- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten "xicht" DAFu je hroznej. Měli to nějak změnit. Takhle si totiž každej bude myslet že jde o DAF a ne o Tatru.
Jen odufám že to Tatře pomůže přežít protože pokud ne tak je to na ...... Zvláště doufám že Daf celou tatru postupně nezničí.
Inu je potřeba učinit nesmrtelnou Tatru trochu zranitelnou, konkrétně ten legendární podvozek klasické koncepce funguje dobře pouze se stavitelnou výškou pérování, jinak má výhodu opravdu jenom do terénu, jízdní vlastnosti jsou dost hrozné, Tatra je prostě takový speciál, navíc je velmi těžká. To spíš lituju toho motoru, je to majstrštyk.
mam rad moderni karoserie .....ale nevim cim to ale kastle Karosy 7xx 8xx a Tatry 815 se mi zdaj proste nejkrasnejsi . :-)
Prostě dali do Tatry nový motor. A to jako má způsobit rozkvět automobilky? Kdo si to myslí? Není jediný důvod si myslet, že nový motor něco řeší.
Co kdybyste si o tom nejdříve něco přečetl, než se začnete vyjadřovat ?
Stejně jako škodovku pohltil VW,tak tatru pohltí DAF............kde jsou ty časy kdy jsme nikomu nepotřebovali lézt do pr*** a měli jsme vlastní automobilovou produkci,jenže po slavné sametové revoluci a naprosto neschopné porevoluční vládě a pomoci EU bohužel jde všechno naše do ***
Jako se potápí náš průmysl a zemědělství vlivem EU a levného dovozu z Číny,tak se potopí i tatra,dřív nebo později,ale přijde to
není jen (ostatně jen někdy) dokonalá technika, ale především fungující prodejní a servisní síť a pak také marketing. Jelikož Tatra toto neměla, byl její pád "na hubu" po konci RVHP naprosto nutný.
se rozhodlo do roku 1995 nebo 1998.
V té době měla Tatrovka vývojovou základnu až několik tisíc konstruktérů a všelijakých dalších vývojových pracovníků a měla poměrně novou a kvalittativně současnou výrobní technologii postavenou na výrobu 15 tisíc vozů ročně. Potřebovala akorát tu vývojovou a výrobní základnu využít, to znamená za každou cenu udržet roční výroby a prodeje v ekonomickém počtu vzhledem k výrobní základně, to jest aspoň 5 - 10 tisíc nákladních vozů ročně a potom diverzifikovat výrobu, vedle nákláďáků rozjet i nějaké jiné výroby. Výrobu osobních tatrovek nepočítám, to byla kusová ruční výroba, pravděpodobně i nerentabilní.
Tatrovka tedy potřebovala rozsáhle investovat do stavby obchodní světové sítě, do propagace a do nových výrob.
Jenže to se nestalo, prodej náklaďáků postupně poklesl pod ekonomickou hranici na danou výrobní kapacitu, přišel taky Diamoil a peníze na potřebné investice tak nebyly.
Tímto američané začínají Tatru deinitivně pohřbívat a za par let po ní ani pes neštěkne. To tvrdím jako rodilý kopřivničan, jehož rodiče pracovali v Tatře a jež byli postupně, při neuvážené restruktrulizaci americkými vlastníky, propuštěni. Američanům nešlo o nic jiného než jenom o ty podvozky, jak to získali, hned Tatru prodali, vždyť za 20 let po revoluci je fabrika pokud se nemylím v rukách páté(!) americké formy. Ještě štěstí že se městu podařílo uchránit zdejší muzeum s veterány, kde "budova je města a vozy patří Tatře"!!!!!!!!!!!! a kdy minuly majitel, firma Terex, která si mimochodem vynutila, aby byl její název součásti názvu podniku, mnozí ví o čem mluvím, chtěli exponáty odvést k sobě do USA!!!!!!!!!!!!!!!!!! To by byla katastrofa. Zajímá mě, proč tam rvou ty Dafacke motory, když nejlepší Jsou naše, vzduchem chlazené motory.
načo fúzia s DAFom? Videl som tie kopřivnické autá od malička ako stavali sídliská v Košiciach, borili sa bažinami, blatom, bahnom a nevšimol som si, žeby nejaká kedy zapadla. To, čo predvádzala vždy zadná náprava v teréne sa ani opísať nedá, tatrovky sú a vždy boli nezničiteľné. Myslím, že aj samotní Česi by nikdy neurobili iné...