Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piaggio MP3: o kolečko navíc a jste králem skútrařů

Máte dost kolon a problémů s parkováním a rádi byste osedlali motorku, ale nechce se vám zpátky do autoškoly pro "jednostopý" řidičák? Řešením je tříkolový skútr, v podání italského Piaggia se jmenuje MP3.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zoxi

Nechápu

auto je o mnoho složitější a vlastně levný tohle by mělo stát nový tak 80 t.Rv

0/0
13.9.2011 23:54

calver1

Když

Když skůtr, tak jedině Čezeta.

0/0
16.8.2011 17:25

Djouzif

Je to dobrej skutr

mam MP3 400 dva a pul roku. Zrovna nedavno jsem uvazoval o prodeji ale pak jsem si znovu uvedomil jak hodne praktickej skutr to je. Chtel jsem vymenit za BMW 800 GS coz je sice krasnej stroj ale pro me je prakticnost jeste porad dulezitejsi :)

To co se vejde pod sedadlo MP3 se nevejde "skoro" do zadny jiny motorky + je moznost pridat top box nebo postrani brasny. Byl jsem na ni dokonce 2 x v Alpach a bez problemu. Tam se teprve clovek na tech vlasenkach v horskejch pasech vyradi. Dalsi vec je ze clovek i pri opravdu silnym desti zustane suchej (a to nemam ani tak velky sklo jako ten v tom clanku. + zminena lepsi prilnavost za sucha hlavne i za mokra ... skutr diky 3timu kolu zastavi udajne o 30% driv nez normalni motorka a hlavne se vam nesmykne predni kolo do strany pri prudkym brzdeni coz uz se mi stalo na jiny motorce. Parkovani je velmi phodlny jelikoz jakmile zamknete predni kola staci skutr uz jen strkat do garaze jednim prstem.

+1/0
11.8.2011 13:33

AR-TU

Re: Je to dobrej skutr

Djouzife, skůt je to pěknej, ale nepiš tady, že je to motorka = skůtr je skůtr a motorka je motorka ;-D

0/0
11.8.2011 13:36

Djouzif2

Re: Je to dobrej skutr

Taky se hodi ze se motorka pri pakovani nemusi naklanet na postrani stojan (uspora mista) a vlasne ani vytahovat na prostredni stojan proste zamknete kola a motorka stoji ve svisly poloze. Jako extra bezpecnistni prvek je rucni brzda ktera se zamkne spolu se zamykanim riditek.

Jinak je to celkem tezkej stroj cca 240kg takze prvni 3 vteriny na semaforech si vas namaze i 125cc :) ale pak uz se vam jenom diva na zada. Doporucuju poladit variator (JCOSTA)

Taky je pravda ze je MP3 celkem draha takze chapu ze si lidi radeji za podobny peniz koupi Fiat Panda ale podle me je nejlepsi mi a auto i motorku a rano se rozhodnout podle nalady ci dopravni situace. S protahovanim se mezi autama neni problem az na tu vahu.... samozrejme to neni tak obratny jako mala 50cc.Jak jsem rek je prakticka a malicko bezbeznejsi nez cokoliv jinyho dvoustopyho na silnici. Ja si ji pro zatim nechavam v garazi nez vyjde ten stroj co se mu naklanej vsechny 4 kola (koncept uz existuje)

0/0
11.8.2011 13:38

AR-TU

Spousta odborníků a motorkářů, jak tak koukám....

Na MP3 300ccmjsem jezdil. Využití jako skůtr do města super, mimo město slabší motor, proto doporučuji vyšší kubaturu 400ccm. Je třeba rozlišovat v označení koncová písmena LT, zde skutečně stačí sk.B a RL, zde potřebujete sk.A.

Je nesmysl to srovnávat se skůtrem 50ccm, nebo 125ccm, porovnávejte to s většímy skůtry (např. SilverWing, Burgman, 9 piaggio a další), pak vám přijde velikost srovnatelná a opravdu nevýhodou jsou ty zmiňovaná 3kola a díry v silnici, ale pak už převažují výhody. Zkušenější i nezkušený řidič může více brzdit, více se naklánět, provoz je to pohodlný. Srovnání s autem? No to je kravina, kdo si pořizuje skůtr, tak si pořizuje skůtr a ne auto.

Jinak na moto všech možných značek a typů jezdím více jak 25let a MP3 rozhodně není nic co by mě osobně zklamalo, nebo nějak vadilo. Požizovat si větší skůtr pro sebe, byl by v hledáčku na předním místě. Jo a cena? Jestli řešíte opravdu cenu, tak si nekoupíte ani jiný velký skůtr a pak nemáte co řešit.

