Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Goodyear má samodofukovací pneumatiku, inspiroval se možná u Čechů

Společnost Goodyear připravuje pneumatiku, která bude sama udržovat optimální tlak a v případě potřeby se dohustí. Podobný koncept už několik let vyvíjí česká firma Coda Development.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rubik1

Životnost pneumatiky

Předpokládá se, že to prodlouží průměrnou životnost pneumatiky o 4%. Když se bude tato pneumatika prodávat o 10% dráž než dnešní, tak to moc lidi kupovat nebudou. Vše tedy záleží na ceně a spolehlivosti.

0/0
5.9.2011 19:46

pavel74

Dodge

Mám to na autě. Bohužel ale už jsem to nechal vyházet protože ten systém je poměrně v našich podmínkách poruchovej a oprava stojí kolem 2500 za 1 kolo. To je oproti 20,- Kč / novej ventýlek trošku jinde.................. Takže jen tahání peněz z kapec

0/0
5.9.2011 13:54

elegani

tire

"Self Inflating Tire".  Samonafukovaci unavu nechci.

0/0
5.9.2011 13:49

koxxx

Re: tire

No oni Americane jaski neumi gramatiku a tyre si zmenili na tire. Jinak "tire" samozrejme "unava" neni, ale to byl snad vtip...

0/0
5.9.2011 14:39

Homer _5

Re: tire

Hm, "tire" i "tyre" jsou dvě přípustné verze a obojí může znamenat slovo "pneumatika"... jen tak mimochodem. A že takových slov angličtina moc nemá.

0/0
5.9.2011 17:12

Zaphod Beeblebrox

Pumpičku raději

integrovat do ráfku. Takhle budete kupovat s každou pneumatikou novou.

0/0
5.9.2011 13:01

Kazeasch

Re: Pumpičku raději

Na druhou stranu je lepší kvůli špatné pumpičce kupovat pneumatiku než celej ráfek což může být po nějakým čase problém sehnat stejný kolo.

0/0
5.9.2011 13:10

Zaphod Beeblebrox

Re: Pumpičku raději

Určitě by se dala ošetřit vyměnitelnost samotné pumpičky.

0/0
5.9.2011 13:18

kawajouda

no lživý je...

píše že Goodyear má samodofukovací pneumatiku a přitom dole píšou že jí teprve vyvíjí :-/

0/0
5.9.2011 11:44

elegani

Re: no lživý je...

Co jí vyvíjí?

0/0
5.9.2011 13:46

l.g

energie

"přičemž systém pohání energie vyrobená samotnou rotující pneumatikou..."

To se jim výrobci automobilů poděkují, když to bude zvyšovat spotřebu vozu. Zákon o zachování energie je neúprosný a v tomto případě jí nakonec bude vyrábět palivo v motoru auta, místo elektrockého proudu v kompresoru na benzínce.

0/0
5.9.2011 11:38

net.Xtreme V.

Re: energie

To využije jednou za týden kvůli setinám baru, vážně pochybuji, že by to dofukovalo celou cestu...

0/0
5.9.2011 11:53

l.g

Re: energie

No a co změny tlaku při změně teplot? Ať už díky provozní zátěži, nebo díky počasí? Tlak se mění v pneumatikách permanentně. Notabene to na věci nic nemění. Energie půjde z paliva vozu.

0/0
5.9.2011 14:40

Rubik1

Re: energie

Jde o to kolik. Pokud to bude 1/10000 spotřebovaného paliva, tak to za minimalizování valivého odporu a ušetření 2% paliva stojí za to.

0/0
5.9.2011 19:42

l.g

Re: energie

To máte sice pravdu, ale vhodným vzorkem a směsí gumy se dá ušetřit minimálně to samé. Notabene člověk který se o své auto stará a tlak v pneumatikách pravidelně kontroluje nezíská úsporu žádnou. Jen si pořídí složité (a jistě poruchové) zařízení, které žere palivo a zvyšuje hmotnost rotujících částí vozu (zhoršení jízdních vlastností).

