silnicí, jejíž stav evidentně velmi dobře zná. I kdyby ne, ta silnice (jezdím tudy na chatu týden co týden od jara do podzimu, občas i v zimě) není ve stavu, ve kterém by se takové vady nedaly vůbec předvídat a pak je sice stav silnice špatný, ale není omluvou v případě nehody.

+1/0
15.8.2011 20:21

Corwin_x

Re: ...

Bud jsem to blbe napsal, nebo vy blbe pochopil - ja samozrejme, protoze o tech problemech vim, jedu bud tak, abych se jim vyhnul, nebo podstatne pomaleji nez je standard na dalnici. Mam se rad, zazil jsem auto v hodinach, a nerad bych si to zopakoval (jak se ta potvora roztoci, da uz se jen stat na brzdach a modlit se). Jde o to, ze pokud to tam neznate, tak proste na dalnici louzi 10 metru dlouhou a 2 - 7 cm hlubokou necekate - je to v zatacce a pokud je jeste snizena viditelnost, mate na rekci cca 30 metru. Proste mi vadi, ze se nehody zpusobene katastrofalnim stavem silnic suverenne hazeji na ridice.

0/0
16.8.2011 12:49

bitkar

Re: ...

ano pane organe

0/0
15.8.2011 16:15

net.Xtreme V.

Za deště to klouže, ve vysoké rychlosti to klouže

na dlažbě to klouže...ale třeba na to jednou řidiči přijdou...

0/0
15.8.2011 11:37

S-Tony

vodník

Jezdím celoročně na zimácích s dobrým vzorkem 165/70 R13 a co je aquaplanig jsem ještě nezažil. R^

V žádné situaci jsem neměl celoročně problém.

0/0
15.8.2011 10:28

radaumacher

Re: vodník

Upřímně vám přeji, abyste to ani nepoznal:-) Na druhou stranu si neodpustím poznámečku, že podle rozměru pneumatik nejspíše budete řidičem vozidla, se kterým je dosažení aquaplaningu poněkud těžší;-)

0/0
15.8.2011 12:08

Škubi

Re: vodník

Proč by (podle rozměru) např. škoda felicia nemohla dostat aquaplaining v hluboké vodě při 60 km v hodině? Nebo chceteli v hustém dešti v 90? V čem by to mělo být těžší než v mercedesu S-classe??? Rv

0/0
15.8.2011 16:03

Karelnik

Re: vodník

no zase třeba takovej favorit je jak papírovej drak, s ním je už o "ústa" jet víc jak 100, stačí trochu ostřejší boční vítr ;-D

0/0
16.8.2011 7:59

radaumacher

Re: vodník

Jinak zimní penumatiky neodvádí vodu tak dobře, jako kvalitní letní, protože jejich drážky a směs jsou koncipovány jen na to, ne i na záběr na sněhu a ledu.

0/0
15.8.2011 12:09

ivošek z gmailu

Re: vodník

Hrozně moc záleží na tom JAKÉ zimní (ale totéž platí i pro letní) na tom autě má. Některé zimní mají blíže k univerzálům, jiné jsou konstruované primárně do sněhu atd., atd. To co tvrdíte je sice pravda, ale ne ve všech případech, nelze to takto paušalizovat.

+1/0
15.8.2011 14:14

radaumacher

Re: vodník

Samozřejmě máte pravdu:-)R^ Jen neútočně narážím na jeden z možných výkladů výchozího příspěvku v tm smyslu, že nelze všeobecně považovat zimní za vhodné v deštivém provozu.

0/0
15.8.2011 15:54

bitkar

video

tipuju nahon na zadek. Je s tim sice zabava, ale taky obcas dost riziko.

0/0
15.8.2011 10:18

Hroznej_puberťák

Re: video

Na takto efektní hodiny není vůbec třeba náhon na zadek.

0/0
15.8.2011 11:00

Genial

Re: video

No ja bych tipnul, ze to byl nejaky Citron. Takze predek, s tim kdyz to klouzne - uz nic nejde, jen cekat na ranu. Naproti tomu se zadkem - opravdu sem tam klouznu, ale vzdycky to srovnam...

0/0
15.8.2011 15:43

Škubi

Re: video

Proč by nešlo?

0/0
15.8.2011 16:04

Antonín, topič

Re: video

Pán samozřejmě kecá a s předkem to jde stejně jako se zadkem. Zadek lze srovnat, když máte prostor. Předek lze srovnat, když máte prostor. Když nemáte prostor, tak jste vždy v doubeli.

0/0
16.8.2011 7:23

ivošek z gmailu

Re: video

Kecáte všichni ;-D Do určité hranice lze srovnat vše, ale se zadním náhonem (a s motorem vzadu dvojnásob) je ta hranice zvládnutí mnohem dál a těch možností mnohem víc než s náhonem předním. Pouze se k tomu smyku musí přistupovat vždy právě podle druhu náhonu a chovat se podle toho. A s náhonem na všechny čtyři se musí smyk řešit zase jinak. Vlastnil jsem už za ta léta všechny čtyři základní koncepce náhonu (motor vzadu, náhon dozadu - motor vpředu, náhon dozadu - motor vpředu, náhon dopředu - motor vpředu, náhon na všechno), takže jsem si v zimě u nás na horách smyků zažil dost.