Ahoj všem a pěkný den

+2/0
11.8.2011 13:28

twine

Za svého skútra 125 ccm bych to nevyměnil

Je to zajímavé, technologie výkyvných předních ramen vypadá vymakaně. ALE skútr jsem si koupil na ježdění po Praze a důležité jsou 2 věci:

- parkování - to by s MP3 snad nebyl problém, nicméně i zde platí čím menší tím lepší.

- pohyblivost - obávám se, že klasický lehký skútr v tomto ohledu nic nepřekoná. Je malý, všude se protáhne a 125 ccm má už dostatečný výkon, abych v městském provozu včas zmizel z dosahu vypruzených řidičů terénních vozů, kteří na rozdíl ode mě musí trávit čas v kolonách.

0/0
11.8.2011 11:39

hrcprcsalala2

Re: Za svého skútra 125 ccm bych to nevyměnil

Proč by se tohle mělo protáhnout hůř než klasický skútr? Široké je to stejně (nejširší jsou skůtry beztak v řidítkách) a k tomu to má lepší stabilitu, tudíž třeba projíždění malou rychlostí mezi auty by mělo být jednodušší. Kolikrát s hrůzou koukám, jak v takové situaci skútristi sotva drží balanc a skútr se jim kýve ze strany na stranu...

0/0
11.8.2011 11:46

aluminiový alobal

problém je cena

není vysoká ale za ty peníze se už skoro koupí auto

0/0
11.8.2011 11:04

hrcprcsalala2

Re: problém je cena

Jenže auto jaksi nemá výhody skútru, že. Rv

0/0
11.8.2011 11:30

ivoš

Re: problém je cena

Jenže skútr nemá prostor auta, že.Rv

0/0
11.8.2011 12:11

vidocqcz

Re: problém je cena

A krom toho do něj prší :-)

0/0
11.8.2011 12:20

hrcprcsalala2

Re: problém je cena

Jo, tak ten prostor auta je pro přesun jednoho člověka po městě opavdu fakt moc důležitý. ;-D Tady někteří zjevně nechápou, k čemu je určen skútr. 8-o

0/0
11.8.2011 12:30

Fido

Re: problém je cena

Ja vidim problem jinde. Musite mit garaz. Auto jednoduse nechate na ulici a je realna sance, ze ho tam druhy den najdete. Tohle by tam stalo sotva prvni noc. A kde to nechate pres zimu?

A jsme zase u toho. Prostredek vhodny do mesta nejde ve meste pouzit, pokud bydlite ve meste.

0/0
11.8.2011 14:40

jorbl2

Re: problém je cena

Kazdej slusnej clovek ma garaz.

0/0
11.8.2011 15:31

hrcprcsalala2

Re: problém je cena

V městech mají lidi garáže úplně běžně. Tím spíš lidi, kteří si kromě auta (aut) pořídí na popojíždění městem ještě skůtr za 150 klacků.

0/0
11.8.2011 15:33

zorro_rojo

Re: problém je cena

Garaze sice lide casto maji, avsak ne vzdy.. tolik garazi jako je aut ve mestech proste neni. (proto jsou take tak narvane ulice parkujicimi vozidly)

A casto i ti, kteri garaz sezenou, ji maji treba i kilometr (nebo vic) od domu. (treba ja) Coz nevadi pokud tam parkuji motorku nebo druhe auto se kterym jezdim jen o vikendech, ale mit tam skutr na dojizdeni do prace je ponekud neprakticke. :]

0/0
12.8.2011 0:32

Xladi

Re: problém je cena

Není to levné ale když se to porovná s jinými značkovými skůtry s podobnou kubaturou tak se to neliší až tak moc.

0/0
11.8.2011 19:55

starej Brůna

Piaggio je na špici

Už delší dobu uvažuju nad skůtrem ale asi klasickým, tohle je dost drahé. Samozřejmě Piaggio, žádné napodobeniny i padesátka v základu jezdí docela slušně, škoda že je třeba Vespa tak drahá...;-(

0/0
11.8.2011 10:28

Rokba

Hmmm..to je novinka

V Římě jsem to viděl jako celkem běžnou věc už asi před 4 lety..

0/0
11.8.2011 10:09

cassul

Re: Hmmm..to je novinka

No a vzhledem k tomu, že to je opravdu už poměrně stará věc a přesto se to nikdy moc masově nerozšířilo, pravděpodobně to není žádný nebude...

