Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: pneumatika, která zašlápne fabii

Největší pneumatiky na světě obouvají důlní speciály. Jsou vysoké jako dům a unesou až sto tun. Rekordní pneumatiku přivezl do Evropy japonský výrobce pneumatik Bridgestone. Terénní radiální pneumatiky s rozměrem 59/80 R 63 pracují ve švédském povrchovém dole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lipno

dampr?

To už se zase měnila pravidla, za mého mládí to byl DUMPER

0/0
14.9.2011 13:19

byvalyvoliccssd4

To jsou zimní nebo letní?

0/0
13.9.2011 22:42

FiS95

Re: To jsou zimní nebo letní?

Univerzál. V dolech by ten led stejně rozbyly otřesy po odstřelu.

0/0
15.9.2011 23:43

Brahmaputra

Cena?

...by me teda zajimala... ciste pro zajimavost, kolik asi tak takova guma vyjde.

0/0
13.9.2011 12:12

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: Cena?

a kolik stojí přezutí

0/0
13.9.2011 12:30

eQuido

Re: Cena?

Jedna cca. 42 500 USD (v roce 2009). Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Caterpillar_797#Wheels_and_tires

+1/0
13.9.2011 16:43

ww+

aha... není palec jako palec ;)

"Narozdíl od běžných pneumatik osobních aut, u kterých se šířka pneumatiky uvádí v palcích, je rozměr obutí na dampr v palcích."

0/0
11.9.2011 18:19

Solenza

Re: aha... není palec jako palec ;)

Nějak se ti to plete, nechtěl jsi napsat : "Narozdíl od běžných pneumatik osobních aut, u kterých se šířka pneumatiky uvádí v milimetrech, je rozměr obutí na dampr v palcích. ;-D

+1/0
11.9.2011 19:20

persona-non-grata 2

Re: aha... není palec jako palec ;)

Bóže co ty jsi za "zařízení sloužící v kuchyni k pečení" ;-D;-D;-D

+1/0
11.9.2011 20:08

Kazeasch

Re: aha... není palec jako palec ;)

Já mám 195/65 R15 to bude jen těžko všechno v palcích ;-)

0/0
12.9.2011 9:38

radik

Re: aha... není palec jako palec ;)

To máš pravdu... teď si tu větu přečti ještě jednou, píše se to jen o šířce pneumatiky a ne o všech údajích ;-) ;-D

0/0
12.9.2011 16:57

radik

Re: aha... není palec jako palec ;)

a u nás se šířka pneu udává v palcích nebo co? 8-o... ;-D

0/0
12.9.2011 17:00

anncz

rafky?

Doufam ze je daji na hliny, tolik penez vyhodit a nemit hliny, to by neslo...

0/0
11.9.2011 17:06

wrah

Re: rafky?

Vcelku si neumím představit, jak by hliníkový ráfek nesl těch 100 tun zátěže. Takže spíš to bude oblečené na masivní oceli, patrně vážící o dost více, než celé auto na "hlínách".

0/0
11.9.2011 19:55

Ananta

Re: rafky?

To byl vtip:-)

0/0
16.9.2011 10:17

Villy

Re: rafky?

R^R^

0/0
13.9.2011 13:44

OndraTM

Tolik chyb a blbostí

Už je září a pisálkové z idnes se ještě neprobrali :-( ach joo ..a korektoři rovněž spí. Čtenář by málem nabyl dojmu, že 795F je snad elektromobil a pisálkům by to ani nepřišlo divné .. jo když si mohli pohon Quatro splést s biturbem, nedivil bych se.

0/0
11.9.2011 16:17

Uplink

Re: Tolik chyb a blbostí

já co jsem sledoval pořad na Discovery ohledně těhlech obrů tak nevim jak v tomhle konkrétním případě, ale oni maj velkej nafťák kterej vyrábí proud a tím proudem napájí obří elektromotory co jsou umístěny u kol...

(už nevim proč zrovna takhle, přecijen nemůžu si pamatovat vše :) )

0/0
11.9.2011 23:38

Ego sum, qui sum

Re: Tolik chyb a blbostí

Převodovka a optimalní otáčky motoru.Ono celkem není problém vyrobit pistovy motor s vykonem v řádu megavat, ale je problém k tomu udělat převodovku s možností řazení a odpovídající spojku, tohle všechno odpadne pokud použijete převod vykonu přes elektřinu nebo přes hydrauliku.

0/0
11.9.2011 23:56

Ego sum, qui sum

Re: Tolik chyb a blbostí

megawat

0/0
12.9.2011 7:45

tommejto

Re: Tolik chyb a blbostí

megawatt :-P ;-)

0/0
12.9.2011 15:03

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Tolik chyb a blbostí

megawattů

0/0
12.9.2011 23:07

Villy

Re: Tolik chyb a blbostí

Ano, tak to také funguje, jde o dieselelektrický pohon (jako třeba u lokomotiv). Ondra nad Tebou narážel na to, že podle popisu v článku se jedná o čistý ELEKTROMOBIL, což je samozřejmě nesmysl, takové baterie snad ještě ani nevyrobili...:-/

0/0
13.9.2011 13:43

1907 (FK Opava)

Re: Tolik chyb a blbostí

Ani ty Duracellky z králíčka z reklamy by nešly? ;-)

0/0
13.9.2011 18:50

stefi_ul

Re: Tolik chyb a blbostí

No mozna by to slo, ale musel by jich na tu sichtu byt poradny vagon ;-D

0/0
14.9.2011 6:53

TigerM

Re: Tolik chyb a blbostí

jo, a davkovac jako u kulometu...