+1/0
16.8.2011 7:36

mates.klima

Re: video

Tohle před časem rozebírali na auto.cz a jedná se o už nevím jaké SUV se 4x4 ;-)

0/0
15.8.2011 16:50

bitkar

sterk

je taky nekdy dost svinstvo. Hlavne kdyz se musite nekomu vyhybat.

0/0
15.8.2011 10:15

vItava

Re: sterk

Stejně písek. V pátek jsem jel za náklaďákem, který v zatáčkách "sypal".

0/0
15.8.2011 10:18

Falewick

Za hustého deště

lidi většinou zpomalí (až na cvoky). Nejvíc nehod se stává když jenom poprchává, to si všichni řeknou že se vlastně nic neděje, jedou jako za sucha a bum. Za určitého typu počasí se můžu spolehnout že v jedné proslavené nedaleké zatáčce najdu buď auto v příkopě nebo totálně rozrytou trávu, protože už ho stihli odtáhnout.

0/0
15.8.2011 9:37

vItava

Re: Za hustého deště

To řidičům celkem fandíte. Dost jich nezpomalí ani na sněhu.

+1/0
15.8.2011 10:16

Škubi

Re: Za hustého deště

Přesně, nejlepší je začátek deště, když se udělá takový to mejdlýčko...

+1/0
15.8.2011 11:07

Falewick

Re: Za hustého deště

ňahňáníčko..

0/0
15.8.2011 12:14

Škubi

Re: Za hustého deště

;-D;-D;-D Tak to je strašnej výraz ;-D;-D

0/0
15.8.2011 16:05

mak1_re

Re: Za hustého deště

Pravda - jen bych poprosil všechny zpomalovače, ať na dálnici přejedou do pravého pruhu, abychom my - sebevrazi, kteří chtějí jet rychleji než 80 měli volno ...:-P

0/0
15.8.2011 12:30

f0rr35t

Re: Za hustého deště

To znám, máme tu taky taková místa. Jednomu chlapovi od nás přistáli tuhle zimu na zahradě tři pražáci. Proč by přece v nějaké díře dodržoval padesátku když tam neměří žejo :-/

0/0
15.8.2011 12:59

Genial

Re: Za hustého deště

Hele ja tam jel 20 a 2x me tahali traktorem ven... ;-D

0/0
15.8.2011 15:46

Hroznej_puberťák

Jinak tak dva týdny zpět

... R4 u Mníšku, mírná levá zatáčka, klesání od Řitky - krásný široký potok ze stráně přes celou šířku vozovky. Naštěstí už to bylo označeno, snížení rychlosti na 70, dole pod tím odklízeli dvě vyválená auta... Zrádné bylo, že jinak bylo prakticky sucho, bylo to v mírné zatáčce, té vody teklo hodně a ještě k tomu šikmo - při běžných 130 by to neustál zřejmě nikdo.

0/0
15.8.2011 9:35

persona-non-grata 2

Re: Jinak tak dva týdny zpět

Tento příspěvek obsahuje vulgarity, urážky nebo je rasistický, proto bude smazán ;-)

0/0
15.8.2011 9:55

Falewick

Re: Jinak tak dva týdny zpět

Vůbec by mě to nepřekvapilo, když se podívím do svého smazaného seznamu tak to byly většinou podobné věci.

0/0
15.8.2011 12:13

mak1_re

Re: Jinak tak dva týdny zpět

A proč tam dali 70, když to bylo jen za deště ? Nebo je tam i dodatková tabulka ??

0/0
15.8.2011 12:32

Hroznej_puberťák

Re: Jinak tak dva týdny zpět

Ne, byly tam dané přenosné značky, jen kvůli tomu potoku. Kdoví, co se tam stalo, nepřijde mi, že ty to tam bylo pravidelně, tolik vody.

0/0
15.8.2011 12:49

InstinkTT

Re: Jinak tak dva týdny zpět

Tehdy jsem tam v průtrži mračen také jel. V levém pruhu v koloně 80 km/h (v pravém se jelo tak 60 km/h), na mě nalepený Transit. V té mírné levé jsem zahlédl to jezero a už jsem se modlil, aby mi to neustřelilo. Ale pneu mám letos nové, tak to zvládly bez problémů. Větší strach jsem měl pak z toho Transita. Ale jet tam kolem 100 km/h, tak nevím nevím.

0/0
15.8.2011 12:43

ukasek

Re: Jinak tak dva týdny zpět

Jop, jel sem kolem sotva minutu po tom, co se tam vymlátili. Kdybych je neviděl, tak taky nebrzdim a dopadnul bych stejně. Dost hnusná louže!

0/0
17.8.2011 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.