Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Géniové, nebo tlučhubové? Z nuly na sto prý pod sekundu

Německá firma Rotary Super Cars chystá nejbrutálnější sporťák všech dob. Má mít výkon 2 800 koní a na stovku prý vystřelí pod jednu jedinou sekundu. Prostě neuvěřitelné parametry. Bohužel, auto zatím existuje maximálně na papíře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chekov

hned se mi vybavili Káťa a Škubánek

"Motorrrr bude dvoutakt. Semhle dáme jeden takt, tady druhý a doprostředka karrrburrrátorrr. Vrrraf"

0/0
7.9.2011 16:31

Rubik1

Nastala chybička - tohle byl článek určný na Apríla.

Aprílová zpráva. Ty objemy motorů jistě odpovídají uvedeným výkonům. ;-D;-D;-D

0/0
6.9.2011 22:44

vidocqcz

hm

Mít výkon je jedna věc. Druhá věc je, jak ho přenést na vozovku :)

0/0
6.9.2011 21:47

Karátek

Re: hm

Jde to, aspoň co tak vidím na závodech, zrychlení na 100 km/hod za 1,2 vteřiny. R^

0/0
6.9.2011 21:52

VEGR

Re: hm

jde i za 0,6 sec. najděte si to na You Tube, jedná se ale o motocykl.

0/0
7.9.2011 15:09

Rambo-x

Tak to je v p***

Pod sekundu,tvl....proč se rovnou nenechat vystřelit z kanónu,myslím si že pro lidské orgány by bylo přetížení asi stejné,nebo hodně podobné.....jak někdo může vyvěsit na internet takovou pí**inu,za prvé,kde sehnat materiály co by něco takového vydržely,jaké pneumatiky by to vydržely,vím že pro někoho je největší výkon jediné čím se může vyvyšovat nad ostatní,když mu výkon někde jinde a v rozhodující chvíli zchází,ale tohle už fakt soudruzi z NSR přehnali:-P;-DR^EU

0/0
6.9.2011 20:04

streetwalker

Špatná práce

Jak může někdo brát vážně idnes, když tam ani nejsou schopný vysvětlit těm pisálkům, jak se píše slovo Ferrari?

0/0
6.9.2011 19:05

Kdo dřív brzdí, prohrává...

Z dálky

to vypadá jako Škodovka

0/0
6.9.2011 15:40

Škubi

Re: Z dálky

A zblízka jako Lambo... ;-D

0/0
6.9.2011 15:55

Neznám špinavé peníze

Takový výkon

nejsou žádné pneumatiky schopny přenést na vozovku. Snad jediné, které to jakž-takž zvládají jsou podhuštěné přehřáté lepivé pneumatiky na jedno použití (400m v záběru, 600m v dojezdu při brždění ) u dragsterů Top Fuel.

0/0
6.9.2011 13:13

radik

Re: Takový výkon

záleží jak moc a jak často ji zahřívaj, ale když to nepřehání tak ty gumy vydrží celou sezónu a ne jedny gumy jeden start ;-)

0/0
6.9.2011 15:53

pppqqq

Re: Takový výkon

A co to udělá (udělá-li to něco) s běžnou (českou) silnicí?

0/0
6.9.2011 16:29

radik

Re: Takový výkon

na tý to moc nepojede... resp. bude klouzat... Povrch na dragstery je speciálně upravený aby poskytoval vysokou přilnavost, před závodem pěkně uklidí a povrch napenetruje a "zažehlí".

0/0
6.9.2011 16:35

radik

Re: Takový výkon

jinak se samotnou silnicí... pokud je kvalitní to neudělá nic... s českou silnicí, to už bych si tolik jistej nebyl ;-D

0/0
6.9.2011 16:37

Honx

Sekunda? To je málo!

0/0
6.9.2011 12:56

svarak_z_krabicaku_reborned

Tak a teď tu o Smolíčkovi

;-D Dobrý námět pro Mythbusters.

0/0
6.9.2011 12:51

all_the_way

Re: Tak a teď tu o Smolíčkovi

Přesně tak. Motor je ten nejmenší problém (i když jak se to vezme: uchladit agregát o výkonu 2800 koní, no nevím nevím), ale co ta převodovka? Největší problém by byl převést ten výkon na kola.