Za těžké peníze (neočekávám, že tahle sranda bude pod 10 tisíc) si tak jednou za 14dní až měsíc ušetří 5 minut opruzu. No budiž...

0/0
6.9.2011 10:56

Radek-333

Zase lživý titulek

Všichni aktéři rozhovoru tvrdí, že se navzájem neisnspirovali, přesto IBlaBla vymyslí nesmyslný téma a titulek, kde tento nesmysl omílá ze všech stran...

+1/0
5.9.2011 10:29

_Xeon_

Re: Zase lživý titulek

V každým druhým nadpisu musí být "český", "Česko"... [>-]

0/0
5.9.2011 10:55

Radek-333

Re: Zase lživý titulek

Ještě jsou důležitá slova SEX, SEXY a ŠOKUJÍCÍ - tyto slova jsou ve vyhledávačích velmi oblíbená...

+1/0
5.9.2011 12:24

Gandalff

Re: Zase lživý titulek

Titulek roku: ŠOKUJÍCÍ ČESKÝ SEX!!!

+1/0
5.9.2011 21:59

aswe2

Goodyear

se možná u Čechů neinspiroval.:-P

0/0
5.9.2011 10:20

radim36

Dofukování pneumatik za jízdy je snad už věky

běžnou výbavou vojenských vozidel. Nebo třeba závodních, tuším jsou touto technologií vybavovány třeba kamióny na Dakaru. Je to významný bezpečnostní prvek, protože vedle odolnosti pneumatik na menší průstřely to přináší schopnost přizpůsobit huštění gum terénu . Například v písčitém nebo blátivém  terénu je třeba pro optimální průchodivost  pneumatiky podhustit, na asfaltu nebo obecně rovném povrchu spíš nahustit více.

Jakási autonomní pumpička je zřejmě pouze  levné komerční řešení  vhodné pro levné obecně používané  gumy na běžná osobní auta. Klíčová otázka tam zřejmě bude dosažení  dostatečné přesnost toho huštění , případně využití více režimů, jeden na hladký suchý asfalt a jeden na třeba povrch silnice zapráskaný v zimě sněhem a sněhovou břečkou.

0/0
5.9.2011 9:47

JeFFik

Re: Dofukování pneumatik za jízdy je snad už věky

ale samozřejmě, že to existuje věky vždyť je o tom v článku zmínka: ".... K dofukování tak nejsou zapotřebí kompresory...." ;-)

0/0
5.9.2011 10:02

Jardajar

Re: Dofukování pneumatik za jízdy je snad už věky

Myslím, že to bude autonomní (bez možnosti zásahu za jízdy). A mě by to ani nevadilo, stejně běžně neměním tlak podle toho kam jedu.;-D

0/0
5.9.2011 10:57

Rambo-x

tvl..........

A to je takový problém jednou za týden prostě vzít kompresor a zkontrolovat tlak v pneumatice,já nemůžu uvěřit jak jsou někteří lidé lenošní,radši než by autu jednou za týden věnovali 5 minut,tak radši jezdí na podhuštěných pneumatikách;-Ddneska na Idnes jedna lepší zpráva za druhou,já končím,jdu se zastřelit,protože to už je fakt konec

Ani se nedivím že naše republika vypadá tak jak vypadá,protože v téhle zemi se už nechce nikomu nic dělat,radši zalézt do nory a chlastat pivísko co,a hlavně né práce,proboha to je hrozný,práce,strašák práce,chudáčkům by upadli ručičky

0/0
5.9.2011 9:23

Levicový populista XI.

Re: tvl..........

rekl svedomity Kutil Tim ;-D;-D;-D

0/0
5.9.2011 9:46

f0rr35t

Re: tvl..........

;-D Jednou týdně - to fakt přehání. Kola dofukuju uprostřed sezóny a do tý doby se ani nestihnou pořádně vypustit. Prakticky by nebylo třeba dofukovat vůbec (každýho půl roku mi to nafoukají v servisu při převažování kol). Problém bude spíš v teplejších zemích, kde má zimní pneu málokdo, takže potom může jezdit třeba tři roky na jedněch pneu bez dofouknutí, převážení atd. Podle mě je v ČR tahle dofukovací pneu naprosto zbytečná, protože prostě musíme chtě nechtě věnovat pneumatikám víc pozornosti.

