Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky

Prvním majitelem parádní Tatry 30 byl lékárník Filip z Kolína. Vůz přežil bez renovace až do současnosti. Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L41u42m95í45r 20V35i68t59h25a 2567917436182

"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"

Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?

0/0
4.5.2013 12:27
Foto

J49i86ř85í 97U71n34č85o85v61s34k93ý 8859162453419

Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .

0/0
16.1.2013 16:43

J56a88n 63S46v94a74r22d56a 4487265556690

Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu

příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.

0/0
8.1.2013 9:48


L57u84d31v20í43k 45G71a88j38d96o96š87í97k 2205923884922

Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."

Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.

+2/0
7.1.2013 11:18

J92o76s65e18f 24L90e97b80d51u82š61k52a 4662343493565

To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.

+1/−1
6.1.2013 22:34

M27a37r34t37i81n 19K96u13b75á69t 2317175111671

Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....

+2/−1
6.1.2013 19:17

M71i57c40h64a91l 65K63o64l20o66v67r15a47t 5307753725492

Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...

0/−1
6.1.2013 12:18

M25a17r49t70i63n 13P32r90a82v43d10a 8971888578867

Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky";-)

0/−1
6.1.2013 12:47

J56a65n 51F46r12o95l10í17k 6536170725194

Odpružení zajišťují zatím nezapomenuté listové pružiny. Pro upřesnění autora.;-D

+3/−1
6.1.2013 13:07

M13a29r49t28i31n 59V19i33o82c97h95n78a 6395410811370

Vyrobené v HŽAP Prostějov ;-)

0/−1
6.1.2013 14:05

J57o35s31e97f 71B98r23o10ž73k44a 6864982288547

Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.

+1/−1
6.1.2013 7:51

R80a12d37i64m 64P70o94l37á21š61e82k 9846953159939

Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km.  Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění  na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými  děrami.

Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.

Navíc byl stoprocentně  ekologický a recyklovatelný.;-D

+5/−4
6.1.2013 9:02

M53a81r18c85e47l 54P48a26v29l93í96k 7391134238359

cesty "tamtých čias" - teda spomínané štrkové boli (v mierových časoch) udržiavané cestárom (spomeň pieseň o paní v zlatém kočáře), ktorý svoj rajón obchádal pravidelne s fúrikom (kolečko), lopatou, kosou a staral sa o to, aby sa štrk z okrajov dostal nazad na vozovku. a tak to bolo prinajmenej do konca päťdesiatych rokov (1960). tá tridsiatka bola aj pre jazdu v obci nízka. a najlepšie cesta mali betónový povrch.

+3/−1
6.1.2013 10:47

J39o91s98e76f 92L41e59b44d62u83š49k78a 4632873713845

A pokud se mezi listy péra vložil slabší měděnný plech, to pak krásně houpalo. A když se listy péra unavily, kovář je vyklepal a jezdilo se dál.

0/−1
6.1.2013 22:37

J75a84n 38K57r18p16e26c 5756593454152

a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...

+7/−2
6.1.2013 3:28

J77a65n 79J97e71ž10e74k 3691515777285

Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...

+1/−2
6.1.2013 12:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.