Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jawa 660 Sportard: dobrá motorka, špatné jméno

Největší motocyklová továrna české historie, která v dobách dřívějších učila Japonce, jak se dělají motorky, dnes balancuje nad propastí a naživu ji drží export zastaralých třistapadesátek do Ruska a na Kubu. Letos udělala týnecká fabrika první významný krok k záchraně. Představila dlouho očekávanou novinku jménem Jawa 660 Sportard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MI14

Je to jako trabant za cenu mercedesu

Tuhle motorku si možná kopí pár jawáckejch srdcařů, ale díru do světa s tim neudělaj. Problém Jawy je v tom, že kvalita zpracování naprosto neodpovídá ceně. Nedokážou využít jedinej potenciál kterej má, t.j. nostalgický Jawaře co vzpomínaj na kývačky a rádi by koupili nějakou jednoduchou retro motorku. Místo toho vymejšlí stoje s podivnym designem postavený kolem cizího osvědčenýho (t.j. starýho) motoru. Když jsem viděl před lety prvně tu 650 s rotaxem, byl jsem rozpačitej, vypadalo to jako kdyby si to někdo postavil sám v garáži a stálo to jako kvalitní japonec. Nejlepší reakce, který jsem slyšel byly typu "no ale neni to tak strašný, kdyby se tam dal jinej vejfuk...". p Král byl renomovaný designer, ale v tý době už byl holt asi za zenitem. Tenhle typ je možná o něco dál, ale když se podíváte třeba na svary rámu... jasně, rám se asi nerozpadne, ale dnešní zákazník už je zvyklej na určitou kvalitu, obzvlášť za takovou cenu. Pár srdcařů jim to možná odpustí, ale ostatní se jim vysmějou

0/0
26.10.2011 1:52

MI14

Re: Je to jako trabant za cenu mercedesu

Mimochodem myslim, že to jak Jawa přistupuje k zákazníkum je dobře patrný třeba na takovym drobnym detailu, že má jejich nový model nádrž z dvacet let starý dvoutaktní třiapůle. Zjevně jich maj plnej sklad a potřebujou se jich zbavit... aby to nevypadalo tak blbě, připlácli na nádrž nějaký samoúčelný plast s gumuvýma lemovkama. Když jsem to viděl prvně myslel jsem že si dělaj srandu. Když chci za motorku tuhle cenu něco takovýho bych si neměl dovolit. Ale asi se ještě v Jawě neprobudili a nezjistili, že už nežijem v době nedostatku kdy lidi koupěj všechno co se jim předhodí, naopak že je tu velká konkurence a s takovymhle přístupem v ní neuspějou...:-/

0/0
26.10.2011 2:10

dnes ne

Chyba

Špatné jméno a motorka? Jaká motorka?

0/0
1.9.2011 22:17

humanitární bombardér havel

co já vim. já bych si jáwku i koupil, ale

na jejich stránkách jsou 350ky s motorem jawa označeny jako u nás neprodejné, určené jen pro třetí trhy a ty silnější stroje zase nemají motor jawa, abych to za motorku jawa považoval. možná jsem staromódní, ale jsem neoblomného názoru že motorka je od slova motor, a chci-li českou motorku, čekám, že bude český zejména onen agregát...

ale nebijte mě, já vím, že to tady všichni vidíte jinak a správněji :-/

0/0
30.8.2011 15:39

Karátek

Vypadá dobře

Nejsem sice fanda a nějaký maniak, ale celkové vypadá Jawa dobře, hlavně nezvykle a je hned poznat, že se nejedná o značkové tuctové motorky, které má každý. :-)

0/0
30.8.2011 14:53

AlesT250

Je to solidní a vyjímečný stroj

Jsem "Jawař"[>-], tak mám pro Jawu slabost. Ne však jen proto se mi Sportard velmi líbíR^. Co s týká vzhledu, každému se líbí něco jiného, tam se nelze zavděčit všem, nebo ano, potom je však motorka nudná. Ohlasy "zkušených motorkářů" hodnotíchích z fotek nejsou valné, na druhou stranu nemají na to něco kritizovat konkrétně. Ohlasy lidí (i motorkářů vlastnících japonce, italy akušáky atd.), kteří to na vlastní oči viděli nebo ti co měli možnost se dokonce svést, jsou vesměs pozitivní, až na tu cenu. 

