Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Udržovat auto v kondici není levné. Musíte mít taky štěstí na servis

Sám jezdí patnáctiletým passatem. A zatím nenašel alternativu. Petr Petřík je automechanik-fachman. Moderní auta plná elektroniky a jemné techniky ho živí, sám ale kroutí hlavou, kam se jejich vývoj ubírá. "Pokud chcete mít co nejmíň problémů, shánějte co nejjednodušší auto," říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

Udržoval jsem

staré auto mezi 15 a 20 rokem života, celkem to stálo asi 25 tisíc. Holt, když dáte na kvalitní značku, tak se to moc nesype.

0/0
2.11.2011 11:24

světoběžník

Servis

Sháním slušný autoservis v Praze, máte někdo zkušenosti se servisem Autowolf, co sídlí na Praze 9 Běchovicích? Děkuji

0/0
2.11.2011 8:15

eurokraft

PDF

Článek hezkej, spousty jsou toho pravda ale otrávit děti při vyndání filtru pevných částic- trochu silná káva i na mě.

Karoserie je pořád stejná a tudíž nemá kudy víc vnikat do vozu saze. Nehledě na to, že motor je také stejný, liší se pár věcmi a především splňuje lepší emise. Ale jen do chvíle, než dojde k čištění- pak vše co jste nevypustili do ovzduší jízdou vypustíte najednou při tom čištění.

0/0
9.9.2011 20:32

Antonín, topič

Zahřívání motoru, vypalování jakýhosi filtru,

přeřazování, podřazování, hlídání tamtoho, hlídání vonotoho...

... není nad elektromotor...

;-D

0/0
8.9.2011 8:09

ertz

Diesel otáčky motoru

Mám nový diesel a nad 2500 otáček se dostanu málokdy(asi proto je tam ta šestka:-)) To mám jezdit na dalníci na 4???

To jsem si mohl nechat Focusa, který točil při 130 km/h 4000 otáček(lezlo mi to na nervy odhlučnění motoru nic moc)

0/0
26.8.2011 9:32

mi_golem

Re: Diesel otáčky motoru

Já to točím taky 2500 ot. Tento mechanik pouze říká, při vypalování DPF jen 4-ku. Protože při zařazené 6-ce a  otáčkách 3000 jste tak na 180km/ hod.  Při vypalování DPF nejde o rychlost, ale o otáčky.

0/0
26.8.2011 10:10

Conquestor

Re: Diesel otáčky motoru

jj, 180 na 6ku pri 3200 cca otacek za minutu, tak nejak mi to vychazi, kdyz to chci vypalit;)

treba prvnich par kilometru na dalnici a pak uz si jedu 110 pri 2000 otackach

0/0
7.9.2011 9:13

Hroznej_puberťák

Re: Diesel otáčky motoru

Občas to chce prostě prohnat. Stačí chvilka, a s plně zahřátým motorem, pochopitelně.

0/0
26.8.2011 10:42

ertz

Spojka

Ford Focus 165 000 km spojka v poho...no a známý Ford Focus 70 000 spojka kaput

0/0
26.8.2011 9:22

Hroznej_puberťák

Re: Spojka

No jo, má olšový nohy...

0/0
26.8.2011 9:28

fleeczech

Re: Spojka

Mám Focus I 1,8 benzín, dle tacho asi 190000 (nejsem první majitel, takže má asi víc) a spojka už pár tisíc klouže a čím dál víc. Do zimy nutná výměna. 70 000 mi příde fakt málo.

0/0
26.8.2011 14:51

von Kleist

Re: Spojka

Klouzajici spojka by mela jit hned ven, jinak se zmrvi vic dilu nez je nutno...

