Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda začala s výrobou elektrooctavií. Bude je zatím testovat

Mladoboleslavská automobilka začala s výrobou testovací flotily vozů Škoda Octavia Green E Line. První kilometry začnou najíždět letos na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Humiliter

To jsou zas kecy

Jasně, že vůbec nejde o EKO, jde o to zajistit nezávislost na ropě ... nebo aspoň lepší vyjednávací pozici. Proč do elektroaut asi nejvíc investují Japonci ? Nechtěj skončit jako za druhý světový... stejně jako evropa poznala jak je jednoduchý přijít o přísun díky Lybii nebo třeba v případě plynu z Ruska.

Takže samozřejmě,že eko je zástěrka, ale když vidím ty rozčílený komenty jak je eko na pikatchu, tak se musim smát

0/0
31.8.2011 12:09

nepetr

Ekologický automobil?

Žádný automobil a ani jiný dopravní prostředek nebude nikdy ekologický.

Jen při výrobě se vyprodukuje škodlivin až až a další při výrobě a

následném užívání dílů potřebných k jeho provozování. Od pneumatik přes

brzdy až pohonným hmotám, nemluvě o výstavbě a údržbě silnic:-P. Jediné ekologické řešení je chodit pěšky a to ještě bos;-).

0/0
30.8.2011 13:53

Karátek

Re: Ekologický automobil?

A bez tatranek v kapse, i ten obal je neekologický. ;-D

0/0
30.8.2011 15:34

Fair-Play

Re: Ekologický automobil?

Takže zpátky na stromy, pazourek do ruky a jíst syrové maso....super...ale já do toho nejdu!!

0/0
30.8.2011 21:31

nepetr

Re: Ekologický automobil?

R^ já taky ne. Mě současný stav vůbec nevadí. Jen nesnáším keci o ekologických autech;-€

0/0
31.8.2011 9:08

fleeczech

Re: Ekologický automobil?

Naprostý souhlas. V jednom tom nóbl časopise o autech psali (tak 4 roky zpátky), že výroba a dovoz 1 Priusu z JAP do GB je ekologicky mnohem horší, než výroba 1 Defenderu přímo v GB. Tedy 1) výroba hybrida produkuje mnohem více škodlivin (baterie, plasty..), než výroba relativně "primitivního" Defendera (ocel a turbodehet). 2) doprava přes půl Země lodí vyprodukuje více škodlivin v přepočtu na převážené auto, než kolik může hybrid za svoji životnost ušetřit (5-10 let max?) plus časem nové baterky. 3) Podpora domácího průmyslu je doplňkovým, ale příjemným efektem.

Anglán v Priusu tedy bude dýchat kapku čistší vzduch a ušetří pár liber, ale jeho fish and frites bude o něco více toxické.. Jak z toho ven? Asi vyrábět vodíková auta a mít továrny alespoň na každém kontinentu jednu, aby se omezil rozvoz aut po oceánech a ony mohly přijet na vagonech.

No a nebo teda chodit po svejch bos, to je asi nejrychleji realizovatelné řešení:)

0/0
1.9.2011 9:00

nepetr

Re: Ekologický automobil?

Děkuji :-)

0/0
1.9.2011 9:02

Karátek

Re: Ekologický automobil?

Ještě dodám takový zajímavý poznatek, většina aut se dováží a pokuď by jsme to takhle přepočítavali i na dopravu, tak v každé zemi by museli lidi jezdit pouze ze značkou, která se v té zemi vyrábí. ;-D

0/0
1.9.2011 10:36

nepetr

Re: Ekologický automobil?

To by možná bylo úplně nejlepší i když pomineme ekologiiR^

0/0
1.9.2011 11:02

Modrý a zelený blesk

Re: Ekologický automobil?

Výroba a skladování vodíku jsou velmi neefektivní procesy.

0/0
17.10.2011 9:48

nepetr

Co se týče elektriky

Je nejlepší možnou volbou do budoucna spojit jí se spalovacím motorem třeba na CNG. Než budou baterie lehčí než je třetina auta nemá smysl se tím nějak víc trápit. Nechtěl bych mít auto které bude mít dojezd byť 500km a bude vážit o 350 kylo víc než vůz se spalovacím motoremRv. Plug In hybrid je hudba budoucnosti a hlavně do měst.

