Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jawa se chystá na převrat. Zruší dvoutakty a staví litrovou motorku

Hlavním modelem tuzemské značky Jawa Moto má být zcela nový motocykl s čtyřdobým litrovým motorem vlastní konstrukce, jehož vývoj firma nedávno dokončila. Půjde o první čtyřdobý motor vyráběný firmou Jawa po asi padesáti letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

humanitární bombardér havel

motor VLASTNÍ konstrukce?????

tak to jsem jedna velká gratulace !!!!!!!!!!!!!!!! českou fabriku vyrábějící MOTORku s vlastním MOTORem bych milerád podpořil. jen by to chtělo pro nás, co máme zkušenosti zatím jen z fechtlu i něco klidnějšího o cca polovičním objemu, takříkajíc pro začátečníky.

možná by pro začátek i ta 350 stačila, ale ta se u nás, ani v nějaké zmodernizované verzi, neprodává. asi neplní nějaké limity či co

0/0
6.9.2011 12:17

Hellmoon

no to brzo

jo už vidím 350 předělanou na 1 uf

0/0
5.9.2011 7:20

Tommy Gun

Trocha kreativity

A jde všechno, viz: http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=63969

Když tohle dokázal smontovat šikovnej amatér v garáži, tak fabrika by s tím neměla mít žádnej problém a to s minimálními náklady. Californian 250 se čtyřdobým, v jawě běžně používaným motorem by si na domácím trhu určitě našel svoje místo a v cizině by se taky neztratil. A od prvního pohledu je jasný, že je to JAWA.

0/0
2.9.2011 16:45

pingu1

.. nejak to Oldovi Nemcuch ...

..nejede...:-/

0/0
2.9.2011 9:48

Hrustic

Zajimave

Jak pravidelne koukam na tu starou tovarni halu v Tynci, tak me vubec nenapadlo, ze se tam jeste neco noveho vyrabi .... Par aut tam parkuje, ale myslel jsem, ze delaji jen nahradni dily pro stare stroje ...

Treba z toho jeste neco bude ... Je to k vzteku, kdyz clovek vidi jak to tu soudruzi zazdili :-/

0/0
1.9.2011 23:42

newstagger

OD ZAČÁTKU SEDUMDESÁTÝCH LET

motorky tak pro třetí svět a socialistický tábor - ostatně jako skoro všechno, doma za hříšných cca 18000 a na západ to dávali v podstatě za cenu materiálu, však se taky v GB říkalo po zdražení benzínu, " chcešli zdvojnásobit cenu škodovky, natankuj jí plnou nádrž"

Ale moc tomu nevěřím, zanikly jiný značky - německý, dodně britskejch... a jaký měly jmena

0/0
1.9.2011 22:54

Inkvizitor Johny

Re: OD ZAČÁTKU SEDUMDESÁTÝCH LET

Byla jiná měnová politika. Nebyl ten plovoucí kurz, jak ho znáte dneska. Takže se to blbě přepočítává. Navíc režim chtěl valuty za každou cenu.

0/0
1.9.2011 23:30

Inkvizitor Johny

Re: OD ZAČÁTKU SEDUMDESÁTÝCH LET

Tím teda nechci říct, že to nebyly střepy;-D

0/0
1.9.2011 23:32

Tomash

Gratulace

Treba nas cekaji dalsi zlaty casy kvalitnich ceskych motoru :)

0/0
1.9.2011 21:49

Yarda.

Tohle mi připomnělo náramkové hodinky Prim.

Dřív celkem ucházející i cenově (já mám už druhé), teď sortiment pro chudší zbohatlíky.

0/0
1.9.2011 19:11

hugomárapokutář

Cože?

8-o Voni ještě dělaj dvoutakty?8-o Kdo to proboha kupuje?8-o

0/0
1.9.2011 18:43

Achnatonek

Re: Cože?

Ano, stále vyrábí dvoutakty, ale ty se nemohou prodávat v EU kvůli emisním normám. Je to myslím JAWA 350/640 a vyváží se do zemí s benevolentním přístupem k emisním normám, což byste jistě věděl, pokud byste si přečetl celý článek a ne jen nadpis ;-).

0/0
1.9.2011 21:28

nawason

Re: Cože?

Myslim, že se to u nás dá koupit jako stavebnice.

0/0
1.9.2011 21:38

BlackWhite81

vedení jawy jsou diletanti

doporučuji jin se podívat na americký chopr co běží každé pondělí na cool tv. tak se dělají motorky !!! a nepotřebují milony dolarů na vývoj !!! když se prostě chce tak to jde !!! stačí dát do google orange country choper

0/0
1.9.2011 18:38

tomy21

Re: vedení jawy jsou diletanti

ty jseš asi trochu vedle co? není rozdíl mezi seriovou výrobou a stavěním motorek na míru??? a jaký by měli u nás odbyt takových strojů?

když už, tak se to píše chopper ;-)

0/0
1.9.2011 18:41

BlackWhite81

Re: vedení jawy jsou diletanti

Orange dělá sice na míru nebo si můžeš vybrat z jejich návrhů, a vyrobí a prodají více motorek za rok něž nějaká JAWA která dělá sériově!!! navíc co se týká designu tak tam se JAWA nedopracuje ani za 100let bohužel jedině že by jí koupil nějaký schopný budoucí majitel. asi tak jo OCC mají už i pobočku v Evropě

0/0
1.9.2011 18:55

BlkRider

Re: vedení jawy jsou diletanti

OCC proda tech motorek tak 50 do roka pokud hodne. Ale oni zijou z toho ze ty motorky se prodavaj za 40-150 000 dolaru a samozrejme prijem z TV show dela velkou cast rozpoctu. Kolik by se asi takovych motorek u nas prodalo? dve tri...