Když si kupuji dodávku k podnikání, kalkuluji s náklady. Když chci něco pro radost, třeba motorku, chci mít něco vyjímečného a to mi Jawa poskytne. Pak dám raději 160 za Jawu než třeba za Hondu, kterou mi nikdo obdivovat určitě nebude a na které si na vijížďce neužiju o nic víc, než s Jawou.

0/0
28.8.2011 14:16

MI14

Re: Je to solidní a vyjímečný stroj

Všem se jistě zavděčit nelze, ale pokud chce firma uspět a prodávat, musí nabídnout něco co se bude líbit co nejvíce lidem. Je jedno, jestli to bude usedlé, nebo netradiční, ale musí se to líbit a zaujmout aby si zákazník hned řekl - tohle chci. Bohužel u designových kreací jawy mám dojem, že je to právě naopak. Ocení je možná pár fajnšmekrů, ale většina lidí je značně rozpačitá. Už ten podivný netradiční výfuk na staré 650 -nepotkal jsem zatím nikoho komu by se líbil, a to se mezi skalními jawisty pohybuju často. Druhá věc je obecně kvalita zpracování při pohledu zblízka. Tam je podle mě Jawa bohužel zatím někde v číně - mám dojem, že staré kývačky byly zpracované precizněji než současná produkce...

0/0
29.10.2011 1:43

Witty1

Predek je desnej...

0/0
27.8.2011 23:58

Chudým bral, bohatým dával (10)

Mám hodně dobrou radu pro Jawu! Udělejte Jawa 350 turbo !!!

Stejně teď půjdou do módy turba i u motorek, zachováte si to super jméno a věřím, že se to bude prodávat V[>-]R^

+1/0
26.8.2011 15:00

milujemadmina

.

prečital som si príspevky ktoré tu píšete a musím suhlasiť, že je to dizajnova katastrofa. Ved to vyzera ako keby v tovarni zaspali na 25 rokov.  Privriem jedno oko a vidim klasicku Jawu z predrevolučných čias.

0/0
26.8.2011 11:10

burcak vypity

Jawa si dělá srandu.

Tuhle kvazi motorku si může pořídit jen mentální retard. Něco tak hnusnýho a drahýho jsem již roky neviděl v nějaké nabídce. Nechápu proč nezkusí vyrobit levný skůtr s výběrem benzín nebo elektrika. Případně proč si nenechají navrhnout design, který by nebyl na zblití jak tenhle. Skutečně tohle může koupit jen Kubánec, který neviděl nikdy nic jiného.

0/0
26.8.2011 9:39

Henri

Fuj

Jawa RetardRv

0/0
25.8.2011 21:50

DickLarge

Uh, the series name,

That's sportarded.

0/0
25.8.2011 20:57

auuu

cena

Vsem co tu srovnavaji cenu s japoncem zkuste si doma vyrobit jeden kus cepku k pet flasce vyjde vas minimalne na 300 kc triskovim obrabenim pokud byste chteli at jde z formy na nekolik desetisicu a vyrobni cena pri seriovosti nekolika deseticu kusu za hodinu 10 haleru?

S motorkama to mate stejne. Jawa dela ty motorky prakticky kusove, takze se logicky nemuze dostat s cenou pod japonce ktreri delaji desetisicove serie. Proste platite za to ze mate neco vyjmecneho a ktere nepotkate vrude na kazdem rohu a to i tim ze to nema odladene vsechny mochy.

Jinak celkeove se mi motorka libi a jizni vlastnosti nejsou spatene najkeho krouceni jsem si teda nevsim a to jsem necekane sedel i na japonci. Ta motorka neni spatna a snad udrzi fabriku na zivo aspon o par let dil.

0/0
25.8.2011 20:53

Darik H

Re: cena

V tom pripade by mela Jawa nabidnout skutecne nejakou "pridanou hodnotu" - opravdu neco na vic, nejen nostalgicke jmeno !!!!!!