0/0
30.8.2011 13:43

stará Blažková 05

Zajímalo by mě,

kde chtějí brát energii pro všechny ty elektromobily.

Nevíte někdo jaký má příkon elektromobil velikosti Octavie a kolik jezdí v ČR osobních aut? Kolik se denně vyrobí v ČR elektrické energie?

0/0
30.8.2011 7:08

Beldor2

Re: Zajímalo by mě,

To je ten nejmensi problem , kdyb se vsechny auta v Cr najednou prehodily na EE . tak by stacil jen jeden temelin navic (asi 2,5MW) . Ale dokud neexistujou pouzitelny baterie tak je to stejne jen nerealna hudba budoucnosti....

0/0
30.8.2011 10:29

Karátek

Re: Zajímalo by mě,

Existují, jen se nevytahují na svět. Stačí zapátrat. :-)

0/0
30.8.2011 15:39

Karátek

Re: Zajímalo by mě,

1 200 000 elektromobilů sebere cca 10% celosvětové výroby elektřiny.

0/0
30.8.2011 15:36

VEGR

Re: Zajímalo by mě,

Kdo kde sebral tento údaj? . Milion elektromobilů , které najezdí 10000km ročně spotřebuje cca jedno procento elektřiny vyrobené pouze u nás. Na to, abychom jezdili potichu a bez emisí stačí fotovoltaika a nemusíme stavět žádnou elektrárnu navíc.

Více se dozvíte na našich akcích ,schůzkách a webech. www.elektromobily-os.cz

0/0
15.10.2011 13:56

jjezekj

rozhodují ideologové a ne technici

A tak se plýtvá a plýtvá. Dnes jediná smysluplná  a ekologická i když uznávám nudná cesta je zlepšování účinosti  hned v autě. Vylepšování spalovacích motorů, odlehčování konstrukcí, snižování spotřeby elektřiny aut (klimatizace, denní svícení) , optimalizované pneumatiky, ale taky třeba hladší a plynulé jízdě uspořádané silnice.  To povede k primární uspoře paliva potažmo ropy. Stačí si uvědomit jednoduchou věc. Celková účinost je dána součinem účiností jednotlivých zařízení v cyklu od výroby ke spotřebě energie. Tj. např. elektrárna*vedení*transformátory*nabíječka*baterie*elektromotor a hle nějakých 15% ! Stále si myslíte, že elektromobily jsou ekologické ?

0/0
30.8.2011 7:04

Karelnik

Re: rozhodují ideologové a ne technici

spalovací motor má účinnost 100%???? 8-o

0/0
30.8.2011 7:49

jjezekj

Re: rozhodují ideologové a ne technici

To je tam někde napsané ?

0/0
30.8.2011 7:59

Antonín, topič

Re: rozhodují ideologové a ne technici

Napsáno je tam 15 procent, což je naprostá hovadina.

0/0
31.8.2011 16:07

fleeczech

Re: rozhodují ideologové a ne technici

a) Ty tam vidíš něco o spalovacím motoru? Cituji: "elektrárna*vedení*transformátory*nabíječka*baterie*elektromotor a hle nějakých 15%". Asi zásadní je slovo "elektromotor". To není spalovací motor, víš?

b) Navíc on řeší celou soustavu výroby energie, nikoliv efektivitu jakéhokoliv motoru jako koncového prvku využívajícího dodané palivo/energii. Nauč se číst..

0/0
1.9.2011 8:48

Karátek

Re: rozhodují ideologové a ne technici

A ted vezmeme ropnou cestu, ať je jasno. Těžba, doprava, ztráty, rafinérka a opět doprava a ztráty a jsme totálně v prdeli s ropou, daleko větší ztráty a dražší výroba, než u elektřiny.

