Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češka musela za jízdu neschváleným autem zaplatit skoro milion

Pěkně draho vyšel čtyřiadvacetiletou Češku výlet po Evropě luxusním vozem jejího švýcarského přítele. Podle celního úřadu v jihoněmeckém Lörrachu musela zaplatit 39 000 eur, tedy v přepočtu asi 940 000 Kč za to, že jezdila autem neschváleným k provozu v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medick

byrokracie...

a ty stoleté avie a V3S jezdí na nejakou za3ranou výjimkuuu

0/0
7.9.2011 11:02

muž s brašnou neprošel.

Za každej pšouk pokuta.

Příště již rovnou ke zdi.

0/0
5.9.2011 18:36

srandysti

Pokuta

Kromě daně 39000 EURO musela zaplatit ještě pokutu  5000 EURO

viz   http://www.badische-zeitung.de/polizei-meldungen/zoll-loerrach-tschechin-muss-39-000-euro-nachzahlen

0/0
5.9.2011 14:02

radost74

AirForce Dodge?

Ujistete se, zdali vas iDnes informuje spravne. Hezke auticko na obrazku nejspis mlada zena z CR neridila. Doporucuji osobni pruzkum faktu...:-)

0/0
4.9.2011 19:40

tajny agent

Re: AirForce Dodge?

Dalsi co se nechal nachytat ilustracni fotkou ...

0/0
5.9.2011 5:22

Scarlett O Hara

Re: AirForce Dodge?

Já zase doporučuji vzít v potaz maličký titulek pod hezkým autíčkem, který jasně říká, že se jedná pouze o ILUSTRAČNÍ FOTO...:-)

0/0
5.9.2011 11:15

Titan no.1

Jedeme

Za chvíli budou chodit komisaři a kontrolovat, jestli někdo nepoužívá wolframové žárovky v EU potírané... ;-O

0/0
4.9.2011 18:46

petacx

EU soudruzi jsou HLADOVI po znarodnovani

EU soudruzi jsou HLADOVI po znarodnovani

urcite v zajmu stability eurozony a eura  8-o ;-€ 8-o

0/0
3.9.2011 18:23

Dr. Chocholousek

940 000 Kč

Panove, tak za takovy prachy zadna zenska nestoji, ja osobne, kdyby slo o zivot, dal bych za nejakou babu mozna tak nejvyse 5.000 korun.

+2/0
3.9.2011 7:03

Nostromo1975

Re: 940 000 Kč

R^;-D

0/0
3.9.2011 14:48

fsp

Re: 940 000 Kč

To ne, ale auťák by určitě do zaplacení pokuty v Rajchu zabavili a jestli je to srdcová záležitost.... :)

0/0
3.9.2011 15:02

hives

Re: 940 000 Kč

Jo, chtělo by vědět, co to bylo za auto. Čtyřiadvacetileté přítelkyni bych ale svého mazla na 14 dnů neomezeného provozování nepůjčil, takže to asi zase taková srdcovka nebyla. Nechat jim ho tam teda i s přítelkyní...;-D

0/0
4.9.2011 12:29

berry_07

A kde je ?

Přidával jsem příspěvek, nedošel, asi ho komise EU neschválila v řádném termíně a tudíž nemohl být publikován. Tož, ať jde celá komise do tamtadadáá a my budem samostatní, neohnutí a konečně vlastenci, ne? [>-]

0/0
3.9.2011 6:51

Nostromo1975

Re: A kde je ?

[>-]!!R^

0/0
3.9.2011 14:49

mgs

DPH

S tim DPH je to nejaky divny ne? To jako kazdy Svycar kdyz vjede s autem do Nemecka tak musi zaplatit DPH?

0/0
2.9.2011 23:15

LEA.M

Re: DPH

Neplatí DPH, ale poplatek, který je minimálně ve výši DPH. Ale jinak máte pravdu, je to divný.

0/0
3.9.2011 9:22

prying

Re: DPH

Pokud tam vjede autem, které je schválené v EU, tak poplatek neplatí. Ale jinak je to masakr.

0/0
3.9.2011 20:59

Fujtajblajs

Re: DPH

Švýcar může, obyvatel EU ne. Další potvrzení hradního názoru, že EU je na pytel. Trochu jako Půlnoční království, ne?

0/0
4.9.2011 0:52

Leinad

Re: DPH

Švýcar ne, obyvatel EU jo. 

Obyvatel EU totiž automaticky(bez dokazování) auto neměl půjčené, ale měl ho koupené. Tudíž musí zaplatit clo a DPH. Jinými slovy, pokud si obyvatel EU půjčí auto v zahraničí, nesmí s ním projíždět přes EU. Podobně, i kdyby auto nebylo půjčené, ale jenom řízené obyvatelem EU (Švýcar by spal na místě spolujezdce), nesmí jezdit po EU. R^

0/0
6.9.2011 11:29

Naked and petrified

...za kterou je v nemecku mozne koupit i dve nova auta...