0/0
11.8.2011 10:29

HrubesaMares

Re: Hmmm..to je novinka

treba Pariz je toho plna. V Praze bude spis problem s (ne)cinnosti mistni policie, a tedy malou sanci to po zaparkovani na ulici znovu najit...

0/0
11.8.2011 15:53

zorro_rojo

Technicka data,

nebyla by?

Vozitko je to podle clanku zajimave, ale nejak mi v clanku chybi to dulezite..

+3/0
11.8.2011 9:57

hugomárapokutář

Re: Technicka data,

Zkus si to zadat do vyhledávače!;-) Pokud to ofšem umíš!?:-P

0/0
11.8.2011 10:31

daffy.d

Re: Technicka data,

A proč si to máme sami všechno googlit? K čemu pak ten článek je? Aby si redaktor ušetřil nějakou práci? To můžou články rovnou vypadat takto:

Vygooglete si informace o (název libovolného produktu).

Autor: xxxxx

+1/0
11.8.2011 10:44

zorro_rojo

Re: Technicka data,

Ale jiste ze to umim. Ale tak nejak bych ocekaval, ze autor clanku bude schopen podat i nejake prakticke informace o veci, kterou testuje.

Takhle je to spis jen takovy vykrik do tmy. Neco jako: "Wow, ta vec o ktere skoro nic nevim je ale uzasna!!"

Nehlede na to, ze na googlu asi nebudou informace z praktickeho testu, ktere nejsou dokonce ani na strankach listu, ktery je provadel.

0/0
12.8.2011 0:22

Paní Semtamťuková

převodovka?

automat?

0/0
11.8.2011 9:00

cassul

Re: převodovka?

Variátor

0/0
11.8.2011 9:17

MPík

hezký, ale...

ta cena je na skútr vysoká...

Jsem zvědav co udělá český trh s novou úpravou zákona od ledna 2011, kdy bude možné na "béčko" jezdit s automaty do 125ccm. Půjdou prodeje nahoru? Bude se dovážet víc typů a za lepší ceny? Přijde MF DNES s testem skútrů do 125 ccm? :-) Sám mám v plánu na jaře stopětadvacítku koupit na ježdění do práce a po Praze. Do padesátky jsem nešel, to sotva jede a nový ŘP jsem si dělat nechtěl.

0/0
11.8.2011 8:22

cassul

Re: hezký, ale...

No nevím... Z mého širokého okolí je řidičák to poslední, co lidi omezuje při pořízení motorky nebo podobné věci. Kdo po něčem takovém touží, tak si potřebný řidičák pořídí. Vůči ceně motorky je to malá investice...

0/0
11.8.2011 8:34

Honx

Re: hezký, ale...

A co když někdo nechce motorku za 200 tisíc ale skůtr za 30-50 tisíc? A navíc nemá čas ani náladu dělat znova papíry?

0/0
11.8.2011 9:06

MPík

Re: hezký, ale...

Peníze za nový ŘP neřeším. Ale nemám čas někde "trdlovat" a něco se zase biflovat. A abych pak neudělal testy kvůli tomu, že nevim kolik je třeba max. zátěž nápravy u náklaďáku a sebrali mi "béčko", to si raděj počkám.

0/0
11.8.2011 10:00

Rokba

Re: hezký, ale...

Tak zrovna kvůli zátěži náprav u náklaďáku ti nikdo béčko nevezme;-D

0/0
11.8.2011 10:08

Paní Semtamťuková

Re: hezký, ale...

Po Praze mi stačí padesátka bez omezovače, jede 80km/h...:-P

0/0
11.8.2011 9:01

Honx

Re: hezký, ale...

Za což ti náleží pokuta. Od nového roku si budeš moct místo podobného kvičícího bastlu koupit 125ccm. A mimochodem, i potom bude podobně "otevřená padesátka" zakázaná ;-)

0/0
11.8.2011 9:05

21century_schizoid_man

Re: hezký, ale...

pokuta? za co?

0/0
11.8.2011 10:08

pingu1

Re: hezký, ale...

..jo nevis, no tak jeste odevzdej ridicak...;-D

0/0
11.8.2011 10:30

Honx

Re: hezký, ale...

Protože tvoje "vozidlo" neodpovídá tomu jak bylo schválené a navíc porušuješ povolenou maximální rychlost (teda pokud máš jen řidičák na auto). Od nového roku sice budeš moct řídit 125 ccm s automatem, ale pořád ten tvůj skůtr bude bastl.

