Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset nových crashtestů. Čtyři hvězdy pro Kiu Picanto, pět pro ostatní

Výsledky srpnové vlny crashtestů jsou velmi pozitivní. Z deseti testovaných aut získalo nejvyšší skóre pěti hvězdiček rovnou devět vozů, jen kapesní kia se musí spokojit se čtyřmi hvězdičkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rambo-x

No já nevím,ale...

Dneska je dost velké procento nehod zaviněno samotnými bezpečnostními prvky a různými asistenty jako je ABS,ESP atd........ne nezbláznil jsem se,samozřejmě že tyhle prvky jsou prospěšné,ale kámen úrazu nastává když si řidič začne díky těmto moderním pomocníkům připadat příliš nezranitelný

Problém je když se řidič začne až přehnaně spoléhat že vše vyřeší elektronika a on sám může jet jak prase.....už velký rozdíl je když si člověk v zimě přesedne z auta s ABS do auta které tuto vymoženost nemá,a hned pochopí jak je najednou ta silnice kluzká a možná si uvědomí že i pro moderní techniku platí fyzikální zákony

Mám několik starých škodovek bez všelijakých těchto vymožeností,a teprve jízda v takových autech lidi naučí jak se na kluzkém povrchu chovat,a že když projede v novém autě namrzlou zatáčku 90tkou tak že nedostal smyk jen díky tomu že má ESP a nevím co,a že kdyby tento systém selhal,jakože to je stroj a může selhat,tak je ve škarpě(v lepším případě)a právě to je nebezpečné

0/0
1.9.2011 15:59

Dukátštan

pravda

Auto má plno elektronických kravin a pak to podle toho na cestách vypadá.Dost magorů si myslí,že si pak můžou dovolit cokoli.Pomoc to je ,ale né pro bezmozky.:-/

0/0
1.9.2011 14:53

net.Xtreme V.

Chudák Kia

Čtyři hvězdičky jen za to, že nedává do výbavy ESP, přitom je bezpečnější než Ampera s pěti hvězdičkami...

Jeden by řekl, že v crashtestech se přestává hodnotit to ,co se stane po nárazu:-/

0/0
1.9.2011 10:31

nepetr

Re: Chudák Kia

Jde o to že díky ESP nemusí k velkému procentu nárazu vůbec dojít tudíž má na bezpečnost velký vliv bohužel.

0/0
1.9.2011 12:10

net.Xtreme V.

Re: Chudák Kia

To by mě zajímalo k jak velkému procentu nárazu nemusí dojít. A jezdí lidé v autě s ESP stejně bezpečně jako bez něj? Musím říci, že i prostá absence ABS mě v zimě přiměla jet mnohem opatrněji, takže ačkoli je ESP skvělý bezpečnostní prvek, nejsem si jist, zda statistika potvrzuje jeho vztah k nižší nehodovosti. Bylo by to dobré vidět u Picanta nebo jiných aut, kolik nehod na stotisíc kilometrů se přihdí bez ESP a kolik s ním.

0/0
1.9.2011 12:42

nepetr

Re: Chudák Kia

a je to tady prostá absence ABS vás donutí jezdit opatrněji. To je ta základní chybna myšlěnka všech řidičů ohledně těhle systému v autech. Nejsou tam proto aby auta byly rychlejší, ale BEZPEČNĚJŠÍ! Už to lidi proboha pochoptá;-€!! A co se týče nehod kterým ESP dokázalo zabránit platí u nih ta samá logika. Pokud pojedete na vodě 150 nepomůže vám samozřejmně nicRv. Víte alespoň na co je v autě ABS když už na něj tak spoléháte a dáváte mu do "rukou" svůj život?

0/0
1.9.2011 12:55

net.Xtreme V.

Re: Chudák Kia

Jistěže vím na co je ABS. Abych mohl brzdit a vyhýbat se překážce. I když tedy v praxi jsem ho tedy použil, abych se při brždění na sněhu, nebu s půlkou auta na ledu  nedostal do smyku a jel(brzdil) přímo. K vyhnutí se překážce jsem ho použil jen jednou a to bylo v rychlosti asi 5km/h na ledu, kdy to brzdilo i s ABS skutečně mizerně, takže případná nehoda by nebyla vážná, jen i ty ťukance jsou nepříjemné.

0/0
1.9.2011 13:48

nepetr

Re: Chudák Kia

Tak v tom případě nechápu proč s ABS jezdíte svižněji než bez něj:-/

0/0
1.9.2011 14:40

net.Xtreme V.

Re: Chudák Kia

Protože auto lépe ovládám a před semaforem se neroztočím...kromě toho u auta bez abs člověk pozná mnohem snáz, že to, a jak moc to klouže.

