Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Ruský bohatýr Žigulík do kovošrotu nepatří

Komu nebyla škodovka dost nóbl, mohl zkusit sehnat sovětský žigulík. Takový byl výběr běžného motoristy bez strýčka šéfa Mototechny v sedmdesátých letech. Po letech škudlení se pak v garáži objevil bílý VAZ 2101 s interiérem čalouněným červenou koženkou. Italského elegána nezapře ani dnes. Na kolemjdoucí laškovně hází prasátka od dokonalého chromování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TREPAC

Staré automobily.

Kdo má rád staré automobily, ať s nimi jezdí, nebo je má na ukazování, prosím. Ovšem, pokud má vůz už najeto okolo 200 tisíc km, i bez koroze, má pevnost plechů karoserie cca 50% nové. Pokud se s takovým vozem jezdí opatrně, bez dopravních nehod, je vše v pořádku. Při jakékoliv dopravní nehodě, bohužel by ta snížená pevnost karoserie byla nešťastná....

0/0
24.8.2011 10:41

nick

radši než babičku

jpěkný auto . děda  ho měl radši než  babičku ....

0/0
20.8.2011 9:58

ČSLA

na žigulíkách se mi vždycky líbil

zvuk jejich motorů..oproti škodovkám a dvoutaktům z NDR to mělo krásný, pravidelný chod a ušlechtilý zvuk..a to je asi tak všechno. Hranatý, nenápaditý, design okoukaný od italů(Fiat).....v 70. - 80.letech to bylo auto podnikavců( i když opravdoví hauřie jezdili samozřejmě Mercedesama, Chryslerama, Renaultama, Peugeota a Fordama) v 90.letech tím jezdili romové a sociálně slabší a dnes tím jezdí buď ukrajinci a nebo fandové, čili lidé oddaní této značce.Ti se o ty auta pečlivě starají, je jím jedno že design zaspal asi 3 desetiletí a že je to v podstatě malé auto

0/0
19.8.2011 17:55

ČSLA

trochu to s tou bílou barvou že jako nebyla módní

to mě maličko zaráží, pprotože bílýho žigulíka měl v 70. letech i herec Miloš Kopecký a ten si určitě mohl vybrat nejen značku, ae i barvu :-)))

Já si osobně pamatuju samý červený žigulíky, těch bylo nejvíc :-)))

0/0
19.8.2011 18:35

newstagger

JO ÚPLNĚ NEJZÁSADNĚJŠÍ ZMĚNA BYLO

uzpůsobit startování na systém klika + ruský moloděc:-P

+1/0
19.8.2011 15:59

usura

Gianni Agnelli

to byl jeden z největších frajerů své doby, ikona, co kšeftoval i s komoušema a zavřel tím závoidem na levym břehu volhy italským odborům ve fabrice (dočasně) hubu..

jinak žigul pěknej, akorát ty opěrky hlav asi nejsou původní.. sundat

0/0
19.8.2011 15:33

ruraren

jó žigul...

jsem mu říkala doktore, doktoře Živágo, do jakého terému byl schopný vyjet to je jenom sen, moc jsem ho milovala...

0/0
19.8.2011 15:11

omnimor

nejrychlejší

traktor na světě

+1/0
19.8.2011 13:56

ivošek z gmailu

Re: nejrychlejší

To byl Moskvič

0/0
20.8.2011 7:48

KarelVohradnik

Páni redachtoři,

s tím motorem nemáte pravdu, zatímco italský originál měl rozvod OHV, motor pro sovětský derivát měl rozvod OHC a jiné byly i poměry vrtání vs. zdvih, kdy u itala to bylo 73x75 mm a u žigula 76x66 mm...takže ten motor byl v TUríně dosti překonstruován dle sovětských požadavků, stejně jako například konstrukce přední nápravy...zásada je zásadně věřit dobovým příručkám více než wikipedii

0/0
19.8.2011 13:30

KarelVohradnik

Re: Páni redachtoři,

omlouvám se za překlep, u itala 73x71,5 mm...

0/0
19.8.2011 13:31

Jiřik

Re: Páni redachtoři,

Taky mě zaráží, jaké zvrácenosti dokázal redaktorskej převzít do toho boxu...