0/0
1.9.2011 10:42

fleeczech

Re: rozhodují ideologové a ne technici

Souhlas. Myslím, že už sama doprava ropy vs elektřiny je jednoznačně ve prospěch proudu, ekologicky i ekonomicky vzato. I celý řetězec. Snad až na likvidaci jaderného odpadu (považuji JE za jediný současný rozumný velkozdroj elektřiny). Ale třeba se pletu a je-li tu nějaký odborník na energetiku, rád se nechám poučit.

0/0
1.9.2011 13:51

Antonín, topič

Re: rozhodují ideologové a ne technici

Číst umím a patnáct procent je absurdní nesmysl.

0/0
17.10.2011 9:53

OrignalTrotl

Re: rozhodují ideologové a ne technici

Možná se nám všichni snaží nakukat, že to je ta správná cesta. Elektromobily, solární energie.. to je budoucnost? A co takhle jako pohon mořskou vodu apod? Jo vlastně ono by byl problém to těm uživatelům naúčtovat, co? :-/

0/0
30.8.2011 7:58

nepetr

Re: rozhodují ideologové a ne technici

žádný automobil a ani jiný dopravní prostředek nebude nikdy ekologický. Jen při výrobě se vyprodukuje škodlivin až až a další při výrobě a následném užívání dílů potřebných k jeho provozování. Od pneumatik přes brzdy až pohonným hmotám, nemluvě o výstavbě a údržbě silnic:-P. Jediné ekologické řešení je chodit pěšky a to ještě bos;-).

0/0
30.8.2011 13:49

Karátek

Re: rozhodují ideologové a ne technici

Lepší 15% než přes 60%, tento příspěvek je k ničemu, nic neříká. ;-D

0/0
30.8.2011 15:44

205

.

Dojezd 150 km, to je fakt úžasný. Počítám, že je jen při minimu zapnutých zařízení, tak světla a dost. Když budu mít zapnutou klimu, rádio, nabíjet telefon a pojedu po dálnici, kde se skoro nebrzdí a baterie se tak nemají čím dobít, bude dojezd poloviční. Dovedu si to představit u auta, které je primárně určené pro městský provoz, třeba Smart, ale auto typu Octavie... Jedny německé hlavy vyvíjí elektromobily, zatímco ty druhé zavírají atomové elektrárny.

0/0
30.8.2011 0:34

Franta Prudil

Aspoň něco, ale nic moc..

Škoda stále nějak nepochopila, že samostatný elektromobil bez spalovacího motoru má malý dojezd a je těžký. Baterie musí být neuvěřitelně drahá. Jinými slovy dost neprodejný model. Alespoň je napadlo tam hodit ten solární panel. Vůbec WV je dost pozadu v tomhle. Toyota už několik let jezdí, vylepšuje a prodává za konkurence schopný peníz. Aby VW nedopadlo jak SONY po příchodu LCD a plasmových televizí. Měli trinitron a teď nemají nic moc a sotva se drží nad vodou.

0/0
29.8.2011 21:53

vozova.hradba

Re: Aspoň něco, ale nic moc..

Že Sony se sotva drží nad vodou :) To pobavilo :)

0/0
30.8.2011 6:21

superkutil

Jak za časů RVHP.

Zase se snažíme objevit něco co už existuje http://img.auto.cz/news/img/galleries/2007-36/voc381_46e017b137985.jpg

0/0
29.8.2011 18:23

Fair-Play

Jako příplatková výbava Long Drive

bude tažné zařízení a benzínová elektrocentrála na couráku;-D

+4/0
29.8.2011 17:20

Agent-přisluhovač

Špatně

Tohle (na rozdíl od hybridu) nekoupí nikdo.

Octavie není malé auto do města, a na delší trasy se s dojezdem 150km nehodí.

Navíc je to špatně už z principu - to auto je jako čistý elektromobil moc těžké (karoserie i nápravy z běžné octavie).

0/0
29.8.2011 17:04

Fair-Play

Re: Špatně

Koupí, nebo lépe řečeno bude to provozovat nějaká firma které se chce tvářit děsně EKO za každou cenu;-D

0/0
29.8.2011 17:13

ivoš

Re: Špatně

EKO - ať to stojí, co to stojí.;-D

0/0
29.8.2011 17:15

Antonín, topič

Re: Špatně

Octavia JE malé auto.

