Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky

Prvním majitelem parádní Tatry 30 byl lékárník Filip z Kolína. Vůz přežil bez renovace až do současnosti. Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u60m77í36r 94V18i12t18h80a 2257197486772

"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"

Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?

0/0
4.5.2013 12:27
Foto

J11i52ř42í 55U39n17č21o32v13s55k87ý 8459572833439

Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .

0/0
16.1.2013 16:43

J96a15n 92S53v44a18r88d29a 4287755716870

Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu

příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.

0/0
8.1.2013 9:48

L22u22d92v18í72k 80G29a97j96d54o60š44í58k 2785273264142

Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."

Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.

+2/0
7.1.2013 11:18

J88o89s47e33f 67L20e75b31d64u14š69k21a 4322233793665

To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.

+1/−1
6.1.2013 22:34

M28a98r20t20i47n 25K63u37b85á46t 2527535581941

Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....

+2/−1
6.1.2013 19:17

M64i90c71h24a39l 84K33o64l53o11v26r86a17t 5757593865742

Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...

0/−1
6.1.2013 12:18

M40a80r76t39i79n 16P16r66a72v35d19a 8471318678327

Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky";-)

0/−1
6.1.2013 12:47

J71a69n 49F78r48o17l82í93k 6436630545194

Odpružení zajišťují zatím nezapomenuté listové pružiny. Pro upřesnění autora.;-D

+3/−1
6.1.2013 13:07

M93a59r18t86i77n 98V71i21o71c81h64n84a 6835650561650

Vyrobené v HŽAP Prostějov ;-)

0/−1
6.1.2013 14:05

J59o24s26e32f 43B93r24o46ž36k80a 6474662578867

Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.

+1/−1
6.1.2013 7:51

R43a74d35i96m 22P17o64l48á41š48e58k 9556593899159

Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km.  Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění  na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými  děrami.

Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.

Navíc byl stoprocentně  ekologický a recyklovatelný.;-D

+5/−4
6.1.2013 9:02

M63a93r82c59e27l 44P29a46v31l75í98k 7451704608959

cesty "tamtých čias" - teda spomínané štrkové boli (v mierových časoch) udržiavané cestárom (spomeň pieseň o paní v zlatém kočáře), ktorý svoj rajón obchádal pravidelne s fúrikom (kolečko), lopatou, kosou a staral sa o to, aby sa štrk z okrajov dostal nazad na vozovku. a tak to bolo prinajmenej do konca päťdesiatych rokov (1960). tá tridsiatka bola aj pre jazdu v obci nízka. a najlepšie cesta mali betónový povrch.

+3/−1
6.1.2013 10:47

J60o14s63e84f 47L88e58b86d53u49š11k20a 4812773723865

A pokud se mezi listy péra vložil slabší měděnný plech, to pak krásně houpalo. A když se listy péra unavily, kovář je vyklepal a jezdilo se dál.

0/−1
6.1.2013 22:37

J43a33n 41K71r86p64e16c 5396523244382

a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...

+7/−2
6.1.2013 3:28

J13a30n 22J70e92ž87e44k 3861545907735

Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...

+1/−2
6.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.