...nebo 100, kdyz se koupi Tata nano, pripadne 20, kdyz se koupi Dacia.

To je mi panecku opravdu velmi trefne prirovnani te castky...

0/0
2.9.2011 17:50

afk

Re: ...za kterou je v nemecku mozne koupit i dve nova auta...

to jsou praktiky pouzivane PR i pro HDD v PC - na tento disk nahrajete az 2300 videi, az 123000 mp3 nebo 1234533 fotek :) ma to stejnou hodnotu. vzdycky me to na te krabici rozesmeje ;)

0/0
3.9.2011 8:04

hives

Re: ...za kterou je v nemecku mozne koupit i dve nova auta...

Jj. Děti, důchodci a Pepa z kravína pak po přečení udělají týýýývado ;-D No popravdě se mi nechce věřit, že většina z těchto lidí na tohle dneska skáče. Trochu PR přežitek bych řekl.

0/0
4.9.2011 12:34

Scarlett O Hara

Re: ...za kterou je v nemecku mozne koupit i dve nova auta...

Buď rád, že to tentokrát výjimečně nepřepočítali na plochu fotbalových hřišť, to je snad nejoblíbenější příměr na iDNES ;-);-D

0/0
5.9.2011 11:17

NovoCZ

To je jak vo tom voze a o tý koze

Asi někdo překládal a moc to neumí. Tady jde přece jen a pouze o celní problém, se schvalováním to nemá nic společnýho. Prostě občan EU nesmí jezdit po německu s neprocleným autem. Taky by mně zajímalo pane autore jak to dotyčný cvaknul v hotovosti, jestli ho pak nekřísli za platební delikt ...

Řekl bych kandidát na nejhloupější článek na iDnesu :-/

0/0
2.9.2011 15:59

Pacholik

chudák

malá ;-D

0/0
2.9.2011 13:53

Generál Augusto

Proč tady rozumujou nýmandi,

kteří o problému vědí dvě byliny. Pokud si jakýkoliv občan jiného státu vezme k užití vozidlo, které bylo do daného státu doveženo beze cla ( třeba auta vojáků us army v německu) je povinen zaplatit co a dph. To platilo i před dvaceti lety, když jsme od us vojáků kupovali auta. Přes německou spediční firmu se nejdříve proclila a pak jsme do nich mohli sednout. Nevím nad čím se místní experti na všechno, podivují.8-o8-o

0/0
2.9.2011 8:46

Si0 po 4. zákazu

Re: Proč tady rozumujou nýmandi,

Podivují ser nad větou "jezdila autem neschváleným k provozu v EU", což zakládá domněnku, že auto nebylo homologováno, tj. nemělo ověřeno technickou způsobilost. To je něco jiného než věc cla a DPH.

0/0
2.9.2011 10:17

Generál Augusto

Re: Proč tady rozumujou nýmandi,

Jelikož vozidla bezcelně dovezená do určitého státu jezdí na RZ státu původu či vojenských či diplomatických nepodléhají jurisdikci státu ve kterém jsou daným cizincem provozováni. Je logické, že při zneužití, jak vidno z tohoto případu, domáhá se soud pěněz jak za DPH tak chce pokutu za nelegální provozování vozidla bez schválení příslušnými úřady.:-)

0/0
2.9.2011 11:25

michal II

Re: Proč tady rozumujou nýmandi,

To je asi nesmysl, ne? Proc bych mel to auto proclivat a platit DPH jen za uzivani pokud v te zemi neni registrovano. A to jako az tu zemi(EU) budu opouste, tak mi DPH zase vrati? Nebo platim cely DPH pri kazdym vjezu????

Spis mysli, ze opravdu nebylo homologovane a nemelo na EU silnicich co delat. To je ale zase ta pokuta hodne vysoka..

0/0
2.9.2011 17:44

Generál Augusto

Re: Proč tady rozumujou nýmandi,

Mysli si co chceš, máš na to pravo a já ti ho neupírám. Jen ti mohu říci, nic o tom nevíš, takže si trochu prostuduj třeba naše zákony.

0/0
2.9.2011 22:51

P1tbul

nesmysl

Vždyť je to hloupost, jaký dph?!!!!! Vubec nepisete podle jakeho zákona, z jake castky bylo vypocitano, zkuste se nad tim zamyslet a zjistite ze je to uplnej nesmysl :)

0/0
2.9.2011 7:58

black_jack se srazil s cenzorem

.

44k euro platba v hotovosti?

0/0
1.9.2011 21:28

deméter

Re: .

a v drobnejch...100 € a vejs prej neberou :-)

0/0
2.9.2011 7:32

dj1

Prostě náckové

Co dodat?