0/0
5.9.2011 9:51

Agent-přisluhovač

Re: tvl..........

Každý týden?? To máš ty gumy děravé?

Podle mě stačí každý den ráno gumy skouknout při nastupování jen pohledem (výraznější úbytek tlaku hned poznáte) a tlak zkontrolovat/dofouknout 4-6x (1x za 2-3 měsíce) za rok při tankování u pumpy.

0/0
5.9.2011 9:46

Rambo-x

Re: tvl..........

Tak to ani nemá tak za cíl je dofukovat,za rok je přifouknu možná maximálně 3x,ale spíše je kontrolovat,jestli v nich ten tlak neubývá,dnešní pneumatiky když se píchnou tak v nich tlak ubývá většinou pomalu,a když to člověk změří a zavčasu zjistí že něco není v pořádku,tak hned zajede do pneuservisu a má po starostech a ušetří si měnění někde na silnici první třídy kde hrozí že do tebe nějaký cvok napálí

0/0
5.9.2011 9:57

CZMiki

Re: tvl..........

Klid, autor vyhodil prachy za kompresor, teď je mu to líto, tak se optřebuje zpětně utvrdit v jeho potřebnosti;-D

0/0
5.9.2011 9:58

Rambo-x

Re: tvl..........

Kompresor mám ještě po fotříkovi,který používali v JZD na foukání traktorů,a gazíků.....i na ten věk je absolutně přesný a pneumatiku nafoukne do pár vteřin,nedám na něj dopustit,holt stará SSSR kvalita

0/0
5.9.2011 11:17

standik007

Re: tvl..........

Máš recht. Tyhle kompresory zažily několik sovětských ofenziv... ;-D;-D;-D

+1/0
5.9.2011 14:32

pefben2

Re: tvl..........

Také mne to napadlo... kdyby napsal 1x za rok....

0/0
5.9.2011 10:22

Rambo-x

Re: tvl..........

Tak 1x za rok je zase málo,já musím dofouknout tak 3x do roka,jinak jen kontroluji tlak každý týden

0/0
5.9.2011 11:14

Highdriver

Už zase?

O něčem podobném psal tenhle bulvár už před 2 roky... podle redaktorů už teď jezdíme se samodofukovacími pneumatikami všichni :)

http://auto.idnes.cz/za-dva-roky-nebudeme-dofukovat-pneumatiky-slibuje-ceska-firma-p6n-/pneu.aspx?c=A080612_103014_auto_ojetiny_fdv

+1/0
5.9.2011 8:54

kenx

kompresor vs pumpička

Informace o nepotřebě kompresoru, protože v pneumatice je integrovaný pumpička, je tak trošku na hlavu postavená, ne? :) Pumpička je kompresor, koneckonců v některých kompresorech (piston-type) je také píst, navíc tam jsou pouze motor na místo vnějšího-manuálního pohonu a případně nádrž (tank).

0/0
5.9.2011 8:11

kenx

PUMPTIRE

Jinak doporučuji tento web, už existuje podobný produkt pro jízdní kola - http://www.pumptire.com/.

0/0
5.9.2011 8:12

JeFFik

Re: kompresor vs pumpička

jestli to dřív není narážka na dnes existující samodofukovací systémy např, u vojenských vozidel

0/0
5.9.2011 10:07

Neregistrovany

Tedy

Co je to za hloupost? Že by se ušetřilo 2,5 - 3,3% paliva? No tak to je opravdu hodnotný příspěvek životnímu prostředí. Docela by mě zajímalo, kolik paliva to svou činností spotřebuje, když to bude poháněno energií valící se pneumatiky?Jinak samozřejmě .... vše je pouze o ceně, tedy s takovouto procentuální úsporou to lze považovat za konkurenční výhodu bez jakéhokoliv dopadu na cenu pneumatiky, podobně jako Shell inzeruje ušetření litru paliva na nádrži, prostě takový normální leštěný prd.