0/0
26.8.2011 15:39

mahony3307

Re: Spojka

ha ha věřte nevěřte mondeo z roku 95 1.8 benzín na spojce 210tis a spojka v pohodě už ho nemám ale má ho kamarád po mě a pořád šlape.Kdyby tohle auto šlo koupit nový koupim si ho zas,naprosto bezproblémovej vůz.Teda až na ty zažloutlý přední světla ty se moc nepovedli

0/0
27.8.2011 22:25

mi_golem

vypalování DPF u dieselu

Tvrdí, že stačí na dálnici točit 3000 ot./min.  Ale neřekl za jak dlouho se vypálí ? 5,10,15,20,30,60 min ? Nebo 10,20,30,40,50,60 km ? Nikde není nic uvedeno, a co asi i většinu lidí bude mrzet, že se na palubní desce řidič nikdy nedozví, že regenerace právě  probíhá. To vidí max. všichni okolo, když mu začne čmoudit. Indikuje se , že je DPF kaput, to ano. Ale aby k tomu nedošlo, nikdy žádnou relevantní informaci nedostane.

0/0
26.8.2011 8:59

T.Lojza

Re: vypalování DPF u dieselu

Rekl bych, ze delka vypalovani zalezi silne na modelu a typu vozu. V prumeru bych jde o 10-15 minut. Pokud clovek neni uplny tvrdlou pak se to da poznat na chovani vozidla. U modelu vypalujicich se pomoci spalovani paliva jde spotraba vyrazne nahoru (palubni prutokomer da vedet).

0/0
29.8.2011 15:16

Conquestor

Re: vypalování DPF u dieselu

20 minut je dost na prd. Kdyz jedu na 3000 otacek, tak mi to jede 180 t.j. za 20 minut ujedu 60 km a to jsem skoro na konci dalnice (d11)

0/0
7.9.2011 9:14

Rambo-x

Nejhorší je když......

Když dává majitel motoru kapky za studena,to je podle mě nejůčinější cesta jak zničit každý motor,bez ohledu jestli je to benzín nebo nafta,jestli je starý nebo nový,jestli má 3 válce nebo 12 válců,ať je jakkoliv kvalitní tak tohle motor podle mě spolehlivě odrovná do 100 000,když se to dělá pravidelně

Já pokaždé když ráno vyjíždím tak nastartuji,a než otevřu všechny vrata tak se motor alespoň částečně prohřeje,a pak než se ohřeje na provozní teplotu tak s ním nedělám blbosti a jezdím v klidu,žádnému motoru občas neuškodí sportovnější jízdao a vytáčení(samozřejmě v normě)ale nesmí se to dít za studena

To je jako s člověkem,taky by asi nikdo dlouho nevydržel kdyby ho někdo hnedka těsně po probuzení nahnal na sprinterskou dráhu:-P

0/0
25.8.2011 14:43

l.g

Re: Nejhorší je když......

Máte samozřejmě pravdu. Problém je trochu v tom, že u nových aut už velmi často chybí ukazatel teploty motoru, takže to člověk musí odhadnout.

0/0
25.8.2011 14:59

von Kleist

Re: Nejhorší je když......

Ono ale zdaleka nejde jen o teplotu "motoru" tj. temer vyhradne vody, ale rovnez a spis o teplotu oleje, ktera roste obvykle pomaleji (presto, ze ma mensi mernou tepelnou kapacitu). Voda je uz treba davno na 80 C, ale olej treba nekde na 45 C.... tedy pokud neni instalovan vymenik tepla olej-voda.

0/0
25.8.2011 15:08

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

Výměník voda-olej je bezvadná věc,ale má ho jen malá skupinka aut,bohužel..........já mám ve svojí škůdce dodělaný i teploměr oleje,a většinou se olej ohřeje skoro stejně rychle jako voda,asi záleží jak který motor,jakou má konstrukci atd...

0/0
25.8.2011 15:37

von Kleist

Re: Nejhorší je když......

Olejovy teplomer i tlakomer mam rovnez. Mam k tomu i datove logy. Takze mam zjisteno, ze pri startu pri cca 20 C a pri ceste mestem smerem ven s minimem zastaveni, je teplota vody na 60C za cca 250 sekund na pracovnich 88 za 450s, ale olej je na 60 C az za 650 s (na 70 za 850).

