Diskuze

Autofotka týdne: Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky

Prvním majitelem parádní Tatry 30 byl lékárník Filip z Kolína. Vůz přežil bez renovace až do současnosti. Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Víte však, že tlumič máte i doma v automatické pračce?"

Nevíme! Povídejte! Z hrušňového dřeva?

0 0
možnosti

Je to krása, ale zarazila mně částka korun, v té době to byla velká částka, když se to píše,tak by se vyplatilo to převést na chleba a nebo jinou ceninu, vždyť dnes již nejsou halíře a tehdy byla koruna ještě korunou .

0 0
možnosti

J11a11n 52S44v45a10r30d90a

8. 1. 2013 9:48

Pěkné fotografie Tatry 30, jen poznámku, ten typ krátké karoserie na podvozku T30 je vzácný exemplář. Ještě po 2.sv.válce jezdily v Praze taxiky tohoto typu, nebo novějšího T52, všechny s dlouhou karoserii, kde bylo 6 míst. Ty třecí tlumiče byly v řady vozů, třeba i Popularech a Rapidech. K panu Gajdošíkovi uvádím jen upřesnění, že tlumič je součást odpružení, ale samozžejmě pruží v případě toho vozu

příčná listová pera. K otázce, jedná se snad o zadní nápravu.

0 0
možnosti

Tedy až na ty formulace: "Odpružení obstarávaly dnes už zapomenuté třecí tlumiče."

Od kdypak tlumiče obstarávají odpružení? Vždycky jsem si myslel, že o odpružení se starají pružiny a tlumiče řeší nanejvýš tlumení kmitů.

2 0
možnosti

To byla doba, kdy auto bylo umělecký kousek a kus poctivé práce.

1 1
možnosti

Krásnej kousek historie v takovymdle voze bych se strašně chtěl povozit....

2 1
možnosti

Spíše v názvu článku by se mi líbílo slovo tlumič ...

0 1
možnosti

Slovo tlumič v názvu článku by prozradilo meritum "Hádanka pro znalce. Poznejte kus stařičké tatrovky";-)

0 1
možnosti

Nevím, jestli autor viděl, jak se chová auto s vadnými tlumiči. To nekmitá vozidlo, ale kola v podbězích skáčí jako míčky. Můžete to klidně pozorovat u řady starších aut, které jezdí po silnicích. Pravý pruh D1 je na to pozorování velmi vhodný.

1 1
možnosti

Uvědomte si, že běžná cestovní rychlost takové tatrovky byla bajočko těch 30 kilometrů v hodině. Maximální rychlost tak 60 km.  Nároky na tlumení tedy byly proti dnešní době ježdění  na D jedničce minimální. Spíš tam bylo třeba zvládat průjezdy přes všelijaké hluboké díry, protože v tehdejší době byl asfalt jen na nejlepších silnicích, jinde byly běžné štěrkové povrchy s vymletými  děrami.

Tlumič z hruškového dřeva tedy klidně mohl stačit.

Navíc byl stoprocentně  ekologický a recyklovatelný.;-D

5 4
možnosti

J45a84n 44K27r42p21e31c

6. 1. 2013 3:28

a ja, naivka, jsem si myslel, ze tlumic perovani ma tlumit vibrace odpruzeni (at uz je to pruzina listova, vinuta, torzni tyc apod.) a ze od pohlcovani razu je tam prave to odpruzeni...

7 2
možnosti

J83a10n 16J69e70ž49e57k

6. 1. 2013 12:18

Je pravda, že by si v tom autor měl udělat víc jasno. Trochu tam odpružení a tlumení plete dohromady...

1 2
možnosti