- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dneska je dost velké procento nehod zaviněno samotnými bezpečnostními prvky a různými asistenty jako je ABS,ESP atd........ne nezbláznil jsem se,samozřejmě že tyhle prvky jsou prospěšné,ale kámen úrazu nastává když si řidič začne díky těmto moderním pomocníkům připadat příliš nezranitelný
Problém je když se řidič začne až přehnaně spoléhat že vše vyřeší elektronika a on sám může jet jak prase.....už velký rozdíl je když si člověk v zimě přesedne z auta s ABS do auta které tuto vymoženost nemá,a hned pochopí jak je najednou ta silnice kluzká a možná si uvědomí že i pro moderní techniku platí fyzikální zákony
Mám několik starých škodovek bez všelijakých těchto vymožeností,a teprve jízda v takových autech lidi naučí jak se na kluzkém povrchu chovat,a že když projede v novém autě namrzlou zatáčku 90tkou tak že nedostal smyk jen díky tomu že má ESP a nevím co,a že kdyby tento systém selhal,jakože to je stroj a může selhat,tak je ve škarpě(v lepším případě)a právě to je nebezpečné
Auto má plno elektronických kravin a pak to podle toho na cestách vypadá.Dost magorů si myslí,že si pak můžou dovolit cokoli.Pomoc to je ,ale né pro bezmozky.
Čtyři hvězdičky jen za to, že nedává do výbavy ESP, přitom je bezpečnější než Ampera s pěti hvězdičkami...
Jeden by řekl, že v crashtestech se přestává hodnotit to ,co se stane po nárazu:-/
Jde o to že díky ESP nemusí k velkému procentu nárazu vůbec dojít tudíž má na bezpečnost velký vliv bohužel.
Trochu to smrdi bulvarem. Autor se tu ohani, ze jen preda informace a clanek nic nesrovnava, ale proc titulek teda naznacuje srovnavani?
Picanto je jmenovano v titulku s horsim vysledkem nez ostatni, ale uz neni zmineno, ze Picanto patri mezi miniauticka a ty vsechny maji prevazne 4hvezdy.
"Malé picanto přitom není omluvou ani fakt, že šlo o nejmenší z testovaných vozů. Někteří jeho konkurenti se totiž plným skóre mohou chlubit. "
Ale slušelo by se dodat ne bláboly o ESP, ale že v testech bezpečnosti ochrany dospělých, dětí (i chodců) není nijak pozadu ve srovnání s ostatními testovanými.
Audi A6: celkový výsledek: 5 hvězd, ochrana dospělých: 91 %, ochrana dětí: 83 %, ochrana chodců: 41 %, bezpečnostní prvky: 86 %.
Chevrolet Aveo: celkový výsledek: 5 hvězd, ochrana dospělých: 95 %, ochrana dětí: 87 %, ochrana chodců: 54 %, bezpečnostní prvky: 93 %
ze by to bylo treba i hmotnosti, ono kdyz jde treba takova Q7 proti jinemu "normalnimu" autu, tak jelikoz je vetsi s vetsi hmotnosti, nepatrne vyhrava
ale kdyz jde takova Q7 do zdi nebo stromu, tak musi najednou deformacni zona pohltit energii 2t (2,5?) a takovy fiatek panda jen energii 1t
a ono je velky rozdil 1 nebo 2t
takze o dost lehci Aveo toho nepotrebuje tolik, za to u tezsi A6 se musi hodne snazit, aby do vymezeneho prostoru udelali takova opatreni, aby se to pri narazu neslozilo jako plechovka piva
vím tak článek nic nesrovnává, ale jen předává informace získaných z testů všech tříd
Clanek samotny nesrovnava, ale titulek clanku smrdi bulvarem a ten naopak srovanava.
Dávat městské miniauto k sedanům, MPV a kombikům. IDNES pokud chcete něco srovnávat tak vždy uvěďte jednu třídu a né, že dáte A6 k Picantu to je pak na prd.
Redaktore na stránkách Euro NCAP si do class zadejte supermini a výjde vám, že tyto autíčka mají převážně 4 hvězdy.
vím tak článek nic nesrovnává, ale jen předává informace získaných z testů všech tříd
že auto přecpáno elekterenikou a Airbagy je bezpečné je bohužel hlavním důvodem rostoucí statistiky dopravních nehod. 99% majitelů vozidel ani netuší co který systém znamená a co vlastně "umí" a neumí jej používat. Hlavně když přesednou z auta do auta myslí si že je v něm to samé co v tom jejih. Celý tenhle systém vybavování automobilů strážnými anděly se minul účinkem a jsou to pouze vyhozené peníze
tyhle systémy jsou právě pro lidi, kteří tomu moc nerozumí, nerozumí, že když vjedou jedním kolem na jiný povrch, bude se auto přetáčet a jiný fyz. zákony. Takže si myslím, že na místě jsou.
... chtělo by to zvýšit rychlost nárazů při testech na čelní - 70km/h, boční - 60km/h, náraz do sloupu - min. 35km/h a na věcičky jako ESP a signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu nebrát v hodnocení tak velký ohled.
Taky bych přidal test otočení přes střechu.
všetky takéto články, všetky takéto "nariadenia", všetky snahy o "bezpečnejšie" sú iba na dve veci - viac peňazí
a - idioti si myslia, že prežijú akúkoľvek svoju chybu.
ak by boli autá rovnako "nebezpečné" ako "bývali" pred 1965 (preklad článku "nebezpečný v každej rýchlosti" 100+1zz o vwchrobák), ak by sedeli vodiči autobusov aj nákladiakov v rovnakej výške ako v "osobáku", tak by nik nemal pocit nadriadenosti, neúmerného bezpečia. ak hlupák má pocit, že technika opraví jeho chyby, ak sa cíti bezopečný v každej rýchlosti, tak spánom bohom, bude mať nova s primou o čom vysielať každý večer.
I ten sebelepší řidič se může dostat do krizové situace, kde bude vděčný za stabilizaci. Ano, není všespasna a řidič až měl jet tak, aby k takové situaci nedošlo, ale stačí písek v zatáčce a hned je veselo.