0/0
1.9.2011 18:41

karlman

no jo

tez bych chtel mit takoveho pritele:D

0/0
1.9.2011 15:31

Leff

Jediné

mě z toho plyne poučení, že kdybychom v EU nebyli, tak může Češka jezdit po unii čím chce a DPH platit nemusí...  Pak mi ale není jasný, jaký vliv na funkci (auta) má, jestli to řídí švýcar nebo občan EU...  8-o

+3/0
1.9.2011 10:06

beef-eater

Re: Jediné

Pane chytrej, tady nejde o to jestli to byla Ceska nebo ne. Ale o to, že vjela na uzemi EU autem, ktere není schváleno pro provoz ve vstatech EU. To mohla bejt klidně Korejka a efekt by byl ten stejnej...

0/0
2.9.2011 15:50

Naked and petrified

Re: Jediné

Kdyz ho ridi Svycar, vychazi se z toho, ze je tu docasne. Pokud ho ridi obcan EU, je nasnade domnenka, ze si ho nelegalne dovezl (oficialne "pujcil") a chysta se s nim jezdit trvale, cimz by chtel usetrit na dovoznich odvodech. A tyto odvody slecne ted priste domerili...

0/0
2.9.2011 17:48

DickLarge

:O

Za Ericha Honeckera to jste byli krotký...

0/0
31.8.2011 23:35

kulitschka

To jsou věci..

..ještě, že má slečna nohy dlouhý za milión...X_x

0/0
31.8.2011 21:59

tyraelid

Celůe to zavani nesmyslem a kachnou.

Uz fakt ze by mel turista doplacet DPH je nesmysl a ikdyby, tak DPH z auta v hodnote 3 miliony ve vysi 20% neni skoro milion. V tom clanku je plno nejasnosti a michani nekolika veci dohromady.

0/0
31.8.2011 21:36

inkognito79

Re: Celůe to zavani nesmyslem a kachnou.

taky tomu nevěřím, že by švýcarská auta nesměla do eu?

navíc Švýcaři jsou na provoz aut hodně nároční a na silnici nepustí žádné upravené auto, žádný tuning nehrozí

0/0
1.9.2011 15:38

beef-eater

Re: Celůe to zavani nesmyslem a kachnou.

Svycarska auta samozřejmě můžou do EU. Tady jde o to, že ve Svýcarsku ti schválí k provozu i auto, které by ti v zemích EU k provozu neschválili  (nehomologovali).  A pokud pak takovým autem vyjedeš z území Svýcarska, porušíš zákony platné v EU.

0/0
2.9.2011 15:52

Einstein

Re: Cele to zavani nesmyslem a kachnou.

Všetky anglické autá s pravostranným riadením môžu jazdiť po EU, aj keď ich v EU nie je možné homologizovať. A pokutu nedostanu ani naši kofoláci, čo ich za lacný peniaz nakupili v GB a jazdia s nimi po SK ale aj celej EU.

0/0
6.9.2011 10:11

toptoy

Lobby velkovýrobců

To hlavně ukazuje, jak lobby velkovýrobců automobilů typu Volkswagen dokáže ovlivňovat zákony tak, aby bránila menším výrobcům a cizí konkurenci ve výrobě automobilů. Ve Švýcarsku si může každý postavit co chce a jezdit čím chce, to je ta skutečná demokracie. Ne jak v socialistické EU. V EU musí mít každé auto všechny ty nesmysly typu ABS, ESP, atd. samozřejmě výhradně od firmy BOSCH, apod. Většina lidí je k ničemu nepotřebuje, ale musí si je koupit a auto kvůli tomu stojí dvakrát tolik.

+3/0
31.8.2011 19:54

1000101111001100

Re: Lobby velkovýrobců

Auto stojí dvakrát tolik zejména kvůli EUsocialistickým daním. A bude hůře...

0/0
31.8.2011 23:18

Homer _5

Re: Lobby velkovýrobců

Nějak mi uniká důvod, proč by se producenti aut v milionových sériích (WV apod) měli bát několika garážových nadšenců...

A mimichodem, onen BOSCH není zdaleka jediným dodavatelem autokomponent.

0/0
1.9.2011 9:12

dino_na_idnes

Re: Lobby velkovýrobců

Copak skutečná demokracie, někdo si na koleně svaří dvoutunové monstrum, v zatáčce mu praskne lanko a v protisměru sešrotuje holku s dvěma děckama... A zastánci pravé demokracie mávnou rukou, že to se prostě stává.

Netvrdím, že všechny normy mají své opodstatnění, ale přístup "každý si může postavit co chce a jezdit čím chce" je pro mě též nepřijatelný extrém.

0/0
1.9.2011 21:20

Leinad

Re: Lobby velkovýrobců

Co je schváleno v EU, nemusí dostat Švýcarskou homologaci.

Tunning se tam nevidí tak často, nebezpečné vozy také ne. Za to tam občas projde něco, co by EU byrokracií neprošlo, přestože to nezaviňuje nehody.

0/0
6.9.2011 11:16

bajo.ano

o němcích je všeobecně známo,

že na předpisy jsou vypatlaní :-P

0/0
31.8.2011 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.