0/0
1.9.2011 16:35

nicolas.tesla

srovanavaci nadpis lze!

Trochu to smrdi bulvarem. Autor se tu ohani, ze jen preda informace a clanek nic nesrovnava, ale proc titulek teda naznacuje srovnavani?

Picanto je jmenovano v titulku s horsim vysledkem nez ostatni, ale uz neni zmineno, ze Picanto patri mezi miniauticka a ty vsechny maji prevazne 4hvezdy.

+1/0
1.9.2011 9:54

net.Xtreme V.

Re: srovanavaci nadpis lze!

"Malé picanto přitom není omluvou ani fakt, že šlo o nejmenší z testovaných vozů. Někteří jeho konkurenti se totiž plným skóre mohou chlubit. "

Ale slušelo by se dodat ne bláboly o ESP, ale že v testech bezpečnosti ochrany dospělých, dětí (i chodců) není nijak pozadu ve srovnání s ostatními testovanými.

+1/0
1.9.2011 10:33

Diskuzní kovboj

Audi A6 vs. Chevy Aveo

Audi A6: celkový výsledek: 5 hvězd, ochrana dospělých: 91 %, ochrana dětí: 83 %, ochrana chodců: 41 %, bezpečnostní prvky: 86 %.

Chevrolet Aveo: celkový výsledek: 5 hvězd, ochrana dospělých: 95 %, ochrana dětí: 87 %, ochrana chodců: 54 %, bezpečnostní prvky: 93 %

8-o

0/0
1.9.2011 9:11

dodo-dodo

Re: Audi A6 vs. Chevy Aveo

ze by to bylo treba i hmotnosti, ono kdyz jde treba takova Q7 proti jinemu "normalnimu" autu, tak jelikoz je vetsi s vetsi hmotnosti, nepatrne vyhrava

ale kdyz jde takova Q7 do zdi nebo stromu, tak musi najednou deformacni zona pohltit energii 2t (2,5?) a takovy fiatek panda jen energii 1t

a ono je velky rozdil 1 nebo 2t

takze o dost lehci Aveo toho nepotrebuje tolik, za to u tezsi A6 se musi hodne snazit, aby do vymezeneho prostoru udelali takova opatreni, aby se to pri narazu neslozilo jako plechovka piva;-D

0/0
1.9.2011 9:29

zbiro

Re: Audi A6 vs. Chevy Aveo

Nejen Chevy taky  Hyundai i40 dává Auti A6 pěkně na záda :-D, no jo, to je ta německá kvalita za přemrštěnou cenu .

0/0
1.9.2011 12:38

JmX1977

Re: Audi A6 vs. Chevy Aveo

dva roky dozadu dostali Nemci nalozene od starsieho brata Avea - Cruze, ktory nazbieral viac bodov ako Opelacka Astra na tom istom podvozku...

0/0
1.9.2011 21:13

nepetr

Pokud

vím tak článek nic nesrovnává, ale jen předává informace získaných z testů všech tříd:-P

0/0
1.9.2011 8:59

nicolas.tesla

Re: Pokud

Clanek samotny nesrovnava, ale titulek clanku smrdi bulvarem a ten naopak srovanava.

0/0
1.9.2011 9:55

MaléPivo

Zajímave srovnání

Dávat městské miniauto k sedanům, MPV a kombikům. IDNES pokud chcete něco srovnávat tak vždy uvěďte jednu třídu a né, že dáte A6 k Picantu to je pak na prd.

Redaktore na stránkách Euro NCAP si do class zadejte supermini a výjde vám, že tyto autíčka mají převážně 4 hvězdy.

+1/0
1.9.2011 8:49

nepetr

Re: Zajímave srovnání

vím tak článek nic nesrovnává, ale jen předává informace získaných z testů všech tříd:-P

0/0
1.9.2011 9:00

nicolas.tesla

Re: Zajímave srovnání

To jsou kecy, co rikate. Nadpis clanku srovnava a to staci!

Clanek samotny nesrovnava, ale titulek clanku smrdi bulvarem a ten naopak srovanava.

0/0
1.9.2011 9:51

nepetr

Re: Zajímave srovnání

Kde je v nadpisu napsáno Kia vs. Audi. Nebo Kia je proti A6 méně bezpečná. Kde?

0/0
1.9.2011 12:13

net.Xtreme V.

Re: Zajímave srovnání

Tak se srovnává datum testů a ne třídaaut, to je toho:-)

0/0
1.9.2011 10:34

nepetr

Dojem

že auto přecpáno elekterenikou a Airbagy je bezpečné je bohužel hlavním důvodem rostoucí statistiky dopravních nehod. 99% majitelů vozidel ani netuší co který systém znamená a co vlastně "umí" a neumí jej používat. Hlavně když přesednou z auta do auta myslí si že je v něm to samé co v tom jejihRv. Celý tenhle systém vybavování automobilů strážnými anděly se minul účinkem a jsou to pouze vyhozené peníze!!