0/0
19.8.2011 22:01

radaumacher

patří

V drtivé většině případů do kovošrotu patří.;-D Melo by se ale určitě pár hezkých kousků zachovat. Ostatně jako u každého auta.

0/0
19.8.2011 12:27

Blackhawks

jjo to byly casy....

0/0
19.8.2011 12:10

fsp

Žiguli vs. Fiat 124

Soovětští inženýři sice asi zvýšili bytelnost vozu, ale jízdní vlastnosti šly tragicky dolů. Po revoluci jsem se svezl původní 124 (už jako veterán) a nebe a dudy. Mnohem komfortněnjší řízení, brzdy, odpružení,.... Nebál bych se říct, že šlo o úplně jiná auta.

0/0
19.8.2011 11:50

Kazeasch

Re: Žiguli vs. Fiat 124

No jasně že šlo uplně o jiný auta. Taliáni si komfort v jízdních vlastnostech můžou dovolit. Ale kdyby jsi tu 124 vzal do SSSR tak za předpokladu že by se ti ji povedlo při tý teplotě nastartovat tak by se po pár km rozpadla na šroubky. Vidím to teď na svojí Alfě, kdy na hladké silnici je to naprostá bomba, ale jak jsou někde díry, tak je dost děs. Fábka která je dělaná na náš terén to má přesně naopak.

0/0
19.8.2011 13:03

KarelVohradnik

Re: Žiguli vs. Fiat 124

Mno, ono v zásadě šlo o dost jiná auta, stačí si porovna pohotovostní hmotnost fiata (850 kg) a žigula (955 kg) a k tomu vyšší světlou výšku žigulíka, překopanou přední nápravu (ta se jim moc nepovedla), vzadu bubny místo kotoučů (a ital měl myslim i od roku cca 1970 standardně posilovač), silnější pružiny a tlumiče pérování a je jasný že je to pak odolnější v terénu a líp to v něm jezdí ale na normální silnici jízdní vlastnosti o dost horší a kvůli hmotnosti i spotřeba. Oni zkoušeli nejdřív origo fijaty v sovětských podmínkách různí zkušební jezdci v cccp ale holt prašné či blátivé cesty s ohromnými dírami, v zimě -50, v létě +50, "kvalitní" sovětské benzíny a provozní náplně, zacházení sovětského čelověka (tím se nijak do Rusů nestrefuju) se strojem Fiaty dlouho nevydržely. A tak byly vráceny do Turína s tím, že je třeba to zlepšit. Italové na tom zapracovali, předělali motor, podvozek, topení, elektriku, spojku a kdovíco ještě a výsledkem bylo auto vhodné do sovětských podmínek.

0/0
19.8.2011 13:40

ČSLA

Re: Žiguli vs. Fiat 124

Přesně jste vystihl Hyundai Accenta - na hladké silnice parádní svezení, ovšem nastane klasická česká uličke plná cuyhlně špatně zaplaátovaných děr a s parádního svezení je utrpění. Není to auto do čech.

0/0
19.8.2011 17:57

mojmir vrtoch

Zastaralé

už když se to začalo vyrábět. Pro nenáročné trhy i motoristy bez jiných možností to muselo stačit. Nepochopitelné že se tací geniové jako byli rusové zmohli pouze na licenci. Takový Záporožec bylo jiné kafe.

0/0
19.8.2011 11:44

ČSLA

Re: Zastaralé

Nebyl náhodou Záporožec kopie Barkase a ten kopií VW Transporter???

0/0
19.8.2011 17:58

Jiřik

Re: Zastaralé

Barkas a VW Transporter? Si spad z višně? Barkasy měly přední náhon už v roce 1961, Transporter se ho dočkal dvacet let poté. Jiná kastle, jiný motor a tak dál. Nevěř všem hospodským řečem...

0/0
19.8.2011 22:06

ČSLA

Re: Zastaralé

ale prd, jakejpak hospodský řeči..uvažuju vlastní hlavou a ty konstrukční detaily? tim se nezatěžuju, mě jde o koncepci..malá lehká dodávka. Kdo to vymyslel první? Tipuju VW.