0/0
25.8.2011 22:20

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

No tak mě na škodovce při startu ve 20°C lezou nahoru přibližně oba ukazatele stejně,když má voda 70°C tak olej má 65°C,když se motor dostane na pracovní teplotu 80°C tak olej má 80°C taky,a motor se dostane na pracovní teplotu asi přibližně tak za 5 minut,přesně nevím,nikdy jsem to tak neměřil

Jiná situace nastává při hodně studeném startu,to prvně mnohem rychleji stoupá teplota vody,a olej se dostane na stejnou teplotu asi o minutu později než při starování ve vyšší teplotě

Ještě taky mám uděláno pár vychytávek jako když se teplota vody dostane na 70°C,tak se začne ozývat pípání,což mě automaticky připomene že je třeba vypnout sytič,aniž bych musel sledovat teploměr,taktéž mám udělanou kontrolku činosti sahary ventilátoru a zvukovou signalizaci když teplota vody přeleze 95°C(zatím jsem to nepotřeboval,teplota nikdy ani teď v tropických teplotách nepřelezla 85°C)ale pro případ že by se porouchal termospínač,což je na Š120 častá závada,mám ještě manuální spouštění sahary ventilátoru

0/0
26.8.2011 0:12

von Kleist

Re: Nejhorší je když......

Zvlastni.... tohle bylo taky na skodovce. Mozna to vic vitacis.... :o), to jde teplota oleje nahoru rychleji.

Sytic sundavam pomerne brzy, kdyz se nemusi stavet, tak prakticky hned. Signalizaci vyssi teploty mam taky, ale optickou na pristrojovce s hranicema 100 a 110 C (s hysterezi 2 C), signalizaci ventilatoru rovnez, manualni spinac ne. V tehle vedrech jako je dnes se to pri stani v kolone drzi v rozmezi 94-98 C (termostat 88C, ten ma regulacni pasmo cca 88-95 C).

0/0
26.8.2011 13:46

von Kleist

Re: Nejhorší je když......

-vytacis- samozrejme  8-o:-/:-)

0/0
26.8.2011 15:40

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

No když je to studený tak to nevytáčím,nejvíc do 2500,a to jen když chci zařadit vyšší rychlost,jinak při studeném motoru jezdím do 2200

Sytič já musím držet teda poměrně dlouho,pomale až do doby než se to ohřeje na provozní teplotu,jinak když ho vypnu dříve tak to strašně cuká.....newym možná to mám špatně seřízený,ale jinak problém není,startuje dobře,jezdí dobře,necuká,nechcípe,spotřeba do 8L/100

Mě teda ani v téhle teplotě nepřeleze teplota 85°C,ani při stání v koloně,ani při jízdě kopcovitým terénem

Nejtěžší bylo zapojit ty různé signalizace,naštěstí mám kámoše co se vrtá v těchle elketronických blbostech,tak jsme vzali řídící jednotku z centrálu,repráček z komplu,a ještě jednu žárovičku s drátky.......kamarád vytvořil nějaký speciální soft,nahrál to do té řídící jednotky(v tomhle vůbec nevím,to dělal všechno on)pak to nějak dlouho ladil a nakonec se to všechno rozběhlo,ŘJ mám v zavazadelníku a zatím to funguje bez problému

Nejtěžší bylo aby ŘJ četla signál z termočidla.....

0/0
26.8.2011 17:20

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

..........a následně ho správně předávala do teploměru na palubovce,a těžké bylo k ŘJ připojit ten repráček a kontrolku,řešil to napájením speciálních konektorů,ale jak to přesně dělal fakt nevím,jen jsem čuměl jak jojo na něj,protože elektrika a elektronika  je obor s kterým se nekamarádím

0/0
26.8.2011 17:23

von Kleist

Re: Nejhorší je když......

A pokud tam je, je casto naprogramovan tak, aby v pripade, ze je v povolenem rozsahu ukazoval pevnou stabilni definovanou hodnotu a nestresoval ridice nejakymi vykyvy. Coz sice zjisteni, zda je motor zahraty, nevadi, ale vadi mi, ze ukazuje predzvykane hodnoty.

