- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ze vsichni neustale jmenuji Ferdinanda Porscheho. To byl pouze sikovny konstrukter-obchodnik, ktery nic sam nevymyslel a hlavni koncepci : vzduchem chlazeny V motor vzadu s aerodynamickou karoserii pouze okopiroval od jeho spolupracovnika a sefkonstruktera Tatry ing Hanse Ledwinky.. Nebyt toho, ze Ledwinka byl za sve styky s hitlerovskym nemeckem nepravem v CSR odsouzen ( sam Ledvinka odmitl s Hitlerem jednat o konceptu auta na bazi odlehcene T87 - udelal to za nej prave Porsche a tak vznikl VW brouk) mohla byt dneska Tatra znamnejsi nez nejake Porsche. Treba v mnichovskem Muzeu moderniho umeni (Pinakothek) si ceni stribrne T87 "v plne palbe" mnohem vice nez nejakeho VW nebo Porsche
No Porsche Ledwinkovi moc přes rameno asi nekoukal i když určitá podobnost tady bude ale v konstrukci si každý z nich prosazoval svůj názor, Porsche navrhoval většinou ploché motory "boxery" čtyřválce a Tatra zase motory do V 4až 12 válců, Porsche měl vizi samonosné karosérie kdežto Tatra se k ní začala přiklánět až o dost později.
Popravdě tam toho moc vidět není V nějakých starších autech by bylo něco k vidění ale tady ani ne ...
Pro úplnost snímek rozřezané polské Nysy:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1888022640080&set=a.1775866276241.2090996.1226863291&type=1
co takhle expozici automobilů porsche napříč historií značky? K čemu rozřezaná fára když celá jsou hezčí?
franta s pepou vezmou par plechu, hromadu kytu, ceocko a zavrou se s tim na vikend ve stodole. v pondeli to stoji v Ackach, vonavka, po nemeckym duchodci, nebourane, najeto nula nula nic kilometru :-)
Proč se pod každým článkem o autech musí objevit tahle trapárna o "áčkách"?
I Porsche
Kdyby mi jednu radši dali, než je takhle rozřezat . Takový auto teda nepotřebuji, ale prodal bych ji .
Proč dáváš najevo svou sympatii (snad?) k von Mises, když pak napíšeš takový nebetyčný pubertální nesmysl?