0/0
1.9.2011 8:49

Thegrid89

Re: Dojem

tyhle systémy jsou právě pro lidi, kteří tomu moc nerozumí, nerozumí, že když vjedou jedním kolem na jiný povrch, bude se auto přetáčet a jiný fyz. zákony. Takže si myslím, že na místě jsou.

0/0
1.9.2011 10:49

nepetr

Re: Dojem

Vážně? Tak proč máme plnej servis rosekanejch aut cca 5 let starých který tyto vymoženosti maj?! Fyzikální zákony se nedají ošálit ničím. A  auto které posouvá hranice dál a dál je jak je vidět nebezpečnéRv

0/0
1.9.2011 11:00

Thegrid89

Re: Dojem

Co je to za kravinu? Asi proto, že v nich jezdí nejvíce lidí. Firmy si to koupí, projedou 100t. km a prodaj někomu kdo s tim tolik nejezdí. Proto máte v servise nejvíc nových aut.

0/0
1.9.2011 11:05

nepetr

Re: Dojem

Postřehl jste pojem rosekanejch jinými slovy nabouraných aut?! Auta

která jezdí na běžnou údržbu jsou různorodá od 10 let stáří po roční. Také co se týče prasat na silnicích jezdí především v zánovnívh vozech.Nikdy jsem se nesetkal z bezmozekm ve felicii nebo Octavii z roku 97

kterej by mě za deště předjížděl na dálnicic cca ve 180km/h Ale právě majitele auta který má naprosto všechny možné systémy a dává falešný pocit bezpečí jelikož drobné situace a prohřešky vyřeší bez povšimnutí posádky. Víte Vy k čemu je dobré v Autě třeba ABS? Schválně;-)

0/0
1.9.2011 11:30

nepetr

Re: Dojem

Postřehl jste pojem rosekanejch jinými slovy nabouraných aut?! Auta která jezdí na běžnou údržbu jsou různorodá od 10 let stáří po roční. Také co se týče prasat na silnicích jezdí především v zánovnívh vozech. Nikdy jsem se nesetkal z bezmozekm ve felicii nebo Octavii z roku 97 kterej by mě za deště předjížděl na dálnicic cca ve 180 km/h. Ale právě majitel auta který má naprosto všechny možné systémy a dává falešný pocit bezpečí jelikož drobné situace  a prohřešky vyřeší bez povšimnutí posádky. Víte Vy k čemu je dobré v Autě třeba ABS? Schválně;-)

+1/0
1.9.2011 11:15

Thegrid89

Re: Dojem

Hm dobré, třeba k tomu, aby mi to v situaci, kdy si mi zablokují kola brzděním systém ABS několikrát do sekundy tyto kola povoloval. Tím se zvýší účinnost při brzdění. Ovšem za ztížených podmínek.

Nevím o co vám jde.

0/0
1.9.2011 13:19

nepetr

Re: Dojem

Nechci z vás dělat vola  ani nic podobného, ale potvrdil jste to o čem jsem pasl. Lidé neví na co jsou systémy v autech určeny tudíž je používahí špatně. To však není vina automobilek ale toho že lidé nejsou schopni si o tom něco zjistit :( Do te doby než se tohl zlpeší jsou veškeré el. podpůrné systémy k ničemu;-(. ABS i při plném nebo li panickém brždění ano obrazně řečeno dělá to co popisujete, ale zdůvodu aby automobil byl i při brždějí ovladatelný tudíž se s brzdovým pedálem  až na podlaze  mužete vyhýbat překážce bez nutnosti pouštět brzdový pedal. V neposlední řadě sníží přetáčivost nebo nedotáčivost vozidla při bždění na kluzkém ale i naprosto ideálně rovném a suchém povrchu. Ve většině případu neříkám naprosté většině ABS prodlužuje brzdnou dráhu, na úkor ovladatelnosti a stabilitě vozidla. Auto bez ABS i na sněhu zastaví dřív než auto s ABS, ale daleko nebezpečnějí.

0/0
1.9.2011 13:38

Highdriver

Testy jsou fajn, ale praxe bývá jiná...

... chtělo by to zvýšit rychlost nárazů při testech na čelní - 70km/h, boční - 60km/h, náraz do sloupu - min. 35km/h a na věcičky jako ESP a signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu nebrát v hodnocení tak velký ohled.

+1/0
1.9.2011 8:47

net.Xtreme V.