0/0
25.8.2011 15:12

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

Nj,tenhle výmysl jsem nikdy rozumově nepobral,ten teploměr byl téměř u všech aut od počátku výroby a vždycky má člověk lepší pocit když to tam je......pak zjistit vadný termostat až podle páry co vychází z pod kapoty není zrovna příjemný,a pro motor určitě i nebezpečný......mému kamarádovi se to stalo,teď si nevzpomenu co to má přesně za auto,ale má je staré jen 3 roky,ten teploměr tam chyběl,a totálně uvařený motor poznal až podle stoupající páry z motorového prostoru,ani se mu na palubce podle jeho slov nerozsvítilo žádné varování a ještě neznalý automobilismu otevřel víčko u expanzní nádobky.....výsledek-popálená ruka ve spolupráci s čtrnáctidenní neschopenkou a gejzír vařící vody stoupajcí do výšky 5metrů,a ještě k tomu odrovnané těsnění pod hlavou

0/0
25.8.2011 15:33

Highdriver

Re: Nejhorší je když......

Nejhorší jsou ti zimní TDI zahřívači na volnoběh na sídlištích :)

+1/0
25.8.2011 16:35

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

Já teda diesely taky nemusím,když mě soused po ránu zakouří s tou svou ochcávkou TDÍ do otevřenýho okna tak je to síla,jenže když si nechtějí zničit motor tak to tak dělat musejí,a zvlášť v zimě8-o

0/0
25.8.2011 17:44

Hroznej_puberťák

Re: Nejhorší je když......

Nemusejí. Naopak nechat TDIčko blafat studené na volnoběh je hovadina. Pokud v tom nemají nezávislé topení nebo aspoň přihřívač (což nechápu), je lepší rovnou piánko vyjet, ještě tak ometení a oškrábání oken bych chápal, a kdo to nez. topení má, nemusí řešit ani ta okna a může piánko vyjet rovnou.

0/0
26.8.2011 8:54

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

Tak já neříkám to tůrovat 5 minut,ale aspoň 10-15vteřin to nechat proklapat než člověk vyjede,i když to není tak nejdůležitější,ale hlavně pak dokud to není zahřátý tak tomu nešlapat,to je podle mě nejhorší

0/0
26.8.2011 10:22

Hroznej_puberťák

Re: Nejhorší je když......

10-15 vteřin není žádné zahřívání. Ti "zahřívači" to nechají blafat klidně čtvrt hodiny. Někteří si kvůli tomu nechají dokonce nainstalovat dálkový start (nechápu, to už tam můžou rovnou dát to nez. topení), nebo jsem viděl i případ, kdy to někdo nechal blafat, zamknul druhým klíčem a šel snídat - a kupodivu mu to nikdy nikdo neukrad, i když to dělal pravidelně pár let.

0/0
26.8.2011 10:41

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

No tak takovou šílenost jsem na mysli neměl;-Dto už je fakt extrém........já to dělám že nastartuji,než otevřu vrata tak se to 15-20vteřin protočí a pak už normálně klidnou jízdou jedu,a v zimě naštěstí nemusím nic škrabat,mám vytápěnou garáž,a pokud mi omrznou skla během stání před firmou tak to normálně prvně v klidu oškrabu a až teprve potom nastartuji,ne že bych to nechal běžet 2 minuty než očistím všechny skla

Hlavně spíš jde o to tomu nedávat záhul když je to studený,dokud se motor pořádně neohřeje tak volit klidnější jízdu,motoru neuškodí občas vytočení,naštěstí teda nemusím dělat nějaké regenerační vyjížďky pro filtr DPF,mám starého benzíňáka,ale i tak to někdy,samozřejmě při dostatečně ohřátém motoru,vytočím přes 4000/min,to dle mého názoru prospěje každému motoru občas vyhnat pavouky a trochu protáhnout kotlík

0/0
26.8.2011 10:56

Hroznej_puberťák

Re: Nejhorší je když......

Vytápěná garáž zrovna pro auto moc dobrá není, lepší je jen suchá větraná. Ke 4tis občas vytáhnu i víceméně užitkového diesela, a to taky ne kvůli DPF, nemá jej...

0/0
26.8.2011 11:03

Rambo-x

Re: Nejhorší je když......