0/0
19.8.2011 22:22

Alois.Chocholousek

Re: Zastaralé

Záporožec a WV transporter? Viděl jste vůbec někdy Záporožce? Alespoň na obrázku?

0/0
20.8.2011 9:42

ČSLA

Re: Zastaralé

kde o koncepci malého lehkého autobusíku

0/0
21.8.2011 6:45

Rebrambora

Žigulík je legenda.

Projezdili jsme tím autem za totáče půlku evropy a všechno přežilo. Mám na ty časy krásné vzpomínky.

Takové bouráky se dnes již nevyrábí :-P

0/0
19.8.2011 11:43

tonny.p2

Lada veteran

Lada a Ziguli uz jsou veterani a jejich cena uz jenom poroste... kdo je ma doma, tak ma poklad

R^

http://www.rajveteranu.cz/znacka-33-lada     

V

0/0
19.8.2011 11:23

Karlos33

auta v ČSSR

jj, žigulík, to byl a jak vidno stále je držák...jinak - jak tak koukám na ty jejich stránky www.veteranCS.com, skutečně nezůstávají jen u jednoho auta:)...přeci jen ale léta šedesátá v podání Tatry 603 nebo staré Octavie, to je jiná klasika...

0/0
19.8.2011 11:16

swiss114-3

postavis italsky auto do garaze,,,

je vecer ticho, ticho, jen tak trochi slysis.... smac, smac smac... to ti auto zere rez.

0/0
19.8.2011 11:13

tayger

Jednomu chlapovi

ve městě stojí dva takové žiguly před barákem. Co s nimi dělá netuším, ale stojí mu tam celou dobu ať je zima nebo léto, ať prší nebo sněží. :-D

0/0
19.8.2011 9:55

bloud-velbloud

kdo nadává nebo se mu nelíbí lada

tak v ní asi nikdy neseděl!

0/0
19.8.2011 9:01

psychiatr

Re: kdo nadává nebo se mu nelíbí lada

Posaďme do ni komunisty a roztlačme je směr SOJUZ. Všichni budou spokojeni.

0/0
19.8.2011 9:36

Blackhawks

Re: kdo nadává nebo se mu nelíbí lada

vas prispevek plne odpovida vasemu nicku...

0/0
19.8.2011 12:07

Miky83

Re: kdo nadává nebo se mu nelíbí lada

Mně se Lada moc líbí:-)

0/0
19.8.2011 11:13

radim36

70 léta jsou, co se týká koroze aut, určitý mezník.

Designéři v 70 letech si vesměs na všechna auta naporoučeli mnohem složitější tvary karosérií než byly karosérie z 60 a 50 let. Zároveň se kvůli hromadné výrobě musela prosadit technologie lisování dílů karoserií proti dřívějšímu napůl ručnímu a kusovému tvarování. Na lisování byly třeba speciální, takzvané hlubokotažné ocelové plechy, které bez prasklin snesly hluboké prolisování. Tudíž se muselo měnit složení ocelí používaných na plechy i výroba těchto plechů. Jak přesně, nedokážu říct, nejsem na ocelářskou výrobu odborník.

Podstatné ale bylo, že nové materiály na  hlubokotažné plechy byly podstatně citlivější na korozi než starší plechy starších aut. A v 70 letech se ještě ty karosérie nenaučili dostatečně chránit proti korozi , pouhý nástřik nebo máčení kár v základní barvě nestačilo. Dostatečnou ochranu přinesly až elektroforézní základové barvy nanášené ve vodném roztoku v elektrickém poli. A o hodně později, když se vyřešilo svařování pozinkovaných plechů, přibyl žárový pozink.

+2/0
19.8.2011 8:57

l.g

Re: 70 léta jsou, co se týká koroze aut, určitý mezník.

Taky mám z článku pocit, že autor chce korozi italských aut hodit na sověty. Je to ale přesně jak říkáte.

0/0
19.8.2011 11:08

Nanifak

idnes

Ve sloupku vlevo článek z Wiki :-) Příště už tam bude jenom odkaz http://www.usethefuckinggoogle.com/ ;-D

+1/0
19.8.2011 8:06

legnaw

bojim bojim

fuh az ma oblial studeny pot... tak do toho by som dnes sadal naozaj len s maximalnym zdesenim... idem si ja radsej precitat recenziu novej Kia Rio....