0/0
6.9.2011 12:57

Vapch

...by mně zajímalo...

Jaké budou pneumatiky, které zvládnou takto brutální zrychlení a po kolika rozjezdech se budou muset koupit nové...[]

0/0
6.9.2011 12:27

net.Xtreme V.

Re: ...by mně zajímalo...

Po 0,3 rozjezdech...

0/0
6.9.2011 12:36

bx777desta

ja bych zacal do aut

montovat raketovy motory .... a ze to nikdo neudrzi na silnici bych zatim neresil, jde prece o vykon a silu jako kun !

0/0
6.9.2011 12:05

0xf

Re: ja bych zacal do aut

jiste uz vidim jak zatacim kolem zastavky se sezehnu cely dav cekajici na tramvaj :-) teda tesne pred tim nez vzlitnu :-D

+1/0
6.9.2011 12:07

humanitární bombardér havel

nevěřím

pokud je na mysli homologovatelný sporťák na gumových pneu, tak tomu prostě nevěřím. snad kdyby to mělo kovové drapáky a přítlaková křídla ... ale stejně. spíš ani pod 2 sekundy

0/0
6.9.2011 12:04

Honx

Re: nevěřím

Křídla fungují až při nějaké rychlosti

+1/0
6.9.2011 12:55

meshugeah

+

http://www.youtube.com/watch?v=fVQXb4uIqyw

0/0
6.9.2011 11:53

0xf

hmm

f1 dela 0-100 kolem 2,5 0-200 za 5,1 0-250 7,3 ale co je zajimavejsi 100-0 dokaze kolem 1,5 ;-) tohle umet seriovka to by bylo :-)

+1/0
6.9.2011 11:50

Škubi

Re: hmm

To bych měl věčně někoho v kufru ;-D

+2/0
6.9.2011 11:52

humanitární bombardér havel

Re: hmm

sebe :-)

0/0
6.9.2011 12:05

username

Re: hmm

ne, naopak sám bych svůj kufr házel ven

0/0
6.9.2011 12:56

Ghost47

Re: hmm

Ven bohužel ne, helma má i jisté nevýhody :-)

0/0
6.9.2011 15:49

meshugeah

modří už vědí

http://www.youtube.com/watch?v=849FEfK7-V4

a je to na značkách. Třeba na tom autě bude tenhle pán taky pracovat.

0/0
6.9.2011 11:48

honza76

tak ze skaly jo....

0/0
6.9.2011 11:35

sochus

Re: tak ze skaly jo....

Ze skály určitě ne. Pokud bychom vůbec nebrali v úvahu odpor vzduchu, bude rychlost po jedné sekundě volného pádu pouhých 35 km/h. Takže pokud má auto zrychlit na 100 pod sekundu, musí být zrychlení 3x vyšší, než je zrychlení při volném pádu.

+2/0
6.9.2011 12:03

Hekynen druhý

Tlučhubové!

Jak ten výkon chtějí přenést na vozovku? Fyzika platí i pro Němce...:-P A i kdyby, tak by se musely pneumatiky měnit po každém "startu"... http://www.youtube.com/watch?v=3Ug6w4ZjwVo

0/0
6.9.2011 11:03

FCB fan

Nesmysl

Tohle je opravdu holy technicky nesmysl.Pokud se jim opravdu podari dostat 2,800 HP z motoru pak neexistuje prevodovka ktera by byla schopna tuhle silu prenezt do kol.Dalsi vec jsou pneumatiky,u Veyronu vydrzi myslim 15min pri jizde pres 300km/hod takze tady by zacly okamzite asi horet ;-D

0/0
6.9.2011 10:52

martin0669

umí tohle aspoň F1?

to je logicky snad nereálné ... 0-100 pod 1 vteřinu a na kolech ... ta nemůžou ani zabrat

jaké zrychlení má takový Dragster ? a ten na startu protáčí kola a pak vypálí + speciální kola, guma ...

Zrychlení v nejsilnějších třídách dosahuje až 5 G.