+1/0
25.8.2011 21:43

Catt

Re: cena

Ty jsi asi nějaký vtipálek. Dávají tam 40 let starou nádrž, to samé budíky a další pokrokové součástky. Nic co by mělo hodnotu. Kamarád udělal chybu, že si koupil asi před 6 lety tuhle značku a slyším jen nadávky. Jo, patriotismus se mu nevyplatil. Ať dělají retro motorky a necpou se někam, kde nemají nejmenší naději na úspěch.

0/0
26.8.2011 17:31

JuraKot

Nenadávejte konstruktérům

Jako technik vás prosím, aby jste nenadávali konstruktérům. Konstruktéři (obecně) by totiž uměli věci, ale vedení firem má svoje hloupé vize a jdou si za nimi. Rv

+1/0
25.8.2011 20:02

Darik H

Re: Nenadávejte konstruktérům

BINGO !!!

+2/0
25.8.2011 21:45

Josef II

Za tu vysokou cenu muze ten Rotax !

Nad tou cenou toho Rotaxu Jawa jiz narikala davno. Chteli jeste vyzkouset nejaky italsky motor, ale ten nebyl o mnoho lacinejsi. Take nejaky cas spolupracovali se Skodou Ml. Boleslav. Meli v umyslu rozriznout ten 3 valec 1.2 HTP na 2 casti a vyrabet na jeho zaklade 2 valec 800 ccm a jednovalec 400 ccm. To by vyslo urcite levneji

0/0
25.8.2011 19:13

psycholog.idnes

Re: Za tu vysokou cenu muze ten Rotax !

Rozřezávat haťapku? To spíš vymyslet, jak do haťapky přilepit chybějící čtvrtý  válec a pak to celý nacpat do rámu. ;-)

0/0
25.8.2011 19:22

Le Miserable

Re: Za tu vysokou cenu muze ten Rotax !

Heh, a není jednodušší vzít tu starou VW 1.6, ze které byla vyvinuta -100bodůToPojede?

0/0
25.8.2011 22:16

MartyKO

Re: Za tu vysokou cenu muze ten Rotax !

Škoda, že to není Rotax. Je to motor Minarelli...

0/0
25.8.2011 23:25

pepanescu

Ach jo...

Teda já jí viděl pěkně zblízka, a nedal bych za ní víc než 140tisíc. Přeju Jawě aby se postavila na nohy ale přijde mi že ti lidi co ji vedou jsou úplně mimo. Hlavně ale Jawa není v pozici aby si mohla dovolit chtít za mašinu skoro 170litrů. Vždyť za ty prachy máte novýho japonce, ověřenou kvalitu. A u Jawy jen drahýho zajíce v pytli. Budete se mi smát a ťukat si na čelo, ale mě osobně dost krká že u nás zakázali prodávat starou dobrou třipade, ale v anglii ač ta je taky v EU se prodávat smí.  Věřím že by o ní bylo stále dost zájemců. Jasně, nevytrhlo by to Jawu z bídy, ale byl by to určitej přísun financí. A možná větší než z prodeje Sportardu. Vždyť kolik let se dělala ta 650 s Rotaxem? Ale na silnici sem ji viděl tak max 10x.

0/0
25.8.2011 17:49

looney

hm

jak je to motorka nevim, ale prijde me hodne hnusna /takovej design uz moc neleti a navic je tuctovy/..... nechapu proc jawa neudela radeji nejaky retro .... udelat novej model podle jawy 250, to by podle me hodne letelo (treba ten novy cinsky pionyr docela jede, aspon mam ten pocit)...... vubec nechapu, ze jeste nekdo nezacal delat CZ prase (nejkrasnejsi model, co byl kdy vyraben).

0/0
25.8.2011 17:42

Vapch

mno...

Celkem se mi líbí, jsem asi divnej, ale celkem vyjadřuje můj postoj k motorkám ;-) Nicméně cca 200.000,- je dost...

0/0
25.8.2011 17:19

3ska

skoda

Proc se jawa pousti se do segmentu, kde je silna konkurence. Mohla postavit motocykl navazujici na historii - retro styl, jednoduchou pohodovou motorku se slusnym motorem. Kdo proboha v jawe vymyslel to silene jmeno?