Tak já nevytápím na moc,prostě jen aby tam nebylo pod nulou v zimě,obvykle tak na 3-4°C,protože vyjet z 20°C do -20°C by asi byl docela šok

0/0
26.8.2011 11:21

ertz

DPF

Když ten pán mechanik má 15 let starého a Pasatta to mu tam ty zplodiny nepronikají? Vždyť ještě nedávno se filtr DPF do aut vůveb nemontoval - já ho tedy plánuji po záruce vymontovat?

0/0
25.8.2011 13:06

mi_golem

Re: DPF

to nedělej.  Občas vyžeň pavouky. Ono třeba v uzavřené garáži je lepší ten DPF tam mít. Nemusíš čuchat smrad a nemáš černé mapy na zdi. To, že přijdeš o pár koníků výkonu by zas až tak vadit nemuselo. Navíc tvrdí, že při garančce ten DPF filtr vypalují při napojení na diagnostiku. Ale věř jim .

0/0
26.8.2011 9:31

ertz

Re: DPF

Četl jsem názor člověka, co ho vyndal - vyšší výkon nižší spotřeba. Ale asi si nechám úporadit a pude ven až začne zlobit:-)

0/0
26.8.2011 9:34

ertz

Nerozumím tomu

Koupil jsem si nový diesel - servisní intervyl je 30 000 km, dvouhmotný setrvačník nemá, turbo je chlazené vodou(odpovádá nutnost dochlazovat), záruka je 150 000 km. To mám ignorovat servisní inetrval a měnit olej dříve, dochlazovat turbo atd.?

Spíš to vypadá tak, že budu jezdit do záruky a pak to buď prodám a nebo budu investovat do oprav(vstřiky, turbo,)

Kažodpádně nebudu zkracovat interval ani měnit řetěz, když to není v manuálu apod.

0/0
25.8.2011 13:05

Vass

Re: Nerozumím tomu

co je to za značku doporučte díky :-)

0/0
25.8.2011 15:14

bara.obava

Re: Nerozumím tomu

30 000 R^8-o

0/0
27.8.2011 23:43

mahony3307

Re: Nerozumím tomu

Pane,to že je turbo chlazené vodou neznamená že odpadá nutnost dochlazovat pozor na to! Chlazené je jenom tělo turba,to dochlazování je důležitý hlavně pro lopatky který jsou při plným výkonu rozpálený do červena a při okamžitým zastavení motoru dojde k jejich zkroucení.Což sice nepoznáte hned ale dojde k nevyváženosti a vzniku vibrací,to způsobí vůli na hřídeli turba pronikání oleje a turbo je v podstatě na cestě do pekel.Hřídel turba je taky rozpálená a při rychlém zastavení motoru už jí olej nechladí ale naopak se tam doslova připeče.Další věc je že to chlazení vodou funguje pokud motor běží.Na to dochlazení uplně stačí když chvilku před zastavenim pojedete v klidu nemusíte vždycky 2min stát a blafat na místě,to jedině po jízdě do kopce a okamžitým zastavení prostě s citem ;-)

0/0
28.8.2011 11:55

greifer3

Nejlepší auto

je žádné auto;-)

0/0
25.8.2011 10:41

mam-rad-pivo

Re: Nejlepší auto

pán bude asi odpůrce

0/0
25.8.2011 13:09

ertz

Re: Nejlepší auto

A já bllbec dal za nový diesel půl měga:-)

0/0
25.8.2011 13:09

billa98

Re: Nejlepší auto

to seš vážně blb :-)

0/0
25.8.2011 18:26

cmelaaak

hmm

Z internetových diskuzí mi vždycky vyjde jediné: nejlepší auta jsou 10a více let stará. Do těch se leje jenom olej a benzín a ještě se s nima můžu chlubit na diskuzích. Se divím, že si někdo vůbec jde koupit nový.

0/0
25.8.2011 10:04

Dvořák pravdu nesnáší

Re: hmm

;-DR^

0/0
25.8.2011 12:42

billa98

Re: hmm

;-DR^

0/0
25.8.2011 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.