0/0
6.9.2011 10:32

beef-eater

Zajímavé...

Jen by mě zajímalo, pokud to o tolik a tolik pojede stovkou rychleji, než dosud nejrychlejší, tak o kolik mín lidí chcípne díky tomu na světě hlady...:-P

0/0
6.9.2011 10:02

Yesname

Re: Zajímavé...

A mě by zase zajímalo, o kolik míň lidí na světě chcípne hlady, když tady napíšeš příspěvek do diskuse.

0/0
6.9.2011 10:17

JeFFik

Re: Zajímavé...

přesně o 102.896

0/0
6.9.2011 10:21

Lukke-Luk

Re: Zajímavé...

Pošli jim chleba a třeba to bude lidí míň.

0/0
6.9.2011 10:49

Blábolník

0-100 za 2.5sek

Sice to nebylo autem, ale taky to bylo fajn.  http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Fire

0/0
6.9.2011 9:45

Lukke-Luk

Re: 0-100 za 2.5sek

No žádnej zázrak, Blue Fire je dost malá a nízká dráha. To King Da Ka v New Jersey je jiné kafe, 0-200 za 3 sekundy a to ve výšce 140 metrů. ;-)

0/0
6.9.2011 10:52

bitkar

spotreba

by me zajmalo za jak dlouho by to toereticky vyplachlo nadrz :D jako on uz samotnej wankl zere, ale 8mi komorovej 5l wankl, to aby z nadrze vedla pozarni hadice :) To ani tu maximalku nedosahne, protoze tomu dojde benzin.

0/0
6.9.2011 9:44

Honx

Z nuly na sto sa sekundu? Na motoru nezáleží

Takové zrychlení nejde převést na zem pomocí kol, tomu prostě nedovolí fyzikální zákony. To že ten motor má výkon který by to teoreticky dokázal je vedlejší. Jedině že by ta kola byla ozubená a silnice taky a k té silnici by to auto ještě zároveň tlačila nějaká extrémní síla :-)

No ale ono je to stejně jedno, myslím že netrénovaný jedinec by při takovém zrychlení stejně omdlel ;-D

0/0
6.9.2011 9:40

Squeak?

Re: Z nuly na sto sa sekundu? Na motoru nezáleží

2.7 g zase nie je nič také hrozné. Určite nie na omdletie, aj keď značne nepríjemné.

Na druhej strane je pri tom výsledný vektor zrýchlenia zaklonený 70° dozadu - čiže také auto by potom malo byť schopné vyštverať sa po svahu 70° (!).

0/0
6.9.2011 10:19

Yesname

Re: Z nuly na sto sa sekundu? Na motoru nezáleží

No, zrychlení je asi 3,7g, což zase až tak moc extrémní není.

0/0
6.9.2011 10:19

maruširi.vr.10

Re: Z nuly na sto sa sekundu? Na motoru nezáleží

3.7g asi ne :-P

0/0
6.9.2011 11:45

Škubi

Re: Z nuly na sto sa sekundu? Na motoru nezáleží

Tatík si dal k narozeninám let stíhačkou (respektive bitevníkem L-39 Albatros) a po přistání říkal pilot, že nejvíc měly 4,2G a na pohodu (jen ten roztáhlej ksicht na videu ;-D), takže tady by to nebylo tak hrozný...

0/0
6.9.2011 11:51

Yesname

Re: Z nuly na sto sa sekundu? Na motoru nezáleží

Ha! Nějak jsem to fakt netrefil. Nevím z jakého důvodu jsem počítal stovku jako 36m/s. To si teda nadávám. Rv

Nojo, nějak jsem to pomotal s tím, že 10m/s je 36km/h. Tak to vidíte! Takhle to dopadá, když někdo nedává pozor!

0/0
6.9.2011 12:16

jdu jen tak náhodou kolem

Dobrá fotka

kromě čelní masky není z auta vidět nic. Že by fake ve photoshopu?

0/0
6.9.2011 9:38

Škubi

Re: Dobrá fotka

A podle předku je to ještě ke všemu nový Lamborghini ;-)

0/0
6.9.2011 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.