0/0
5.9.2011 7:34

Neregistrovany

Re: Tedy

Btw. pokud někoho citujete a bojíte se, že by tak nekvalitní překlad nikdo nečetl, pokud by jste dali opravdu link na zdroj, tak máte proč. Ten nárust spotřeby 3,3% je pro jednu podhuštěnou pneumatiku, ale vy to prezentujete tak, jako by to platilo pro celou sadu. Tedy nárust spotřeby bych odhadl na 15, možná i 20 procent, při uvedeném podhuštění o 0,69 baru, tj. 10 psi. Otázkou je, kdo by na tak podhuštěných gumách riskoval svůj život?

Já u svých pneu vím, že se mi v nich za celou sezónu postupně sníží tlak o 0,2 baru, takže je občas zkontroluju, ale dofukovat je opravdu není nutné každou chvilku.

0/0
5.9.2011 7:51

net.Xtreme V.

Re: Tedy

Svou činností, pokud pneumatika nebude děravá nespotřebuje skoro nic, protože na přifouknutí jednou za týden dní o setiny baru moc energie potřeba nebude.

0/0
5.9.2011 8:47

abraxas115

Správně nafouknuté pneumatiky šetří

Kolik ujedete s jedněma pneumatikama? 30 000 km? Při ceně za benzín cca 2.5 Kč/km. Takže za jedny pneumatiky dáte cca 75 000 za benzin. Samonafukovací gumy vám ušetří 2.5-3.3% neboli 1875 - 2475 Kč. Bude jedna  samonafukovací pneumatika o 458 až 618 korun dražší než obyčejná? Pokud ano, vyplatí se. Spíš si ale myslim, že jedna bude stát min. 5 litrů čímž místo toho, aby vám ušetřila 2.5-3.3% díky ní utratíte za dobu její životnosti díky její ceně o 26% víc. Tak co, vyplatí se?

0/0
5.9.2011 6:25

radaumacher

Re: Správně nafouknuté pneumatiky šetří

Podle snad všech výzkumů jezdí více jako polovina (podle některých i přes 70%) řidičů se špatně nahuštěnými pneumatikami a až 30% řidičů jezdí s pneu, které jsou mimo o 20 a více procent. Pomineme-li jakékoliv ekonomicko-ekologické následky (ale ztěžujme si pak samozřejmě na drahý provoz automobilu v dnešní době, že;-D), je jízda na takových gumách především krajně riziková a hazardní. Lidé mají krásnou oblibu zapomínat na fakt, že pneumatiky jsou to absolutně jediné, co zajišťuje jejich kontakt s vozovkou a tudíž dopady veškerého jednání jejich i dalších (nejen bezpečnostních) systémů je na jejich kvalitě a stavu přímo závislé.

0/0
5.9.2011 7:37

Děda Lebeda

Re: Správně nafouknuté pneumatiky šetří

Firmě, kde pracuji víc než blbě nahuštěné gumy pouští žilou místní systém jednosměrek. Když odjíždím z práce, tak to mám na hlavní cestu o 800 m kratší, než když přijíždím. Máme 10 aut a když bych použil trochu násobilky, abych vypočítal, kolik to firmu za posledních 10 let na pohonných hmotách stálo...sou to tisíce úplně zbytečně najetých úplně kilometrů...

0/0
5.9.2011 8:34

JeFFik

Re: Správně nafouknuté pneumatiky šetří

no kdybyste chodili po svých a jezdili MHD, to by teprve byla úspora, snad i v milionech km. ;-)

0/0
5.9.2011 10:11

net.Xtreme V.

Re: Správně nafouknuté pneumatiky šetří

Nejde jen o uspořené palivo, ale i o zlepšení jízdních vlastností a o pohodlí...

0/0
5.9.2011 8:46

feese

To to uteklo...

12. června 2008: Za dva roky nebudeme dofukovat pneumatiky, slibuje česká firma

http://auto.idnes.cz/za-dva-roky-nebudeme-dofukovat-pneumatiky-slibuje-ceska-firma-p6n-/pneu.aspx?c=A080612_103014_auto_ojetiny_fdv

0/0
5.9.2011 0:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.