0/0
14.9.2011 20:14

Karátek

Pěkná gumička

Dál na auto, tak klidně můžu řezat zatáčky o 106.:-)

0/0
11.9.2011 13:39

TigerM

Re: Pěkná gumička

zdrzovat se zatackama, s tim by se dalo jet rovnou primo, vetsinou...

0/0
13.9.2011 0:52

rlpcr

Korektura nefunguje?

Tolik chyb v jednom článku.

0/0
11.9.2011 13:38

Karátek

Re: Korektura nefunguje?

Pouze drobné chybičky, dají se přehlédnout. [>-]

0/0
11.9.2011 13:40

Kokodák, rebirth

zašlápne???

8-o8-o

+1/0
11.9.2011 12:35

CorpusDortus

Titan Tire

TitanTire je delaji take, uz nejakou dobu, akorat v US - taky 59/80 R63.

Akorat TitanTire deklaruje prumer 4.30m, zatimco tato "jen" 4.02m

0/0
11.9.2011 11:03

hamar1

pneu

Tož pěkná pneu, nechtel bych ju přezůvat. Hamar.

0/0
11.9.2011 9:23

Dickhead54

Nevite nahodou nekdo, kolik vazi Fabie????

Snazim se spocitat, kolik Fabii se vahove vejde do vahy te gumy a taky bych chtel vedet, kolik si za cenu te pneumatiky muzu tech Fabii koupit!8-o.....A nebo kolik cibule by se dalo koupit v Indii za cenu te pneumatiky!8-o....A pak jeste potrebuju zjistit, kolik takovych gumicek by zaplatilo statni dluh USA!!!8-o8-o.....Dokud tohle nevyresim, asi neusnu!!!!...Diky!!!R^R^

0/0
11.9.2011 8:55

vths111

Re: Nevite nahodou nekdo, kolik vazi Fabie????

Když už jsi u toho, tak mi sčotni, kolik se jich vejde na jedno fotbalový hřiště. Naležato i nastojato.

0/0
11.9.2011 13:29

Karátek

Re: Nevite nahodou nekdo, kolik vazi Fabie????

Jak se spalo? ;-D Výsledek nikde, takže asi vůbec. ;-D

0/0
11.9.2011 16:24

Treeboy

Re: Nevite nahodou nekdo, kolik vazi Fabie????

Jedna taková pneu se na doly v Severní Americe prodává v současné době za cenu kolem US$ 50.000. Takže by té cibule bylo opravdu hodně.

0/0
13.9.2011 7:52

jezek

rozměr

Čísla v uvedeném rozměru 59/80 R 63 asi neznamenají totéž, co se používá u pneumatik pro osobáky. Šířka běhounu 59 mm a asi ani průměr ráfku 63 palců (pokud je průměr gumy 4 m) zřejmě nebude ono. Vysvětlit označení rozměru byste asi neuměli?

0/0
11.9.2011 8:16

Jeroneemou

Re: rozměr

Je to úplně to samý akorát v palcích, proč by nemohl být průměr ráfku 63 palců (160cm) ? A šířka běhounu 59 palců taky sedí.....

0/0
11.9.2011 9:36

jezek

Re: rozměr

Nezdálo se mi podle obrázku, že pokud je ráfek 63 palců (160 cm), může být průměr gumy 4 m - to by byla výška gumy skoro stejná jako průměr ráfku. Ale možná to tak je. Pak ale trochu nesedí to profilové číslo šířka/výška gumy 80%...

0/0
11.9.2011 11:55

Salada

Re: rozměr

Výška gumy je (4-1.6)/2=1.2m

59x2.54=150, 120/150=0.8

0/0
11.9.2011 21:03

jezek

Re: rozměr

jo, tak to sedí.

0/0
12.9.2011 6:11

Inž.ZABABA

Pristi clanek chci o vyvazovačce pro tyhle pneu!!!

R^

0/0
11.9.2011 2:13

wrah

Re: Pristi clanek chci o vyvazovačce pro tyhle pneu!!!

K čemu prosímvás? Ta kola se otáší tak pomalu, že i nevyváženost o nějakou tu tunu nehraje roli. Nemluvě o tom, že dampr nejezdí po silnici, ale terénem v dole, takže je skoro jedno, jestli nějaké kolo trochu hází. A ta náprava bude asi také trochu tlustší, než od V3S. Viděl jsem nápravu od stedně velkého bagru CAT, délka 3 metry, průměr cca 20 cm oceli. Něco mi říká, že u Damperu bude ještě o dost silnější. Opravdu máte pocit, že jí při nákladu řekněme 200 tun rudy vadí trochu nevyvážená guma?

0/0
11.9.2011 18:31

Villy

Re: Pristi clanek chci o vyvazovačce pro tyhle pneu!!!

Vaše vysvětlení je logické a myslím všem jasné. Nemyslíte si ale, že dotaz byl myšlen jako for???

0/0
13.9.2011 17:52

chicocheco

Svět se zbláznil

už i dampry dělají na elektřinu! 8-o

0/0
11.9.2011 0:07

martas38

Re: Svět se zbláznil

Spíš se jedná o špatný překlad. Tyto stroje mají obvykle dieselelektrický pohon stejně jako lokomotivy.

0/0
11.9.2011 1:43

Ghost47

Re: Svět se zbláznil

V tomhle případě jo, ale Komatsu se dělá i s pantografama: http://www.komatsu.com/CompanyInfo/press/2008092415073207171.html Nad rampou mají natažené troleje a na vlastní diesel jezdí jen dole k bagru a nahoře k drtiči.

0/0
11.9.2011 17:07

Kdo dřív brzdí, prohrává...

Musí důlní stroje také

povinně přezouvat zimní pneumatiky?

0/0
11.9.2011 0:07

kicw

Re: Musí důlní stroje také

Samozrejme...ale jen na dalnici.

+1/0
11.9.2011 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.