0/0
25.8.2011 16:15

Praotec

Re: skoda

Kdyz si spustim na svatek celou predelanou 350 z 56 a slysim tu pisen tak nic nenahradi ten skvost.Proste jsou nekde jinde, v tom Tynci neni  rozumu.:-)

0/0
25.8.2011 16:35

Naprostá Nula

Tak to bude mít Jawa těžké

Např.: http://moto.honda.cz/motocykly/naked/cbf600s/zakladni-informace.html

0/0
25.8.2011 15:14

Tojsmemy

Re: Tak to bude mít Jawa těžké

Tady nebude co řešit. Pokud chce Jawa uspět, bude muset prodávat za poloviční cenu a pak možná sama sebe zdokonalovat a třeba za 10 let se snažit konkurovat Hondě ....

0/0
25.8.2011 16:51

Slaine55

Strašné...

Tolik práce si s tím někdo dal, ale pro inspiraci se asi moc koukal na Receptář s Přemkem Podlaho. Je to balast opladtovaný kitem ze sekačky...

0/0
25.8.2011 14:53

Inkvizitor Johny

168

Chtít za to 168 tisíc, to chce hodně odvahy nebo být blázen.

0/0
25.8.2011 14:19

oldas7

Pěknej střep

Ostuda, nic víc.

0/0
25.8.2011 14:01

Pjotr_Pjotrovic

Proč dva výruky?

Proč má motorka, podle mě zbytečně, dva výfuky? 8-o Vždyť by stačil jeden a ušetřilo by se dalších několik kilo váhy. R^

0/0
25.8.2011 13:52

D. Lister

Re: Proč dva výruky?

proc ma auto 4 kola, kdyz se da jezdit i po trech, nebo po dvou a prip. i po jednom ;)

Jsou tam dva vyfukovy ventily a kazdej ma svuj kanal. Jeden vyfuk by musel byt mohutnejsi a na druhe strane by se musel necim vyvazit.

0/0
25.8.2011 13:59

Pjotr_Pjotrovic

Re: Proč dva výruky?

No, auto s dvěma kolama je přece motorka :-P Auto s jedním kolem, bych fakt chtěl vidět. Viděl jste někde alespoň koncept? ;-D

Jeden výfuk mají i 4 válcové motorky (myšleno pod motorem sjednocené 4 svody) a vyvedenu jen jednu koncovku s tlumičem (např. Suzuki Bandit 1250, Honda CBF 1000F, atp.). Nepříjde mi, že by ty motorky měly problém s vyvážeností nebo obrovským průměrem trubek výfuku. Proč tedy i Jawa nesnížila hmotnost jen jednou koncovkou?

0/0
25.8.2011 14:22

sun.alex

Re: Proč dva výruky?

No...tak já si taky myslím, že motocykl je se dvoumi  výfuky jaksi vyváženější, prostě klasika...Jinak souhlas s tím, že tahle jawka se moc nepovedla a rozhodně bych si ji nekoupil...

Kdyby se ale rozhodli vyrobiti po takřka 60 letech malou sérii motocyklu 500 OHC, klidně skládám zálohu...:-P

0/0
25.8.2011 20:53

Zubcasu

Re: Proč dva výruky?

http://www.youtube.com/watch?v=K4YmVP6i4qw

;-)

0/0
25.8.2011 21:38

J@kub

Nový motocykl

Jelikož do toho vidím trochu víc než všichni odborníci tady co viděli fotky a četli tenhle docela strhávací článek tak bych vám rád osvětlil pár skutečností.

Tahle nová motorka je dobrý počin, netuším kde místní odborníci zjistili, že je měkký rám. Jawa se hodně poučila s předchozích chyb jako je například měkký rám, praskající dráty v kolech atd. A teď už je toto děláno jinak. Nerozumím tomu proč po tomto stroji plijete, jel jste na tom někdo? Je to skutečně jen a jen cestovní motocykl. Ale zase na druhou stranu cestování na něm je skutečně příjemné.