Mimochodem, celkem by mě zajímalo kolik lidí tuší že třeba s řidičákem na auto nemůžou dnes řídit populárního Simsona - i když je to jen padesátka tak maximálku má vyšší než je dnes povoleno ;-)

0/0
11.8.2011 11:03

ivoš

Re: hezký, ale...

Mea culpa, to jsem tedy netušil.:-(mmch, vztahovalo by se to taky na muzejního Mustanga? Ten uměl 60 a stačilo na něj M.

0/0
11.8.2011 12:14

Doubleblue

Re: hezký, ale...

Řidičák mám na 50cmm ne na rychlost 45km/h....Ta je uvedená v TP jako konstrukční NIKOLIV jako maximálně povolená...Ještě nějaké otázky? A co když pojedete autem s rychlostí v TP 150km/h a na radaru budete mít 165km/h? Dostanete pokutu za překročení rychlosti,ne za to že vozidlo jede rychleji než je uvedené v TP...

0/0
13.8.2011 16:07

Honx

Re: hezký, ale...

To jsme na tom stejně - jen s tím rozdílem že nejde o Prahu. Podle mě prodeje rozhodně stoupnu, jiný důvod toho že nejvíc se prodá za rok "padesátek" než řidičák podle mě není.

0/0
11.8.2011 9:03

Xladi

Jediná nevýhoda je

že je vysoká pracděpodobnost že vymetete každou díru na silnici, nebo jich minimálně vymetete víoc než se skůtrerm:-)

0/0
11.8.2011 6:44

Rafaelou

Chytrá horákyně...

Ani motorka,ani auto.Možná technická zajímavost,možná vynález pro ty co mají potíže se stabilitou.Díky větší šířce se vytrácí i vlastnost malého skůtr a jeho možnost nacpat se kde tam.Navíc cena za 400ccm je šíleně vysoká.Pravověrný motorkář se nad tím usměje a ani mezi skůtraři to moc obdivu nezíská.Usmívat se budou i řidiči aut kteří za stejné prachy získají větší komfort.Navíc kdo někdy v životě řídil třeba Velorex ví jak je těžké se třema kolama manévrovat když je na silnici díra.Mohutné plexi,tři kola a slabý motor se podepíší i na spotřebě která jistě nebude zanedbatelná.Ale možná to osloví pár dam které se bojí,že pořádnou motorku nezvládnou a pár snobů co si to pořídí ve snaze být zajímaví.

0/0
11.8.2011 6:33

hrcprcsalala2

Re: Chytrá horákyně...

Proč myslíš, že to je širší, než normální skútr?

0/0
11.8.2011 9:08

S-Tony

Re: Chytrá horákyně...

Jde o to, že když jsou na silnici výmoly, mezi kterýma je tak cca 20 cm nomrální silnice, tak s jednostopým vozidlem to normálně projedete. S tímhle tříkolákem už máte problém a musíte do díry.

0/0
11.8.2011 10:36

hrcprcsalala2

Re: Chytrá horákyně...

A tohle má se šířkou společného co? 8-o Jinak tohle je holt italský skútr na civilizované silnice, kde nejsou výmoly co 20 cm.

0/0
11.8.2011 11:30

ivoš

Re: Chytrá horákyně...

Já tedy nebyl v Talijánsku pár let, ale co jsem tam kdysi potkal, proti tomu je českobrodská silnice od Kolína hladká jak sklo.;-D

0/0
11.8.2011 12:16

S-Tony

Re: Chytrá horákyně...

Výmoly vedle sebe a mezi nima silnice 20 cm, ne výmoly za sebou...... Tohle to má společného se šířkou přední nápravy. ;-)

0/0
11.8.2011 14:45

hrcprcsalala2

Re: Chytrá horákyně...

Neboli výmoly co 20 cm, přesně jak píšu. "Co 20 cm" zahrnuje 20 cm všemi směry. ;-) A dotaz na to, co má společného se šířkou, směřoval k předtím diskutované šírce skútru, která se přidáním jednoho kola nijak nezvětšila.

0/0
11.8.2011 15:32

Lukki680

Re: Chytrá horákyně...

tak jsem trochu zapátral a spotřeba je u verze 125 hybrid 1l / 60km ..... ostatní jsem bohužel nenašel, ale určitě to bude do 2,5l/100km

0/0
11.8.2011 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.