0/0
19.8.2011 7:27

Skyclad

Re: bojim bojim

Včera jsem tu recenzi (preview) četl a řeknu Vám že bych byl raději majitelem tohoto kusu než dalšího auta bez nápadu, které vypadá jako nespočet dalších. Uniformita bez invence vládne světem .. :-)

0/0
19.8.2011 8:45

metafrik

Re: bojim bojim

R^

0/0
19.8.2011 8:59

duch zavražděného iuose

hmm

no, tenkrát to bylo auto plný nápadů a vyčuhovalo z davu

+2/0
19.8.2011 9:26

1host

Lada 2107

Prodává se dodnes a určitě by si našla své místo i u nás, přidávám odkaz na článek :

 

http://auto.idnes.cz/legendarni-lada-konkuruje-nejlevnejsim-autum-v-rusku-stoji-63-tisic-1f9-/automoto.aspx?c=A100803_214335_automoto_vok

0/0
19.8.2011 7:26

bloud-velbloud

1200 jsem ještě v roce 2005

a jezdil jsem sní běžně po republice nebo do tater. V roce 1997 stále asi 3 dny pod vodou během povodní v ostravě. Po vyčištění toto auto najelo ještě 50 000km než jsem ho prodal.

0/0
19.8.2011 6:59

plukovnikoneill

Nevím,

teď který to byl přesně díl,ale myslím,že 6/2009 Top Gear a tam ho teda shodily dokonale.....[>-]

+1/0
19.8.2011 6:42

cassul

Re: Nevím,

To jsou taky ty hloupější věci v TopGearu, tohle shazování starých aut. Nemusím být génius, abych věděl, že třicet let staré auto bude ve všech parametrech horší, proti současnému, to je jasné. Každá věc má své místo, v kontextu své doby a místa použití udělaly všechny ty žigulíky a wartburgy neuvěřitelné množství práce. Ano, byla to z nouze cnost, nebylo na výběr, takže se udržovaly, šlechtily, nekonečně opravovaly, vyvařovaly, generálkovaly. Ale taky proto vydržely třicet let a často ještě slouží. Dneska je auto spotřebák, nic se neopravuje, v servise maximálně vymění nějaký díl a za deset let je auto odepsané a jde do šrotu (a hlavně, že máme plnou hubu ekologie). To je úplně jiná filozofie, to se zkrátka nedá vůbec srovnat...

0/0
19.8.2011 7:57

radim36

Re: Nevím,

Přesně tak, ta spotřební filozofie není v žádném případě ekologická filozofie.. Už to, že dnešní auta, když je zatopí voda,musí jít automaticky do šrotu je dost pofidérní.

A filozofie rozložitelnosti a opravitelnosti doma má taky něco do sebe. I když mnohonásobné generálkování a jedno auto po celý život asi taky není to pravé.

Asi to chce rozumný kompromis...

Kdyby zeleným ekotrotlům a jejich papalášům nešlo jen o popularitu, politický vliv a peníze, dozajista by se do toho opřeli.

0/0
19.8.2011 8:46

ivan.ivan

ivan.ivan

Presne také auto mali rodičia a bolo prvé s ktorým som jazdil. Stálo 63 tisíc a síce sa poradovníky nepísali, ale ludia sa tri dni striedali v rade pred mototechnou. Farba sa dala vybrat len tažko a samozrejme nemalo ani opierky hlavy. Napriek všetkému to bolo v tom čase jedno z najlepších aút vdaka licencie fiatu. Treba dodat, že prvé autá prišli s orig. talianskymi agregátmi, čo si kúpili tí štastnejší a že ruské pneu. sa menili hned na nových autách.

0/0
19.8.2011 6:41

cassul

Re: ivan.ivan

Ale to bylo normální. Táta měl pořadník na novou Dácii a když přišla, z Mototechny opatrně přejel ke známému automechanikovi, který okamžitě měnil několik dílů, snad včetně zadních tlumičů nebo něčeho podobného. Nepamatuju si detaily, bylo mi deset... Ale teprve po týdnu bylo auto připravené do provozu...

0/0
19.8.2011 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.