0/0
25.8.2011 13:47

GandalfXP

Re: Nový motocykl

Pliveme po tom jen z toho co vidíme na fotkách. A i podle fotek je vidět amaterismus. Designově je to paskvil. Nesporně zde používají díly ze skladu, kterých se potřebují zbavit. Pokud někdo vyrábí cokoliv jen z toho co má - nemůže z toho vyjít nic úžasného.  Podívej se na konkurenční Transalp, V-Storm, Teneré, Versys, atp...  za obdobné peníze úplně jiná liga.

+1/0
25.8.2011 13:59

Howard

Re: Nový motocykl

Presne tak! Mam V-Stroma K7 a i pres jeho petilete stari se s timhle na hony neda srovnat, pricemz cena je skoro stejna!!! Ono uz jen motor o 15 kW silnejsi pri stejnem objemu, lepsi design (budiky Jawy vypadaji jak z 90. let), jeden vyfuk misto nesmyslnych dvou apod. odsuzuji Jawu k neuspechu.

Je mi to lito, protoze znacka Jawa kdysi davno delala skvele motorky (perak apod.) a nekdy i udavala tempo konkurenci, za kterou dneska propastne zaostava. Holt motorka neni sekacka, by se dala delat "na kolene"...

0/0
25.8.2011 15:47

akleen

Re: Nový motocykl

Sedni nekdy na neco jinyho nez Jawa a budes vedet o cem mluvime.

0/0
25.8.2011 14:48

Slaine55

Re: Nový motocykl

Co je platné, že máte kvalitně ušité sako, když je dle střihu 30 let starého???

0/0
25.8.2011 14:55

Rafaelou

Re: Nový motocykl

Možná tomu rozumíte o něco víc než ostatní,nebo si to myslíte,ale pokud jste pod sebou měl někdy něco jiného než Jawu tak nemůžete takhle mluvit.Konec konců nezaléží na vás ani na těch co tady diskutují. Pokud motorka nebude prodejná tak končí. Oni už i v Rusku a Indii chtějí kvalitní a moderní stroje a ne takové udělátka.

0/0
25.8.2011 19:03

GandalfXP

Proč se neinspirují u konkurence

Kdyby se inspirovali u konkurence a udělali motorku třeba na úrovní ostatních značek z let cca 2000, tak by snad mohli mít úspěch. Tohle je však hrůza a za konkurencí tak cca 20 let. Za 160 tis. Kč lze koupit lehce jetý stroj ve stejné kubatuře od jiných značek a v rozhodně lepší kvalitě a to i vzhledově.

0/0
25.8.2011 13:44

mam-rad-pivo

..

název sportard rozhodně není dobrý marketingový tah ...

0/0
25.8.2011 12:47

Fungy

Re: ..

je to jak Retard:-)

+1/0
25.8.2011 14:19

mam-rad-pivo

Re: ..

to bylo první, co mě napadlo, a asi nejen mě

0/0
25.8.2011 14:52

Trnitý Sirup

I tak si ale najde řadu příznivců

.. od kolika lidí se dá mluvit o řadě ?

0/0
25.8.2011 12:39

GandalfXP

Re: I tak si ale najde řadu příznivců

řada se dá udělat i ve dvou.  Ale i to je ambiciozní plán.

0/0
25.8.2011 12:45

Rafaelou

labutí píseň Jawy.....

Kde jsou ty časy kdy v Jawě dokázali udělat dobré motorky.Tohle je naprostá tragédie.Špicová kola,stará nádrž a hlavně rám který neblaze proslavil už 350.Kroutí a vlní se pod zadkem jako had.Proč Jawa neoprášila svou skvělou 500 kterou dělala krátce po válce a nevsadila na ni.Proč konstruktéři občas nekouknou jak to dělají jinde a proč se už nepoučí.Cena nového modelu je pak tím posledním hřebíkem do rakve kdysi skvělé značky. Za tyhle prachy to nekoupí snad nikdo.I polovina by byla moc.Sbohem Jawo,měl jsem tě rád i přes hrdost a lásku k značce sedlám už jiné stroje.Lepší,silnější a kupodivu i cenově přijatelnější.

+1/0
25.8.2011 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.