- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"
Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?
Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .
Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu
příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.
Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."
Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.
To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.
Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....
Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...
Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky"
Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.
Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km. Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými děrami.
Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.
Navíc byl stoprocentně ekologický a recyklovatelný.
a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...
Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...