Re: Testy jsou fajn, ale praxe bývá jiná...

Taky bych přidal test otočení přes střechu.

0/0
1.9.2011 10:36

Thegrid89

Re: Testy jsou fajn, ale praxe bývá jiná...

přesně, myslím, že testy tuhosti konstrukce nejsou brány v potaz tak jak by měli. ono je hezké, že mám deset airbagů, ale musím mít pevnou střechu když se převrátím a podobně. Nějaká ikonka pásu je k hovnu, když se člověk nechce poutat, tak to stejnak neudělá ikonka neikonka.

0/0
1.9.2011 10:52

net.Xtreme V.

Re: Testy jsou fajn, ale praxe bývá jiná...

Věř mi, že ikonka plus pípání přiměje 90% nepoutačů k poutání, těch 10% tenhle bezpečnostní prvek vyřadí z provozu.

0/0
1.9.2011 11:00

nepetr

Re: Testy jsou fajn, ale praxe bývá jiná...

Ono se pořád počítá s tím že na silnicích kde hrozí čelní střet se jezdí max. 90 a že se řidič neškrábe na zadku a stihne šloupnout na brzdu. Tudíž test v 70 bohatě stačí. Stejně jako fakt že ten kdo vyjíždí z vedlejší na hlavní se nejdřív pořádně rozhlédne než vjede do křižovatky a ty jsou především v obcích kde se jezdí 50 tudíž je test bočního nárazu v 60 naopak předimenzovaný a pokud řidič dotane smyk a trefí bokem strom je to jen jeho blbostí že jel jako prase. :-P

0/0
1.9.2011 12:18

Highdriver

Re: Testy jsou fajn, ale praxe bývá jiná...

Vypadá to, že jsi nikdy nejel autem.

0/0
5.9.2011 8:50

ztrewq

*i*d*i*o*t*i*n*a*

všetky takéto články, všetky takéto "nariadenia", všetky snahy o "bezpečnejšie" sú iba na dve veci - viac peňazí

a - idioti si myslia, že prežijú akúkoľvek svoju chybu.

ak by boli autá rovnako "nebezpečné" ako "bývali" pred 1965 (preklad článku "nebezpečný v každej rýchlosti" 100+1zz o vwchrobák), ak by sedeli vodiči autobusov aj nákladiakov v rovnakej výške ako v "osobáku", tak by nik nemal pocit nadriadenosti, neúmerného bezpečia. ak hlupák má pocit, že technika opraví jeho chyby, ak sa cíti bezopečný v každej rýchlosti, tak spánom bohom, bude mať nova s primou o čom vysielať každý večer.

0/0
1.9.2011 7:40

mrazik007

Re: *i*d*i*o*t*i*n*a*

I ten sebelepší řidič se může dostat do krizové situace, kde bude vděčný za stabilizaci. Ano, není všespasna a řidič až měl jet tak, aby k takové situaci nedošlo, ale stačí písek v zatáčce a hned je veselo.

0/0
1.9.2011 8:14

Thegrid89

Re: *i*d*i*o*t*i*n*a*

R^

0/0
1.9.2011 10:53

Agent-přisluhovač

Crashtest?????

Pokud o získání nějakých hvězdiček u "crashtestu" rozhoduje existence ESP, tak je celé hodnocení o ničem, protože nedokáže rozlišit aktivní (předcházení nehodám) a pasivní (bezpečí při náraze) bezpečnost.

Uváděná Kia Piccanto se 4 hvězdami je podle podrobných výsledků při náraze bezpečnější než ten Opel Ampera s 5 hvězdami = méně bezpečné auto dostalo více hvězd.

0/0
1.9.2011 0:39

Praotec

Re: Crashtest?????

Preci se ty Evropske (vyrobeny pro Vas tam) mrskonosky puli pri havarii a mrtve odvazi na hrbitovnim trakaci.Takze hvezdicky jsou vlastne k cemu.:-/V[>-]

0/0
1.9.2011 1:47

rafton

Re: Crashtest?????

Nerozumím příspěvku.

0/0
1.9.2011 1:55

rafton

Re: Crashtest?????

Tak se podivejte na detail testu.

0/0
1.9.2011 1:57

net.Xtreme V.

Re: Crashtest?????

detail je ok, ale hvězdičky nic neznamenají, zejména proto, že výbava skutečná a "testovaná" se může lišit, zatímco karoserie je v podstatě stejná.

0/0
1.9.2011 10:37

Thegrid89

Re: Crashtest?????

taky fakt, ale jak píší v článku, příští rok bude ESP všude, fakt je, že při čelním nárazu je mi to hovnajs co platný

0/0
1.9.2011 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.