0/0
1.9.2011 22:18

Kirken

Ty wogo, tady je zas expertů...

To nemůžou v Jawě přijmout do marketingu někoho z diskuze n aiDnesu???;-€;-O;-)

0/0
1.9.2011 18:18

Petricek

Re: Ty wogo, tady je zas expertů...

Přečti si viz. můj odkaz níž, jak je to s jejich stroji. A taky si můžeš najít nějaké diskuze nebo recenze předchozích modelů. Vyskytovaly se u nich přímo konstrukční problémy.

V jejich případě mi to ale vážně příjde, že jsou úplně někde jinde než ostatní výrobci.

0/0
1.9.2011 18:39

Petricek

Stačí si přečíst tento profil jednoho

majitele Sportarda...

Jak je to s kvalitou a to jde pouze o montovačku. Nejtěžší dodo co jsem kdy viděl :-)

http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=61154

Díly posbírané z jiných modelů apod. A to se chtějí pouštět do vlastního litru? Vždyť budou hazardovat se životy jezdců.

0/0
1.9.2011 18:17

BMCC

ams-jawa

http://www.ams-jawa.cz/cz/

0/0
1.9.2011 17:33

PetrP7

Být na jejich místě,

bych vyráběl spíše choppery s tunou chromu a nebylo by to nějaký

japonský retro, kdo na to z dnešních výrobců má, aby se mohl chlubit

takovou historií? Stačilo by oprášit design 500 OHC... ne každej má na H-D. Nechápu, je to skoro rouhání a koledování si o průšvih...:-/

0/0
1.9.2011 17:32

BMCC

České motocykly

Nabidka domacich vyrobcu, krome JAWY:

http://www.blata.cz/produkty/motocykly.html

http://www.mjracing.cz/Novinky/VM-MOTO,MA-OFICIALNIHO-PRODEJCE-PRO-MORAVU-A-SLEZS/

http://www.vmmoto.cz/novinky/

http://www.motofgr.com/aktualityv6/

0/0
1.9.2011 17:28

wanad

chování

Motorka se čtyřtaktem má narozdíl od dvoutaktu strašné chování. Jenže dvoutakt a smrad. S přímým vstřikováním dvoutakt jde, ale potom je strašně drahý. Kdysi nato mechanickým přímým vstřikováním vyzrála Vespa ET2  zdroj http://www.motorcycle.com/manufacturer/tech-analysis-1997-vespa-50cc-et2-16712.htm Ale dnes i ona má čtyřtakty :-(

0/0
1.9.2011 17:06

JanictooN

Re: chování

Strašné chování ? Aha tak asi proto má tak 98% motorek :-)

0/0
1.9.2011 17:17

zorro_rojo

Re: chování

Hmm.. Nerad vam beru iluze, ale dobre serizeny a spravne "krmeny" dvoutakt nejak zvlast nesmrdi, dokonce pri spravnem provozovani ma emise temer srovnatelne se ctyrtaktem s nerizenym katalyzatorem. A troufam si rict, ze smrdi mene nez lecjaky "eko" diesel.

Podle me je celkove chyba, prestat delat motocykly nizsich kubatur. Vzdyt prave v tom byla Jawa vzdycky dobra, jejich "fichtly" a "kejvacky" jezdi dodnes.

0/0
1.9.2011 21:47

wanad

Re: chování

Ano, klasické dvoutakty produkují smrad jako diesely. Smrad spáleného oleje. Ti první jsou olejem vyšší třídy (ve vzájemném vztahu k dieselům) v určitém poměru k palivu mazání, druzí olej nižší kvality spalují. A to je smrad.

0/0
2.9.2011 18:04

zorro_rojo

Re: chování

Nikoli.

Klasicke dvoutakty produkuji podstatne mene skodlivin, nez klasicky diesel. Navic to co smrdi z dvoutaktu neni spaleny olej, ale naopak olej nespaleny - ten znamy modry kour. Stejne tak u dieselu, ten sedivy cmoud je nespalena nafta. (a cerny jsou pro zmenu saze z nedokonaleho spalovani)

Oboje se da resit - prvni i druhe presnejim davkovanim a spravnou teplotou motoru, a prvni i druhe se na osadit katalyzatorem. (jehoz funkci u dvoutaktu dokaze castecne nahradit i jen spravne vyrobeny vyfuk, ve kterem palivo jeste dohoriva)

paradoxne ovsem ten dusivy puch pripominajici Savo, co se line z dieselu, ma na svedomi prave snaha o co nejnizsi emise.

