Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky

Prvním majitelem parádní Tatry 30 byl lékárník Filip z Kolína. Vůz přežil bez renovace až do současnosti. Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u62m87í56r 40V46i34t45h71a 2527657136152

"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"

Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?

0/0
4.5.2013 12:27
Foto

J23i85ř95í 68U34n21č58o39v72s24k89ý 8809962783249

Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .

0/0
16.1.2013 16:43

J80a49n 83S90v72a58r20d63a 4337645716960

Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu

příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.

0/0
8.1.2013 9:48

L34u95d36v24í72k 31G36a85j71d58o68š23í23k 2295913574482

Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."

Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.

+2/0
7.1.2013 11:18

J97o75s42e67f 20L63e31b68d73u40š55k12a 4322713143625

To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.

+1/−1
6.1.2013 22:34

M23a33r42t45i98n 27K58u70b92á51t 2327805691761

Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....

+2/−1
6.1.2013 19:17

M52i66c62h24a35l 88K39o39l24o41v14r55a97t 5897793835492

Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...

0/−1
6.1.2013 12:18

M85a64r60t10i95n 59P21r48a80v26d71a 8731678418507

Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky";-)

0/−1
6.1.2013 12:47

J97a96n 86F88r49o17l45í25k 6326820185104

Odpružení zajišťují zatím nezapomenuté listové pružiny. Pro upřesnění autora.;-D

+3/−1
6.1.2013 13:07

M40a53r28t67i89n 18V12i45o25c18h76n56a 6165500751540

Vyrobené v HŽAP Prostějov ;-)

0/−1
6.1.2013 14:05

J71o67s64e56f 10B62r57o11ž12k90a 6434412508497

Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.

+1/−1
6.1.2013 7:51

R38a26d86i58m 80P94o61l57á80š65e64k 9956353889299

Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km.  Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění  na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými  děrami.

Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.

Navíc byl stoprocentně  ekologický a recyklovatelný.;-D

+5/−4
6.1.2013 9:02

M40a81r98c41e90l 52P64a27v61l10í77k 7941274648989

cesty "tamtých čias" - teda spomínané štrkové boli (v mierových časoch) udržiavané cestárom (spomeň pieseň o paní v zlatém kočáře), ktorý svoj rajón obchádal pravidelne s fúrikom (kolečko), lopatou, kosou a staral sa o to, aby sa štrk z okrajov dostal nazad na vozovku. a tak to bolo prinajmenej do konca päťdesiatych rokov (1960). tá tridsiatka bola aj pre jazdu v obci nízka. a najlepšie cesta mali betónový povrch.

+3/−1
6.1.2013 10:47

J74o70s94e75f 79L59e68b57d69u79š92k23a 4852983903135

A pokud se mezi listy péra vložil slabší měděnný plech, to pak krásně houpalo. A když se listy péra unavily, kovář je vyklepal a jezdilo se dál.

0/−1
6.1.2013 22:37

J37a67n 80K71r19p44e98c 5596953724982

a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...

+7/−2
6.1.2013 3:28

J35a57n 13J98e44ž91e81k 3891935117585

Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...

+1/−2
6.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.