0/0
31.8.2011 16:08

Fair-Play

Top Gear

testoval elektromobil s podobným "papírovým" dojezdem a trasu dlouhou tuším něco kolem 700 km nebylo auto schopné ujet ani za čtyři dny a nakonec skončilo na odtahovce;-D

0/0
29.8.2011 16:52

Karátek

Re: Top Gear

Top Gear ničí všechny auta a u nich nevydrží žádné auto. Příspěvek o ničem.;-D

0/0
30.8.2011 15:43

Dewils1

!?

Proč se furt investuje do elektromobilů ??? proč raději nevyvijí na vodík? to ma budoucnost

0/0
29.8.2011 16:50

Fair-Play

Re: !?

Také si to myslím, elektromobil možná tak do města jako menší vozítko na popojíždění ale proč to prezentují..nebo lépe řečeno dávají do rodinného kombi, to nechápu.

0/0
29.8.2011 16:55

ivoš

Re: !?

Zas, znova a pořád dokola: jak chceš ten vodík ekologicky vyrábět a levně a bezpečně skladovat? Bude při výrobě vodíku suma sumarum méně emisí, než při výrobě elektřiny? Nebo při spalování ropných derivátů? V podstatě ne.

0/0
29.8.2011 17:17

net.Xtreme V.

Re: !?

Protože to je jednak dražší a pak jsou problémy s bezpečností.

0/0
29.8.2011 17:23

Fair-Play

Dojezd 150 km

takže v reálu tak 60 km (a stále klesající se stářím akumulátorů), v zimě ještě méně. Oči přilepené na měřiči zbývající energie a nutnost dalšího auta na normální ježděníRv;-D  Nikdy nikdo nenapíše, kolik stojí výměna akumulátorů jednou za 5 let!!Stojí 3/4 ceny auta a to se vyplatíRvRv

0/0
29.8.2011 16:43

Fair-Play

Re: Dojezd 150 km

A jaký bude reálný dojezd po dvou - třech letech provozu?? K smíchu, možná nějakých 30 km ;-D

0/0
29.8.2011 17:17

Karátek

Re: Dojezd 150 km

Já už jsem o tom psal jinde, k jinému článku a stále všichni píšou kraviny. Zima nemá vliv na baterie, jak si každý myslí. Baterie vydrží klidně i 20 let (NiCd - 17 let a 200 000 km najeto) a stojí různě podle napětí a kapacity, co je potřeba k napájení elektromotoru. Baterie šli o 50% dolů a dnes pořídíte baterie na 150 km za cca 120 000,-. Sám jezdím elektromobilem Škodou Favoritem (Eltra) a nemůžu si pomoct, nic lepšího neexistuje pro mně, neřeším ty záležitosti, co zde lidi píšou a ani neví o čem píšou.

0/0
30.8.2011 15:53

roman15

KAM SE HRABE GEEEN LINE !

Vůbec nejlepší byli SCHKÓTA Henlein:

http://www.youtube.com/watch?v=dlt4YS0CJSQ

0/0
29.8.2011 16:27

kyoko suriko

ted se muzou vsichni

pos*at - co delali poslednich 45 roku od ropne krize v 70tych?

0/0
29.8.2011 16:08

autokrator

Re: ted se muzou vsichni

Jenže ono ještě pár ropných krizí bude muset přijít, než začne být elektromobil konkurenceschopnou alternativou k ropným motorům. Nezapomeňte, jak velkou daní je zatížená nafta a benzín a pořád ještě bez subvencí elektromobily nikdo nekupuje.

0/0
29.8.2011 16:14

bitkar

Re: ted se muzou vsichni

zajmavy myslenka. Napada me v navaznosti na vas, co bude delat stat, az auta nebudou jezdit na ropny paliva. Zdani nam elektrinu do aut?? Premyslel uz o tom nekdo? Stat furt dotuje a podporuje elektro ekon nesmysly a pritom ho to pozdeji  znici.

0/0
29.8.2011 16:17

marekgajda

Re: ted se muzou vsichni

Daň z elektřiny již platíme .... stačí ji jen správně zvýšit ...

0/0
29.8.2011 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.