0/0
6.9.2011 12:24

Martin35

Že by Jawa konečně shodila postsocialistický pupek

a vrátila se do první ligy?

0/0
1.9.2011 17:03

Duke._.Nukem

tohle je jedina mozna cesta Jawy...

http://img707.imageshack.us/img707/7493/344485118096c4b240bdb.jpg

0/0
1.9.2011 17:03

3ska

Re: tohle je jedina mozna cesta Jawy...

100% souhlasim, viz. me prispevky nize. Vychazet z tradic, nepoustet se do segmentu, kde jsou teablovani jini a lepsi. Jawa ma jmeno v Turecku, Rusku, Indii atd. Kdo si tam koupi luxusni tisicovku? jawa potrebuje odolnou, robustni, spolehlivou a cenove dostupnou motorku.

0/0
1.9.2011 17:10

PetrP7

Re: tohle je jedina mozna cesta Jawy...

R^

0/0
1.9.2011 17:45

Škubi

Re: tohle je jedina mozna cesta Jawy...

R^ přesně tak! Moto Guzzi taky vyrábí retra a kupujou se (každej se nechce zabít na fosforově zelený 1600...)

0/0
2.9.2011 0:38

BMCC

Tady jsou fotky

http://www.jawatesty.cz/obrazky/jawa1000prototyp1.jpg

http://www.jawatesty.cz/obrazky/jawa1000prototyp2.jpg

0/0
1.9.2011 16:59

Duke._.Nukem

Re: Tady jsou fotky

to vypada jak motorka z 50 let..:-)

0/0
1.9.2011 17:04

BMCC

Re: Tady jsou fotky

a ten odkaz co jsi dal ty vpada jako ze 70. let ;-D

0/0
1.9.2011 17:35

Duke._.Nukem

Re: Tady jsou fotky

:-)

0/0
1.9.2011 17:51

Rosomak

pokud se dobře pamatuji, tak čtyřtakt JAWA již vyvíjela

http://www.mototechnik.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=16&products_id=440

A tato motorka má již přes rok zpoždění a již byla vystavena, tak nevím proč ji teď utajují a inzerují jako novinku.

No, u skryté inzerce se neověřují fakta a pak to tak dopadá.

http://auto.idnes.cz/prohlednete-si-novou-ctyrtaktni-jawu-ktera-vyjede-pristi-rok-p6i-/motorky.aspx?c=A090311_172310_motorky_fdv

0/0
1.9.2011 16:49

BMCC

Re: pokud se dobře pamatuji, tak čtyřtakt JAWA již vyvíjela

Zkus si ten clanek precist jeste jednou.

0/0
1.9.2011 16:56

Josef II

HA HA HA - Takovych novinek uz Jawa pripravovala . . .

za poslednich 20 let a skutek vzdy utekl ! Jawa a Zetor jsou dva sice obrovske, ale uplne neschopne podniky !!  V Italii dokaze i mala dilna vyvinout motocykl, ktery potom vyhrava velke ceny !!

0/0
1.9.2011 16:48

mikunited

Re: HA HA HA - Takovych novinek uz Jawa pripravovala . . .

Zetor snad slušně expanduje ne?

0/0
1.9.2011 17:04

Miky83

Re: HA HA HA - Takovych novinek uz Jawa pripravovala . . .

Zetor je v současné době někde úplně jinde..

0/0
1.9.2011 17:12

ttata

Jawa je česká

nebo ji někdo koupil? nevíte někdo?

0/0
1.9.2011 16:12

pingu1

Re: Jawa je česká

..a clanek jsi cetl...;-)

0/0
1.9.2011 16:26

ttata

Re: Jawa je česká

ne jen nadpis........

0/0
1.9.2011 16:27

radim36

Pokud skutečně budou vyrábět jen litrové motorky,

tak to si nejspíš už jawu nekoupím. Jedině maximálně retrojavu 50, tu kopii původního chrchla s současným čtyřtaktem, co vyrábí v číně a dováží jakási firma v Opavě.

0/0
1.9.2011 15:52

majpa

Re: Pokud skutečně budou vyrábět jen litrové motorky,

Moc nedoporučuju, já si to chfěl také koupit, ale jak jsem to viděl na vlastní oči, tak mi bylo jasné, že bych byl blbý, kdybych to koupil. Dílenské zpracování děs a hrůza, každou chvíli ti tam něco upadne. Nejlepší díl je motor, zbytek je čínské bláto.

0/0
2.9.2011 9:57

karbid

Jo?

konkurence je uplně jinde;-D

0/0
1.9.2011 15:46

3ska

z leyna bic

Jawa nikdy nevyrabela luxusni motorky, proc se ted tlaci do segmantu, kde jsoiu etablovani jini a lepsi? Meli by delat to co umeli: kvalitni, odolne a cenove prijatelne motocykly.

0/0
1.9.2011 15:42

radik

Re: z leyna bic

To co uměly tenkrát už dneska nestačí... buď se přizpůsobí trhu nebo konec, to je jednoduchý

0/0
1.9.2011 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.